Engine Fault i "UREA" lampica

szahtila

Well-known member
Čuj u servisu, pa nisam ni mislio da ćeš u štali.
Pitam u kojem servisu.
K
Veruj da u ovom trenutku uopšte ne razmišljam da bi u skorijoj budućnosti prodavao auto. Ne zato što sam ga skoro kupio, već zato što je malo reći da sam oduševljen automobilom. Samo da nije te uree...
Samo moram da još vidim može li to da se u nekom trenutku "vrati".
Kao što se može deaktivirati, može se i aktivirati. Naravno tada moraš i kvar otkloniti. Isto je kao i sa dpf filterom. Što se tiče tehničkog, u Hr trenutno nemaju čime otkriti radi li ili ne sustav za denox, tj urea
 

Cale81

Well-known member
To bi mi bio samo plus da sad kupujem auto. ionako će to svaki vlasnik PSA dizela iz perioda 2015-2017 kad tad skinut/onemogućit.

Postoje dvije vrste PSA dizela euro 6 norme:
oni kojima se upalila lampica urea
oni kojma će se upalit lampica urea.
Nemoj rec da se premisljas oko toga 🤔
Kakav problem ili alternativa🙄
 

pokra89

Well-known member
Oko čega se premisljam?

Kad sam kupovao auto, jedan od uvjeta mi je bio da je rezervoar uree već mijenjan. I bio je, stavljen je taj "poboljšani". U mog Grand Picassa se mijenjao u jamstvu na bijednih 30+ k km.

Bez obzira na to, prije malo više od godinu dana, lampica se pojavila, odbrojavanje je počelo. Reinicijalizacija je to riješila, i evo, već 32.000 km je u redu. Sutra da se ista stvar dogodi, momentalno bi to ghovno išlo vanka. Samo, čitam da je puno kompliciranije u 2.0 nego u 1.6.
 

pokra89

Well-known member
Naravno da se ne premisljam, čim mi počne stvarati probleme, odmah leti.
Znači, nakon ovih svih postova, ako netko može sumirati... Problem je riješen ako se promijeni samo čep?
Naravno da ne. Čep je samo jedan od uzroka.
 

Dušan

New member
Ja to nisam tako shvatio. Svakako prvo moraš u servis da proveriš šta je. Možda je senzor, možda pumpa... Ne znam kojim pregledom ili proverom možeš da utvrdiš da li je čep u pitanju.
 

Mirage

Well-known member
Ja sam nekoliko puta u postovima napisao da kada mi se to sranje upali evo nas još malo pa smo na 4 godine trenutačno smo na 65 000 km. Još hvala bogu radi još uvijek imam original čep i kada stane ide softwersko isključivanje koje košta cca 200 € i popravak koji košta 1000 €.


Napisao sam u hr se euro 6 vozila ne mjere uređajem već samo dijagnostikom ako dijagnostika kaže ok je nitko ništa te dalje ne pita taman da dimi kao golf 2.

Ako se nešto promijenilo od lane ne bi znao.
 

Dušan

New member
Danas će neki momak pokušati da dijagnostikom obriše grešku za ureu pa ću videti šta se dešava. Ako ne bude uspelo, već sam priprmeljen, idem da dam da se obriše ceo sistem ad blue. U međuvremenu, jedna stvar mi nije jasna. Od momenta kada mi se pojavila poruka sa upozorenjem "zabrana pokretanja motora 1100km", prešao sam nekih 20-ak km, a meni sve vreme ide identična poruka. Čini mi se da sam negde pročitao da se ta brojka od 1100km smanjuje tokom vožnje, poput odbrojavanja. Nije mi jasno zašto kod mene i dalje sve vreme stoji 1100km, kako mogu da znam koliko je još ostalo do isteka toga?
 

pokra89

Well-known member
Zato jer se smanjuje svako 50 km. Ili u početku svako 100, kasnije svako 50, nisam siguran. A koliko ti puno voziš, to će tebi moć tako jedno pogodine :D
 

Dušan

New member
Rekao mi baš pre neki dan neki lik:"Ma, ne sviraj, dođi kad padne na 100-tinak kilometara, da ti to vratim na 1100" :ROFLMAO:
Ne znam da li je postojao slučaj da je obrisana ova greška i da se nije opet pojavila? Drugim rečima, ima li uopšte šanse da je u pitanju neki kompjuterski/softverski bag?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Reinicijalizacija je to riješila, i evo, već 32.000 km je u redu.
Kako izvedeš tu reinicijalizaciju? Resetiraš neke brojače na nulu?
Potreban ovl. servis (konekcija na servere) ili možeš i sam Diagboxom obaviti?
 

pokra89

Well-known member
Rekao mi baš pre neki dan neki lik:"Ma, ne sviraj, dođi kad padne na 100-tinak kilometara, da ti to vratim na 1100" :ROFLMAO:
Ne znam da li je postojao slučaj da je obrisana ova greška i da se nije opet pojavila? Drugim rečima, ima li uopšte šanse da je u pitanju neki kompjuterski/softverski bag?
Ima, naravno, ali su šanse male. Postoji opcija u dijagnostici da autu javiš da je stavljen novi rezervoar, i on nakon toga više ne javlja nikakvu grešku, ali kažem, rijetko kad uspije.

Kako izvedeš tu reinicijalizaciju? Resetiraš neke brojače na nulu?
Potreban ovl. servis (konekcija na servere) ili možeš i sam Diagboxom obaviti?
Kao što gore rekoh, javiš mu da je novi rezervoar stavljen. E sad, to je ono što svatko sa dijagnostikom može napraviti. Obzirom da ja tada dijagnostiku nisam imao, meni su u servisu radili "telekodiranje i reprogramiranje". Šta točno to znači, nemam pojma. Telekodiranje su naplatili 50, a reprogramiranje 10 eur. Znam samo da, kad sam čačkao po nekim parametrima, sada nemam pojma šta je u pitanju bilo, jel nešto u vezi BSI-ja ili ECU-a, da sam naišao na podatak "last download i baš taj datum kad je bio u ovlaštenom". I mene sad živo zanima šta su mu radili.
 

Dušan

New member
Juče mi čovek dijagnostikom obrisao greške tako što je obavestio računar da je sipan ad blue. Bukvalno posle 5' vožnje mi se opet upalile obe lampice. Pokušaćemo sutra ovu varijantu da se "javi" da je zamenjen rezervoar, pa da vidimo. Mada, više ni ne verujem da tu išta može da se uradi.
 

pospanko

New member
Eto, i kod mene na C5 180 se je pojavilo isto... Problemi sa AdBlue-om...
Kum mehaničar (ko kod Alfista :)) mi kaže da to bacim i da ugasim taj dio.
E sada, gdje u HR ima dobar majstor da to isključi i da malo podesi cijeli motor?
Hvala
 

pokra89

Well-known member
Moze li neko ko se razume da protumaci stupanje na snagu ovih propisa, i sto je jos vaznije, da li gasenjem ad blue-a vozilo ulazi u kategoriju ovih koji nece moci da budu registrovani. Ja ga ugasio pre nekih 15-ak dana. Pozdrav svima.
https://mondo.rs/Info/Drustvo/a1452669/tehnicki-pregled-registracija-dpf-filter-5-jul-nova-pravila.html
Nego malo objasni proces gašenja? Bio si aktivan svaki sekund kad si tražio informacije u vezi uree, pa bi bilo fer onda i reć šta je točno urađeno, gdje, koliko je koštalo, jel prijavljuje ikakve greške, jel fizički sve isto, šta kaže dijagnostika...
 
Na vrh