Odabir akumulatora - trilema

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Evo moj akumulator "originalni" nakon 7 godina otkazuje poslušnost. Danas skoro sve otkazalo, lupa, pri pokušaju paljenja. Sto grešaka, jedan brisač radi na šajbi, drugi ne! U trgovinama VARTA uz kojekakve popuste oko 120-130,i Exide tu negdje(nemaju premium).... CIAK/TOKIĆ/InterCars. Iz vana bi mogao dobiti dosta povoljno, vrhunske, pravljene u "dobrim" državama, ali sumnjam da bi preživjeli naše dostavne službe. Na stupu mi piše EF A, a po trgovinama svi nude EF B. Za "A" nitko čuo nije, čak i AGM se nudi na DEPARTU pod VIN.
Uglavnom, uz pomoč susjeda sam ga upalio na kablove,i vozio ostatak dana! Ali sam u niskom startu, tj.ako još jednom otkaže poslušnost, odmah kupujem novi!
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

Pankoz

Active member
Danas sam konačno rešio da zamenim akumulator koji je svoje odslužio.
Pre neki dan izmerili smo startnu struju koja je bila oko 230 A u odnosu na deklarisanih 760 A.Radnik iz prodavnice akumulatora mi preporučio da što pre montiram nov akumulator koji sam kupio pre nekoliko dana (Exide AGM EK720).
Danas je sveukupna procedura išla vrlo uglađeno i sve je potrajalo oko 15-20 min.
Nakon startovanja motora bilo je potrebno samo podesiti datum i vreme,a sve ostalo je bilo kao i pre demontaže stare baterije.
Nek i ovaj novi potraje toliko (6 godina) i ja ću biti prezadovoljan.
Mada,nadam se da ću kupiti nešto novije za koju godinu iako sam prezadovoljan sa ovim automobilom.
 

Pankoz

Active member
I ja sam svom dušu vadio,dopunjavao ga punjačem svakih 10-ak dana,al nisam hteo više da rizikujem sa njim da ujutro ne startuje motor i tako me dovede u neku nezgodnu situaciju.
Šest godina služenja prethodnog je odličan rezultat,pa zato i ostadoh veran Exide-u.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Nikad se ne zna kad ce da rikne. Na proslom autu je Bosch palio bez problema i to jutro takodjer. Uvece crko skroz, znaci mrtav bio. Ovaj exide mi bar daje naznake da je pri kraju, zilav akumulator
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Stigao i moj tester (19€)!
Ovo je rezultat prvog mjerenja.
Pretpostavljam da onih 282A nije baš puno (trebalo bi biti više toga)?
Ostalo je valjda OK...

PS: negdje ste me već educirali o ovim vrijednostima (što je što / koliko čega...), ali to nije u ovom postu?
 

Prilozi

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Koliku startnu snagu ima tvoj aku po deklaraciji?
Ne znam. Mislim da je 760Ah i to sam unio u Kbattery app (ako se dobro sjećam što je očitao DiagBox)…
Akumulator je u prostoru motora, u onoj zaštitnoj kutiji. Da bih sad vidio naljepnicu sa strane, morao bih maknuti filter zraka i modul kontrole el. potrošača iznad akumulatora. To je veselje kojim se ne namjeravam baviti dok ne dođe vrijeme za zamjenu baterije…
Mislim da nisi unio nominalnu (deklarisanu) snagu a da ti je ta 282 stvarna izmjerena. Unesi deklarisanu pa će ti on izračunati koliko posto je tih 282A.
OK. Probat ću putem DiagBoxa doći do tih podataka (ne da mi se vaditi bateriju radi toga)…
Evo što kaže Diagbox o bateriji:
Sama baterija nije baš pristupačna...
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ništa ne dobivam kad skinem gornju plastiku.
Tamo je modul kontrole el. potrošača. Da bih njega maknuo, moram provesti cijeli postupak skidanja baterije, a to je too much work i zajebancije s elektronikom (i DiagBoxom) samo radi ovog mjerenja…

PS: mislio sam da je to nekakav smart uređaj koji povuče potrebne podatke iz baterije/BSIa, a ne da korisnik treba unositi podatke (koji nisu uvijek dostupni)…

Potražit ću na Internetu takvu bateriju pa vidjeti što piše na njoj. Iako još uvijek nisam siguran što bih trebao upisati (ako ne onih 760)?

 

Prilozi

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Kod mene je 680A udarna snaga, i to sam uneo kao maksimalnu snagu akumulatora. Ako si ti uneo 760A EN, i imas 260A, ne znam kako upalis auto. Kod mene je za oba auta ordinary battery stavljeno jer su klasični olovni.1000042251.jpg1000042253.jpg
 
Na vrh