ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Slažem se, samo ako zbog toga ne ''prokuha'' motor.
Sreća u nesreći je što postoje rani znakovi, s kojima ljudi voze još tisuće kilometara. Prokuha najćešće radi krajnjeg nemara.

Ajde molim te jedan jednostavni timeline/lineup i koji imaju koje probleme.
Evo crtice o dvije obitelji malih motora

1986 - 2014 - TU obitelj
Godine dosta govore, ouzdani i jednostavni motori bez nekih velikih konstrukcijskih mana koje bi ih mogle u trenutku otpisati.
Prve serije su bile baš bombenfest, nisu imali niti problema sa glavom. Kasnijih godina su počeli štediti na glupostima, jeftinija brtva glave, kućište termostata i usisa su počeli raditi od plastike (prije metalno)... No problemi su poznati i lako riješivi, nakon toga samo redovno.
U familiji je i neuništivi dizel TUD, iliti 1.5D iz Saxa :)

2006-20xx - Prince motori
Ušli marketinški jako, pa malo razočarali. Zahtjevni za održavanje i osjetljivi na neodržavanje.
Kombiniraju sve najgore od ''najboljeg'' poput ''vječnog'' lanca ili direktnog ubrizgavanja benzina.
Da ne pišem previše, evo jedan link koji je na ovom forumu još davno postan, sa listom problema 1.6THP-a.
https://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/
Ne odnose se svi problemi na sve motore iz obitelji, ali je zanimljiv pregled.
Moj dojam je da ga se može dugo voziti uz dosta truda.
Makar nisam još vidio Princa u Berlingu sa +600tkm kao što su stari motori okretali :),

....

nije bilo upućeno meni, al se i ja dao u tipkanje s kašnjenjem. Kolega Cutac očekivano sve u detalj :D
 

Cutac

Prèkaroš
Evo ti i od mene pivo, ili šta već piješ.
Viski, da malo razbije kilu tijesta za večeru što sam pojeo :D

E da, THP je najosjetljiviji, a 1.4 je najizdržljiviji jer je najmanje opterećen.

Evo, moj 1.4 će kroz tjedan, dva dana okrenuti 140000 i od kvarova je imao brtvu poklopca ventila(rano, oko 40000 km), brtvu hladnjaka ulja(oko 130000) i termostat(makar je to ne-baš kvar na motoru, oko 120000). Još mu je slinio karter ljetos. Troši oko 1L ulja na 4-8 tisuća kilometara(zavisi o režimu vožnje), ali zato kombinirano troši cca. 6.344L/100 km, na otvorenoj pri 70-95km/h prosječno troši ispod 5 litara.
Po meni i više nego solidan motor za današnje pojmove, a nije da moj ne proteže noge redovno.
Znači kvarova je bilo cca. 1500 kn za materijal + ruke gore, što je na 7 godina i više nego dobro.
A ulje, do 115k km intervali su bili 15000 km, kasnije 15000. To bi značilo 45 litara ulja na zamjene/servise, plus cca. 20 litara ulja je popio. Ako idemo po prosjeku, potrošio je 8882 litre benzina, te na kraju dolazimo do potrošnje od 0,007L ulja po litri benzina. Ili 0.14L ulja po 1000 kilometara.

Po meni pošteno :)
 

Milosh

Test
Hvala Ivane!

Da, čitao sam taj članak od eTuners-a još davno.

Mislim da nećeš vidjeti Princa ni sa 300 hiljada a kamoli 600. :D
 
To je prva serija modela C4.
Ja sam preko desetljeća vozio taj C4 1.6 benzin.
Kod kupovine, obrati pozornost na klimu. Što se motora tiče, meni je kroz sve te godine otišlo dosta elemenata: leptir gasa, termostat, anlaser, kutija s osiguračima, bobina...
Ono što nisam nikad mijenjao do skoro 200.000 km (a na nekim vozilima se to mijenja) su recimo amortizeri i auspuh. Općenito oko podvozja nije bilo puno intervencija.
Održavanje nije preskupo, a meni je potrošnja bila oko 7,5 miješane vožnje.

