Najbolje ulje za Citroen je...

Najbolje ulje je

  • Castrol

    Votes: 13 10,6%
  • Elf

    Votes: 3 2,4%
  • Ina

    Votes: 6 4,9%
  • Mobil

    Votes: 3 2,4%
  • Shell

    Votes: 7 5,7%
  • Total

    Votes: 86 69,9%
  • Valvoline

    Votes: 5 4,1%

  • Total voters
    123

DS9

Active member
Verovatnoća da se sazna za neadekvatnu pruženu zdravstvenu zaštitu, kao i negativne posledice koje nastaju ubrzo nakon toga - je mnogo veća nego verovatnoća da se motoru ubrzo javi problem usled sipanja ulja sličnog viskoziteta a nepreporučenig sastava, ili nepreporučene viskozne gradacije.

A pogotovo je mnogo veća od verovatnoće da npr. u Hrvatskoj (i okolnim državama) neko izvrši laboratorijsku analizu ulja zbog sumnje da je sipano ulje koje nije plaćeno. (Ovo potonje je mnogo češća praksa kod pasioniranih ljubitelja automobila u npr, SAD gde su laboratorijske analize rabljenog i virdžin ulja mnogo dostupnije.)

Maziva odnosno motorna ulja su idealna za muljanje - jer se njihov negativni uticaj najčešće ne ispoljava ubrzo nakon korišćenja, niti se lako može utvrditi i pripisati isključivu dejstvu maziva.

Da li je zaposlenom u servisu stalo da sipa skupu sintetiku ako kojim slučajem nije kontrolisan, ili bi to mogao sačuvati za sebe ili nekog rođaka? Sigurno nije jer je veoma častan i pošten..

Btw, PSA je svojevremeno za normalne uslove eksploatacije propisivala (za pojedine motore) interval od dve godine i 30000 km - bez obzira koje se ulje od preporučenih koristi.

Pri tome je (tada, u određenom periodu) u totalovim specifikacijama za ulje stajalo da je npr. Q7000 10W-40 predviđeno za normalne uslove eksploatacije, dok je Q9000 5W-40 predviđeno i za otežane uslove. Servisi (po Evropi) su to vešto koristili, pa da za interval predviđen za normalne uslove - koriste ulje u čijoj specifikaciji piše da je za normalne uslove.

U međuvremenu je to promenjeno (drugačijim zadovoljenjem normo od strane Total-a, i skraćivanjem intervala od strane PSA).

***

Kada već pominješ šta je glupo, taj tvoj navod da ne postoji najbolje ulje je egzemplaran dokaz brze evolucije viših moždanih funkcija.

Pre toga jeste postojalo najbolje ulje, jer su proizvođači prvih automobila zahtevali isključivo maziva po pravilu samo jednog proizvođača.

Pošto su maziva u međuvremenu standardizovana - da li si hteo da kažeš da nema potrebe ni za ovom temom, ili samo naglašavaš Total brend koji u preporukama napisanim od strane PSA ima isti tehnički značaj kao i sva ostala odgovarajuća ulja koja poseduju isti PSA Approval/homologaciju/odobrenje?

***

ja sam na servisu zahtjevao Castrol Edge Professional Longlife III 5W-30, nije me mogo niko ubijedit drugačije
e da, super zadovolja sa uljem...prije je bio total samo sada baš prede..
Odličan primer za dobro/pažljivo izabrano ulje koje formalno ne zadovoljava pisane preporuke (ne računajući da PSA za dolivanje dozvoljava upotrebu ACEA C3 ulja u nedostatku ACEA C2), ali koje po osobinama može biti sasvim odgovarajuće određenom motoru koji se određeno eksploatiše. Jer je po viskozitetu na radnoj temperaturi na sredini između ACEA C2 i ACEA A3/B4 ulja ( odnosno PSA B71 2290 i B71 2296) a što su pojedini motori imali oba za preporuku (ili imaju i sada)

http://www.salube.co.za/downloads/tds/edge-professional-longlife-iii.pdf
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
ne sjećam se više koje gradacije mi je mehaničar uso ulje u C3 1.4 hdi znam samo da je bio mobil i da je motor znatno postao bučniji i da mu je trebalo vremena da počne raditi malo normalnije ali nikako i normalno. treći dan je napravljena izmjena i sipan preporučeni total 9000 motor sasvim drugi rad prede odmah iz starta ide nije mu trebalo vremena da potegne itd.

