Scala & Golf by Liberty

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Čitam po dva-tri puta i nigdje ne vidim da pišeš o prodaji Golfa i Scale te kupovini jednog poštenog Francuza...
Mislim da smo se tu na Forumu većina složili oko toga!
:cool:
 

szahtila

Well-known member
Treba vozit povremeno na benzin zbog benzinskih injektora koji se zbog nekorištenja zaštopaju. Ja povremeno stavim i ono sredstvo za čišćenje injektora u benzin.
Ja sam vozio plin sa injektorima od 2004 do 2019,nikad nisam namjerno vozio na benzin. Uostalom svako paljenje na plin zapravo je paljenje na benzin koje traje ovisno o vanjskoj temperaturi i temperaturi motora od 10-tak sekundi do par minuta. Ni na jednom autu nisam imao problema sa benzinskim injektorima.
 

liberty

Well-known member
Čitam po dva-tri puta i nigdje ne vidim da pišeš o prodaji Golfa i Scale te kupovini jednog poštenog Francuza...
Mislim da smo se tu na Forumu većina složili oko toga!
:cool:
pa znaš šta....kad sam kupovao scalu najednom se pojavio kontingent dizelskih berlinga za oko 28 tEUR
i bilo mi je žao što nisam uzeo meni baš dream car - Berlingo
to mi je apsolutno auto po mojim mjerilima

što se tiće ovog golfa, ne golfa 7 koji sam imao, nego baš ovog - meni je on fenomenalan auto - oprema, ovjes, način i kvaliteta izrade + plin

scala je ok, ništa više, ništa manje od toga - nije koštala puno koliko scale znaju koštati kad imaju neke stvari koje mene kao oprema uopće ne zanimaju
i motor joj je generalno ok - glupo će zvučati ništa više mi ne treba - na 180 kmh se vrti na 4.000 okretaja, performanse su joj zaista taman, ni u jednom trenu mi snage nije falilo

ono što me baš smeta - servisi za vw grupaciju su sve lošiji i sve skuplji
evo bio sam i tamo u SZahtila-inom kraju jer ih smatram OK servisom s Golfom i što sam dobio - centimetar ulja iznad max + crijevo rashladne tekućine koje nije vračeno na mjesto već prebačeno oko nekog metalnog nosača - to je meni nedovoljno dobro
Porsche pula i porsche rijeka da ne govorim

evo ovako - frend radi na audi a3 servis redovni na 30.000 km u porsche pula danas - cijena = 670 EUR!!!!

morati ću se prešaltati natrag na francuze
ovako više ne ide
meni dragi "njemci" su otišli skroz svragom - ubija ih mass production i sve lošija servisna podrška

što me ono smetalo kod berlinga - aha lupkanje šolja prednjih amortizera unutar garancije (20.000 km)
kod tiguana - neprecizni spojevi karoserije, neprecizni spojevi unutra (istina 2), loša kvaliteta laka, ponašanje automatskog mjenjača (to nije normalno) i zvuk iz motora ej......mijenjao sam ga, izgubio na njemu i neću više čuti za njega

dakle, treba se polako prešaltati natrag na francuze
 

dinko1981

Well-known member
Ja sam vozio plin sa injektorima od 2004 do 2019,nikad nisam namjerno vozio na benzin. Uostalom svako paljenje na plin zapravo je paljenje na benzin koje traje ovisno o vanjskoj temperaturi i temperaturi motora od 10-tak sekundi do par minuta. Ni na jednom autu nisam imao problema sa benzinskim injektorima.
Ja sam vidiš imao problema, doduše tada sam vozio 95% duže relacije, znači jako malo hladnih startova i vožnje na benzin.
 

liberty

Well-known member
primječujem da kad ga palim hladnog golf, dok radi na benzin i ne prebaci na plin (a to je jako kratko) da izvan auta miriše/smrdi na benzin/plin.....kao nekad stari auti. Čim prebaci na plin to prestaje
Ako je podešen da se vozi samo na benzin nisam to primjetio, kad prebaci na plin nema te pojave, dok se vozi na plin nema te pojave.....samo dok je hladan i dok ne prebaci automatski na plin

