C5 HDI 180 by La Marche

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

La Marche

Iskreni optimist
Snow Motion nemam.
Svi govore, a tako sam i po testovima čitao, da pritiskom na snow 1. postaje 3. no ovaj moj uporno u snow kreće iz 2. i u sporoj vožnji koristi 2. Kad stojim i stisnem snow, umjesto D1 napiše D2, a ne D3.
Jesu li to možda promijenili zadnjih godina, ili ovaj moj ne zna brojiti?
 

vborovic

C5 modifikator
Jesu li to možda promijenili zadnjih godina, ili ovaj moj ne zna brojiti?
Podsjeti me, tvoj je koje godište? Moj je 2010., čim upalim Snow funckiju (btw, također nema Snow Motion), mjenjač si odmah radi pripremu iz 1 prema 3, i kreće iz treće ... update softvera BSI-ja mi je napravljen prije nekih godinu dana, mjenjač nije diran ... ne sjećam se dal je to nešto što se može kroz dijagnostiku definirati ili je to van dosega i mehaničarima (direktno u samom softveru bez mogućnosti korekcije)

Probaj ovak, dok stojiš u mjestu, prebaci u ručni način rada mjenjača (sekvencijalno), pa šaltaj prema gore, do koje brzine ti dozvoljava ručno prebacivati? Treća mora biti gornja granica, bez obzira na daljnje impulse/zahtjeve za višim brzinom
 

Pavel

Lepi™
Ja sam neki dan koristio Snow funkciju. Krenuo iz treće i tijekom vožnje i stajanja ispod nje nije niti prebacivao. Dakle i kod stajanja na semaforu i kod kretanja i kočenja, sve iz D3.

Nisam zagledao ali mislim da ni meni ne piše SnowMotion.
 

La Marche

Iskreni optimist
Dakle...
Proizveden 2016.
Na mjestu mogu manualno ići 1. 2. i 3. Dalje u stajanju ne ide.
U vožnji sa D/snow koristi D2 pa na gore. Kod stajanja i kretanja je u 2.
Sve brzine kad je D/snow na gore mijenja oko 200 o/min ranije, a na dolje isto tako mijenja na oko 200 o/min nižim okretajima nego u normalnom D.
 

vborovic

C5 modifikator
Onda nije nemoguće da su nešto dodatno korigirali u ECU od BSI-ja i/ili mjenjača ... sad, koliko se dobilo ili izgubilo sa time, bilo bi zanimljivo usporediti ...
 

vborovic

C5 modifikator
Nitko ti ne brani da se dulje vrijeme voziš u Snow-u, čak i po ljeti ... pa vidi ... no, ne znam zašto bi onda prelazili sa 4 na 6-brzinske mjenjače (najviše za cestovna vozila mislim da su povećali na 9 brzina za sad), ako bi i 3 bila dovoljna ... :grin:
 

La Marche

Iskreni optimist
Što se mene tiče, diesel s kompresorom i 180 KS bi dobro radio i s 3 brzine. Ne bi bio tako živahan i ne bi imao toliku max.brzinu.

U školama štedljive vožnje kod diesela se spominje kod ubrzavanja mijenjanje svake druge brzine, često sam to i sam radio. A to je kao da imaš 3-brzinski mjenjač, no ovdje nije o tome riječ, jer mijenjač ostaje jednak, samo ne koristi 1. brzinu i mijenja na nižim okretajima.

Jučer sam isprobao i na 20 km gradske vožnje došao natrag s vrlo niskih 6,9. To nisam ni blizu ni jednom postigao do sada.
To nije još nikakav pokazatelj, jer s&s radi hladnoće ne radi, na cesti radi blagdana nije bilo gužve, temperatura je preniska i proba prekratka. Ono što me ohrabruje je da mi se pokazatelj trenutne brzine u D/snow modu napokon kreće u okvirima koji mi rezultate normirane potrošnje čine mogućima.
Pa se pitam... Nije li test rađen u tom modu rada mjenjača, koji dozvoljava jako niske okretaje. Npr. Kod kotrljanja u nižu se brzina prebacuje tek dobro ispod 1000 o/min. Inače na oko 1200. Auto je tromiji pri ubrzavanju ali i dalje je vrlo brz za mlitave hrv. gradske vožnje. Izvan grada je sve prebrzo, pa i moja jadna 125-ica.

Što kažeš... Nitko mi ne brani. Jasno da ne, samo mi je otvoreno nekoliko pitanja.
1.Da li mjenjaču šteti redovito kretanje iz 2. No za to ima lijeka. Kad auto stane isključim snow i opet ga uključim kad krene i prebaci u 2.

2. Da li mjenjaču šteti često prebacivanje modova rada koje bi bilo posljedica takve vožnje.

3. Da li bi bio opterećeniji sustav pročišćavanja ispušnih plinova radi vožnje u nižim okretajima.

4. Ako je na sve odgovor NE, ostaje pitanje svih pitanja... Da li bi mi se radi možebitne uštede od pola litre dalo uopće s tim petljati pitanje je na koje svatko ima svoj odgovor pa i ja.

P.S. Zašto na 9 brzina. Mislim zato da ubrzanja i maks.brzinu zadrže uz korištenje slabijih motora koji troše manje. Emisija plinova i ograničenja pa i kazne kao posljedica prekoračenja zadanih prosjeka vjerujem da je to što ih muči. To mi se čini jako dobar put. Samo bih volio da nama čudacima koji većinu vremena ne ubrzavamo 8" do 100, a ne vozimo se 200+ izvan grada ostave neki mod za gmizanje u kojem bismo mogli trošiti barem približno toliko koliko na normi postignu.
Ako je rješenje D/snow bio bih jako sretan. Za sad sam skeptičan da bi odgovor na prva tri pitanja bio NE...
Zna li tko odgovore?
 