Što te na Fordu živciralo? Pa ću ti napisati ima li C4 te mane.

P.S. Sad mi je post prebacilo u drugu temu u kojoj vidim da je opisan kvar na Fordu. I vidim spominjanje brtve glave. Na mom to nije nikad bilo problematično. Ulje nikad nije trošio.
 

Dalibor

Dado Tornado
Za TU5 motore
pišeš i misliš na TU3 motore. inače, TU oznake su od pežota, citroenove počinju s K imaju tri slova. npr. KDX, KDV, KDW, KFV, KFW...... za tu generaciju motora manjih od 1,6. veće kubikaže od 1,4 odnosno "TU5" nemaju izraženih takvih i sličnih problema tj. brtva glave može pustiti kad se recimo pregrije, ali to može i na svakom drugom motoru i autu.
ovisno o tome gdje propusti na tom 1,4 popravak nije uvijek ubavezan, osim ako nekog ne smeta mastan blok

A Prince motori(prvenstveno EP3(C) i EP6(C), jer nisam proučavao detaljno ostale), to mogu iz glave po sjećanju.
Oni su u C4 krenuli 2008.
prije 2010. pojavljuju se kod citroena u C3 picasso i DS3, dok u C5, C4 i berlingu samo kao 1,6. svoje podatke o učestaosti grešaka valjda izvlačiš iz nekih inozemnih izvora, jer s obzirom na broj prodanih novih i uveženih rabljenih drlja, zbilja nisam naišao na neke velike informacije o tome da naši ljudi imaju onih problema na njima. posebno jer se ne radi samo o citrašu nego i peži

Mislim da nećeš vidjeti Princa ni sa 300 hiljada a kamoli 600.
zašto ne, stavljao samo prije linkove s oglasnika u kojima je teško naći neki sa manje od 200.000 km, čak i kad se uzme u obzir skidanje km, a radi se o automa starosti 5-10 godina...

sve što je ćutać pisao o VTI i THP motorima može se navesti za 80% automobila sa modernim motorima. koliko sam ja (ne)upoznat imunije su honde i toyote. btw, kudos hyundaiu koji u novije generacije stavlja zupčasti lanac (dok su im raniji "moderni" ekološkiji motori imali i većih problema nego VTIjevi)
 
Posljednje uređivanje:

Karlo321

New member
Pozdrav svima
moje ime je Karlo iz Osijeka sam i novi sam na ovom forumu.
Zanima me Vaša iskustva sa Citroen C4, 1.6 Seduction 2014 godište, ima automatski mjenjač.
Nisam siguran da li je robotizirani ili ne, stavit ću broj šasije, pa ako netko može neka mi pogleda: VF7NC5FS9EY545437.
Zanimaju me Vaš iskustva s ovim tipom mjenjača ima li problema?
Auto je kupljen u Hrvatskoj, 1.vlasnik, 48 000km prešao, cijena 50.000kn. Da li je to fer cijena?
Auto sam pogledao, dobro je očuvan, provozao se u njemu, dobro ide...
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Znaces da li je cist automatik, krene sam kad pustis kocnicu. Koliko sam uspeo da vidim, to je benzinac 1.6. Tu nisam strucan jer nisam imao benzince. Ukoliko je EGS menjac, u suštini je kao manuelni, samo sto ima nekoliko hidraulicnih aktuatora, koji rade umesto tebe (kvacilo, menjanje brzine). Mala kilometraza, ne bi trebalo da se ista znacajnije treba menjati. Jedva da je presao za veliki servis.
 

Cutac

Prèkaroš
Onda nemaš šta razmišljati, ako ti odgovara vozačko mjesto i ako ti se sviđa auto. Samo ga redovito gazi i ni slučajno nemoj točiti Ineo ECS, toči neki 5W-40 full saps. Ja točim Shell Helix Ultra, prijeći ću na Motul X-Cess.
A getriba je onda Aisin, tome nema smrti. Jedino što ti je to automatik sa 4 brzine, ako nisi znao.
 