Landi Renzo, plave dizne, redovito servisiran, radi bez greške
 

liberty

Well-known member
Plin je naknadna ugradnja, ili tvornički?
tvornički
kupljen kao tvornički
pretpostavljam da je prije isporuke 1. kupcu ugrađen jer je specifičan taj model za talijansko tržište (računa se kao tvornički, jer je postojao, ima ga i u uputstvima za auto)
u biti je tp Landi Renzo koji je kod ugradnje imao crne dizne, sad ima plave dizne, spremnik je mijenjan 2019. godine i atest vrijedi do 2029.
zadnje 2 godine servisiran kod Boyskog (Istra)
ponaša se (osim navedenog) izvrsno
 

liberty

Well-known member
golf nakon cca 1.500 km nema promjene u razini ulja
scala nakon 3.500 km mislim da ću dodati malo ulja

kao što znamo, scala je kupljena s uljem malo iznad polovice između min i max (ne mogu opisati kako je teško mjeriti to 0-20 ulje, ovo na golfu 5-40 je nemjerljivo lakše) pa sam ja dodao da negdje bude na 3/4 od min do max na naćin da sam dodao 150 ml i to na oko 800 km ako me sjećanje ne vara
sada nakon 4.300 km tj. 3.500 km od kad sam dodao ulje mislim da je razina ulja ponovno kao kod uzimanja auta u salonu tj. malo iznad polovice između min i max
mjerenje je jako neprecizno
uputstva su nedorečena jer na njima nije prikazana šipka za mjerenje kao što je na tom autu (isto bilo i s Tiguanom

ono što sam ja našao na internetu je da ulje ne bi trealo biti manje od 1/3 iznad minimuma
ali ono što je bitno je da ulje ne bude preko maksimuma....ti TSI motori su jako osjetljivi na to + još je osjetljiviji senzor nivoa ulja (osjetio to na Tiguanu)

a bez obzira što ljudi znali ili ne, mislili i pročitali - ulje se troši, ali se ujedno i razrjeđuje benzinom, osobito kad auto radi pod čokom
kada se razrjeđuje benzinom razina ulja se podiže i ne bi trebala biti iznad max, a na ovim autima se ulje mjeri kad je na radnoj temperaturi
+ ekspanzija ulja je nekih 4% na temperaturi od 100 stupnjeva
te benzin koji je ušao u ulje ne može u cijelosti ishlapiti bez obira koliko se dugo vozili na visokoj radnoj temperaturi

tako da ja preferiram da je ulje na 3/4 od min do maks
i ne pravim se lud pa dospem pola litre na postojeće stanje
već ću dosuti opet 150 ml ulja, tj. deci i pol
pa onda mjeriti i onda vidjeti

kad je motor hladan i kad se mjeri ulje ono je oko polovice od min do maks, kad je na radnoj temperaturi onda je to više prema 3/4, negdje između 1/2 i 3/4 pa treba biti oprezan - jer se mjeri kad je motor na radnoj temperaturi (80-90 stupnjeva ulja)

obzirom da je u međuvremenu bila razrada + 2 puta od ukupno oko 800 km, auto se često vozi kratke relacije - ništa ćudno

ujedno, kako ja, očito, ne znam koliko dugo ću držati auto, a s njim (scala) neću raditi više od 10.000 km godišnje, ja ću ulje mijenjati na 10.000 km (inaće je interval 2 godine/30.000 km) jer meni za napraviti 10.000 km je potrebno čak 300 radnih sati (prosjek brzine ukupni bude oko 35-37 kmh)
i mislim da je to krajnja granica prihvatljivosti
pričao sam s nekim ljudima koji se bave brodicama/brodovima, njima je granica za zamjenu ulja niža - 200 maks 250 radnih sati i svi se slažu da je interval zamjene ulja od 30.000 km zaista predugačak (ok u 2 godine ja bi napravo 20.000 km, ali i nekih 600 radnih sati)
btw. na Tiguanu je ulje bilo "gotovo" baš oko zamjene na 14.000 km i 9 mjeseci

hjer i berlingo sam mislio mijenjati na 60.000 km, pa sam ga na kraju držao 200.000 km, nikad ne znaš
uostalom, berlingo je u prvih 5 mj napravio 20.000 km, pa sam ulje u početku mijenjao svakih 20.000 km je je imalo malo radnih sati, a kasnije kad je radio 12-16.000 km godišnje, jednom godišnje

na koliko bi vi držali razinu ulja? na maks ili malo niže?
 

