Problemi sa XM-om

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

misa

Active member
PS. pitao si za ono prazno mjesto pored bobine. mislis na onaj sjajni utor? tamo tebi ne dode nista, ali na motorima s karburatorom tu dode mehanicka pumpa goriva!
To mi svi kazu,ali sta je onda ovo pored bobine,na slici zaokruzeno crvenim(ide dzek sa 7 pinova/zica koji su zute boje):



Izgleda da tu ipak treba da bude nesto.Sta je to?:confused:

I cemu sluzi ovaj plavi ventil pored usisne grane?

He, he, vec si naucio zivjeti sa starim, velikim Citroenom! :D
Pa ozbiljno..dok sve ovo sredim trebace mi sigurno 250-300eur i to samo za delove pod uslovom da radim sam."Majstori"(nazovi majstori)ce me odrati zivog samo za ruku...i ne verujem da ce nesto uspeti da urade.

Ovako kupim celog i imam sve sto mi u buducnosti moze zatrebati.;)

Jos razmisljam,ali mislim da bi to bila dobra investicija.

...TDC senzor ti ima direktne veze s obrtomjerom...
Upravo sam negde na netu procitao da tdc senzor,sem sto ima veze s obrtomerom,regulise i varnicu.Jel to vazi i za Xm?

Evo copy/paste-a sa neta:

It is a Top Dead Center sensor. It is used to tell the computer on your car where the Crank rotation is at (Cylinder One). It then allows your ECM (computer) Adjust fuel mixtures and spark. Hope that helps

Moze li mi neko postaviti sliku lokacije tdc senzora na xm-u ili mi objasniti gde se tacno nalazi?

Ako je tacno da regulise varnicu,mozda je u tome problem koji imam.
 

Lakii

Well-known member
Pa, ako si raspolozen, imas:

http://ftp.psyborg.rpg.pl/xm/

i hrpu dokumentacije za skidati!
Najbolje ti je Haynes (ako razumijes engleski).


Ono sto je pored bobine na slici je komutator. Tj. modul za bobinu.
Ali nesto mi nije jasno, ako imas RFZ motor, imas Bosch MP5.1 sustav, isti kakav imam i ja na Xantiji i kod mene nema komutatora!
Jel si vidis gdje taj veliki dzek?


Ono sa plavim dzekom ti je elektroventil koji benzinske pare iz spremnika salje u usisnu granu. ekologija, nebitno. ali ako ga nemas, vuce fals zrak tamo di je on spojen na usisnu granu.

TDC senzor ti je na kucistu mjenjaca, na spoju motor-mjenjac, malo pogledaj di ti kabel izlazi iz spoja motor-mjenjac!

Na ovom tipu injectiona ne kontrolira samo TDC paljenje (kontolira dio).
 

misa

Active member
...ako imas RFZ motor, imas Bosch MP5.1 sustav, isti kakav imam i ja na Xantiji i kod mene nema komutatora!
Jel si vidis gdje taj veliki dzek?
Ja na netu pronasao da XM sa RFZ tipom motora ili XU10J2(kakav imam ja) ima Motronic MP3.1a ne MP5.1 sistem.:confused:

Sto se tice dzeka,nema ga nigde.Jer kao sto sam u prethodnom postu napisao...vlasnik mi rece da se taj komutator istopio i da je on stavio motorni racunar od drugog XM-a koji ima taj komutator u sebi.

Ovo je sa neta:
'89-'94 XU10J2(RFZ) Motronic MP3.1
122hp@5600rpm

A da ..Engleski znam perfektno...pogledacu sta ima na ovom linku.

Hvala,Pozdrav!
 

Lakii

Well-known member
Pa, onda makni poklopac i procitaj na racunaru koji je stavljen!
bit ce MP5.1, jer se i on ugradivao u taj motor, mozda mrvicu kasnija godista!
http://www.controlunits.info/partnumbers/bosch/0261200683/

Ali pitanje je dali su sve pomocne komponente (MAP, TDC senzor, lambda, potenciometar gasa) isti ili bar zamjenjeni. tj. da pasu na novi sustav. i da su svi kablovi zamjenjeni.

Si barem vidio dali ti gdje vuce fals zrak?
 

misa

Active member
Si barem vidio dali ti gdje vuce fals zrak?
Vuce svuda...na vetilu ler gasa,na crevu od kucista filtera za vazduh...i kako ti rece na onom ventilu (za ekologiju) koji je izbacen i spojena su creva.

Sredicu to ovih dana,pa ukoliko to ne pomogne,idemo dalje.

Pa, onda makni poklopac i procitaj na racunaru koji je stavljen!
bit ce MP5.1
Pogledacu i javljam brojeve.

Ovako....

