Termostat

Colnago

Active member
Donator foruma
Gledao sam na autodoc.uk ponudu termostata i svaki pise otvara na 83 stepena... Čitao sam taj podatak ali mislim da to vazi za benzince...
83 C je točno, problem je što C3 1.4 HDI ima jedan termostat s kučištem i temperturnim senzorom do OPR 12371 (OEM 1336 V6) a nakon toga drugi
(OEM 1336 AF) , OPR 12371 = 22.10.2010
 

Memphis

Active member
Svi termostati za njega otvaraju na 83c. Međutim to ne znači da će svi držat jednako radnu temp. Svaki termostat drugačije radi u ovtaranju/zatvaranju. Vernet je opće poznat da drži radnu temp nešto niže od ostalih proizvođača cca 5 stupnjeva nižu. Ne znam zašto te to smeta ali bitno je da drži temperaturu i da ona ne pada. Ako baš želiš onda moraš kupit original (a i pitanje je kaj buš dobil u originalu) ili tražit nekog drugog proizvođača, tipa Behr/Mahle koji drže temp nešto više od Verneta.
 

Rajkan

Member
Drugari,danas sam upalio auto u mestu i cekao da se zagreje rashladna tečnost...kada je otvorio termostat gornje crevo je postalo vruce i posle 10 ak min rada u leru donje crevo je i dalje bilo hladno...Kasnije krenem u voznju i predjem nekih 150 km,po završetku voznje pipnem creva gornje vruce a donje i dalje hladno(ono bas bas hladno kao da nisam vozio auto)...ps usput sam dva puta stao i pipao creva i ista situacija, gornje je bilo vruce a donje hladno... Auto je C3 1.4 HDI 2004 godište.... Temperatura napolje je bila 2 stepena...Da li je to neki problem i da li moze to da mi pravi oscilacije u pokazivanju temperature u kabini posto mi varira non stop dve pa tri crte i tako u krug???evo i slika u prilogu kako se ponasa pokazivač temperature...
 

Prilozi

Rajkan

Member
Posto je izgleda definitivno termostat upitanju,sad vi meni recite ako su svi koji su u ponudi deklarisani da otvaraju na 83 stepena,a prethodni Facet koji je odma zamenjen tj reklamiran i sad Vernet koji je takodje deklarisan na 83 i pravi problem sa oscilacijom temperature tj drze manje ispod 80,KOJI DA KUPIM A DA OTVARA KAD TREBA I DRZI TEMPERATURU IZNAD 80 STEPENI DA BI KONSTANTNO GORELE TRI CRTICE????Ja evo ne znam,danas pricam sa komsijom iskusnim mehaničarem i kaze definitivno imas problem sa termostatom i kaze sve sto se prodaje ko zna ko proizvodi,probaj da nađeš adekvatan...Ja trazim nijedam nije deklarisan da otvara na 86 i vise,svi 83 i kako naci pravi koji ce resiti ovu moju "muku"?
 

szahtila

Well-known member
83 ili 86 stupnjeva, potpuno su nebitna ta 3 stupnja za rad motora. Pravo pitanje je koliko ti stvarno varira temperatura, koja je to stvarna razlika 2 ili 3 crtice?Možda ti je neispravan senzor temperature? Čime si izmjerio ta 74 stupnja koja spominješ?
 

Rajkan

Member
83 ili 86 stupnjeva, potpuno su nebitna ta 3 stupnja za rad motora. Pravo pitanje je koliko ti stvarno varira temperatura, koja je to stvarna razlika 2 ili 3 crtice?Možda ti je neispravan senzor temperature? Čime si izmjerio ta 74 stupnja koja spominješ?
83 ili 86 stupnjeva, potpuno su nebitna ta 3 stupnja za rad motora. Pravo pitanje je koliko ti stvarno varira temperatura, koja je to stvarna razlika 2 ili 3 crtice?Možda ti je neispravan senzor temperature? Čime si izmjerio ta 74 stupnja koja spominješ?
Dve crte su od 70 do 80 stepeni,a preko 80 su tri koje treba da svetle konstantno kao pre... Senzor temperature sam zamenio i isto sve pokazuje...Izmerio sam digitalnim meracom u posudi rashladne tečnosti...
 

szahtila

Well-known member
Dve crte su od 70 do 80 stepeni,a preko 80 su tri koje treba da svetle konstantno kao pre... Senzor temperature sam zamenio i isto sve pokazuje...Izmerio sam digitalnim meracom u posudi rashladne tečnosti...
Ako 2 i 3 crte znače to što si naveo(70-80 i preko 80),onda je moguće da ti novi termostat radi na nešto manjoj temperaturi od starog, odnosno upravo na tom prelazu sa 2 na 3 crte. Temperatura u prelivnoj posudi svakako ti je za koji stupanj niža od temperature u samom motoru. Ja se time ne bi uopće zamarao ukoliko nema nekih drugih problema, npr. u vidu povećane potrošnje.
 