Mislim da je važno samo da ulje bude 100% iste namjene i da onda nema problema. ali ako se fula gradacija mislim da nije nikako dobro.
 

BoboActiva

New member
Za temom ima potrebe jer ljudi kupe auto sa zadnjim novcima pa su vrlo često u strahu što sipaju u auto iako ne kuže da su to sve manje više iste stvari.
Postoji standard i sipaš po standardu.
Èak i taj standard recimo neki fiat xxx često ne znači ništa jer neki proizvođač ima porsche i ferrari approval a nema za neku bezveznu firmu.
Da ste na forumu alfista najbolje ulje bi bilo selenia i amen.

Ja sam u razne hdi-e sipao aral, motul, total, rowe, po zadnje i lotos i tu nema nikakvih razlika.

Vezano za 2 godine ili 30000 tkm, po izlasku lagune i megane-a druge generacije renault je imao taj interval. Danas u oglasniku je gotovo nemoguće naći 1.9 dci kojem nije mjenjana turbina na i na dosta njih je prolupala radilica iako je motor sam po sebi dobar.
Svatko tko imalo drži do auta taj interval skratit će za pola.
 

La Marche

Iskreni optimist
Svatko tko drži do auta radit će po uputama iz servisne knjižice u kojoj uvijek piše u kojim slučajevima treba skratiti servisni interval.
Sve ovisi o uvjetima korištenja.

A teško mi je zamisliti kako se može napraviti niti 30.000 km u dvije godine (dva uvjeta za rok servisa za te Renaulte koje je Bobo spomenuo, a mislim da su i benzinski Citroeni imali tako nešto, ali nisam siguran) te smatrati da to ne ulazi u otežane uvjete korištenja.
Ako napravim tih 30.000 u pola godine, npr. živim u VŽ a radim u ZG i dnevno radim 150 km po otvorenoj cesti, onda se uopće ne bih brinuo oko ranije zamjene čak ni za tih 30.000 km.
Jasno, u tom slučaju bih se slijepo držao ulja koje su napisali da trebam koristiti, a svakako bih o iskustvima porazgovarao i u servisu.
I pročitao citroenforum.hr
 

pokra89

Well-known member
glasah za castrol. do sada sam tri puta sipao total ineo 5w30, jednom mi U OVLAŠTENOM "greškom" usuli 5w40, odmah drugi dan sam promijenio. zadnju izmjenu nisam isao u u ovlašteni, nego u privatnika, nasuo castrol 5w30, koji je usput budi rečeno, poprilično skuplji nego total u ovlaštenom, i koliko zasad vidim auto je dosta tiši i mirniji prvih par minuta kada se upali izjutra.

ako sve bude ok definitivno će castrol ponovno u njega. :cool:

u pitanju je c5 x7 2010 godište 120kw
 

La Marche

Iskreni optimist
Vidiš, zanimljivo.
Na Hondi sam (2007. godište) koristio Edge, na oko 200.000 se počelo čuti nakon hladnog paljenja tiho kliktanje. Konzultirao sam se sa stručnjakom, odmah mi je preporučio Magnatec i s njim je nestao taj zvuk i ni danas se ne čuje, Honda je već blizu 300.000.
 

Phantom

Drajver
a Hondi sam (2007. godište) koristio Edge, na oko 200.000 se počelo čuti nakon hladnog paljenja tiho kliktanje. Konzultirao sam se sa stručnjakom, odmah mi je preporučio Magnatec i s njim je nestao taj zvuk i ni danas se ne čuje, Honda je već blizu 300.00
više je tu faktora, u tvome primjeru neznam... honda stara cc 10 godina, 200.000 km, motor?..
mislim da je tu castrol ispao, kao da babi daš whey 90% proteine pa može samo direkt na wc...
 

Spawn

Well-known member
Koja je razlika uzmedju c2 i c3 ulja i da li c3 ulje ide u auto kojem je tvornicka preporuka c2? Ima li razlike u radu il moze li stetiti?
 

