Evo jedan update, ne tako veseo....
Poslije onih dešavanja sa škripanjem i vakuumom u bloku motora, auto i dalje normalno radi, uglavnom. Došao sam tako do Sarajeva bez ikakvih problema.
Kažem uglavnom jer mi se nekidan desilo da auto slabije vuče. Ponašao se isto kao Focus kad mi je bio otišao vakuum ventil i turbina se nije aktivirala. Ide on, ali ne vuče kako treba. Nema nikakvih poruka o grešci, ništa, samo malo slabije povlači. Odmah posumnjam na vakuum koji upravlja turbinom i na parkingu to uz pomoć kolege i potvrdim. Kasnije u toku dana samo od sebe ponovo proradi, poče vući normalno.
Dogovorio pregled u ovlaštenom, gdje mi je juče majstor potvrdio priču koju sam čuo preko telefona, da je to do PCV ventila i da je isti zavaren za dekl-poklopac glave, i da se mora cijeli dekl mijenjati.
Takođe kaže da turbina preko PCV-a dobija vakuum i da je zato bila zakazala, te da zbog tog neispravnog ventila može trošiti ulje više nego inače...
Što se tiče onog škripanja, nakon pregleda i slušanja mog snimka, kaže da je uvjeren da je to remenica alternatora. To naravno nije obična remenica nego ima u sebi stotinu nekakvih đavola (j**la ih napredna francuska tehnologija!).
Dalje, traži mi kataloški broj dekla i remenice. Broj dekla nađe ali broj remenice nema, daje mu samo komplet alternator. Kaže to treba skinuti alt. i remenicu pa onda na osnovu te tražiti zamjensku u radnjama, divno.
Provjerimo cijenu dekla, ima se šta i vidjeti, 495 KM (+ ruke naravno).
Sad pokušavam naći zamjenski ili polovan dekl i smisliti šta da radim sa tom remenicom. On kaže da ne preporučuje da dugo čekam sa zamjenom remenice jer bi se mogla raspasti pa možda napraviti još veće sr***.
Takođe sam mu ispričao kako su mi usuli First 0W30 u ovlaštenom (u drugom ovlaštenom), i on se naravno čudi. Kaže da su iz fabrike imali notu za taj motor da se zanemari prvobitni savjet i da se sipa gušće ulje. On preporučuje da uspem neko 5W40.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Generalno razmišljam šta da radim sa autom. Nikako da dođem na zelenu granu sa ovim motorom, ako takva grana uopšte postoji sa tim motorom. Motor bi po meni trebao biti najpouzdaniji dio auta, a da se mijenjaju druge stvari, potrošni materijali, a kod mene obrnuto. Nisu to za sada nikakvi katastrofalni kvarovi (osim lanca koji valjda mora otići kod njega), ali uvijek je nešto...
Razmišljam i planiram otprilike ovako, sad ću ovo srediti (nadam se na neki jeftiniji način) i time mu dati još jednu šansu. Ako poslije toga bude još neki kvar na motoru, i to ću srediti i tražiti novi auto. Samo se pitam koliko ću para ukupno dati na sve to. I bilo bi mi žao jer nisam još dovoljno uživao u njemu, niti sam završio sve što sam zamislio.
Sad trenutno razmišljam (i potražiću i stručno mišljenje) da skinem taj dekl da vidim kako izgleda PCV, može li mu se prići, može li se otvoriti i tako to. Možda se može problem riješiti samo čišćenjem ili nekim razrađivanjem..