liberty

Well-known member
4.350 km
cca 3.500 km nakon dodavanja ulja (obzirom ga tvornički nisu stavili previše) dodao sam 1 dcl ulja da bude na istoj razini kao kad je bilo na 800 km (ne na max nego nešto ispod)
za vikend ću provjeriti razinu (teško se očitava kad je auto topao i bez obzira šta kažu, nakon par minuta se ne da očitati kako spada, mora proći bar 10 min da se slegne)
zto ulje 0w20 je zelenkasto kao maslinovo ulje.....da nije tako "tanko" lakše bi ga bilo očitati kao npr. golfovo
ipak do sada najdraži:
1710838536733.jpeg
u 198.000 km s Berlingom nedostaci:
- graničnik vozača mijenjan u garanciji na 20.000 km
- podloške prednjih amortizera mijenjane u garanciji na 20.000 km
- klima je svisnula na oko 4 godine, mehaničar mijenjao unutarnji isparivač - klimu rijetko koristim, uvjeren sam da nije bilo do toga jer je kasnije svake 2-3 godine trebalo nadopunjavat klimu - kasnije sam saznao da puštaju na hladnjaku klime
- DPF je na kraju bio već dosta zapunjen i to se trebalo rješavati (nisam, ostavio sma to 2. vlasniku koji je na to upozoren i kome to nije problem - spominjao je pilu, premoščivanje itd.)
- na ono koliko km se počeo gasiti u vožnji kad je bila vlaga/kiša - oko 160.000 km - nova kutija s osiguračima u motornom prostoru je riješila problem (800 kn)
- čašica na prednjem desnom kotaču je lupkala na oko 180.000 km (materijal oko 150 kn + ruke)
- voda se počela nakupljati u suvozačevim vratuima a tamo nema nikakve moguće štete jer nema nikakve elektrike ni zvučnika

ostalo je sve bilo stvar redovnog održavanja
koji auto, jako dobar, takve više ne rade

prodan s DPF-om u banani, potrošenim svim gumama, potrošenim kočnicama, pred servis s gotovo 200.000 km za iako ispod cijene i s 11 godina za 30% cijene koliko je plaćen (ok u odnosu na novi takav to je 15-18% cijene)
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
U Scalu dodano još 0,5 dcl ulja
tako da možemo reći da je potrošila nekih 1,5 - 2,0 dcl ulja u 3.500 km
dakle, zasada potrošnja ulja nekih 0,5 dcl/1000 km tj. 5 dcl/10.000 km tj. nekih 0,075 % potrošnje goriva (tolerancija za benzinske motore je 0,2 do 0,6% potrošnje goriva, novi auti troše oko 0,05 - 0,1 % ulja). Auto je u razradi, vidjeti ćemo nakon prve zamjene ulja gdje smo i što smo
tolerancija za škodu jer je nova je 0,65 litara ulja/10.000 km (ja odredio 0,1 posto potrošnje goriva) - manual kaže i 1 litra na 2.000 km, a u razradi i više

U Golfa nakon 2.100 km dodano ulja tako da bude iznad razine na kojoj je bilo prije - ukupno je dodano cca 3-3,5 dcl
golf ima potrošnju ulja nekih 1,25 dcl/1.000 km tj. 1,25 litara/10.000 km tj. 0,12% potrošnje goriva
s time da je motor i malo slinav - dakle malo potroši malo izbaci van, ništa čudno za taj motor
+ uzmite u obzir da se vozi na plin, pa gorivo ne razrjeđuje ulje, ulje je kao i kad je stavljeno
tolerancija za golf je jer je star 2,1 litara ulja/10.000 km (0,2 posto potrošnje goriva)
bumo vidjeli za gume za golf
bumo vidjeli za gume za golf
neke ljetne moram naći
ove su polako stare i imaju dosta km

