C4 1.4 16 V - koje ulje ?

Možda smiješno pitanje, ali kako sam kupio rabljeno vozilo, a na čepu nemam papirić na kojemu piše koje ulje je unutra, kada je promijenjeno i kada (na koliko km) se treba izvršiti sljedeća izmjena ... koje ulje je najbolje/koje se inače stavlja u ovaj motor ? Auto je 2005 godina.

Hvala unaprijed.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Total Quartz 7000 10w40. I obavi to čim prije, nije velik trošak

ps 150kn ti je 6l Metrou
 

ZlatkoC4

Well-known member
kod mene je 3,8L deklarirano a više od 4L ne ide sigurno.
prva slika ti je za motore do 2006god.


slika dva za motore od 2014g
 

milans87

New member
Auto ne ide preko 140 km/h

Ljudi imam ogroman problem na autu.U pitanju je C4 1.6 HDI 90ksm 250 000km presao.Problem je poceo pre dva meseca kad nisam mogao sa autom da idem preko 140km/h.Otisao sam na dijagnostiku i nista nije izbacio.Vremenom se stanje pogorsalo, poceo je slabije da vuce, da dimi crn dim iz auspuha kad mu dam malo jaci gas.Isao sam kod nekoliko majstora i svi su mi rekli da je u pitanju turbina.Nju sam remontovao, 300e kostalo, stavio turbinu i opet isto_Odneo sam turbinu na reklamaciju ali je turbina u redu i znaci da nije do nje nego sam bezveze dao tolike pare.Onda dsam otisao opet kod nekog drugog majstora i dosao do zakljucka da je prljav katalizator.Skinuli ga i otvorili kad unutra sve zacepljeno_Opreao ga sredio namontirao i opet isto.Skinuo egr ventil i ocistio njega i nista.Zatim skinuo usisnu granu a tamo skoro skroz zacepljeno, postavicu slike da vidite.Ocistio sam to ali je prljavstina usle u one kanale u glavu motora.Kad je majstor hteo da skine glavu da to ocisti nije mogao da skine dizne jer su zapekle :) Znaci nikad kraja malerima.I sad ne znam sta da radim.Isreno mislim da nije to toliki problem u glavi motora nego nesto drugo.Sumnjam na protokomer ili mozda egr ventil jer sta god da sam uradio ni malo nije pomoglo.Ako je neko ima slican problem nek javi jer sam do sad dao dosta para na to i nista nisam resio.
 

tacumi

New member
Znaci nikad kraja malerima.I sad ne znam sta da radim.Isreno mislim da nije to toliki problem u glavi motora nego nesto drugo.Sumnjam na protokomer ili mozda egr ventil jer sta god da sam uradio ni malo nije pomoglo.Ako je neko ima slican problem nek javi jer sam do sad dao dosta para na to i nista nisam resio.
Vidim da ste iz Beograda. Da li želite kontakt majstora u Batajnici pa da pokušate da rešite probleme? Za razliku od ovih prethodnih koji su Vas pogrešno savetovali, ovaj ne savetuje, ne nagađa već popravlja i otklanja kvarove.

Sve to što ste opisali deluje kao da je motor vožen sa neredovnom zamenom ulja i sa upotrebom ulja koje nije odgovarajuće. Ili da je sam motor u jako lošem stanju. Ono što vidite su posledice.Treba definisati tačan uzrok i otkloniti ga , a tu Vam mi teško možemo konkretno pomoći. Nagađanje kvarova na 1.6HDI (i bilo kom savremenom dizelu) je jako skupa igranka.

Dakle, ako želite preporuku za majstora - može PP.
Pozdrav
 

milans87

New member
Pozdrav druze.Auto je redovno servisiran na svakih 10 000km u veranu jer sam ja prvi vlasnik.Problem je nesto drugo ali ne znam sta.Ne znam dal je to taj ali cuo sam da ima neki Goran iz Batajnice sto radi citroene
 

charllie

Active member
Kolega ja sumnjam na protokomer jer sam imo slicni problem,probaj snekog drugog auta stavit te vozit snjim,ne kosta te nista a njega komp. ne cita.:)
 

tacumi

New member
Pozdrav druze.Auto je redovno servisiran na svakih 10 000km u veranu jer sam ja prvi vlasnik.Problem je nesto drugo ali ne znam sta.Ne znam dal je to taj ali cuo sam da ima neki Goran iz Batajnice sto radi citroene
Podrav druže takođe. Ovo bitno menja stvar o održavanju motora i kilometraži. Nije Goran, drugi lik je u pitanju. Nebitno za sada. Možda je prava informacija ovo u vezi protokomera što je napisao Charlie, mada nije ni isti auto ni isti motor...:confused:

I gde uopšte naći identičan protokomer za probu, osim da se kockaš i da ga kupiš, pa šta bude?
Ono što bi možda prvo trebalo uraditi i probati je čišćenje tih koksovanih naslaga koje si ranije pomenuo. Možda to jednostavno guši motor?
 
Posljednje uređivanje:

milans87

New member
Nema fap filter, ovaj je od 90 konja.Protokomer pregledan i nije on u pitanju.Danas ga vozim kod brata jer ima svoj servis i nek ga on pregledava, ostao je egr ventil a ako nije on onda cu najverovatnije morati da skidam glavu i cistim te naslage...sto nikako ne bi voleo...al videcu sta mi kaze on
 

milans87

New member
I posle skoro mesec dana problem i dalje nije resen.Protokomer pregeldan i dobar je.Egr ventil skinut i dva druga probana i nista se ne dobije.Juce mi majstor kaze da je najverovatnije problem sa fap filterom.Zar motor od 90 ks ima taj filter?Ja koliko znam to imaju oni jaci...
 
Na vrh