DS9

Active member
PSA u korisničkim knjižicama navodi da se za dolivanje ulja u motor može upotrebljavati ACEA C3 ulje u nedostatku onog koje je u motoru, ili u nedostatku ACEA C2 ulja. Za servisnu izmenu ulja - PSA navodi da se isključivo moraju koristiti ulja koja imaju specifični PSA Approval. Ovo treba uzeti kao ultimatum (od strane PSA) za sva vozila od kada je PSA formirala svoje norme (dakle od oko 2007.- 2008.), ali najpre za vozila u garanciji.

Za starija vozila je tako striktno tumačenje diskutabilno (odnosno za njih je formalno/pravni ultimatim korišćenje ulja po ACEA normama na osnovu navoda iz njihove servisne knjižice, a što znamo da se za iste motore tokom vremena menjalo).

Strana 22. (tj 24. pdf-a dokumenta) britanske korisničke knjižice za noviji citroen

http://media.citroen.co.uk/file/24/0/citroen-maintenance-and-warranty-guide.pdf

odnosno korisnička knjižica citroena C4 1,6 HDI kupljenog novog u salonu u Beogradu pre godinu dana



Razlike između ACEA C2 i ACEA C3 ulja se mogu videti ukoliko se pogledaju ACEA dokumenti u kojima je objavljeno šta koje ulje mora/treba zadovoljiti.

Postoje detalji koji se tiču različitih revizija ACEA dokumenata (koje su nazvane sekvence) - međutim osnovna razlika je što je kod ACEA C2 ulja zahtevan veći nivo uštede goriva (2.5% vs. 1% u odnosu na referentno ulje) i to što je (upravo zbog toga što se traži veća ušteda goriva) kod ACEA C2 ulja snižen minimalni zahtevan HTHS (dakle test kojim se pokazuje kolika je dinamička viskoznost ulja u uslovima visoke temperature kada je opterećenje veliko, pa je izraženo tzv. smicane ulja - najjednostavnije rečeno pokazuje se kolika je mogućnost zaštite motora u uslovima maksimalnih opterećenja. Veći broj je veća mogućnost zaštite motora.) pa se kod ACEA C2 zahteva pri testu minimalno 2,9 cP (centipoza ili mPa.s) dok je kod ACEA C3 minimalna vrednost 3,5 cP.

Postoje još neki detalji oko kojih diskutuju oni koji se isključivo bave testiranjem ulja i upoređuju laboratorijske testove sa onim šta se dešava u stvarnosti (npr. da li neki test više ili manje odražava stvarna dešavanja u motoru koji se koristi za vožnju i kolika su odstupanja), ali je ovo što sam naveo najbitnije.

2004. http://www.uns-oil.ru/userfiles/fileacea2004_oil_sequences.pdf

2008. http://www.soliris.lt/assets/naudinga/Infineum20ACEA20200820Brochure.pdf

2010. https://www.acea.be/uploads/publications/2010_ACEA_Oil_Sequences.pdf

2012. https://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf


Tu mogu da stanem sa objašnjenjem (koje i nije neka mudrost ukoliko se uloži par minuta i pregleda šta piše u sekvencama) - pa ću samo reći Bruno da se u odgovoru na pitanje koje si postavio nalazi ključna razlika u tome kako su različiti proizvođači motora pristupali/koncipirali rešavanju konstrukcije motora usled diktata za dostizanjem normi o emisi šetnih gasova tj EURO (i propisivali adekvatno podmazivanje).

Poznato je da je ACEA C2 norma iz 2004. kada je uvedena - bila osnova za kasniju PSA normu PSA B71 2290 (čitaj Ineo ECS, dok su ACEA C3 ulja kreirali/prihvatili po pravilu nemački proizvođači dizela. ACEA C4 je specifičan slučaj i ono je osnova za Renault dCi sa FAP sa obzirom da on nije imao aktivnu regeneraciju (pa ću to izuzeti iz komentara kao i ACEA C1, što je takođe specifičan sluča).

U celoj toj priči se krije ono što bi nekoga moglo vrlo da zanima. Na primer da li mu je u određenom slučaju bolje da korsiti neko ACEA C3 ulje nego npr. PSA serifikovano po PSA B712290 koje naravno zadovoljava ACEA C2.