što se tiće potrošnje ulja u biti kod Scale je teško odrediti kolika je jer kad sam ju kupio nije bila na max, kad sam dolio 1. put da ne bude tako kako su oni stavili opet nije bila na max, sad isto tako nije na max, ali više nego sam 1. put nadolio....moguće da je potrošnja ulja vrlo nezamjetna na godišnjoj razini

npr. fiesta je do 1. servisa na oko 13-14.000 km potrošila od max do min, s time da nisam nikad osim dan prije servisa kontrolirao
to me naučilo da razine kontroliram svakih cca 500 km

npr. berlingo je prve 2 godine stalno ne vožen nego gažen po autoputzu.....on je tada u tim uvjetima vožnje trošio na 20.000 km cca 2 dcl ulja
rashladnu mu je trebalo doliti cca 1 dcl jednom godišnje

Tiguanu potrošnje ulja nije bilo do 10.000 km, onda je do 15.000 km potrošio tako da je bila malo iznad polovice
rashladna mu je bila pala za cca 2dcl ne znam kako je do toga došlo - nadolio sam i onda je bilo isto

Scala i Golf rashlana tekućina ne pada


napredak tehnike:
overall potrošnja Scala pretežito prigradska vožnja pretežito relacije 8-10 km = 6,5
Golf je više gradska vožnja = 10,5 litara plina
u konačnici obzirom na cijenu plina dođemo na isto

kada pada jaka kiša golfu se negdje napuni vode - mislio sam da je to kod onog odvoda od vjetrobranskog stakla - to im je mana
ne, izgleda da je negdje između prednjeg i zadnjeg desnog blatobrana u pragu....moja terija - njima se odvod iznad prednjeg desnog blatobrana začepi jer je tamo neka glupa spužva radi zvučne izolacije - i onda voda ne otiče dovoljnom brzinom, pa onda ima neki prolaz u karoseriji tamo prema vratima u visini praga - e mislim da tu nastane problem. jer kad stoji na ravnom 2 dana nakon kiše kašpa u čošku denosg praga kod prednjeg kotača a ako je auto nagnut za nazad onda kaplje kod čoška praga kod stražnjeg kotača.....malo je desni prag kod prednjeg kotača ulubljen (nije boja pala, jednostavno je pritisnut pola centimetra od dolje, kao da je netko nestručno stavio dizalicu za mijenjanje guma (nisam ni primjetio to kod kupovine, ni sada se ne primječuje - možda je do toga
ono osnovno kod te vode koja ostane "u autu" - jer dok ne izađe čuje se kod stani/kreni (kod Berlinga je to bilo u desnim suvozačevim vratima, nevjerovatno da par dcl tekućine radi takav zvuk) - je:
1. da ne probije na filter kabine ispred suvozačkih nogu jer će tada ući u kabnu
2. da se odvod kod vjetrobrana ne začepi jer će onda poplaviti ECU koji se tamo (!) nalati pri sredini pa bi mogao javljati grešku (imao to na fabiji - javja grešku volana i servo zna otežati)

iskreno, dok nije veći problem to ne diram osi što ću otšarafiti unutarnju plastičnu oblogu iznad prednjeg kotača jer se tamo gilfovima (4,5,6,7) nakupi prljavština i to zajebava, jer:
1. mogu samo napraviti veće sranje (treba skidati brisače i plastiku ispod njih
2. ako poduzmem pod 1. nisam siguran da ću riješiti problem, a auto ima ionako 15 godina

moram kupiti sonaxovo sredstvo da malo uredim alcantaru u golfu - u super je stanju, ali da ga isprobam....+ moram kupiti i neku mekanu četjku za tu svrhu


na golfu je sonax bsd sad ću ga premazati s sonax ceramic detailerom
na skodu svakih mjesec dana ide sonax ceramic sprej, i onda će ići onaj geon vosak....ma da mi se čini da je ovaj sonaxov ceramic sprej efikasniji
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Četke za unutrašnjost obično uzmem po ženskim trgovinama tipa Miler il DM... nešto su jeftinije od ovih namjenskih za detailing i ne moraš čekat dostavu.