Posljednje uređivanje:

vborovic

C5 modifikator
1. Ne pretjerano, ali ovisi o jačini gasa koji daješ ... na ručnim mjenjačima možeš ti krenuti i iz 4. brzine, ali će mehanika trpiti, i posljedice će biti očitije puno prije u odnosu na normalno korištenje mjenjača

2. Ne, sami modovi nemaju utjecaj na mjenjač, nego dinamika vožnje ... možeš ti biti u Sport-u, pa se voziti ko bakica ... a možeš biti u Snow-u, pa se voziti ko Loeb ... a bez obzira na sva tri moda, ubrzanje do 100 kmh im je identično u 0,2 sek (znam, mjerio), jer automatski mjenjač radi kak si on zacrta, odnosno, kakve inpute mu ti daš kao vozač, odnosno što očekuješ od dinamike vožnje (gas i kočnica, ubrzanje, usporavanje, preticanje i sl.)

3. Ne nužno, spaljivanje ionako radi tek na okretajima od 3000-3500 na više, tako da u nekakvoj najćešćoj kreni-stani gradskoj vožnji ionako taj proces ni ne pokreneš, pa ti je svejedno dal se voziš sa 1500 ili sa 1000 okretaja

4. Ovisi koliko ti je stalo za te pola litre, isto kako će netko razmišljati o tome da uopće ne koristi klima uređaj, jer to kao jako puno troši na 100 km.

Blizu si, samo što 9 brzince nećeš naći na slabim motorima, stavljaju ih baš na jače motore da se njima pozna ta razlika u uštedi.
 

La Marche

Iskreni optimist
Evo, danas sam isprobao na mojoj eco testnoj turi od 50 km. U D sam na malo iznad 5, na D/snow malo ispod 5. U manualnom modu se ne da štedjeti, jer prebacuje automatski u nižu čim dođeš ispod oko 1300 o/min, kao u D modu, a tako piše i u uputstvu pa očito tako i treba biti.
Zapravo je ugodno s automaticima, mozak pase travu, a motor u optimalnom režimu.

Sve u svemu, ušteda u D/snow postoji, ali ne sviđa mi se koristiti auto kako nije zamišljeno i neću se tako voziti. Htio bih da najbolje moguće služi i budućeg vlasnika. Pa će i njegov sljedeći auto biti Citroen. Ups, sad će se jedan od vas ljutiti. :)

Sljedećih pet godina uživat ću udobnost i opuštenost koju C5 pruža, nikad nisam imao tako kraljevski auto, a štednju (možda) počinjem za pet godina s nekim drugim autom. Zna se koje firme, "ali ne smim kazat!" da se ne ljuti dvaput u istom postu.

Ajme, koliko riječi... K'o Mozart, glazba dobra, ali previše nota, rekao vbo... austrijski car.
 

ZlatkoC4

Well-known member
isto kako će netko razmišljati o tome da uopće ne koristi klima uređaj, jer to kaj jako puno troši na 100 km.
Kakva potrošnja klime kad smo zaključili da kompresor ne radi zimi, znaći nema povečane potrošnje :D

Zna se koje firme, "ali ne smim kazat!" da se ne ljuti dvaput u istom postu.
Onda jednostavno rečeš moj sljedeći auto će biti kao i prošli :D
i dođeš na isto :grin:
 

La Marche

Iskreni optimist
Ispričavam se. Nisam bio pošten prema vbo. Neću više nikoga bockati. Vrag me uhvatio i bez veze sam nadrljao što nije bilobu redu. Žao mi je i popravit ću se.
 

La Marche

Iskreni optimist
Da li ovo zatopljenje znači da je zimski san pomalo gotov?
Sa zimskim snom ili bez njega, kilometri se skupljaju, četiri mjeseca, 11.500 km uz prosječnih 6,7 l/100km. Ne bilježim nikakav kvar ili neispravnost do sada.

Ovo mi je prvi auto u životu kojeg i dalje, nakon četiri mjeseca, još uvijek doživljavam s uzbuđenjem s kojim se sjeda u novi auto. Možda malo nejasno, ali tko razumije - razumije, a tko ne... ha, taj i tako neće razumjeti koliko god ja objašnjavao.

Ove zime sam imao priliku to provjeriti, čim temperatura padne na -5, upali se lampica da je Start/stop isključen. Pa je zbilja isključen i onda drnda na leru. Jučer je zatoplilo... blažena tišina u stajanju se vratila u moj C5.

A dodatno veselje ove zime, prođem raskrižje kod Opatije na obilaznici, prođem Dinu i... nikog živog ispred mene na usponu za Učku. Nisam odolio vragu, stisnuo "sport" ovjes i najdesniju papučicu bitno više nego inače. Dojmljivo! Visok ritam, auto k'o po šinama, kroz staklo vidiš jurnjavu, a u autu ju ne osjećaš. Divota!
 

Pavel

Lepi™
Ovo mi je prvi auto u životu kojeg i dalje, nakon četiri mjeseca, još uvijek doživljavam s uzbuđenjem s kojim se sjeda u novi auto. Možda malo nejasno, ali tko razumije - razumije, a tko ne... ha, taj i tako neće razumjeti koliko god ja objašnjavao.
Šta misliš kak je meni? Ja svaki mjesec dana u prosjeku otkrijem jednu novu funkciju za koji nisam znao da je imam ili nije uopće navedena u popisu opreme. :D

:weeabooface:
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh