Novi C5 bez hidraulike!

ExOduS442xb

Racing
Pa ako se ne varam većina automobila koristi ovjes koji je izmišljen prije praktički 100 godina s tim da je hidraulika kako god okreneš naprednija:D

Primjer, kvar na autu, ne moze se upaliti, prijatelj me šlepa, auto u 4 brzini, hidraulika proradi, radi visina, rade kočnice, radi servo. Koji novi auto to može? Niti C5 čak.
 

jurapz

New member
Koliko sam cuo prodaja je 50/50 hidraulika/federaš , a tu je igrala najviše cijena i što 1.6 hdi nije mogao imati hidrauliku , mislim nema potrebe pisati o superiornosti same hidraulike.
Hal9000 koliko je bio hidrualicar skuplji od federaša?
Moje bar mišljenje da kupujem novi auto ako se vec odricem hidraulike zasto bi kupio c5 koji ce za 2-3 godine izgubiti pola cijene i voziti se na federima:confused: . Ako je vec gubitak cijene preko 40000kn na godinu bar onda da se vozim kako treba.
 

HAL9000

New member
Paketi ovise o distributeru, jedino 1.6 HDI ne ide s hidraulikom, u engleskoj hidraulika ide samo uxclusive opremi, kod nas može u seduction,selection i exclusive ali minimalni motor je 160 KS.
Tako da ustvari hidrauika ide skoro besplatno : razlika je cca 15.000 Kn u Selection opremi s tim da hidrauličar dolazi sa 160 Ks a non hidrauličar sa 140 KS ( kod nas se sada 140 Ks ne može naručiti s hidrulikom) .
Pošto razlika u motoru vrijedi sigurno 10-15 tisuća kuna ispada da hidraulika ide skoro besplatno.
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Koliko sam cuo prodaja je 50/50 hidraulika/federaš
vrlo optimistično... jedino službeni podatak koji sam ja vidio je za prvu godine prodaju, Francusko tržište, 57% hidraulike. Detaljne podatke kriju ko zmija noge... pitam se zašto.
Da je ukupan omjer oko 50/50 sumjam da bi je se riješili... Ja pretpostavljam da im je granica isplativosti bila oko četvrtine - i da to nisu više postizali.
 

dohtor

Member
mozda jesam kako je netko naveo romanticar, ali citroen bez hidraulike, gumba na mjestu pedale za kocnice i cudne komandne table, nije citroen....
 

vborovic

C5 modifikator
Jesi se probao voziti u novome Citroenu C5, sa i bez hidraulike? U velikoj većini cestovnih uvjeta, teško ćeš primjetiti razliku ... bočne udubine, crte, rezovi na safaltu i slično, to se bude prigušilo na hidraulici, ostalo, ležanje na cesti i to (ne razmatram testne uvjete vožnje, slalom oko čunjeva i sl.), vrlo izjednačeno ...
 

dohtor

Member
rekao sam da sam "romanticar"....

ne nisam probao vozit C5 bez hidraulike, ali su mi ga zato 2009 u svim salonima gurali da ga uzmem.... i to sto ne mogu vjerovat da citroenovi prodavaci kazu da nemojte hidrauliku, bolje vam je bez.... znam da je to bilo samo da prodaju ono sto imaju u salonu, a po salonima su tada vecinom imali c5 sa 1,6 motorima i dinamique opremom.... posto na svom imam 18" i hidraulika ipak cini voznju malo udobnijom, jer mi susjed isto ima 18" ali dinamique ili comfort oprema pa kad se proveze samnom kaze da ipak ima malo razlike....

romanticar sam i jos uvijek mi fali ono xantijino podizanje i cekat da se STOP crveno ugasi pa da mogu krenut vise....
 

vborovic

C5 modifikator
Ja sam se godinama vozio u Xantiji (kao mali, a i vozio sam ju van ceste i sam), znam o čemu pričaš, i hidraulika je i meni vrh ovjesa (nakon toga i C5 prvi, i C5 drugi ... ali, ova zadnja verzija ovjesa je toliko tvrda, jer su htjeli pribiližiti hidro ovjes "zapadnom" tržištu, da ne znam koliko stvarno ima svrhe nastaviti sa takvim ovjesom (ok, auto i dalje možeš dići/spustiti što na klasičnom ovjesu ne možeš), ali ako udobnost, po kojoj je Citroen oduvijek bio poznat, pada ... onda ga niti ne trebaju ugrađivati po mojem ...
 

fullcool

New member
Citroenova hidraulika je najbolja tehnologija ovjesa koja postoji danas u svijetu, i ne samo danas, nego od kad je izmišljena, samo što su vremenom otklonjeni nedostaci i danas ne postoji ni jedan razlog da auto bude bez hidraulike. Da zakoni određuju minimalne norme aktivne sigurnosti, kao što postoje norme za ekološku zaštitu, onda bi do sad svi auti imali hidrauliku. Neki proizvođači uz doplatu nude zračno ogibljenje za neke modele je i serijski ugrađeno, ali to su sve skuplji modeli i opet nije ni približno postignut efekat kao sa hidraulikom, usto su ti sustavi daleko nepouzadaniji i teži za popravak tako da je naprosto smiješno šta ljudi plaćaju dodatno ili koliko plate cijeli auto sa takvim lošim sustavom. Novi sistemi hidraulike su tako napravljeni da čovjek ni ne zna da to auto ima, nema više podizanja i ljuljanja, ali opet kad se iz auta sa hidraulikom sjedne u obični auto, osjećaj je očajan, kao da je cijeli auto neispravan. Koliko god hidrauličar bio tvrdo podešen opet je daleko iznad običnog federaša, to se ne osjeti jedino ako je neispravna hidraulika. Neke fore tipa sportski ovjes, spušten auto, mogu donijeti, osim osjećanja sportskog držanja ceste, čak i u stvarnosti bolje sportske performanse, ali samo u određenim uvjetima za takve ovjese, u stvarnosti, na cestama kakve su europi, sve drugo nema šanse u usporedbi sa hidraulikom. Za primjer, formula su zakon na pistama, na običnoj cesti bi bile ništa, čemu težiti napraviti ovjes i cijeli kao što je na formuli kad je on dobar samo na savršenom asfaltu, upravo zato je hidraulika superiorna, jer je pravljena za uvjete koji trebaju u normalnoj upotrebi, za normalne ceste, parkiraje, prijevoz više od jedne osobe itd.
 

