Pa, ili ga nisi dovoljno opteretio pa se nije dovoljno zagrejao, ili ga nisi dovoljno dugo vozao neopterećenog pa ga isto nisi dovoljno zagrejao.
Sad, npr. kada se moj 1,4 hdi, doduše sa 8v, siemens ubrizgavanje - zagreva u stacionarnom stanju turiranjem kako bi se u radionici nakon zamene rashladne tečnosti proverilo da li sve funkcioniše kako treba - treba dobrih 5-10 minuta da se čeka.
Ako voziš iznad npr. 40 km/h rashlađivanje hladnjaka je takvo da se ventilator neće ni uključivati (to je definisano algoritmom u ECU za svako vozilo, mislim ne samo za citroen).
E sad, najključnija je stvar što se po prirodi stvari benzinci brže zagrevaju, tj. brže podižu temperaturu rashladne tečnosti (i ulja).
Ako eventualno upoređuješ svoj hdi sa nekim prethodnim dizelom - ne znam šta bih rekao, može da bude puno uzroka. Od npr. toga da ti je na ovoj c3ojci čistiji hladnjak, pa zbog toga efikasnija razmena toplote sa spoljnjom sredinom do toga da zbog konstrukcije ili zapremine rashladnog sistema na prethodnom vozilu (ili stanja tog sistema, tipa da je npr. delimično bio problematičan) različito vreme postizanja t. rashladne tečnosti na istoj t. spoljnje sredine.
Kako god, važno da se ne pregreva, a to da ga zagreješ na preko 84 C jasno je da može. Pošto pominješ 90 C na drugim vozilima, koliko se sećam obično opeli imaju termostate koji otvaraju na toj, relativno višoj temperaturi.
Sve u svemu, sada je leto, pa mi se čini da kada budeš provozao kada spolja bude bilo 30 C, onda ćeš se uveriti da sve funkcioniše korektno.
Izvan toga, jedino bi eventualno mogao da bude slučaj da (neispravan) ventilator uključen prerano, tj. kada ne treba ali bi to brzo shvatio, pa očigledno da se ne radi o tome.
Sad, pošto imaš leksiju, lako možeš da se igraš. Priključi je pa očitaj parametre (temp. rashladne tečnosti i ulja) kada je upaljena 1 lampica, pa odma` kada upali drugu lampicu, pa odma` kada upali i treću lampicu.
Naučićemo nešto
Mislim, tebe najviše čudi signalizacija, zašto je npr. sada dve, pa zašto je nekad tri, pa opet padne na dve...Računar pali te lampice po nekom programu, a naravno da je zavisno od temperature rashladne tečnosti - ali definitivno da ima neki raspon i da se ne ponaša kao precizan instrument koji pokazuje aktuelnu temperaturu rashladne tečnosti. Mislim, senzor jeste najverovatnije precizan - ali je pitanje i da li njegove varijacije tačno prati paljenje lampica, a pogotovo da li tako prati termostat.
Tako nešto je najverovatnije opisano u servisnoj dokumentaciji i to po pravilu sistema ubrizgavanja, ali sam ja to imao priliku da vidim samo za siemensov sistem, pri čemu nisam obratio pažnju i da li je do detalja opisano kada se na tabli pali koliko lampica. Restilizovani model, dakle od 2006. i nema tu signalizaciju, tj. nema nikakav pokazivač t. rashladne tečnosti (iako se iz dijagnostike mogu očitati detalji). Možda su ga uklonili i da neko ne bi bio u dilemi ...
Btw, Dalibor je vrlo iskusan i ako ti on kaže da najverovatnije nemaš problem onda možeš u to da se pouzdaš i budeš miran.
Ili nađi neku dobru uzbrducu, i spakuj u c3ojku npr. četiri drugara sa po 100 kg il` više telesne mase, pa odvozaj par puta uzbrdicu za nekoliko minuta. Možda treba malo da se razradi taj novi termostat sa višom temperaturom rashladne tečnosti
)
Srećno