Milose...istog trenutka kad pritisnes dugme da ukljucis klimu ventilatori na hladnjacima se pale.Temperatura antifriza ne moze mnogo da poraste iznad dozvoljenog...zato sluze i termostat i ventilatori,ALI jedno bez drugog nikako ne ide.Ako ti ne rade ventilatori i pored ispravnog termostata-pregrejace se...ako ti zaglavi termostat IAKO ventilatori rade...pregrejace se.
Jer kad ti termostat zaglavi ti vise nemas protok tecnosti kroz sistem i samim tim mozes da je hladis koliko hoces kad ona vise ne prolazi kroz termostat i ne stize ohladjena do vitalnih delova.
Da se vratimo na klimu:
...Sto je bolje hladjenje hladnjaka klime,a s tim i freonom u njemu,klima ce bolje raditi/hladiti i to nema veze sa temperaturom rashladne tecnosti i njenim termostatom,vec sa adekvatnom kolicinom gasa u sistemu,ispravnoscu instalacije,adekvatnim hladnjenjem hladnjaka klime i,ukoliko ga ima,cistim polen filterom/filterom klime.
Ti ventilatori rade non-stop od trenutka kad ukljucis klimu a hladjenje motora(pored ispravnih ventilatora makar radili najvecom mogucom brzinom)regulise termostat.
Mozes da usmeris ventilatore koji ce izbacivati temperaturu od -30 prema hladnjaku i motor ce opet raditi na radnoj temperaturi zato sto ce termostat da zatvori....nesto kao voznja suvim auto-putem na -15,-20 stepeni sa 140-150km/h.
Oduzih temu...ali samo sa najboljom namerom da objasnim kako to sve funkcionise.