Sta se desava ako bude viska? Ne bi trebalo samo iscurit van negdje?
Nemaš dovoljno slobodnog prostora za kompresiju zraka kad klip ide dolje, plus postoji šansa da radilica udara po ulju u slučaju mokrog kartera. Ako udara po ulju bude ga zapjenilo, pumpa vuče i gura pjenavo ulje, a zrak nije baš nešto dobar lubrikant u motoru. Ako pak nema dovoljno prostora za priču o klipu, imaš previsok tlak iznad ulja i ispod klipova pa budeš ili brtvu neku probio ili, ako se PCV ne može sa time izboriti, budeš imao kvar na PCV-u, plus svakako povećane gubitke jer se klip mora "boriti" protiv sile koja djeluje s donje strane kontra sile koja nastaje izgaranjem goriva.
Ja se trudim da mi je ulje na svim motorima bude na max ili malo iznad, zavisno kako ga koristim.
Za kosilicu mi svejedno, za VTS isto, na c4 koji troši ulje se trudim da prije dužeg puta bude na max. ili malo iznad, cca. 2 deci više. Na primjer.
Na minimumu pak imaš (barem) litru ulja manje i samim time veće zagrijavanje i "propadanje" ulja, te smanjenje viskoznosti i posljedično manje "prostora" do HTHS vrijednosti, tj., da se tako izrazim, manju rezervu sigurnosti kod visokog opterećenja motora.