Nije, što je tek misterija. Èak sam probao da duvam kroz njega i provlači malo, ali i manje nego ovaj što radi.Pa jel ostao otvoren?
Valjda je najbitnija ta najniža temperatura otvaranja? Ona je prag oko koje se vrti. Posle kako će, koji će brže, koji više, manje je bitno jer je cilj regulisati temperaturu ne manju od deklarisane.Deklarirana temperaturea početka otvaranja je svima ista. Termostat ne radi kao switch on/off već ima temparturni raspon postepenog otvaranja i zatvaranja. Oni krenu isto ali kasnije rade drugačije.
Ovo ne razumem. Kako termostat može znati kolika je vanjska temperatura? On otvara na deklarisanoj koja je određena tehnološkim karakteristikama, a posebno što su te temperature nekoliko puta veće od vanjskih koje samim tim ne mogu uticati.Naravno i promjena vanjske temperature utječe na radnu temperaturu.
Znači da je ispravan. Možeš ga kuhat u vodi pa ćeš vidjet da se otvara i zatvara.Nije, što je tek misterija. Èak sam probao da duvam kroz njega i provlači malo, ali i manje nego ovaj što radi.
To je itekako bitno. Jer ako se on brže otvori treba mu više da se zatvori i to je ono što tebi ruši tempraturu i održava radnu. Vi svi radnu temperaturu uzimate zdravo za gotvo da je to neka fiksna vrijednost. Radna temperatura nikad nije fiksna (bez obzira što kazaljka pokazuje) ona se kreće u nekom rasponu od minimalno 5C na više.Valjda je najbitnija ta najniža temperatura otvaranja? Ona je prag oko koje se vrti. Posle kako će, koji će brže, koji više, manje je bitno jer je cilj regulisati temperaturu ne manju od deklarisane.
Koja je svrha deklarisati temperaturu otvaranja od 83°, ako on otvori ranije, tečnost krene da se hladi i tako je nikad ne dostigne? Ja mislim da je to neispravan rad.
Pa termostat uvijek radi isto. A zašto je tako sam ti upravo gore objasnio.Ovo ne razumem. Kako termostat može znati kolika je vanjska temperatura? On otvara na deklarisanoj koja je određena tehnološkim karakteristikama, a posebno što su te temperature nekoliko puta veće od vanjskih koje samim tim ne mogu uticati.
Verujem, ali ne na 83°, a ja to ne želim. Dakle, za mene je neispravan jer želim da radi sa min. 83° isto kao BMW sa min. 89° jer je tako deklarisano.Znači da je ispravan. Možeš ga kuhat u vodi pa ćeš vidjet da se otvara i zatvara.
Pusti ti to to je samo ilustracija da dobiješ dojam kako to funkcionira. To tako ne funkcionira u stvarnosti. Ovo je ubrzano. Termostat reagira na promijenu temeprature ali to ne znači da će se micat gore-dole za svaki stupanj ili tako brzo kako je prikazano jer ne reagira kao senzor trenutno na promijenu temeprature već promijena mora biti stalna da bi se on pomaknuo. Znači ako dođe do promijene 2-3 stupnja u par sec termostat neće regirat. I ovo je drugačiji tip rashladnog sustava i termostata od tvog ali to je sad nebitno u osnovi je isto.Evo kako to radi . Obrati pažnju na grafik levo i na kraju kako termostat radi blago gore dole.
OK, što se tiče inžinjeringa i toga da li je on za tebe ispravan ili ne, takav termostat dobiš sa novim autom jer je vernet OE ugradnja za PSA.Verujem, ali ne na 83°, a ja to ne želim. Dakle, za mene je neispravan jer želim da radi sa min. 83° isto kao BMW sa min. 89° jer je tako deklarisano.
Razumem da radna temperatura nije fiksna, ali mislim da postoje preporučene optimalne vrednosti između minimuma (gde otvara termostat) i maksimuma (gde počne duvati ventilator). Ispod toga se zove pothlađen, preko toga pregrejan motor.
Nije mi problem što se voda u kileru brže hladi, nego što se uopšte i ne zagreje. Pri umereno hladnijem vremenu (17-19°), ne može da pređe 77° i jako sporo dostigne. Šta bi bilo pri -10°, na primer?
