Clio III, 2008, 1.2 55kW

liberty

Well-known member
ja dižem haubu na autima svaka 2 tjedna, to mi je navika
a vjerovati senzoru.....ne hvala, dipstick je ono ćemu vjerujem

sjećam se kad sam imao novu ford fiestu
nisam provjerio razinu ulja prvih 11 mj, i taman pred servis pogledam, kad ono ulje 1 mm iznad oznake MIN
od tada se ulje, rashladna tekućina i ulje za kočnice uvijek provjeravaju

ali dobro svako po svome....ja da nadolijem više od 1 litre ulja ne bi mirno spavao, svi smo različiti

srećom ne radi se o motoru novije koncepcije pa je vjerovatno i šteta manja, no da je turbo, s još par điđa-miđa itekako bi bilo riskantno da oznaka padne ispod razine MIN

donja prihvatljiva granica je meni pola puta od MIN do MAX
 

liberty

Well-known member
Kako bi onda živio sa Mercedesom koji nema štangicu, samo na ekrančiću prikaže OIL O.K. 😆😆😆
nije jedini, nažalost
što manje nepotrebnih điđa-miđa to bolje, štangica ne može pogriješiti, a ekrančić može
no tako je kako je
slažem se - tko uopće dnas diže haubu, možda je i manja potreba nego prije (na novim autima), no na starijim autiima mislim da je ipak dobro

inaće taj motor iz Clia, nije prvi baš taj motor koji vozi normalno s opasnim manjkom ulja - već sam na jednom twingu vidio to
inaće po meni odličan motor, u svoje doba kad je izašao revolucionaran po maloj težini (idpod 90 kg, kompaktnosti....ma odličan motor, baš kakve volim
 

Milosh

Test
Iskreno, ima toliko bitnih stvari u životu, ako zbog jednog autića neću spavati po noći, šta bi tek onda trebalo reći za veće probleme (srećom nemam ih, ali pričam uopšteno). Onda ne bih nikad spavao. :) Ako bilo koji postane toliko problematičan da zahtjeva previše vremena ili para za korištenje, ići će na prodaju.
 

Cutac

Prèkaroš
Nije moguće da niti curi, niti izgara, u tom slučaju bi stvarno značilo da ga netko krade, a to je skoro pa nemoguće.

Još jednom provjeri na dizalici jel pušta gdje, ako je stvarno sve sve suho, onda ga troši. Dođi do klapne gasa, pogledaj nju i iza nje u usisnu granu, jel ima hrpetina ulja, možda čak i lokva?
Ako je to suho ili blago, blago masno, onda nema šta biti nego da ulazi u cilindre. Očito nije preko ventila, pa moguće ili radi loših karika za brisanje ulja ili radi loše brtve glave.
Jel imate u BiH eko test?
 

liberty

Well-known member
trebaš spavati po noći, nije dobro ne spavati
koga briga za aute to je sve rock and roll

kako bi dRRug Zmix rekao - samo ti to teraj dalje (y)
 

Milosh

Test
Još jednom provjeri na dizalici jel pušta gdje, ako je stvarno sve sve suho, onda ga troši.
Hoću kad bude prilika.


Dođi do klapne gasa, pogledaj nju i iza nje u usisnu granu, jel ima hrpetina ulja, možda čak i lokva?
Sumnjam da ću imati vremena skidati klapnu, vidjeću, ko zna.

Jel imate u BiH eko test?
Imamo ali iskreno ne znam šta se na njemu tačno gleda, i mislim da je to u praksi više samo radi forme tehničkog pregleda.
 

Milosh

Test
Probaj naći vremena jer ako provrte leteći ili pojede cilindre, imat ćeš 1000 eura troška za upitan polovni motor ili ćeš imati tonu glomaznog otpada.
Da, shvatam te, pokušaću provjeriti. Mada, da se desi takva havarija, ne bih ga sigurno popravljao nego zamijenio (mislim na motor), jednostavnije i jeftinije.
 

Milosh

Test
Evo skinuo sam usisnu kutiju sa filterom. Mastan je poklopac dekla/glave, ali nije to toliko masno da može tuda da izgubi litre i litre ulja. I masno je (gledano odozgo od brtve dekla prema dole) do termostata, ispod nije. Kutija sa filterom i filter su suvi, i leptir izgleda ok, malo prljav.





Ispod leptira, termostat:


Zadnja strana motora:


Kutija sa filterom:




Leptir:


Odozdo koliko mogu vidjeti da je suvo, ali ne mogu uslikati dok ne ode na dizalicu.
Zapravo jeste malo na jednom mjestu ispod termostata, sad vidim na slikama.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
izgubi 3l na 10000
Pa, kad se zbroji brtva, standardnih barem 3-5 deci na cilindre (ne postoji motor koji ne sagorijeva ulje, nije moguće), još potencijalno neko curenje i mislim da bi moglo biti tri litre na 10 tisuća.
 

Memphis

Active member
Jel misliš da na toj brtvi toliko curi da izgubi 3l na 10000? Rado ću je zamijeniti, moram samo vidjeti sa majstorom.
Ne. Za toliko potrošnju da tu curi to mora plivat u ulju. Jel ti troši vodu?
Nisam baš pratio temu ali kolko sam shvatio ustanovili ste da nije brtva. Ako ti troši ulje onda to može biti do gumica ventila, PCV ventila ili karika. Vidim da si pokušavao hvatat dim na paljenu ali da bi vidio da li je do gumica ventila auto ti mora odstajati duže vrijeme da bi se ulje kroz gumice spustilo u cilindar, najbolje preko noći pa to isprobaj ujutro kad ga pališ. Ako na kratko vidiš plavi dim onda su gumice. PCV ventil tu ne možeš puno znat, ako je neispravan vući će ulje na usis i zato će ga trošit. I ono zadnje karike kao opće poznate.
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Test
Jel ti troši vodu?
Ne.


Ako ti troši ulje onda to može biti do gumica ventila, PCV ventila ili karika. Vidim da si pokušavao hvatat dim na paljenu ali da bi vidio da li je do gumica ventila auto ti mora odstajati duže vrijeme da bi se ulje kroz gumice spustilo u cilindar, najbolje preko noći pa to isprobaj ujutro kad ga pališ. Ako na kratko vidiš plavi dim onda su gumice. PCV ventil tu ne možeš puno znat, ako je neispravan vući će ulje na usis i zato će ga trošit. I ono zadnje karike kao opće poznate.
Evo video paljenja nakon cijele noći stajanja (12h stajanja), nema ni traga dimu:




Ako su PCV ili karike, zar se ne bi opet trebalo vidjeti na dimu tokom vožnje?
 

Milosh

Test
Evo jedne zanimljivosti...

Pri zadnjem malom servisu je zamijenjena brtva poklopca glave, jer je slinilio ulje okolo.

Da se podsjetimo kako je prije bilo sa uljem nakon 5000 km

ulje_1.jpg

Evo sada situacije nakon 5000 km:

viber_image_2024-12-05_12-32-48-299.jpg

Ako nije nešto do hladnijeg vremena, onda manje troši ulja.
 
Na vrh