vborovic

C5 modifikator
@ fullcool - Vidim, ti si još jedan od "romantičara" ... :D ... slažem se sa svime što si napisao, generalizirajući hidrauliku kao tip ovjesa, ali mi ovdje raspravljamo o novom C5 (ili barem aktualnome) koji navodno ne bi više trebao imati hidrauliku u ponudi ... vidim da imaš Xantiju u garaži, ne znam koliko si imao prilike voziti se u novom C5 (ili C6), i to ne 2-3 ulice, nego par 100 km, ja se ne bi složio s tobom da je auto bez hidraulike toliko lošiji od onoga sa (prosječni cestovni uvjeti) ... vozio sam se u Xantijama sa i bez, prvome C5 sa i bez, i to stoji, razlika je bila na razini lebdenja/tvrdog prizemljenja ... na ovim novima, ne samo moje mišljenje, polako se gubi ta "čarolija" ...
 

fullcool

New member
Garaža nije "Up to date", sad vozim C5 bez "sport" moda, i imam audija sa puno onih ramena što mu omogućuje da i dalje bude katastrofa :grin:
Nisam romantičar, imao sam stare hidrauličare i čekanje da se digne me je nerviralo pa sam uvijek gledao da hidraulika bude u dobrom stanju da ne pada brzo. Nisam vozio novu peticu, ali tvrda hidraulika nije novost, i prije si imao tvrđe i mekše hidrauličare, bx gti 16v je imao tvrdi ovjes, xm-ovi i xantie su imali prilagodljiv ovjes pa je mgao biti i tvrd i mekan, tvrdoća je stvar izbora, svaki hidrauličar možeš prilagoditi sebi mijenjanjem originalnih kugli sa mekšim ili tvrđim. Ne radi se tu o tvrdoći ili mekoći, nego o mogućnostima prilagodbe ovjesa na uvjete a da se ne gubi razina sigurnosti a istovremeno se automatski dobija udobnost. Može klasični ovjes biti i mekši od hidraulike, ali sa mekanim klasičnim ovjesom dobiješ daleko nesigurniji auto i ta nesigurnost se povećava u uvjetima npr. naglog kočenja, bočnog vjetra, opterećenog vozila itd. Zato kažem kad bi se vršila mjerenja u različitim uvjetima, i zakonski postavile norme i te norme postrožavale za nove modele kao što je slučaj sa eko normama, onda bi jedino rješenje za poboljšanje bilo ugradnja hidraulike kakva je u citroenu, možda bi se izmislila i neka druga rješenja, ali sad ne postoji prihvatljiva alternativa, ima na YT filmića sa inovacijama, ali ovo na citroenu postoji u autima koji se voze godinama po cesti, nije samo neki novitet za reklamu.
 

vborovic

C5 modifikator
Opet, sve to ok, al ispada ko da ni jedan auto koji nema hidrauliku, a u prometu je, nije siguran za vožnju ... a hidrauličnih ovjesa u cestovnoj populaciji je, ne znam, možda 1%?
 

fullcool

New member
Opet, sve to ok, al ispada ko da ni jedan auto koji nema hidrauliku, a u prometu je, nije siguran za vožnju ... a hidrauličnih ovjesa u cestovnoj populaciji je, ne znam, možda 1%?
Izgleda da ne kužite priču:grin: Ne znači da su auti nesigurni, ali sa hidraulikom bi bili sigurniji. Auti na plin su manji zagađivači od auta na benzin čak i ako im izvadiš katalizator, ipak nemožeš kupiti auto u EU a da nema katalizator bez obzira što je plin u njemu. Znači nije bitno jel auto zagađivač ili ne nego je bitno da zadovolji uvjete propisane od EU.
Kad bi učinkovitost kočnica na novim autima bila određena metrima koliko auto pređe da se sa neke brzine potpuno zaustavi, i da referenca za tu duljinu bude citroen sm iz 1970. godine. onda bi mnogi auti bili neispravni još kao novi. Znači danas imaš ABS i hrpu druge elktronike zadužene za sigurnost, ali nemaš određeno koliki smije biti zaustavni put vozila. Po zakonu sve OK, ali bi moglo biti bolje kad bi to zakon zahtijevao, sa hidraulikom bi auti bili sigurniji i bilo bi manje nesreća, ali koga briga. Nije bitno šta je bolje, bitno je šta je lakše prodati.
 

fullcool

New member
E još da dodam, veliki kamioni u EU smiju biti samo sa zračnim ovjesom zato što je bolji od klasičnog ovjesa, radi sigurnosti, čuvanja cesta i čuvanja robe koju prevoze. Unatoč manama zračnog ovjesa moraju ga imati po zakonu, zašto za kamione postoji zakon a za aute ne?

Kužim, ali si sam sebi odgovorio s ovime ...
Cilj je bio negirati tvrdnje da je na novom C5 skoro isto sa i bez hidraulike, ono što ste vi tvrdili :grin: Mekoća ogibljenja može biti usporediva, ali kad se uzme u obzir sve što nudi hidraulika onda se ne može porediti.
 
Na vrh