Mislim da je idealno i cilj projektovanja sistema hlađenja/grejanja, pod svim uslovima, najbrže moguće dostići opseg optimalnih radnih temperatura i stalno se držati unutar njega.
Prva dva zamenjena su radila isto, a ovaj treći (Hoffer -> Meat&Doria) radi ispravno.Treći termostat, svi isto rade ili?
Zašto ovaj zamenjeni ne poštuje fiziku nego otvara na 83° i održava okolo nje?ovdje se radi o cistoj fizici, ne o pokvarenom termostatu.
Nema šanse! Ovo već sad mogu da garantujem, a snimiću i video snimak, večeras uz nešto nižu okolnu temperaturu kao nepovoljniji slučaj. Očekujem da ne vidim ništa ispod 83°.Kad ti temperatura bude na radnoj, prati ju na dijagnostici, baci ga u drugu i stisni puni gas od 3000 do 4500 okretaja i teperatura ti bude pala za 20°C.
Upravo tako radi uz dodatak da ne mora biti konstantna vožnja.Uglavnom ako ti motor dosegne radnu temeperaturu unutar 10 min i ako ju u konstantnoj voznji odrzava, sve je u redu.
Pa upravo onako kako funkcionira ... i za mene tu nema dvojbe. Drži minimalnu temp oko dekalarirane temperature. Ali ono što je ovdje sporno da je za mene Vernetot termostat ispravan a ne neispravan kako ti kažeš jer prema mojem znanju to je opće poznata karakteristika vernetovih termostata da drži radnu temp niže od drugih. Kao što sam već gore sve objasnio. I tu kreću tvoji "problemi". Moja rasprava je bila usmjerena na to da se ne držiš temperature striktno u svaki stupanj jer svugdje ima odstupanja pošto ona ovisi o puno faktora.Ima raznih sistema. Kako bi, po tebi, da može, idealno trebalo da radi termostat, tj. kakvu temperaturu tečnosti da napravi? Teorijski mislim. U praksi postoje fizička i tehnološka ograničenja.
To nije deklairaran radna temperatura nego temp na koji termostat počne otvarat. I tako je sa svim termostatima za taj model auta ali kasnije drugačije rade kako smo pričali. Vernet to radi kod više manje svih tipova pa tako i za moj auto, zašto ne znam ni ja ali siguran sam da ne curi ili bilo šta drugo što bi ga povezalo sa neispravnim pogotvo ne x2. Imaj na umu ako je zimi par stupnjeva niža temp da će ljeti isto biti niža kad je motor pod velikim opterećenjem a vani vruće. A tih 5c zimi neće ništa značit motoru jel on zagrijan na 75 ili 80c. Očito vernet gleda u tom smjeru i to je njegov prioritet. Firma skoro 100 godina radi samo termostate i prva ugradnja je za mnoga vozila, vjerojanto zna zašto i ima neki razlog. A kao što sam rekao da imaš noviji tip auta ne bi se uopće zamarao crticama temperatrue jer kazaljak ima odstupanje 15c baš kao na mojem VW. Mjeriš diagnostikom temp dođe na 75C a kazaljka se zakuca na 90 i tu ostaje. Nema više mudrolije i filozofije temp je na 90 i ti nemaš briga a šta se u pozadini događa malo tko zna.Na razumem zašto bi bilo koji termostat držao radnu temperaturu ispod deklarisane, a posebno ne ispod zahtevane za dati tip vozila? Držanje nije striktno, ali vidim da ne mogu postići temperaturu čim je spolja malo hladnije, a tek dolazi zima. Očekivao sam da će to zimi ići još i teže i da će radna temperatura biti i niža, a za dizel posebno je dobro da ima zahtevanu temperaturu. Ne kažem da je neispravan u meri da stalno drži otvoreno, nego ili otvara ranije ili ne zatvara kompletno nego curi. Smetalo mi i to što sam nekad imao 3 crtice, nekad 2. Sad imam uvek 3, a očekujem da ih imam pod svim uslovima okoline.