Pregledao sam danas kompjutere na autu i umesto da zateknem Bosch,ja zatekao:
Magneti Marelli ias
g5 mo/oao2
16013

...koji je za monopoint Xm 2.0 rdz xu10m Monopoint
Xm 2.0 r6a xu10j2 Monopoint(od 91-)

Nije ni cudo sto cima i nece da ide.

Znaci treba mi Bosch Motronic Mp3.1 za Xm 2.0 RFZ Xu10j2/z Multipoint do juna '93.

Mp5.1 je za motore proizvedene od Jula '93.

Trebace mi jos par senzora i ooodlicccaaan elektricar da to poveze za slucaj da su "naucnici" raskupusali zice da bi povezali Magneti Marelli.:mad::mad::mad::hm::hm::shock::shock:
 

Lakii

Well-known member
Prvo sredi fals zrak! to je najvaznije!
na plin bi ti trebao ici dobro!

ovaj sustav od marellija ti je isao na R6A motor, ali onaj kasniji. isto je multipoint ali bez katalizatora! (Stariji tipovi R6A motora su imali Bosch LE2!)

tako da, nemoj zuriti.

PS.koji god da sustav stavis, neces puno pogrijesiti!
XU motori su robusni, nepoderivi i sve gutaju. uz uvijet da imas sve dijelove (sonde, i popratne igracke) tvoj motor ce dobro raditi i sa Marellijem G5 i sa Bosch MP 3.1 i MP 5.1.

PPS. sa Marelli G5 i bez katalizatora, tvoj motor ima 130 konja! naravno, ako bude ispravan...
 

Lakii

Well-known member
Hm, to je samo za popis gresaka racunara. I ne vidi se da je sluzbeni dokument.
Mislim da je to netko sam sastavljao, moguce da je pogrijesio u pisanju jer taj G5 je bio racunar i za monopiont i multipoint sustave (opcenito, ne samo Citroen).

Opet, moguce da i ja grijesim, ali ti imas 4 injektora u autu, monopoint moze upravljati samo jednim...

Ja sam svoje podatke vadio iz Haynesa (obavezno skini, biblija je to http://ftp.psyborg.rpg.pl/xm/Haynes%20xm.rar )
i iz Autodate (samo za 1. seriju XM-a)


U Haynesu poglavlje 4a. ti se bavi ovime, dosta je dobro objasnjeno!

Jos ti je dobro imati:
http://ftp.psyborg.rpg.pl/xm/fiszki%20xm1.pdf popis dijelova sa lijepim shemama
 

misa

Active member
Update:

Juce je uradjen servis hidraulike(imao sam problem sa curenjem LHM-a na nekim mestima),promenjena su neka creva,napunjena srednja bomba,rastavljen i ociscen onaj deo ispod auta sto sluzi za spustanje i dizanje auta pomocu rucice iz kabine.

Lambda je ipak usravljena u izduvni sistem(to sam juce video dok je auto bio na dizalici).:oops:

Zasad LHM ne curi nigde,videcemo,kostalo me je 100eur.

Malopre sam kupio prednje plocice(35eur) i sutra je vreme za zamenu.

U medjuvremenu mi je otkazao kilometar sat...verovatno je pukla sajla:mad:
Provericu to za par dana kad sam planirao zamenu sijalica na instrument tabli.

To su planirani radovi za sad....a sledece je da se resi onaj problem sa cimanjem(ecu,bobina,komutator,tdc sensor...ili sta je vec od toga).

Lhm je bio prioritet jer je pocelo da curi litar na 4-5 dana.Prednje kocnice takodje,jer upozorenje da je vreme za zamenu svetli od kad sam ga doterao kuci.

Ma bice on bombona.;)

...ili to ili prodaja sto pre!:D
 

misa

Active member
BOSCH Motronic MP3.1

Pozdrav momci,

Bio sam danas kod jednog od najboljih elektronicara.Rekao mi je da mi na ovom sastavu koji trenutno imam(marelli G5) i po semama iz AUTODATE,fali MAP sensor.Licno sam se uverio gledajuci u semu.

Tvrdi da je problem sa cimanjem u tome,jer je paljenje uvek na nultoj tacki,sto objasnjava cimanje.

Medjutim kad je pokusao da izmeri signal iz motornog racunara do dzeka za map sensor,nije uspeo.Kaze da uopste ne dobija signal iz racunara za MAP sensor.Otvorio je racunar i unutra zatekao neki beli silikon(neko je kod prethodnog vlasnika vec kopao po motornom racunaru).:wtf:

U Beogradu sam uspeo da nadjem mp3.1 racunar(0 261 200 202),bobinu i komutator za tip motora koji ja imam(RFZ).

Problem je sto ne mogu da nadjem instalaciju (onaj veliki dzek od racunara,preko dizni do bobine),jer na ovoj instalaciji za G5 nema dzeka za komutator zato sto je integrisan u racunar.