Ako taj koji se to pita mora da se penje na Olimp sa punim autom i gepekom dok je ambijentalna temperatura oko 45 C - vrlo verovatno da bi mu bilo zgodnije ACEA C3 ulje. Ovakav moj komentar je prilično rezervisan, pa računaj da bi neko drugačijeg senzibiliteta vrlo verovatno znatno više naglašavao prednost čak i malo viskoznijeg ulja u graničnim/kritičnim uslovima eksploatacije.

Zbog toga što se mora po ACEA C2 normi zadovoljiti veći nivo uštede goriva - u specifikacijama takvih ulja se vidi da je njihov viskozitet na 100 C oko 10 cSt (centistoksa). Na primer Ineo ECS ima vrednost 10,6 cSt, famovo ulje koje ja koristim ima 10,2 cSt, ( btw, laboratorisjka vrednost tog ulja nakon 520 sata rada mog motora je pokazala da je ta vrednost opala na 9,8 cSt tj. ulje je još uvek ostalo u granicama propisane gradacije, što će reći da je ulje pokazalo vrhunski rezultat) i osim par egzemplara većina ACEA C2 ulja ima kinematički viskozitet na 100 C u rasponu 10,2-11 cSt.

To znači da ta ulja po pravilu mogu biti jedino u 5W-30 i 0W-30 gradaciji

Za razliku od njih ACEA C3 ulja mogu postojati i u 5W-40 gradaciji. Kada su u 5W-30 ili 0W-30 gradaciji njihova kinematička viskoznost je bliža gornjoj granici gradacije (dakle deblja su) i to po pravilu od 11 cSt do 12 cSt. Jasno je da pošto su deblja imaju i veću vrednost za HTHS. (ali dva ulja koja imaju istu kinematičku viskoznost ne moraju imati istu vrednost za dinamičku viskoznost tj. HTHS - ono koje ima veću vrednost može se razmatrati kao bolje).

Nakon ovoga - mnogi umeju da se pitaju da li postoje ulja koja zadovoljavaju i ACEA C2 i ACEA C3 normu i time naprave vrhunski kompromis kompromisa.

Postoji. I to je ulje koje će zadovoljiti fabričke zahteve PSA za normom PSA B71 2290, kao i stovremeno ACEA C2 i ACEA C3 - dakle Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
https://www.exxonmobil.com/passenger-vehicle-lube/Mobil-1-ESP-Formula-5W30/pds-us

Ko ga bude sipao u svoj auto može da računa da je učinio gotovo najbolju stvar pri izboru ulja za svoj HDi koji zahteva PSA B71 2290.

Mene lično ono ne tangira, pa bih kud&kamo pre sipao INA sintetike(posebno onu koja je upravo namenjna citroenima i pežoima), kao što najpre sipam kruševački FAM.

Ipak, ukoliko se isključivo uzimaju u obzir osobine (i zvanična odobrenja) to mobilovo ulje je praktično savršen izbor za nekoga ko želi maksimalnu mogućnost/verovatnoću zaštite motora od strane ulja koje istovremeno poseduje i PSA B71 2290 Aproval, odnosno sertifikovano je i kao ACEA C2.

***

Ima li razlike u radu il moze li stetiti
Nadam se Bruno da sam svojim komentarom donekle odgovorio na prva dva pitanja, mada je stvar toliko diskutabilna da možeš računati da je odgovor sasvim kratak ukoliko bi se uzimali u obzir neki detalji.

Na ovo treće pitanje u citatu - može se odgovarati na razne načine, ali je suština da sve zavisi od uslova eksploatacije. Ko bude rekao da u određenim slučajevima (tj. eksploataciji) ACEA C3 ne samo da neće izazivati manje štete, nego može biti upravo suprotno - teško da to neko može osporavati imajući u vidu suštinske razlike među te dve norme.

Moj kratak i jednostavan odgovor bi bio (za većinu korisnika vozila kojima je propisana upotreba ACEA C2 ulja) - ima donekle razlike u radu, ali teško da će korisnik to osetiti osim ako vrši detaljna testiranja, i neće štetiti.

