Volvo S60 by Milosh

Milosh

Test
Cutac Cutac Hvala ali ne mogu to raditi, niti imam vremena niti želje.

dinko1981 dinko1981 Nije se to ovaj put moglo, zbog nedostatka vremena, ali lako ga je kasnije promijeniti, čak se ne mora ni ulje ispuštati.

Evo situacije jutros... Juče sam ga vozio 130 km, od toga cca 40 km po autoputu 140 km/h. Pri toj brzini opterećenje motora je stalno 50-60% a nekoliko puta sam ga pričepio pri čemu opt. bude 100% oko pola minute.

Jutros antifriz isti kao juče, ako ne i bistriji. 🤔
 

Prilozi

Milosh

Test
E ovako, situacija je sledeća...

Od servisa napravio skoro 1500 km. Čak i otišao do Sarajeva i nazad sa krovnom kutijom (2 x 300 km od čega 230 km autoputa).
Nakon svake duže dionice provjerim antifriz, on svaki put bistar. Pri vožnji pratim temp. antifriza preko telefona, uvijek je u normalnom rasponu od 82 do max 90 kad je baš opterećen.

Ono što sam primjetio je da svaki put kad odvrnem čep od antifriza izađe malo vazduha pri odvrtanju čepa (motor potpuno hladan) i par balona vazduha svaki put izađe iz donjeg crijeva i ode kroz posudu van.

Danas se vratili iz Sarajeva, napolju 38°, pakao. Sve ok i jedan km pred kućom upali se crveni trokut na tabli i dvije poruke na njemačkom: Kuhlmittel nied. Motor abstellen, te Kuhlmittel nied. Motor halten.

Temp antifriza pri tome normalnih 82. Stanem i dignem haubu da vidim kad ono nivo antifriza jedno dva prsta ispod minimuma. Pretpostavim da je to jedini razlog za upozorenje i polako oprezno dođem kući.

E sad, jel moguće da je nakon toliko pređenih km od servisa ostao neki vazdušni džep koji se tek danas odzračio? Ili je nešto drugo?
 

Cutac

Prèkaroš
Moguće da se radilo o zračnom džepu, ali mala je vjerojatnost da mu je trebalo 600 kilometara da izađe. Pogotovo jer se ekspanziona ispraznila, znači litra zraka da je negdje bila.
Nalij pa vidi opet šta će biti :D
 

Milosh

Test
Ipak je glava. Majstor zaključio čim je odvrnuo čep na zagrijanom motoru i vidio koliko vazduha i gasova izađe. Tek u sledeći ponedeljak ide na servis. Do tada ću ga lagano voziti koliko moram.

Ulje inače uredno, dosuo sam 700 ml vode, do max.

Stvarno nisam bio svjestan da je dihtung glave problem na 1.6 HDi, slično kao kod PSA bemzinaca.
 

Milosh

Test
Evo da javim, auto je popravljen u ponedjeljak. Sve je trajalo dan i po. Brušenje glave i novi dihtung.

Propustio je na prvom cilindru, po riječima majstora.

Sad ću dalje pratiti antifriz da vidim hoće li biti opet ulja.

IMG-0f997a67b48a07b8b6e1b9ef7a5c2585-V.jpg

IMG-f2790c55db1ba9e4dd9a3b98cf0265e9-V.jpgIMG-e3852ba4a74841a0bf3a0210bf2d416f-V.jpg
 
Na vrh