Renault Scenic IV by Milosh

konaroast

Citroenist
Donator foruma
- Sjedišta su baš udobna i lijepo drže bočno.
Da, sjedala su preudobna i imaju dobru potporu. Čak i mene koji sam visok 198 i 120+ kg.

- Funkcija automatskog zaključavanja kad se kartica udalji od auta. To je po default-u aktivno i ne može se ugasiti, barem ne bez dijagnostike. Čim se kartica odmakne 3+ metara od auta on se sam zaključa, naravno samo ako je motor ugašen. Ovo je baš zgodno kad se bilo gdje izlazi iz auta, npr u trgovinu ili pri dolasku kući. Ne mora se uopšte razmišljati o tome je li auto zaključano ili nije. Ono gdje može biti malo nezgodno je npr sledeća situacija: dođeš kući i moraš više puta iz auta nešto iznijeti a kartica je u džepu. Svaki put kad se odmakneš sa stvarima on se zaključa. Naravno čim se primakneš i uhvatiš za kvaku on se ponovo otključa, ali bezveze se puno puta otključa i zaključa. U takvim slučajevima treba ili ostaviti vrata/gepek otvorena ili ostaviti karticu u autu.
Meni taj dio užasno ide na jetra. Također, nema klasične funkcije funkcije "kontakt", npr. da ostaviš ključ u autu i radio uključen. Ako je motor isključen a nije ga zaustavio START-STOP čim otvoriš vozačeva vrata, sve se gasi.

- Klima: mislim da je to tako kod svakog monovolumena, ali ispod šajbe ima hektar plastike (instrument tabla) i kad se to ugrije (a i šajba je naravno ogromna), ako je klima usmjerena na šajbu, jedini način da se uopšte osjeti hlađenje je da se skoro do kraja pojača, a onda je glasna. Osim toga, jedini način da se rashladiš je da vazduh usmjeriš da duva direktno u osobe (srednji položaj). Malo me po pitanju klime Volvo razmazio. Njegova klima može kombi ohladiti koliko je predimenzionisana.
Da, klima je srednje snage. Mislim, puše hladno, čak i jako hladno ali nekako nema onog osjećaja da je baš rashlađeno. Ne znam jel to do izolacije ili što.

- Mjenjač zna ponekad neočekivano naglo ''povući''. Prva situacija: auto stoji parkiran, povučena ručna. Ubacim u D da krenem, i samo pipnem gas da on otpusti ručnu (tako inače radim). Inače, kao je teren ravan, u ovoj situaciji laganim pritiskom na gas on lagano kreće. Međutim, ako točkovi moraju savladati neku veću prepreku (npr. točak je upao u jarak/kanal), onda se mora dati jači gas, i pri tome nekad on zna da miruje (kao da ne pokušava krenuti), i onda naglo krene i savlada tu prepreku. Druga situacija: izlazim iz sporedne ulice u glavnu ulicu, a to uključenje je na uzbrdici. Zakočim i dam žmigavac, auto je cijelo vrijeme u D i držim kočnicu. Puštam kočnicu, hill assist drži auto, dajem gas a on isto tako isprve ništa a onda naglo trgne naprijed i krene.
Da, nažalost to je karakteristično za sve auto koji nisu "pravi" automatik sa hidrauličkim pretvaračem između radilice i mjenjača, već taj mehanički sa dvije spojke tzv. DSG. Nije strašno, samo treba računati na to kod vožnje. Prednost je što ova vrsta automatika nema onaj gumeni osjećaj u vožnji i potrošnja je manja.

- Prozori otvaranje: ne znam kako su uspjeli napraviti takvu glupost, ali prozore je moguće otvoriti samo ako motor radi. Ako su već spušteni, dovoljno je dati kontakt da se mogu podići preko prekidača, ali ako su dignuti, mora se upaliti motor da bi se mogli spustiti. Drugim riječima, auto stoji na suncu i treba spustiti prozore, mora se kratko upaliti motor zbog toga. Moram dobro pregledati dijagnostiku da vidim mogu li ovo omogućiti, a ako ne mogne preko dijagnostike onda ću to morati riješiti na svoj način.

- Daljinsko otvaranje prozora: daljinski je moguće podići prozore ali ne i spustiti ih. Ovo isto moram pogledati u dijagnostici. Ovo me i ne čudi previše jer znam puno primjera kod raznih auta da je jedno moguće a drugo nije, i obrnuto.
Jedini način da spustiš prozore bez uključivanja motora je sljedeći: sjedneš u kipući auto, zatvoriš sva vrata, stisneš tipku START bez držanja kočnice, auto će dobiti kontakt i možeš spuštati sve prozore a motor se nije uključio. Daljinsko otvaranje također ne radi. Ako uspiješ nešto preko dijagnostike, molim te javi.
Da, ni ova kartica nema rupu da se provuče privjesak, što im je po meni propust. Ja ga vjerovatno ne bih ni stavio, ali vjerujem da dosta ljudi bi. S druge strane, može se kupiti dosta navlaka koje imaju privjesak ili mjesto za kačenje, ko želi.
Da bilo bi zgodno da ima rupicu kroz koju možeš pričvačiti npr daljinski za garažu.
A vidis ova kartica je meni takva idiotarija, nikako mi ne paše to u džepu i imam osjecaj da bi pukla ako je zaboravim u zadnjem džepu i sjednem ...
Kartica kao takva je dosta robusna i u džepu se skoro i ne osjeti. Po meni je problem sa tim keyless sustavima kada se npr. vozači zamijene auto a prvom je kartica ostala u džepu. Nama se tako nešto skoro dogodilo više puta. Stari sustav gdje si morao fizički smjestiti karticu u auto je po tom pitanju bio malo bolji.
 
Posljednje uređivanje:

diegos

Well-known member
Kartica kao takva je dosta robusna i u džepu se skoro i ne osjeti. Po meni je problem sa tim keyless sustavima kada se npr. vozači zamijene auto a prvom je kartica ostala u džepu. Nama se tako nešto skoro dogodilo više puta. Stari sustav gdje si morao fizički smjestiti karticu u auto je po tom pitanju bio malo bolji.
Pa zar ne pišti nešto ili prikazuje na ekranu ako kartica niju u autu? Na mazdi i nissanu pišti i izvana kad izađeš iz auta i zatvoriš vrata, a ključ u džepu... Ne znam jel Renault ima nešto slično.
Meh, ja se nisam naviknuo na tu karticu a i nije baš mala kao običan ključ...
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Pa zar ne pišti nešto ili prikazuje na ekranu ako kartica niju u autu? Na mazdi i nissanu pišti i izvana kad izađeš iz auta i zatvoriš vrata, a ključ u džepu... Ne znam jel Renault ima nešto slično.
Meh, ja se nisam naviknuo na tu karticu a i nije baš mala kao običan ključ...
Tek nakon nekog vremena kaže da kartica nije prisutna u autu. A ti si već na drugom kraju grada...
 

Milosh

Test
Tek nakon nekog vremena kaže da kartica nije prisutna u autu. A ti si već na drugom kraju grada...
Ne znam kako je kod tebe ali kod mene pišti (doduše ne previše glasno) odmah i piše poruka na tabli. Evo video (samo sam izašao iz auta i ostavio karticu na krov Volva koji je bio parkiran pored.


Jedini način da spustiš prozore bez uključivanja motora je sljedeći: sjedneš u kipući auto, zatvoriš sva vrata, stisneš tipku START bez držanja kočnice, auto će dobiti kontakt i možeš spuštati sve prozore a motor se nije uključio. Daljinsko otvaranje također ne radi. Ako uspiješ nešto preko dijagnostike, molim te javi.
Ovo sam isprobao i u pravu si, hvala ti! Znači prozori se mogu spustiti bez rada motora ali moraju biti zatvorena vrata.. Dobro, malo glupo ali bitno je da mogu.
 
Posljednje uređivanje:

tomica0308

Well-known member
Pozdrav, lijep autic, mi gledali Scenica ili Kadjara, na zadnje izabrali Kadjara. DPF kad se regenerira Kadjar je nemiran na leru, tj obrtaji variraju od 800-1000 i malo poraste potrosnja kad ima petu diznu na DPF-u koja dodatno ubrizguje gorivo da se spali, drugacije nisam skuzio kad radi regeneraciju. Neka je puno sretnih kilometara!
 

Milosh

Test
Pitanje vezano za ove felge:

https://www.njuskalo.hr/alu-felge/alu-felge-20-rupe-5x114.3-4-kom-oglas-44579851

Vidim da na dvije slike ima nešto žuto na tom srebrnom alu dijelu felge. Pitao sam prodavca da ih uslika da vidim šta je to. On kaže da je to oksidacija i da su zato jeftinije. Evo slika koje mi je poslao:

viber_image_2024-10-01_10-38-06-642.jpg

viber_image_2024-10-01_10-38-06-767.jpg

viber_image_2024-10-01_10-38-06-896.jpg

viber_image_2024-10-01_10-38-07-134.jpg

Na 1, 2 i 4 felgi se vidi to žuto.

Šta mislite jel se može to očistiti ili ispolirati?

Meni to ne smeta previše, ionako bi mi to bile felge samo za zimu.
 

Cutac

Prèkaroš
Izgleda kao oksidacija, da.
To bi trebao biti goli metal koji je tokaren da bi se dobio efekt. Možeš očistiti brusnim papirom što bliže i prešpricati bezbojnim.
Može se, par sati posla da se ne primjeti sa više od 2 metra.
 

szahtila

Well-known member
Po meni, ove su felge lakirane crnim i naravno bezbojnim lakom. Ovdje je oštećen bezbojni i zato je korodiralo. Trebao bi očistiti taj korodirani dio do sjaja kakav ima ostatak felge i premazati bezbojnim lakom. Druga opcija ti je prebrusiti i ispolirati sve površine koje nisu crne i pošpricat komplet felgu
 

Milosh

Test
Po meni, ove su felge lakirane crnim i naravno bezbojnim lakom. Ovdje je oštećen bezbojni i zato je korodiralo. Trebao bi očistiti taj korodirani dio do sjaja kakav ima ostatak felge i premazati bezbojnim lakom. Druga opcija ti je prebrusiti i ispolirati sve površine koje nisu crne i pošpricat komplet felgu
Da, to ima smisla. Sigurno da su fabrički imale bezbojni lak, makar to tu bio metal bez farbe.

Ništa, hvala vam, pokušaću dogovoriti da ih uzmem.
 

Cutac

Prèkaroš
Da, one se u pravilu špricaju u bazu koju žele/želiš, onda se tokare do metala i onda ide bezbojni preko toga, zato ih je muka popravljati, ali ih je jako fora raditi.
Kod frenda sam/smo tokarili tanjure za Mečku na taj način. Ide baza i onda se skida deseta ili prva čista, pa bezbojni.

Ja osobno nikad ne bih dodatno tokario ili glodao postojeću felgu jer utječe na karakteristike, ali on je htio, pa neka.
 

szahtila

Well-known member
Imao sam priliku vidjeti kako se rade alu felge u tvornici u Jajcu prije kojih 30-tak godina. Obrada tokarenjem išla je na CNC stroju tadašnje Prvomajske iz Raše čiji sam serviser bio. Imali smo stalni problem sa strojem jer se felga završno obrađivala nakon farbanja pa je "strugotina" farbe štopala kuglična vretena u suportu stroja i ukoliko se stroj nije redovno čistio blokirao bi do kraja
 

szahtila

Well-known member
Iskreno ne znam detalje, no boja nije metal pa ne znam da li je upoće moguće postići da se ta boja "lomi" kao što to čine metali koji se uobičajeno obrađuju tokarenjem. Tu su zapravo nastajale trakice dužine i po metar dužine koje su se namatale oko kugličnih vretena i nakon nekog vremena blokirale njihovo okretanje
 

Milosh

Test
Pravo da vam kažem, sad razmišljam da li da uopšte kupujem te felge, skupe su.

Felge me izađu 1100 KM.

Ako dva puta godišnje mijenjam gume, svaku zamjenu platim recimo 80 KM, to je 160 KM godišnje. Realno mislim da bih manje platio, ali ovo je worst case scenario.

1100/160 = 6.9

Dakle, morao bih ga voziti više od 7 godina i ništa drugo ne platiti kod vulkanizera da mi se to isplati. Iskreno ne vjerujem da ću ga voziti tako drugo, vjerovatno će se pojaviti neka potreba ili želja da se prije zamijeni. Ni jedan auto nisam vozio duže od 5 godina, i obično sam ih mijenjao zbog velike kilometraže. A u tih 7 godina sigurno ću još jednom zamijeniti gume, znači dvije montaže moram platiti. Plus svakih 2 bi vjerovatno trebalo balansirati ih.

S druge strane, ako pri prodaji drugi set točkova ne prodam sa autom već ih prodam naknadno posebno, onda bi se isplatilo..

I to je sve pod preduslovom da ne platim na njih carinu i pdv. Ako bih morao platiti, onda svaka računica pada u vodu.
 
Na vrh