Rajkan

Member
Ako 2 i 3 crte znače to što si naveo(70-80 i preko 80),onda je moguće da ti novi termostat radi na nešto manjoj temperaturi od starog, odnosno upravo na tom prelazu sa 2 na 3 crte. Temperatura u prelivnoj posudi svakako ti je za koji stupanj niža od temperature u samom motoru. Ja se time ne bi uopće zamarao ukoliko nema nekih drugih problema, npr. u vidu povećane potrošnje.
Nema drugih problema sem povećane potrošnje i manje radne temperature...
 

szahtila

Well-known member
Zimi svaki auto više trosi, do 9l je po meni realno
Za ovaj motor nije. Imam P206 sa istim motorom, također iz 2004-te.Auto trenutno koristim za odlazak na posao koji mi je cca 1.2 km od kuće. Auto se ne zagrije ni malo, a uz to svako jutro čekam na parkingu firme sa upaljenim motorom 5-10 minuta dok neko ne otvori urede. Popodne sa istim putem vraćam, opet nezagrijan motor. Nikada potrošnja nije prešla preko 7.Za normalne relacije potrošnja mu je oko 5.5 litara
 

Memphis

Active member
Posto je izgleda definitivno termostat upitanju,sad vi meni recite ako su svi koji su u ponudi deklarisani da otvaraju na 83 stepena,a prethodni Facet koji je odma zamenjen tj reklamiran i sad Vernet koji je takodje deklarisan na 83 i pravi problem sa oscilacijom temperature tj drze manje ispod 80,KOJI DA KUPIM A DA OTVARA KAD TREBA I DRZI TEMPERATURU IZNAD 80 STEPENI DA BI KONSTANTNO GORELE TRI CRTICE????Ja evo ne znam,danas pricam sa komsijom iskusnim mehaničarem i kaze definitivno imas problem sa termostatom i kaze sve sto se prodaje ko zna ko proizvodi,probaj da nađeš adekvatan...Ja trazim nijedam nije deklarisan da otvara na 86 i vise,svi 83 i kako naci pravi koji ce resiti ovu moju "muku"?
Upravo radi takvih stvari su maknute kazaljke sa temperaturom ili su podešene sa 15C odstupanja. Tak da ti ne razbijaš glavu oko toga i ne trošiš bezveze novce. A kad si tak uporan onda traži Mahle samo nije garancija da bude unutra mahle i da ćeš imat željenu temp. Termostat od 86c za njega nećeš naći jer ne postoji jer cijela ta serija hdi motora ima termostat koji otvara na 83c.

Termostat ti radi od cca od 75-83 kad je ovako hladno vani. To je normalna temp za takav diesel motor. I moraš imat na umu da se radi od diesel motoru koji malo troši i koji se teže zagrijava po ovako haldnim danima i postoji mogućnost da temp bude nešto niža. Jer ti motori toliko malo troše na leru da nekad ne uspiju zadržat radnu temp ako ih ti npr. grijanjem rashladiš. Zato su neki kao VW uveli "switchabilne" vodene pumpe.
 

szahtila

Well-known member
Za ovaj motor nije. Imam P206 sa istim motorom, također iz 2004-te.Auto trenutno koristim za odlazak na posao koji mi je cca 1.2 km od kuće. Auto se ne zagrije ni malo, a uz to svako jutro čekam na parkingu firme sa upaljenim motorom 5-10 minuta dok neko ne otvori urede. Popodne sa istim putem vraćam, opet nezagrijan motor. Nikada potrošnja nije prešla preko 7.Za normalne relacije potrošnja mu je oko 5.5 litara
IMG_20250114_064844.jpg
 

Rajkan

Member
Upravo došao iz ovlašćenog servisa... Saslušan i njihov predlog je da ne diram nista i da je to okej stanje...Kazu original termostat mogu da poruce kosta oko 180e ali nema garancija da će držati tri crte tj Temperaturu iznad 80 konstantno da bi pokazivalo tri crte...Sve koje oni imaju u ponudi otvaraju na 83 i svakako i oni ugradjuju Vernet kada rade zamenu....
Savetovali su me na kraju da ispustim antifriz i dobro isperem sistem,sipam sredstvo za pranje i sipam novi antifriz pa mozda to vrati normalno očitavanje...Eto...
 
Na vrh