Karlo321

New member
Onda nemaš šta razmišljati, ako ti odgovara vozačko mjesto i ako ti se sviđa auto. Samo ga redovito gazi i ni slučajno nemoj točiti Ineo ECS, toči neki 5W-40 full saps. Ja točim Shell Helix Ultra, prijeći ću na Motul X-Cess.
A getriba je onda Aisin, tome nema smrti. Jedino što ti je to automatik sa 4 brzine, ako nisi znao.
Znam da i to mi se ne sviđa u cijeloj priči oko ovog auta, ali mislim da ga uzimam.
 

Karlo321

New member
Nisam ga vozio, ali jel razvlači brzine jako?
Ne razvlači, između brzina, ali o tome ovisi koliko se jako/naglo papučica gasa stisne.
4 brzine? Ovo mi je novo :), koliki raspon ima izmedju brzina?
Ne znam točno koliki je raspon ali čini mi se od 18-24
Onda nemaš šta razmišljati, ako ti odgovara vozačko mjesto i ako ti se sviđa auto. Samo ga redovito gazi i ni slučajno nemoj točiti Ineo ECS, toči neki 5W-40 full saps. Ja točim Shell Helix Ultra, prijeći ću na Motul X-Cess.
A getriba je onda Aisin, tome nema smrti. Jedino što ti je to automatik sa 4 brzine, ako nisi znao.
De mi reci molim te postoji li posebno ulje koje se sipa za mjenjač i koje ti preporučuješ?
 

Cutac

Prèkaroš
De mi reci molim te postoji li posebno ulje koje se sipa za mjenjač i koje ti preporučuješ?
Nemam iskustva s tom getribom, ali servicebox kaže "ESSO ATF 4HP20/AL4 ". Litra u ovlaštenom je 95 kuna, to em nije puno, em znaš da sigurno ide ono što treba.
Kat. br. ti je "9730 AE".
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Onda nemaš šta razmišljati, ako ti odgovara vozačko mjesto i ako ti se sviđa auto. Samo ga redovito gazi i ni slučajno nemoj točiti Ineo ECS, toči neki 5W-40 full saps. Ja točim Shell Helix Ultra, prijeći ću na Motul X-Cess.
A getriba je onda Aisin, tome nema smrti. Jedino što ti je to automatik sa 4 brzine, ako nisi znao.
Kaj ne ide u taj 0W-30 ili 5W-30?
 

Cutac

Prèkaroš
Kao propisano je low saps 5W-30, ali nema nikakvog smisla, osim za smanjenje potrošnje goriva i emisija. Za motor je najbolje full saps 5W-40, a za zadovoljavanje normi neko tanko C# ulje.
 

Dalibor

Dado Tornado
nisam čuo da u neki motor s varijabilnim podešavanjem ventila ide teže ulje od 5w30, a VTI ima podešavanje zar ne!? osim u BMW M automobile, ali samo kratkotrajno ako se ide na auto cross ili staze.
to najbolje znaju alfisti kojima njihovi twin sparkovi nakon 30.000 imaju zvuk kao dizeli ako se ne drže propisanog ulja, a sudeći prema nekim temama ovdje, isto i kod VTI/THP motora. samo što vozač alfe mora zamjeniti varijator za fazni pomak, a onda se isplati napraviti i veliki servis.... pa je alfa talijansko smeće

servicebox kaže "ESSO ATF 4HP20/AL4 "
ovo 4HP20/AL4 oznaka je getribe, ulje je ESSO odnosno MOBIL LT 71141
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
nisam čuo da u neki motor s varijabilnim podešavanjem ventila ide teže ulje od 5w30
U VTS recimo ide propisano Quartz 9000, u moj c4 ide od prvog dana 5W-40...
Ja nisam cuo da ide ista tanje od 5W-40, osim u novim motorima koji ganjaju norme.
 
Na vrh