Scalu nebi prebacio na gušće ulje?
 

liberty

Well-known member
Četke za unutrašnjost obično uzmem po ženskim trgovinama tipa Miler il DM... nešto su jeftinije od ovih namjenskih za detailing i ne moraš čekat dostavu.

Scalu nebi prebacio na gušće ulje?
da. to sam i mislio

Scali je to (0w20) preporučeno ulje, auto je u garanciji, tek u slučaju fiksnog intervala bi ga trebalo promijeniti (što koliko vidim naši servisi ne rade)
govno od ulja da budem iskren i bolje da ga ne komentiram (inaće je zeenkaste boje,,,,,fancy govno)
ovo 5w40 ulje u golfu (preporučeno za plin) je baš pravo klasično ulje i izgledom i pod prstima
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
govno od ulja da budem iskren i bolje da ga ne komentiram (inaće je zeenkaste boje,,,,,fancy govno)
Zato ga po svjetu ni ne zovu ulje nego pišaka :D

Al ok, s obzirom na garanciju, sve jasno...
 

liberty

Well-known member
ne stvarno....to ni ne liči na ulje
jako je tešđko očitati razinu, nekako je tanko i mislim da nije previše otporno
možemo mi pričati o razvoju tehnologije i izrade motora, no to nije ulje
 

liberty

Well-known member
osim tobože ekologije ne vidim zašto se uopće ta ulja koriste
ne djeluju mi da mogu išta podmazivati dugotrajno

ono ulje total ineo 5w30 za berlingo je za ta ulja bilo fantastično ulje
 

Pavel

Lepi™
ono što me baš smeta - servisi za vw grupaciju su sve lošiji i sve skuplji
evo bio sam i tamo u SZahtila-inom kraju jer ih smatram OK servisom s Golfom i što sam dobio - centimetar ulja iznad max + crijevo rashladne tekućine koje nije vračeno na mjesto već prebačeno oko nekog metalnog nosača - to je meni nedovoljno dobro
Porsche pula i porsche rijeka da ne govorim

evo ovako - frend radi na audi a3 servis redovni na 30.000 km u porsche pula danas - cijena = 670 EUR!!!!
Kako je brat preuzeo Kamiqa, nedavno je počeo trokirat. Safe mod, 40km/h, uspije se dovući do Zubaka u Sisku. Na stranu što je auto bio tamo tjedan dana dok nisu utvrdili da su problem svijećice. Mislim da je zamjena dvije bila cca 200€ (svijećice oko 120€, plus ruke). Ja sam drugi servis (malo veći) prije 2-3 godine platio oko 180€... Pratim i Škoda klub na Facebooku, ekipa objavljuje račune iz ovlaštenog. Redovni servis za novu Fabiju je u rangu servisa za C klasu od prije 2-3 godine. Nije mi jasno.. Zbilja mi nije jasno. Cijene automobila su toliko otišle gore da mi je teško vjerovat da nemaju zaradu na njima nego se krpaju iz servisa.
 

liberty

Well-known member
Kako je brat preuzeo Kamiqa, nedavno je počeo trokirat. Safe mod, 40km/h, uspije se dovući do Zubaka u Sisku. Na stranu što je auto bio tamo tjedan dana dok nisu utvrdili da su problem svijećice. Mislim da je zamjena dvije bila cca 200€ (svijećice oko 120€, plus ruke). Ja sam drugi servis (malo veći) prije 2-3 godine platio oko 180€... Pratim i Škoda klub na Facebooku, ekipa objavljuje račune iz ovlaštenog. Redovni servis za novu Fabiju je u rangu servisa za C klasu od prije 2-3 godine. Nije mi jasno.. Zbilja mi nije jasno. Cijene automobila su toliko otišle gore da mi je teško vjerovat da nemaju zaradu na njima nego se krpaju iz servisa.
je, katastrofa
frend radio 2. servis na audi a3, 1.6 tdi, ručni mjenjač (na 30.000 km) = 690 EUR (!)


btw sad je ulje kad je škoda zagrijana na maksimumu, napokon sam to dotjerao do te razine
isto tako i na golfu

pristup servisa klijentu za vw/škodu je sve lošiji
 
Na vrh