Neobavezni razgovori 💬

Cutac

PrĂškaroĆĄ
Jesi mjerio ili je to subjektivan dojam? I jesi li ganjao oba auta ili si ih vozio normalno?
Èudno bi mi bilo da je elize sporiji, a preko 500 kila je lakĆĄi. MoĆŸda ti se čini zbog dizelskog momenta?

Ivane, ja sam danas ljetne stavio :whistling:
 

Milosh

Test
Cutac, ili se ne razumijemo ili se ne slaĆŸemo. :grin:

To ĆĄto ti kaĆŸeĆĄ za turbine i ubrzanja je protivno onome ĆĄto svuda piĆĄe vezano za turbine.

SlaĆŸem se za krivulju momenta turbo vs. atmo.

Ali generalno govoreći, broj obrtaja u nekom trenutku je određen samo brzinom i prenosnim odnosom, tj. mjenjačem. Ako moj C5 i tvoj VTS imaju identičan omjer (nekog) stepena prenosa, i oba idemo tačno 130 km/h, oba motora će se vrtiti na istim obrtajima, bez obzira ĆĄto je jedan turbo a drugi nije. Oni moĆŸda i nisu dobar primjer jer vjerovatno imaju i sličan moment, ali ista bi priča bila i sa druga dva motora, da taj drugi ima znatno manji moment.

Znači pričamo o situaciji da se oba auta voze u određenim stepenima prenosa tako da je omjer prenosa isti. Ne pričamo o tome da proizvođači u auta sa manjim motorima (i manjim momentom) ne ugrađuju mjenjače sa puno stepeni prenosa, ơto onda dovodi do tih visokih obrtaja o kojima pričaơ.

Isto tako, tačno je da se mali auti na velikim brzinama deru, ali to je najčeơće iz dva razloga: prvo, ovo ĆĄto sam napisao - obično im mjenjači nemaju dovoljan broj stepeni prenosa da im dopuste niĆŸe okretaje, drugo, jednostavno manji motori zbog manje snage na visokim obrtajima proizvode viĆĄe buke.

Da imamo 1.0 atmo benzinac u malom autu sa mjenjačem do 6, 7 ili 8 brzina, ne bi ga skoro ni čuo na 130+ km/h na autoputu.

Ono gdje moment i snaga dolaze do izraĆŸaja je max brzina i ubrzanje.
 

Cutac

PrĂškaroĆĄ
broj obrtaja u nekom trenutku je određen samo brzinom i prenosnim odnosom, tj. mjenjačem. Ako moj C5 i tvoj VTS imaju identičan omjer (nekog) stepena prenosa, i oba idemo tačno 130 km/h, oba motora će se vrtiti na istim obrtajima, bez obzira ĆĄto je jedan turbo a drugi nije. Oni moĆŸda i nisu dobar primjer jer vjerovatno imaju i sličan moment, ali ista bi priča bila i sa druga dva motora, da taj drugi ima znatno manji moment.
Da, vrtili bi se na istim okretajima, ali evo da uzmemo tvoj THP i moj VTI, da su oba na 130 na 2500 okretaja. Moj bi zahtjevao puno gasa za odrĆŸavanje brzine i ubrzanje bi bilo loĆĄije nego ĆĄto je kada se vrti na 4000, a tvoj bi fino ubrzavao i ne bi bilo potrebe za 4000(koje VTI treba(dobro, moĆŸda bi se provukao na 3200-3300, ali nikako na 2500)). No opet, razlika je u snazi motora, nije neka usporedba.
Ali ne slaĆŸem se da je broj okretaja određen mjenjačem. Da, fizički je, ali taj omjer brzine(prijenosne) je određen motorom( i aerodinamikom, gumama, ali motorom) koji diktira sve. Tj. određen je time ĆĄto se ĆŸeli od auta. Zavisi jel se ĆŸeli dobar odaziv na gas pri danim brzinama(tipa 50, 70, 90, 120, 130 i sl.) ili komocija. VTi se na 130 vrti na 3800 jer nije baĆĄ neka snaga(makar bi bio čisto pristojan i na 3200(VANOS)), dok se VTS(tvornički) na 130 vrti na 4000. Ali kod njega je fora da nije bitno na koliko je na 130 u petoj, on je zamiĆĄljen da na 130 bude u trećoj, a tek na 210 u petoj do blokade. On baĆĄ nije dobar primjer :D

Znači pričamo o situaciji da se oba auta voze u određenim stepenima prenosa tako da je omjer prenosa isti. Ne pričamo o tome da proizvođači u auta sa manjim motorima (i manjim momentom) ne ugrađuju mjenjače sa puno stepeni prenosa, ơto onda dovodi do tih visokih obrtaja o kojima pričaơ.
Puno prijenosnih omjera bi dovelo do niskih okretaja, ako bi motor to mogao obavljati.
Nije isto ako imaơ 5 litreni V8 na 2000 na 130 ili 1.2 litreni sa četiri redna cilindra.

