Pomoć pri odabiru automobila

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Motori vi trebali biti isti vrag... a mjenjači, EAT8 je Aisin koji se ugrađuje u trećinu automobila na tržištu. Moj stari ga ima u autu, po meni super radi... održavanje nije problem.
EAT6 je pak Pugov proizvod ako se ne varam... samim time se ja nebi puno dvoumio.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
I EAT6 je Aisinov mjenjač. Od 2018. (otprilike) su ga upgrejdali na EAT8, u kombinaciji s ovim novim, slabijim (ali “ekološkim”) motorima…
 

visaluteju

Well-known member
Ajmo dalje, i dalje lutam i baca me od mazde do forda pa do koječega....pa čisto informativno

znam da je 1.5dci kod renova uvijek bio dobar i pouzdan, jedino sto je valjda novi osjetljiv na loše gorivo (srecom kod nas je dobro gorivo 😅) ali srecom dizele nije zakacio onaj problem sto imaju citroenovi dizeli i onim lancem bregaste od 7mm...koliko je taj problem sa losim gorivom izrazen, sta tu strada, dizne?

Vidim kod novog megana guraju i 1.3 TCe 140 benzinac, čak ga ima sa automatskim mjenjacem (dual clutch, 7 gears bla bla)
Zna li se ista kakvi su ovi benzinci, znam da se psa nije bas proslavio sa benzincima, kakvo je stanje sa renoom ? I kakvi su ovi automatski mjenjaci ?
(pricam o autu od oko 2019-2020 pa do danas)
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Koji god da uzmes, neki problem ces imati :D. Znam da je 1.5dci u proslosti imao problem sa Delphi pumpom, ali ne i Bosch. Takođe, ljudi su imali probleme sa diznama.
 

diegos

Well-known member
Reno 1.5dci je navodno ok, ja sam razmisljao qashqaija 1.5dci mozda uzet ali nije mi bas neko rijesenje za kratke relacije, em što mu treba pun k da počne grijat zimi (barem u cliju), baš ono katastrofa... Naginjem drugoj opciji, prodat i starog qashqaija i mazdu i uzet noviju mazdu 6 benzinca. Ovaj tce 140 nemam pojma, ali i za 1.2 tce sam čitao da bude problematican jer sam bio zainteresiran i za qashqaija 1.2tce. Uglavnom koliko sam skužio, franzuci i benzinci, neka hvala...
 

Milosh

Test
1.5 dci je navodno baš dobar, i bolji od 1.6 i 1.7 dci. Npr onaj sistem za dostavu i ubrizgavanje od Siemensa u mom (bivšem) Volvu (1.6 hdi) je puno puno osjetljiviji.

To sam vidio skoro, ne znam jesam li pisao ali bio je slučaj da je Volvo teško upalio nakon 10 dana stajanja. Upali ali nemirno radi i odmah se ugasi. Odmah sam posumnjao na filter goriva jer mu je vrijeme za zamjenu. Dok se vozi dobro je, kad odstoji počne da štopa. Upalim ga sledeći dan nekako na prevaru (čim je sastavio dignem obrtaje na 2000) i tako je radio 4-5 minuta, uz lagano spuštanje obrtaja vrati se u normalu.

A nekidan radio mali servis na Scenicu, i rekao da se promijeni i filter goriva (prvi put da ga ja mijenjam). Majstor se začudio kakav je bio stari filter, potpuno crn. A sistem je takav da kad staviš novi filter sa njim uđe i litra vazduha. Ništa za to, malo duže verglao i upali bez problema. I baš majstor komentariše kako imaju tako jaku pumpu za gorivo da mu ništa ne smeta, dok 1.6 hdi smeta i malo vazduha. A sjećam se slučaja na mom Focusu (1.6 hdi ali stari) da nije htio da upali zbog vazduha u filteru.

1.5 dci je imao problem sa Delohi pumpom visokog pritiska do 2005., tad je to riješeno.

A taj 7-stepeni mjenjač je duplo kvačilo (kao DSG), proizvođač je Getrag.

Btw, meni Scenic brzo počne grijati, iako crtice pokazuju da se još nije zagrijao. Vjerovatno ima ugrađen elektro grijač.
 

szahtila

Well-known member
1.6 hdi smeta i malo vazduha. A sjećam se slučaja na mom Focusu (1.6 hdi ali stari) da nije htio da upali zbog vazduha u filteru.
Ja sam do sada mijenjao filter nafte na svakom godišnjem servisu(dosada 5 puta) i svaki put pali bez problema, uz desetak sekundi verglanja, što ne smatram problemom.
Ja sam do sada mijenjao filter nafte na svakom godišnjem servisu(dosada 5 puta) i svaki put pali bez problema, uz desetak sekundi verglanja, što ne smatram problemom.
Naravno 1.6 hdi
 
Na vrh