Dva šarafa držala su poklopac. Kako su mogla samo tako otpasti?Cesto poklopci otpadnu a i s njima korodizaju stopice, imas jednu kutiju elektronike koja regulira ventilatore broj 14 na slici ali nesjecam se da sam ju ikad mijenjo, najcesce su releji ili ventilatori, jesi spojio direkt ventilatore i pregledao osigurace kod motora?
http://184.72.239.143/mu/57fc8dea-40f7-c58a.jpg
Kužim, samo za sada kod mene nema preduvijeta da išta proradi budući su korodirali kontakti i sada moram naći načina to sve počistiti...mislim da se ta cijela kutijica može izvadit, samo to ti ne pomaže puno jer su konektori na kablovima(tj. kablovi ulaze u konektore).
meni se pali vent kad skinem žicu sa jednog od termosenzora, ne znam koji je koji, može bit jedan za ventilatore, jedan za lampicu pregrijnosti, jedan za kazaljku temperature itd.
Razumijem, ali ovi relei su skoro hermetički zaliveni i ne kužim kako bih ih otvorio!? Osim toga, kontakti su u koma stanju pa ću tek nakon čišćenja moći uvidjeti jesam li riješio problem ili ću tek tada otkriti nešto novo.Jedan indikator je za instrument plocu a drugi za paljenje ventilatora. Kad sam reko da rucno upalis releje mislio sam da skines plasticni poklopac s releja, stavis ih na njihovo mjesto i onda jednog po jednog stisnes da vidis dali ce ventilator pocet vrtit
OK, dobro je znati.imaš tri releja, preko jednog releja rade oba venta, ali spojena u seriju pa dijele napon tako da se sporije vrte.
druga dva su za svaki vent posebno, preko njih rade na punoj brzini, svaki za sebe, neovisno.
ne moraš otvarati releje, možeš brikati kontakte kad ih skineš, to si i pokušavao koliko vidim.
osigurači su ispod plastike odmah uz akumulator, uz lijevi blatobran, smješteni su u posebne plastične kutijice, veći su od onih običnih.
imam ja i kutiju sa relejima i ventilatore, u dobrom stanju, ako bude trebalo šta javi pa ćemo se dogovorit. imam cijeli auto rastavljen, tak da imam sve dijelove.
pa da, to je jasno. Ako su serijski spojeni, a jedan je u prekidu, onda nema efekta... Èim nešto otkrijem, javimlijev strana je vozačeva strana.
znači radi jedan vent na punoj brzini, na drugom su možda četkice loše ili je skroz izgorio, mislim da postoji šteker između releja i venta, probaj ga naći pa na njemu ispitati dali dolazi struja, i ispitati prolaz kroz motor ventilatora. u svakom slučaju popravi ga jer će se ovaj brže trošiti ako bude sam radio pa ćeš ostati i bez njega. sad kad upališ klimu on se pali i gasi ali samo na punoj brzini, a kad malo zagrije onda će stalno vrtiti dok je klima uključena.
da, imaš dva velika osigurača
i za sporu brzinu moraju raditi oba venta jer su serijski spojeni i dobijaju struju sa jednog releja.
imam i za cx-a nekih dijelovapa da, to je jasno. Ako su serijski spojeni, a jedan je u prekidu, onda nema efekta... Èim nešto otkrijem, javim
Hvala za upute!
ps za CX sam gotovo doktor, ali Xan... mi je skroz nepoznata (za sada...)
Jesam, imam shemu ovog sklopa.imam i za cx-a nekih dijelova
pa jesi li skinuo manual za xantiu, imaš link tu na forumu
"divota", nemam riječi. Tako banalan kvar i toliko šteta.virus se nezadrživo širi
ti ventilatori su zanimljivi općenito, ja ne znam nijednog servisera kod nas da kod redovnog servisa ispita rad ventilatora, i onda ljudi krenu na more, zaglave u koloni, i kad auto prokuha onda se pitaju kako baš sad da je riknuo vent, a on ne radi već ko zna koliko dugo, samo dok ne zaglave u koloni to ni ne primjete.
u njemačkoj se prilikom redovnog servisa ostavi auto da radi dok se ne zagrije dovoljno da upali ventilatore, tek tad je servis završen.
jednom čovjeku na vectri je jedan vent radio naopako, taj je puhao od motora prema naprijed, a drugi je puhao normalno prema motoru. pošaljem ga električaru da popravi to, nakon popravka se vrati da ja opet provjerim jel sad u redu. ja pogledam a on i dalje puše naopako, pogledam žice na ventu i vidim da je tu nešto kemijano, otpojim žice i zamjenim polove i vent počne vrtit normalno. nakon toga mi je čovjek priznao da je imao problem sa grijanjem auta kad je u koloni, išao je po servisima ali niko mu nije riješio problem, na kraju mu je riknuo motor od tog grijanja. mislio je da će sa drugim motorom riješit i problem pregrijavanja, ali nije, opet se isto dešavalo.
eee koji izraz lica je imao kad je skužio u čemu je bio problem, a auto je bio regan u austriji, i tamo je išao na servise i mijenjao motor.
Ma znam ti ja to sve, pjeni se, nema dosta plina, slabije hladi i zbog zacepljenog filtera kabine, cjevi jesu jedna hladna jako a druga topla na ulazu u kabinu sta znaci da radi ali ne dovoljno dobro jer fali plina. Sve ja to znam al morace malo pricekat, za pocetak ce dobit samo novi filter kabine a klimu cemo iservisirat iduci mjesec kad malo svane u novcaniku a onda cu i ulje u motoru promjenit i filter. Uglavnom radi sve a to je najvaznije, ventilatori fino rade, kompresor radi.pogledaj staklo na filter-sušaču, to ti je crna posuda kod desnog fara kroz koju protječe plin,očisti stakalce ako je zapraljano pa gledaj kroz njega dok klima radi,
ako se pjeni, onda fali plina, kad ima dovoljno plina ne smije se pjeniti ni biti mjehurića u plinu.
opipaj cijevi spojena na taj filter, obe moraju biti iste temperature, tople ili vruće, a cijev aluminijumska što ide po desnom unuternjem blatobranu prema kabini, mora biti hladna/ledena.
HVALA puuno na pomoći, na crtanju, objašnjavanju!evo još malo pomoći ako nisi riješio problem sa ventilatorom...
Ako sam dobro skužio a mislim da jesam napisao si da kad krene ljevi (kad ga rukom pokreneš) onda i desni uspori. A nebi baš rekao onda da su krive četkice jer da su četkice on se nebi vrtio uopće, da je izgorio isto se nebi vrtio, neznam možda griješim, ne vidim razlog zašto bi drugi usporio kad ovaj počme radit?!HVALA puuno na pomoći, na crtanju, objašnjavanju!
Eto... otkrio sam u čemu je problem.
Ventilator na vozačkoj strani NE RADI. Doduše, proradi i okreće 5okretaja u minuti ako ga ja rukom potaknem, ali da će se sam pokrenuti, a-aaa. Ima samo jedno mjesto na kojem prihvati napon pa je to valjda četkični ili rotorski problem... zar ne...
Lijevi radi ok, ali desni je za CT, RTG ili sl pregled
ps kada se napokon krene vrtiti (toliko bolesno sporo), onda se i suvozački minijaturno mrdne... Tada izgledaju kao na umoru
Releji su OK.
Sad treba naći vremena i poskidati to čudo i pregledati... divota :-I