Isto tako, tačno je da se mali auti na velikim brzinama deru, ali to je najčeơće iz dva razloga: prvo, ovo ĆĄto sam napisao - obično im mjenjači nemaju dovoljan broj stepeni prenosa da im dopuste niĆŸe okretaje, drugo, jednostavno manji motori zbog manje snage na visokim obrtajima proizvode viĆĄe buke.
Ne bih se sloĆŸio. Mjenjači mogu imati dovoljan broj prijenosnih omjera(tj. mogu imati jednu dugu brzinu), ali motor na tim okretajima koje bi "osigurao" takav prijenosni omjer ne bi imao dovoljno snage(konji, ne moment), da odrĆŸi brzinu. Tj. ono ĆĄto sam napisao, VTI bi mogao biti na 3200 okretaja, ali inĆŸenjeri su zaključili da je bolje da je na 3800.
Nema tu mjenjač ĆĄto dopuĆĄtati, bitan je motor i po njemu se dizajnira mjenjač. MoĆŸeĆĄ ti staviti na moj 1.4 omjer koji bi ga na 130 drĆŸao na 2000 okretaja, ali on tada ne bi mogao odrĆŸavati tu brzinu.

Da imamo 1.0 atmo benzinac u malom autu sa mjenjačem do 6, 7 ili 8 brzina, ne bi ga skoro ni čuo na 130+ km/h na autoputu.
Èuo bi ga jer bi on i dalje morao biti u petoj(karikiram) jer u 6., 7. i 8. ne bi mogao odrĆŸavati brzinu.

Ono gdje moment i snaga dolaze do izraĆŸaja je max brzina i ubrzanje.
Da, naravno da utječu na to, ali moment tu nije bitan. Tj. ako auti imaju istu snagu(SNAGU), nije bitno ako je razlika u(maksimalnim) momentima i 100Nm i to u razmaku od 2000 okretaja.
Bitno je ơto se isporučuje na asfalt. Uzmi za primjer S2000 2.2 sa 250 konja od 4 cilindra i prvog Boxstera sa 252 konja iz 3.2 litrenog ơestaka.
Ista ubrzanja, ista snaga i skoro ista masa.
No Boxster ima na radilici 85 Nm momenta viơe i to 1900 okretaja ranije nego ơto S2000 razvije svojih 220 Nm na 6400 okretaja(gdje je Boxster već u blokadi).
Ali mjenjači su dizajnirani tako da oba auta imaju istu snagu na kotačima i time ista ubrzanja. Samo ĆĄto bi S2000 na autocesti na 130 bio na 5000 okretaja, a Boxster vjerojatno na cirka 3000 ili manje. To je jer S2000 zbog malog motora(malog momenta) ide do 9200 okretaja(jer je snaga rezultat jednadĆŸbe u koju idu okretaji i moment i 9595(ne znam napamet :D).
Sad moĆŸda imam neke nepovezanosti napisane, ali nije mi lako ovoliki tekst pisati :D

KuĆŸiĆĄ, snaga govori sve, moment niĆĄta(krajnjosti, ali u osnovi). Snaga govori koliko posla motor moĆŸe obaviti u jedinici vremena i snaga na radilici govori(uz masu i sve ostalo, ali recimo da samo snaga) za ĆĄto je auto sposoban. A sukladno prirodi motora(tj. načinu na koji isporučuje snagu) se dizajnira mjenjač.

A na ubrzanju se turbina osjeti, da, tvoje tijelo osjeti, ali snaga govori(u recimo identičnim autima) o stvarnom ubrzanju u sekundama.
2.0 turbo sa 300 konja će ubrzavati isto kao 3.8 V8 sa 300 konja isto kao i 2.0 atmo sa 300 konja(ako uzmemo identične aute, identične mase, ali prilagođenog pogona), samo ơto će svaki imati drugi pristup tome ubrzanju.

Sad sjedim u izolaciji pa sam jos nesto htio dodati. Za ova zadnja tri auta, bitno je da su pogoni sva tri dizajnirani za maksimalne performanse, a ne da je jedan za kruzanje, a jedan za stazu.
 
Na vrh