Moze li mi neko reci da li na MP 3.1 ide komutator posebno(dzek sa zutim zicama,6 ili 7 zica)



ili je integrisan u motorni racunar( da ne bacam pare bez veze)?

Ako ide koja je:Bosch,Valeo ili Ducellier,i koji je njen PIN broj da bih sutra to mogao da narucim?

I koja bobina ide na MP3.1 sastav?Ja trenutno imam Bosch 0 221 503 422(BA 04).Jel ona odgovarajuca ili ne?
Hvala unapred,
Misa.
 
Posljednje uređivanje:

Lakii

Well-known member
Pa, da ti odgovorim, da, na tvoj model bi trebao ici komutator, pa i bivsi vlasnik ga je imao na tom autu dok ga nije spalio!
http://sxboyi.en.gasgoo.com/auto-products/1310596.html

Bobina bi ti trebala biti dobra.

E sad, malo mi se cini nezgodno da kupujes sve komponente i onda ih ne mozes povezati, bit ce tesko!

S ovim kako ti je sad spojeno, da li ti MAP fizicki postoji na autu? Problem je samo sto je na racunaru premosteno ili nesto prepravljano?
A da probas naci ispravan racunar Marelli G5?

Sta ti savjetuje autoelektricar?
 

misa

Active member
Pa, da ti odgovorim, da, na tvoj model bi trebao ici komutator, pa i bivsi vlasnik ga je imao na tom autu dok ga nije spalio!
Tako je,bila je dok se nije istopila.

S ovim kako ti je sad spojeno, da li ti MAP fizicki postoji na autu? Problem je samo sto je na racunaru premosteno ili nesto prepravljano?
A da probas naci ispravan racunar Marelli G5?
MAP-a nema,ali iz racunara postoji dzek sa 3 pina,koji je po mom elektronicaru, za MAP senzor.Pre detaljnog ispitivanja signala sa racunara rekao me je da tu samo fali MAP senzor.Pomislih....SUPER,medjutim kad je zavrsio sa ispitivanjem rekao mi je da signal iz racunara ne postoji.:mad:

Prilikom otvaranja racunara uocili smo vidljive tragove da je vec bio otvaran(limene kopce na stranicama su bile pokrivljene)i zatekli smo neki beli silikon unutra,cini mi se da je silikon oko nekog otpornika(nisam siguran).

Sta ti savjetuje autoelektricar?
Savetuje mi da ukoliko kupujem MP3.1 sa bobinom i komutatorom(koji je pre Marelli-ja bio na tom autu),OBAVEZNO kupim i instalaciju od racunara do bobine.Jer bez instalacije ce to biti dug i mukotrpan posao.Kaze da nije nemoguce ali postoji veliki rizik i pitanje je koliko su seme iz AUTODATE 100% verodostojne.Ukoliko postoji bar jedna stamparska greska,ode sve u K****.

Problem je sto nigde,ali BAS nigde ne mogu naci instalaciju.Svi su na otpadima pocupali samo delove a instalaciju niko nije cuvao.:cool:

Probacu da iskopam neki Marelli G5 i Map senzor za njega.

Koji je proizvodjac MAP-a za Marelli G5 i koji je njegov PIN(ukoliko negde naletim na dobar G5)?

Koliko sam razumeo...ne moram da trazim racunar samo od XM-a,iste racunare nose i Peugeot 605 i 405 sa 2.0i motorima.Jel tako?
 

Dalibor

Dado Tornado
nisam pročitao sve, ali ako sam dobro shvatio imaš RFZ motor ali nemaš MAP senzor fizički na usisnoj grani?!

2.0 motor u XM-u je dolazio u više izvedbi. neki motori imaju imaju MAP neki nemaju.
večina 2.0 koji su išli u XM nisu imali MAP (nego neke druge metode mjerenja zraka ili uopće nisu mjerili zrak)...

motori koji nisu imali "mjerenje zraka" na usisu su RDZ, R6A (ako je magneti marilli ubrizgavanje tada ga ima), R2A (samo fergazerski model, mislim da nikakvu elektroniku nema).

moguće da je netko "ubrizgavanje + usis" stavio sa neke druge verzije 2.0 koja se ugrađivala u XM.

ako imaš silikona na PC pločici kompjutera ne znači da je netko dirao u kompjuter. ali trebalo bi to vidjeti...

ako češ tražiti motronic 3.1 koja mora imati MAP nisam siguran kako će to raditi sa tvojim ubrizgavanjem koje fizički nema MAP.

nemam vremena sada pažljivije proči sve što pisao, ali pripazi da ne kupiš nešto što ti neće pomoći. jer ako je netko dirao i ubrzgavanje i kompjuter najbolje kada bi našao RFZ motor i skinio i "ubrizgavanje + usis i kompjuter".

