C4, 1.4 VTi, by Cutac

visaluteju

Well-known member
Noviji malo bolji punjaci imaju to neko fazno punjenje (ili tako nesto) koje razbija naslage fosfata i dosta produzuju vijek aku. Spominjao sam ranije, ja sam jedan koji je komsija posao baciti jer je crkao a star nekih 5 god "ozivio" sa takvim punjacem i koristi ga od tad jos dvije godine (i dalje ga koristi)
 

Memphis

Active member
to ti je normalno za aku star 2+ godina (u nekim slučajevima i prije) i ništa ne znači samo po sebi.
Ne bih se složio ... s vremenom aku gubi kapacitet ali ne toliko značajno ... to više ovisi o samom tipu i kvaliteti akumualtora te njegovom punjenju i pražnjenju. Ja imam aku 3 godine pa drži napon 12.6+ V .... ovo njegovo stanje je obično kad je već pri kraju ...
Ok, hvala
No ima li koristi? Zar nije punjenje tu samo ako je akumulator prazan, tj. ima li svrhe puniti ga ako je maksimalni kapacitet izgubljen?
Nećeš znat dok ne probaš. Spoji ga na punjač sat-2 nakon završenog punjenja provjeri napon ... onda ćeš sve znat ..

Taj Lidlov je dobar samo kaj sporo puni ... 3.8A (što je i poželjnije) za neki aku 60ah na pola prazan morat ćeš ga ostavit preko noći ...

Isto tako ako tu i tamo spojiš aku na punjač tokom godina korištenja produžit ćeš njegov vijek.
 

Cutac

Prèkaroš
a skoro 6 godina je imao jedan Exide Premium
Ja imam Exide premium, ugrađen prije 3 godine i cca. 65000 kilometara. Originalni izdržao 4 godine.

a star nekih 5 god "ozivio" sa takvim punjacem i koristi ga od tad jos dvije godine (i dalje ga koristi)
Zanimljivo. :)

ovo njegovo stanje je obično kad je već pri kraju
Stajao je cca. 20 sati na temperaturi od oko 5°C, ako ima veze.

Koliko dugo auto smije biti bez akumulatora, a da se ništa ne zblesira?
VTS je bio oko 3 dana i javljao je grešku klapne gasa. Ne bih htio da c4 prolupa.
 

Milosh

Test
Noviji malo bolji punjaci imaju to neko fazno punjenje (ili tako nesto) koje razbija naslage fosfata i dosta produzuju vijek aku. Spominjao sam ranije, ja sam jedan koji je komsija posao baciti jer je crkao a star nekih 5 god "ozivio" sa takvim punjacem i koristi ga od tad jos dvije godine (i dalje ga koristi)
To je tzv. impulsno punjenje i to se koristi samo kod akumulatora koji više nisu dovoljno dobri, tj. koji su već za otpis. Npr. kod ovog Lidl-ovog punjača, da bi punjač aktivirao taj mod punjenja, napon baterije mora biti između 7.5 i 10.5 V. Tako ga puni i uklanja te naslage dok se napon ne popne do 10.5, a onda prelazi na klasično punjenje. Èitao sam i slušao puno svjedočenja da su ljudi vratili u život akumulatore koji su već bili izrađeni i otpisani, i ponovo ih koristili. Ali kao i sve ostalo, uspješnost toga zavisi od stanja akumulatora, ne može se svaki povratiti.

Taj Lidlov je dobar samo kaj sporo puni ... 3.8A (što je i poželjnije)
Tako je, to i jeste dobro. Modernim akumulatorima ne odgovaraju klasnični punjači koji dozvoljavaju da akumulator vuče struje koliko god želi, to im skraćuje vijek trajanja.
 

Memphis

Active member
Stajao je cca. 20 sati na temperaturi od oko 5°C, ako ima veze.

Koliko dugo auto smije biti bez akumulatora, a da se ništa ne zblesira?
VTS je bio oko 3 dana i javljao je grešku klapne gasa. Ne bih htio da c4 prolupa.
Nema to veze sa stanjem napunjenosti ... zima utječe na gubljenje snage ali to se osjeti naviše kad su temperature ispod nule.

Nema veze koliko je bez struje i ne bi se smjelo ništa zblesirat, čak naprotiv ...

a koji aku imaš i koliko ah?
 

visaluteju

Well-known member
To je tzv. impulsno punjenje i to se koristi samo kod akumulatora koji više nisu dovoljno dobri, tj. koji su već za otpis. Npr. kod ovog Lidl-ovog punjača, da bi punjač aktivirao taj mod punjenja, napon baterije mora biti između 7.5 i 10.5 V
E tako je impulsno, znao sam da nije fazno ali mi je jedino padalo na pamnt :) I tako je ovaj aku je prikazivao nesto smjesno malo volti
 

Cutac

Prèkaroš
Dobra vijest i loša vijest.
Loša je da sam par tjedana prije izmjene ulja našao litru neotvorenog Castrol Edge FST 5W-30 C3 ulja, što znači da imam 110 kuna koje neću sipati u auto...
Dobra vijest je da onda motor ne troši onoliko koliko sam mislio nego litru manje, dakle, cca. 1-1.2L na 10000 kilometara.

A sada, ako netko želi, prodajem litru navedenog Castrola za 70 kuna. Neotvorena, 40 kn jeftinije nego u trgovinama.
 

Ax boy

Well-known member
Dajte, otiđite lijepo na ćevape kod trovača u zg (ako ste), ili hmm balkanjeros trešnjevka i dogovorite posao. Ne znam cutac dal ima loših ćevapa tj.ćevo majstora hmm?? Nego nije valjda da u citroen točiš shell ili castrol ??????????
 

Cutac

Prèkaroš
Sada je Castrol unutra, ide Shell.
Castrol bolji od Ineo ECS, npr. Sa njime lanac ne zvoni kada auto stoji dva dana.
A Mobil1 je bolji od Quartz 9000.

Cak razmisljam da sljedece ulje u mjenjacu ne bude Gear8.
 

Ax boy

Well-known member
Ne znam,mi točimo uvijek total u citroeniće i super funkcioniraju godinama. Kakvi su šhel i mobil?? Ma ulje za tijelo je zakon, a cutac? Haaaaaaahaaaaah
 

Ax boy

Well-known member
A s uljem za tijelo je lako ehhh život je lijep doista . Nego iskreno nikada ali nikada Mobil neće biti bolji od Totala, ali nikad po pitanju-Citraća. Jednom je tata u berlinga stavio mobil i ubrzo je počeo zvoniti joooj i bregasta se čula, a čovjek je samo sa zlatkom napravio 578 000 tkm, zna što priča. U principu uvijek sam viđao na citroenima naljepnicu total, zar je to sve uzalud? Kao da natočim Total u Golfa hmmm, jel bi išlo, možda al mašina bye bye nakon nekog vremena. A stručnjaci koji znaju, neka toče i Shell i Mobil, Castrol... Pardonček, Peace and love:)
 

Cutac

Prèkaroš
Zavisi sto je stavio :)
Neki motori ne vole neka ulja.
Citroen ima dogovor sa Totalom, isto kao sto i ddugi proizvodjaci auta imaju "svoje" proizvođače ulja.
INA nitko ne preporuca, a rade ekstra ulja.

Bio sam u firmi ciji je dobavljac (necega) bio (netko) jer se znaju(netko i netko drugi). Niti najjeftiniji, niti najbolji, ali "nisu si svatko". I ne, nije neka lokalna firma, niti drzavna.

Isto kao da mene (gazda) pita jel znam kog dobrog programera, preporucio bih frenda. Dobar je, ali i da ima boljih, on je moj :)
Tako i Total i PSA imaju istog financijera i hebiga, mora se :)
 
Na vrh