DS9
Active member
Verovatnoća da se sazna za neadekvatnu pruženu zdravstvenu zaštitu, kao i negativne posledice koje nastaju ubrzo nakon toga - je mnogo veća nego verovatnoća da se motoru ubrzo javi problem usled sipanja ulja sličnog viskoziteta a nepreporučenig sastava, ili nepreporučene viskozne gradacije.
A pogotovo je mnogo veća od verovatnoće da npr. u Hrvatskoj (i okolnim državama) neko izvrši laboratorijsku analizu ulja zbog sumnje da je sipano ulje koje nije plaćeno. (Ovo potonje je mnogo češća praksa kod pasioniranih ljubitelja automobila u npr, SAD gde su laboratorijske analize rabljenog i virdžin ulja mnogo dostupnije.)
Maziva odnosno motorna ulja su idealna za muljanje - jer se njihov negativni uticaj najčešće ne ispoljava ubrzo nakon korišćenja, niti se lako može utvrditi i pripisati isključivu dejstvu maziva.
Da li je zaposlenom u servisu stalo da sipa skupu sintetiku ako kojim slučajem nije kontrolisan, ili bi to mogao sačuvati za sebe ili nekog rođaka? Sigurno nije jer je veoma častan i pošten..
Btw, PSA je svojevremeno za normalne uslove eksploatacije propisivala (za pojedine motore) interval od dve godine i 30000 km - bez obzira koje se ulje od preporučenih koristi.
Pri tome je (tada, u određenom periodu) u totalovim specifikacijama za ulje stajalo da je npr. Q7000 10W-40 predviđeno za normalne uslove eksploatacije, dok je Q9000 5W-40 predviđeno i za otežane uslove. Servisi (po Evropi) su to vešto koristili, pa da za interval predviđen za normalne uslove - koriste ulje u čijoj specifikaciji piše da je za normalne uslove.
U međuvremenu je to promenjeno (drugačijim zadovoljenjem normo od strane Total-a, i skraćivanjem intervala od strane PSA).
***
Kada već pominješ šta je glupo, taj tvoj navod da ne postoji najbolje ulje je egzemplaran dokaz brze evolucije viših moždanih funkcija.
Pre toga jeste postojalo najbolje ulje, jer su proizvođači prvih automobila zahtevali isključivo maziva po pravilu samo jednog proizvođača.
Pošto su maziva u međuvremenu standardizovana - da li si hteo da kažeš da nema potrebe ni za ovom temom, ili samo naglašavaš Total brend koji u preporukama napisanim od strane PSA ima isti tehnički značaj kao i sva ostala odgovarajuća ulja koja poseduju isti PSA Approval/homologaciju/odobrenje?
***
http://www.salube.co.za/downloads/tds/edge-professional-longlife-iii.pdf
A pogotovo je mnogo veća od verovatnoće da npr. u Hrvatskoj (i okolnim državama) neko izvrši laboratorijsku analizu ulja zbog sumnje da je sipano ulje koje nije plaćeno. (Ovo potonje je mnogo češća praksa kod pasioniranih ljubitelja automobila u npr, SAD gde su laboratorijske analize rabljenog i virdžin ulja mnogo dostupnije.)
Maziva odnosno motorna ulja su idealna za muljanje - jer se njihov negativni uticaj najčešće ne ispoljava ubrzo nakon korišćenja, niti se lako može utvrditi i pripisati isključivu dejstvu maziva.
Da li je zaposlenom u servisu stalo da sipa skupu sintetiku ako kojim slučajem nije kontrolisan, ili bi to mogao sačuvati za sebe ili nekog rođaka? Sigurno nije jer je veoma častan i pošten..
Btw, PSA je svojevremeno za normalne uslove eksploatacije propisivala (za pojedine motore) interval od dve godine i 30000 km - bez obzira koje se ulje od preporučenih koristi.
Pri tome je (tada, u određenom periodu) u totalovim specifikacijama za ulje stajalo da je npr. Q7000 10W-40 predviđeno za normalne uslove eksploatacije, dok je Q9000 5W-40 predviđeno i za otežane uslove. Servisi (po Evropi) su to vešto koristili, pa da za interval predviđen za normalne uslove - koriste ulje u čijoj specifikaciji piše da je za normalne uslove.
U međuvremenu je to promenjeno (drugačijim zadovoljenjem normo od strane Total-a, i skraćivanjem intervala od strane PSA).
***
Kada već pominješ šta je glupo, taj tvoj navod da ne postoji najbolje ulje je egzemplaran dokaz brze evolucije viših moždanih funkcija.
Pre toga jeste postojalo najbolje ulje, jer su proizvođači prvih automobila zahtevali isključivo maziva po pravilu samo jednog proizvođača.
Pošto su maziva u međuvremenu standardizovana - da li si hteo da kažeš da nema potrebe ni za ovom temom, ili samo naglašavaš Total brend koji u preporukama napisanim od strane PSA ima isti tehnički značaj kao i sva ostala odgovarajuća ulja koja poseduju isti PSA Approval/homologaciju/odobrenje?
***
Odličan primer za dobro/pažljivo izabrano ulje koje formalno ne zadovoljava pisane preporuke (ne računajući da PSA za dolivanje dozvoljava upotrebu ACEA C3 ulja u nedostatku ACEA C2), ali koje po osobinama može biti sasvim odgovarajuće određenom motoru koji se određeno eksploatiše. Jer je po viskozitetu na radnoj temperaturi na sredini između ACEA C2 i ACEA A3/B4 ulja ( odnosno PSA B71 2290 i B71 2296) a što su pojedini motori imali oba za preporuku (ili imaju i sada)ja sam na servisu zahtjevao Castrol Edge Professional Longlife III 5W-30, nije me mogo niko ubijedit drugačije
e da, super zadovolja sa uljem...prije je bio total samo sada baš prede..
http://www.salube.co.za/downloads/tds/edge-professional-longlife-iii.pdf
Posljednje uređivanje: