Automatski mjenjač

vborovic

C5 modifikator
Lako moguce da je do elektricne rucne kocnice, da zbog nekog mikroprekidaca ne pusta diskove, pa ti zato auto trese i ugasi ga dok hoces krenuti (a miris i temperatura diska su samo potvrda toga)
 

zzdado

New member
i meni lici na tu rucnu kocnicu jer da je automatski mjenjac trzaji bi se javljali i pri kretanju po ravnom kod prebacivanja brzine iz vise u manju.Imam osjecaj da se aktivira sistem stop/start i blikira tocak pa auto trzne i tu se grije taj desni prednji disk.Eto ako je imaio neko slican problem molim da javi.Hvala ti prijatelju vborovic na brzom odgovoru a i tebi konaroast.Ovaj forum je predobar pun dobrih ljudina.pozz. iz vrele makarske...odoh sad na plazu i polako cu uz brdo :):surprised:;):cool:.....
 

Spawn

Well-known member
Danas sam isprobao ujakov c5 2012 automatik i naspram mog ima malo ljepsi prijenos. Moj je isto 2012. Tj na mom se vise osjeti trzanje prilikom saltanja pri slabijem gasu. Kad stisnem gas onda je smooth. Moj ima 140000 a njegov 65000. 3 litre ulja je stavljeno prije 2 mjeseca. Jel to vise do kilometara ili bi trebalo ukje zamijenit skroz? Ili je nesto drugo u pitanju. Recimo kad stojim i stavim u D njegov se ne osjeti a moj ima mali trzaj.
 

Spawn

Well-known member
Izmjena tih 3 litre. Valjda ide onaj interval najprije 3 pa nakon nekog vremena ostatak. Takvog sam ga kupio pa je receno da dodjem nakon par mjeseci izmjeniti ostatak. Na racunu servisa pise 3 L LDS. I ostalo sta je radjeno. Filteri itd.
 

Spawn

Well-known member
Total fluide lds 1/1. Jel taj? Meni se cini da je to za nesto drugo. Na ovom racunu ne pise ulje za mjenjac. Kad upisem ovo ulje u google pise Suspension oil hydractive 3. Mozda ovo ulje ide kad se mijenjanju amortizeri jer su promijenjena oba prednja na 140000km. Ja sam ga kupio s 140600km
 

ZlatkoC4

Well-known member
mislim da je. ali to možeš znati samo po vin broju ovisno koji je mjenjač u pitanju. To ti bude Vborovic znao bolje.

kad se u automatski mjenjač uspe krivo ulje je gore nego ga da se nije mijenjalo.
u većini slučajeva promjena ulja 3+3 u razmaku cca 1-2mj dade dobre rezultate i mjenjač počne raditi fluidnije.
iako neki to rade u razmaku 6mj pa čak i do godine dana.

trebalo bih također pregledati nosače motora jer oni ti mogu uzrokovati trzaj.
 

vborovic

C5 modifikator
Fluide LDS je ulje za ovjes, nema veze s mjenjačem ... ako su ti u mjenjač stavili JWS 3309 ulje umjesto JWS 3324 ... biti će ti veselo ... :D
 

vborovic

C5 modifikator
Ulje se lako eliminira, staviš još 3 litre ulja i vidiš da li će bolje mjenjač mijenjati brzine, to se mora odmah primijetiti ... dvomaseni ćeš lako skužiti pri stvarno laganom dodavanju gasa, kada je auto u "nedoumici" kada, i da li promijeniti brzinu na više ... tu se onda može dogoditi da će mu obrtaji pobjeći, kao kada mijenjaš na ručnom mjenjaču, stisneš kuplung, a ne pustiš gas, pojednostavljeno ... e, to se kod AM6 mjenjača ne smije događati, ako je zdrav ...
 

Spawn

Well-known member
Ulje se lako eliminira, staviš još 3 litre ulja i vidiš da li će bolje mjenjač mijenjati brzine, to se mora odmah primijetiti ... dvomaseni ćeš lako skužiti pri stvarno laganom dodavanju gasa, kada je auto u "nedoumici" kada, i da li promijeniti brzinu na više ... tu se onda može dogoditi da će mu obrtaji pobjeći, kao kada mijenjaš na ručnom mjenjaču, stisneš kuplung, a ne pustiš gas, pojednostavljeno ... e, to se kod AM6 mjenjača ne smije događati, ako je zdrav ...
Kad stvarno lagano puzevski dajem gas i to kad je hladan onda izmedju 2. I .3 brzine malo osjetim ajmo reci nekakav luft i onak lagane trzajeve kad se promijene brzine.. Kad se ugrije kako treba onda ne osjetim to nego samo lagane trzajeve prilikom promjene brzine. A trzaj pri ubacivanju u D osjetim i kad je hladan i kad se zagrije. Morat cu najprije ulje staviti pa onda cemo viditi.
A sto se prijasnjeg mijenjanja ulja tjce,krivo sam skuzio. Ulje je mijenjano samo u hidraulici zajedno s amortizerima i naravno klasican servis na 140000. Rekao je AKO ZELIM zamjenu ulja mjenjaca onda ide 3 litre i nakon par mjeseci ostatak. Jer dosta ljudi ne zele jer dosta servisera uopce ne preporucuje zamjenu ulja u mjenjacu
 

vborovic

C5 modifikator
Ovisi na koga naletiš ... pola će tvrditi da se ne treba ništa raditi na mjenjaču (jer je "sealed-for-life"), druga polovica će ti reći da se to treba napraviti ... 150 tkm je kilometraža na kojoj bi se vlasnik auta kojem to nije nikada napravljeno trebao polako brinuti o tome
 

Spawn

Well-known member
Pitao sam isto jednog servisera,doduse iz Hyundai autokuce da je najveci problem u zamjeni ulja ako nesto pocne zezati nakon zamjene. Nekakav ventil u mjenjacu. Onda je problem rijesiti kvar i zna kostati jako puno pa dosta servisera izbjegava zamjenu. Pogotovo oni koji to ne rade cesto. A oni ne mijenjaju na Hyndaiju uopce ali je lik radio u Peugeotu cca 8 godina do 2011 pa je imao iskustva
 

vborovic

C5 modifikator
Ako je mjenjač prije zamjene ulja ispravan, sigurno nakon zamjene ulja neće ništa zezati, to su samo izlike da se netko u startu ogradi od toga što-ako ... najćešče sami "serviseri" fulaju jer stave krivo ulje u mjenjač, i onda naravno da odu ventili, i to relativno brzo nakon samog zahvata
 

Spawn

Well-known member
Ok. Probat cu zvat malo ovlastene i neovlastene da vidim sto ce mi reci. Danas sam duze provozao auto i nakon dobrog zagrijavanja cca 30 km promjenja brzine se skoro ne osjeti.
 

Pavel

Lepi™
Ja sam slao upit CIB-u, iako su tvrdili da oni to ne rade i da je to na moj zahtjev. Cijena je bila oko 1000kn za 3 litre.

U međuvremenu sam imao sitnu grešku (stavljen je neoriginalni filter goriva pa se auto gušio). Auto sam odvezao par km dalje u radionu kod čovjeka koji je radio godinama u PSA grupi (Citroen i Peugeot ovlašteni servisi) i sad ima svoju radionu. Spojio se na dijagnostiku, pregledao auto, kupio original dio i zamijenio. Usput mi je pregledao auto i rekao što bi još bilo dobro promijeniti i poslušao sam ga i popravio.

Pitao sam ga za mjenjač, rekao je da može promijeniti ulje i da mu nije problem, radio je to. Ispustio prve tri litre ulja i ubacio tri litre novog. Promijenio i čepove da ne povuku kao prljavištinu. Ulje bilo crno - crno. Kaže da nema oštećenja na mjenjaču, nije trzao prije promjene niti su vidljive kakve promjene u ponašanju tako da sam mijenjao 5 do 12. Dogovorio sam da ću kroz par tisuća km, tj. kojih mjesec dva doći opet ponoviti postupak.

To me skupa sa filterom goriva i nekim sitnim popravcima došlo oko 1000-1200kn (bez ruku). Ima jako dobar rabat. Bio sam iskreno skeptičan no posao je odrađen super i nemam prigovora. Mogao sam stajati i gledati što radi, kako otvara dijelove, mijenja al nisam. Nit ja volim da mi netko visi za vratom dok radim, nit se kužim pretjerano pa šta ću mu smetati.

Zasada se ne mogu požaliti niti reći išta loše o čovjeku. Znam par ljudi koji su kod njega održavali Citrače i Pežole i jako su zadovoljni. Na temelju tih hvala i preporuka sam se i odvažio otići tamo. Radiona je u blizini Siska (oko 5km udaljena). Ako ti išta znači.
 

Spawn

Well-known member
problem je u tome sto imam garanciju na motor i mjenjac 30000km. Mogu samo u ovlasteni citroen. Zvao sam Cib Buzet i kaze da nema zapisanog servisnog intervala za taj mjenjac ali da preporucuju kontrolu od 60000 nadalje svakih 30000 tisuca ili najvise 60000km. Za dugotrajniji vijek trajanja preporucuje zamjenu 3 litre pa ostatak. Malo sam se nesluzbeno raspitao naokolo i kazu da nema intervala jer se od automatika ocekuje vijek trajanja do 200000 tj max 250000 km s originalnim uljem a za kasnije nisu bas zainteresirani :D
 

Pavel

Lepi™
Sad si me malo izgubio. Ako imaš garanciju na motor i mjenjač do 30.000km ne vidim zašto bi otvarao mjenjač prije reda? (Pretpostavljam da je novi automobil u pitanju). Mislim, nisam upoznat baš s tvojim automobilom pa ti ne mogu skroz pomoći.

Ja sam prvi puta otvorio mjenjač na evo 175.000km. Nikad otvaran niti je išta u njemu dolijevano. Uspio je preživjeti bez oštećenja a sad postupno bacam ulje van.

Ako imaš full novi auto sa garancijom, super. No ne vidim zašto bi išao mijenjati ulje prije tih 30.000km. Ako baš hoćeš, onda nemaš izbora nego ovlašteni.

Jedino ako ja nisam dobro shvatio pa imaš rabljeni auto sa više km no dobio si garanciju na njega.

Što se samog mjenjača tiče, koliko sam se ja raspitivao, taj isti je ugrađivan (verzija) u Volvo XC90 (prve generacije). Naravno, preporuka nikad ne otvoriti, nikad mijenjati ulje itd. Na kraju je to cijeli kaos ispao jer su getribe odlazile već na 130.000 do 150.000km. Jako skupi i teški kvarovi, tu se digao i bunt protiv Volva tako da su neki imali sreće i priznali su grešku, neki nisu. Znam jer sam razmatrao XC90 jedno vrijeme prije C5 (baš to kritično godište 2007.-2008.).

Ispravite me ako sam u krivu jer i to informacija o Volvu i mjenjaču sam našao na forumima. :)
 
Na vrh