Kada kažem da ima razlike u radu, mislim upravo na to što npr. pri ekstremno niskim temperaturama ACEA C2 ulja su (uglavnom) u prednosti jer su manje viskozna pa će brže proteći nakon hladnosg starta, a takođe neko može konstatovati preko boarda uštedu goriva u odnosu na neko deblje ACEA C3 ulje.

U smislu da će se motor upropastiti ako se u njega npr. pet izmena sipa ACEA C3 umesto ACEA C2 - računaj da bi takva tvrdnja bila glupost. Kao što možeš da vidiš na primeru navedenog Mobil 1 - ExxonMobil je ponudio gotovo savršen kompromis
Btw, Shell je oko 2009. tržištu ponudio slično što ExxonMobil, ali u kasnijoj specifikaciji istog ulja više ne naglašava i ACEA C2
http://www.olietotaal.nl/download/shell-helix-ultra-extra-5w30.pdf

Kod PSA motora kojima je propisana norma B71 2312 tj. oni kojima je ultimatim korišćenje ulja kakvo je Ineo First, priča je malo drugačija.

***

Magnateca ima i za nase hdi motore 5w30 c2. Ima li netko iskustva?
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/File/F1E29C0ED3EB854C80257ECF003B7902/$File/BPXE-A3KB6U.pdf
(selektovati i paste-ovati jer se link automatski ne parsira)

BP tj. Castrol je to ulje namenio servisima i prema nekim informacijama koje su do mene stigle, u nekim zemljama gde su tzv. principali tj. ugovori o zastupništvu omogućavali i upotrebu drugih ulja osim Total - to ulje se takođe koristili ovlašćeni servisi. Koliko se sećam moguće je da se radilo o Grčkoj, a verujem da se koristilo i u Britaniji.

U nešto starijoj specifikaciji sam video da navode TBN ispod 7 mgKOH/g, pa bih za upotrebu Eurodizela na Balkanu lično bio srećniji sa nešto višom vrednošću (radi dužeg intervala). Ipak, to je samo pretpostavka koju jedino lab. analiza može da razreši, a može se računati da je ulje dobrih/odličnih osobina za ono čemu je namenjeno, tj. vozilima koja zahtevaju ulje po normama koje ono zadovoljava.
 
Posljednje uređivanje:

Spawn

Well-known member
Jako dug i vjerojatno stručan i poučan post kojeg nazalost ne razumijem potpuno tj polovicno :). Ali između redaka onako njubovski sam procitao da motor s uljem c2 trosi manje nego s c3? Pricamo li o zanemarivih 0.1dcl ili je veca razlika?
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Dobro si razumeo.

Pričamo o razlici od oko 3% (u zavisnosti od uslova eksploatacije) - u odnosu na referentno ulje RL 191 15W-40, kako je to precizirano u npr. ACEA sekvenci iz 2008.

Ako bi se upoređivalo tipično ACEA C2 vs. ACEA C3 iz 5W-30 gradacije, razlike bi bile manje.

U praksi, nije mali broj onih koji po boardu konstatuju nižu potrošnju goriva kada su sa Q9000 5W-40 prešli na Ineo ECS (malo je onih koji bi mogli da kažu kakva je realna/tačna razlika u potrošnji goriva između dva ulja 5W-30 gradacije).

Moj auto (c3, 1.4 hdi 2006.) npr. verovatno ne bi mogao da napravi potrošnju ispod 3 L/100 km na putu između Beograda i Valjeva (oko 80 km) da je imao deblje ulje, uz naravno i ostale uslove i faktore koji su doprineli tako niskoj potrošnji.
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Nakon ovoga - mnogi umeju da se pitaju da li postoje ulja koja zadovoljavaju i ACEA C2 i ACEA C3 normu i time naprave vrhunski kompromis kompromisa.

Postoji. I to je ulje koje će zadovoljiti fabričke zahteve PSA za normom PSA B71 2290, kao i stovremeno ACEA C2 i ACEA C3 - dakle Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
https://www.exxonmobil.com/passenger...la-5W30/pds-us

Ko ga bude sipao u svoj auto može da računa da je učinio gotovo najbolju stvar pri izboru ulja za svoj HDi koji zahteva PSA B71 2290.
U vezi citata - gotovo sam izgubio sam iz vida odnosno zaboravio da pomenem specifičnost u vezi Total-a.

