1.5 dci je navodno baš dobar, i bolji od 1.6 i 1.7 dci. Npr onaj sistem za dostavu i ubrizgavanje od Siemensa u mom (bivšem) Volvu (1.6 hdi) je puno puno osjetljiviji.
To sam vidio skoro, ne znam jesam li pisao ali bio je slučaj da je Volvo teško upalio nakon 10 dana stajanja. Upali ali nemirno radi i odmah se ugasi. Odmah sam posumnjao na filter goriva jer mu je vrijeme za zamjenu. Dok se vozi dobro je, kad odstoji počne da štopa. Upalim ga sledeći dan nekako na prevaru (čim je sastavio dignem obrtaje na 2000) i tako je radio 4-5 minuta, uz lagano spuštanje obrtaja vrati se u normalu.
A nekidan radio mali servis na Scenicu, i rekao da se promijeni i filter goriva (prvi put da ga ja mijenjam). Majstor se začudio kakav je bio stari filter, potpuno crn. A sistem je takav da kad staviš novi filter sa njim uđe i litra vazduha. Ništa za to, malo duže verglao i upali bez problema. I baš majstor komentariše kako imaju tako jaku pumpu za gorivo da mu ništa ne smeta, dok 1.6 hdi smeta i malo vazduha. A sjećam se slučaja na mom Focusu (1.6 hdi ali stari) da nije htio da upali zbog vazduha u filteru.
1.5 dci je imao problem sa Delohi pumpom visokog pritiska do 2005., tad je to riješeno.
A taj 7-stepeni mjenjač je duplo kvačilo (kao DSG), proizvođač je Getrag.
Btw, meni Scenic brzo počne grijati, iako crtice pokazuju da se još nije zagrijao. Vjerovatno ima ugrađen elektro grijač.