DODATAK: vidim kako si našao magneti marelli kompjuter na svom autu. magneti marelli je išao na R6A motor sa magenti marelli ubrizgavanjem (kako sam gore napisao) i ta verzija motora je imala MAP (bila je još jedna verzija R6A motora koja nema veze sa magnetijem i MAP-ovima).
dakle ako nemaš MAP, kemijano ti je ubrizgavanje i usis, ako nemaš bosch elektroniku kemijano ti je i sa njom.
 

Lakii

Well-known member
Pa ako auto radi i ne trosi previse, probaj se malo strpiti!

Cekaj da naide jedan kompletni auto s kojeg to mozes skinuti.
Na te XU10 motore mozes staviti vise vrsta tih sustava, vec sam ti pisao, od marelli-a do bosch-a (MP3.1, MP5.1). Bitno je da za multipoint injection! Motori ce sve to progutati bez problema!
Usisna grana ti je ista kod svih njih, samo je drukcije ozicenje i pojedini senzori!
 

fullcool

New member
ja imam od xantije 2.0 8v kompletan motor, ECU, i instalaciju. sa motora nije ništa skidano, samo su konektori iskopčani. sve skuoa dam za 150eura, 97.godina proizvodnje
 

misa

Active member
...ako češ tražiti motronic 3.1 koja mora imati MAP nisam siguran kako će to raditi sa tvojim ubrizgavanjem koje fizički nema MAP.
Na MP3.1 MAP sensor je integrisan u racunar za razliku od Marelli-ja.

Na MP3.1,na samom racunaru,postoji vacuum cevcica koja se kaci na cevcicu od usisne grane.

ja imam od xantije 2.0 8v kompletan motor, ECU, i instalaciju. sa motora nije ništa skidano, samo su konektori iskopčani. sve skuoa dam za 150eura, 97.godina proizvodnje
Kupio bih to sve vrlo rado ali dok organizujem transport,carinu...kostace me kao ceo dobar XM.

Pa ako auto radi i ne trosi previse, probaj se malo strpiti.
Sto se tice potrosnje,verovali ili ne prelazi 10-11l/100km plina i to po gradu.

...Kako ide tako i trosi.:)
 

misa

Active member
Malopre mi je stigla instalacija za Mp3.1 od 605-ice.Dzekovi su drugacijeg oblika ali odlicno pasu.E sad....zice su drugacijih boja pa ne znam gde sta ide.

Dzekovi za dizne,komutator,bobinu....sto se tice njih,odmah sam shvatio koji su.Ali ostali.....e tu je problem.

Instalacija me je kostala 50eur.Racunar nisam narucio jer mi je covek trazio 80eur za njega(instalacija+racunar 130eur!(pokusao je da mi odere kozu s ledja!:twisted:)ali nije uspeo:cool:).Svuda u Srbiji su racunari 30-50eur,tako da cu racunar+komutator da narucim posebno(za 40eur oba).

E sad,instalacija je za MP3.1 sa #0 261 200 214 kompjuterom.Planiram da narucim Mp3.1 sa #0 261 200 202 kompjuterom.Nadam se da je instalacija ista za oba racunara posto su oba MP3.1 sistemi ubrizgavanja.

Seme koje ja imam su uglavnom sa
http://ftp.psyborg.rpg.pl/xm/
http://p605.foxnet.pl/www/schematy/xu10j2z/xu10j2z.htm
zahvaljujuci LAKII-ju.;)

Hteo sam da pitam ima li neko semu za povezivanje za mp3.1?
Ja imam nekoliko ali ni na jednoj nema koje su boje zice na dzeku koji ide npr.za dizne,za lambdu...itd.
 

Lakii

Well-known member
Pa, najlakse ces logicki, eliminacijom.
Ako znas di su ti rasporedeni pojedini senzori, sonde i elementi na autu, kablovi su grupirani i oblikovani da dodu bas do tamo. A i konektori su takvog oblika da nemozes krivo ukopcati.

Mozda i ovo pomogne:
www.euroscan.hu/files/mp31.pdf

I u:
http://ftp.psyborg.rpg.pl/xm/citroen%20xm%20wiring.rar
otvori slike: "silnikRFZ-1.jpg, silnikRFZ-2.jpg, silnikRFZ-3.jpg"!!
(na slikama, na konektorima imas oznake tipa 2B, 7V..., to su ti oznake konektora npr. 2N znaci da je crni(N=noir-crno) sa 2 pina!)

Sto se tice kupnje drugog racunara, trebao bi ti pasati na instalaciju, ali ja ti savjetujem da uzmes konektor sa sobom i probas ga ukopcati, cisto da vidis da odgovara.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh