Ajde molim te jedan jednostavni timeline/lineup i koji imaju koje probleme.
Uf, ne znam kako da nađem. Za TU5 motore ne znam puno, znam samo da su poprilično zahvalni i izdržljivi.
A Prince motori(prvenstveno EP3(C) i EP6(C), jer nisam proučavao detaljno ostale), to mogu iz glave po sjećanju.
Oni su u C4 krenuli 2008. i tada je to bila ranija iteracija tih motora koja je bila sklona probijanju brtve glave, štopanju aktuatora VANOS-a, krepavanju prve lambda sonde, čepljenju/blokiranju PCV-a, slinjena na brtvi poklopca ventila, imala je vodilice lanca od putra pa su trajale 120 kilometara, ne znam sad što još, malo sam si popio pa mi je teško koncentrirati se :angel:
Bitna revizija se dogodila 2009., no motori su se počeli pojavljivati oko 2010., 2011. u autima(praktički sa pojavom C4 II) i kod njih je velika većina problema riješena ili "odgođena".
Ulje troše podosta(makar u skladu sa slično koncipiranim motorima), većinom radi PCV-a, rijetko radi karika ili ventila, osim ako je period razrađivanja loše odrađen. Lanac i dalje voli pojesti vodilicu španera, ali na dosta višim kilometražama. Prije je to bilo svakih 80-110k, sada je to već 160-180+k kilometara. I dalje vole probiti brtvu poklopca ventila, slaba točka je brtva kilera ulja(kućišta filtra ulja, voda ide kroz njega), bobine traju sasvim normalno, injektori i podizači vole prokliktati s kilometrima(injektori uvijek drobe na leru, hidropodizači proklikću zavisno o ulju i intervalu izmjene), ali generalno su sasvim pouzdani motori, bez nekih kritičnih mana.
Kada netko kaže "PSA VTi", ljudi pomisle na prve iteracije koje su trajale 5 godina i onda krepavale, ovi u C4 II nemaju greške ako se propisno voze i održavaju, osim brtvi od 100 kuna.
Problem je što su ti motori osjetljivi, ne praštaju, tako da ako ih se zanemari, vole napraviti veće probleme. Nisu poput 1.6 MPI od 102 konja u Golfu 5 i ostaloj braći koji mogu voziti na pijesak i rakiju bez da im bude išta značajno.
Da su bombproof, ni blizu, ali da su sranje koje će te ostaviti na cesti, nisu niti to.