Ako grijac grije direktno antifriz u bloku onda za pumpu i nema neke potrebe isto kao sto vodena pumpa kod novijih auta radi samo po potrebi.
Imaš centralno?
Recimo da ti je udaljenost od izvora topline(peć, bojler) do zadnjeg radijatora cca. 20-30 metara u cijevima. Ti ako nemaš pumpu, ti taj radijator nećeš ugrijati nikada, pa ni tada. Prije će ti se cijevi kod radijatora zagrijati radi samog bakra, nego radi vode.
Ti ako želiš ostvariti toplinsku ravnotežu između dva tijela koja su povezana fluidom, ti MORAŠ imati pumpu, inače ništa od toga, ili, ako je udaljenost dovoljno mala(baš baš mala), bude ti potrajalo nekoliko desetaka puta duže nego sa pumpom.
Ako imaš grijač u motoru, kao pipak, zamisli ga kao lambda sondu, uronjen u, bubam, kućište termostata, ti ćeš zagrijati određenu količinu vode oko tog grijača, ali ne puno dalje.
Zamisli to kao slojeve. Ti ako imaš izvor topline na 40°C, bliski medij ćeš ugrijati relativno brzo na 40°C, malo dalji malo sporije itd., toplina se mora "nagomilavati" dok se ne "rasprši" svuda. Ti ako nemaš neki tok da se sav medij uniformno grije, nego da ti je jedan dio na 40°C, a drugi na 0°C, taj grijač jednostavno nema dovoljno topline da "nadjača" inerciju u samom mediju, plus gubitke, a tebi se voda :cenzura::cenzura::cenzura:eno brzo hladi u kontaktu sa centimetar debelim čelikom koji je na 0°C, pogotovo kada je ta voda u kompleksnom "labirintu".
Bojler isto, kad se ugasi lampica, tebi je razlika između donjeg i gornjeg dijela vode oko 20°C. Tek kad pustiš vodu na pipu, kad uđe mlaz vode u bojler i to promiješa, se temperatura izjednači. No tu imaš hlađenje radi ulaska hladne vodovodne vode pa nije baš najbolji primjer.
Isto kao i grijač na karteru. Prvo treba ugrijati karter, da bi se počelo grijati ulje, znači slojevi. A da ugrije ogromni, debeli, čelični karter koji je na 0°C, grijaču koji radi na 40°C i ima malu kontaktnu površinu sa karterom i još je na ambijentalnoj temperaturi, će za samo grijanje kartera trebati cijela noć. I onda još, uz konstantne gubitke na karteru, treba ugrijati hrpetinu hladnog ulja.
Nemoguća misija.
Ovakvi grijači me podsjećaju na moj MoS2 u motornom ulju. Nema neke svrhe, al ako lakše spavam, neka ga
Mislim da je snaga 150-250w.
Miloš je napisao da grijač radi na 40°C, ako se dobro sjećam.