Dakle Total od oko 2015. godine, nudi ulje (ali ga ja nisam video u Srbiji) koje je praktično pandan pomenutom Mobil 1 ESP Formula - dakle QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30.

http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf

Pri tome se to ulje preporučuje od strane totalovih selektora maziva (baza podataka) za određena tržišta (npr. za Srbiju) kao jedan od izbora i za one motore koji striktno zahtevaju ulje po PSA normi (npr. PSA B712290).

Kao što se može videti od Approval-a poseduje odgovarajući BMW i MB, a izostaje mu PSA - što u u slučaju Totala može samo da znači da namerno nisu hteli da mu dodaju npr. PSA B71 2290 jer kroz tu normu guraju Ineo ECS.

Kako god, ovo ulje ima odlične osobine i može se razmatrati uglavnom kao odličan kompromis za npr. HDI osim onih koji isključivo zahtevaju ulje po normi B71 2312 (tj. Ineo First) kao i za benzince, s tim što se u napomeni kaže da je upotreba u benzincima ograničena samo na evropske zemlje.


***

Usput, kad sam već pomenuo Ineo First tj. ulja za najnovije PSA dizele tj. e-HDi, može se primetiti trend porasta broja ulja sa odgovarajućim odobrenjem (što je i logično, jer već duže vreme Ineo First nije jedino ulje sa tim PSA odobrenjem)

Na primer, Champion je pre oko šest meseci dobio pomenuti Approval

http://www.championlubes.com/Approvals/psa - 65615 - champion oem specific 0w30 ms-bhdi.pdf

http://www.championlubes.com/EN_EU/Products/product_65615.aspx

Just for the record.
 
Posljednje uređivanje:

BoboActiva

New member
Da ti skratim a i bio sam napisao nešto o tome prije.
U odnosu na C3, C2 ulje ima još više smanjehin tvari za podmazivanje motora u prijevodu- C3 ulja su lošija od "normalnih" a C2 su još lošija od C3.

Između dva šrota biraj manji ako već moraš koristiti C3 a ta potrošnja je smiješna u odnosu na šta te čeka kad počneš osjećat potrošnju ležajeva, bregastih, radilice, cilindara, naravno i turbine.

Ako hoćeš smanjit potrošnju malo prepumpaj gume, natoči neki Liquy Moly Mso2 molibden disufid koji ti može smanjit trenje- narvno ako nemaš dpf-a
 

ZlatkoC4

Well-known member
sve ovisi dali se radi o starim ili novim motorima. nikako ne bih nikome savjetovao da idu na novim motorima ovako experementirat, već nek se drže onoga što im PSA preporučila. A onaj tko kaže da je nešto veće gradacije bolje za taj motor ili norme neka to uspe meni i da mi garanciju na taj svoj rad ja ču to prihvatiti pod takvim uvjetom a ovo rekla kazala bez čnjenica je rekla kazala.
kao i kad odeš u servis koji ti izda račun za materijal i ruke i nešto ne štima od toga što je sa računa oni će to riješiti bez problema a kad to napraviš na crno onda fičkaj i vadi još duple pare da to saniraš
 

Krky

Lakerski profesionalac
Da li ja na svom 1.4 VTI LPG, mogu preći sa Ineo 5w-30 na Quartz 9000 energy 5w-40?
Što gubim što dobivam?
Auto ima 140tkm troši 1.5l na 10000km
Da li će mi 5w-40 trošiti više, manje ili isto?
Da li će mi 5w-40 podmazivati bolje, lošije ili isto od dosadašnjeg 5w-30 moj 1.4 VTI?
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Lix

Active member
benzinjara je i to male kubikaže, voli se vrtit i gaziš ga (nesvjesno) 80% vremena vožnje jer je slab i neide, zato i troši, vjerojatno je taj 1.4 većinu vremena preko 4k u gradu jer mora bit da bi se gibao u prometu, dok recimo veći motori 2.0 i slično, npr moja xsara, u gradskoj vožnji nikad al nikad ne prelazi 3k rpm i krecem na vecini semafora bez gasa, i kao rezulata toga taj 1.4 mora popit ulja :) slobodno stavi 5w40 nece ti ga trošit ništa više, podmazivat može samo bolje
 
Na vrh