Pitanje, zar nisu motori već razrađeni? Znam da su novi auti nekad dolazili sa uputama da se prvih 1000km voži pažljivije, ili ti to ipak paziš? Za svaki slučaj
Za novi auto i ja bi pazio i razrađeni motor, odgovorio sam sebi
Pozdrav
uputstva kažu razrada je do 1.500 km, i to prvo do 1.000 km jedno, onda drugo od 1.000 do 1.500 km
ja to na vrlo pazim sa svim vozilima na 2 ili 4 kotača koja sam imao....i to je vrlo naporno
naime, razrađujem aute onda kad su na radnoj temperaturi i nastojikm da se ne hlade svako malo, nego se radi o tome da ga vozim po 3 sata sveke večeri/noči i u komadu radim po 150 km
različitih cesta, različitih uvjeta, različitog opterećenja, različitih okretaja, kočenja motorom, postepenog povečavanja tempa
s automatskim mjenjačem tu je još edan izazov više jer često zbog toga isti mora biti u manulanom modu
uglavnom sad sam u fazi 1.100 km, i idem na istarski ipsilon er je uvjetima vožnje do sada (konstantno kiša, jučer - 3 stupnjeva) na običnoj cesti postalo opasno, zasad sam došao do 3.500 okretaja (mašina ima moment od 1.600 do 3.500 okretaja, a najveća snaga je na 5.000 - 6.000 okretaja)
danas ću ići do 3.750 okretaja i voziti u režimu 2.500 - 3.500 okretaja
sutra ću povečati do 4.000 okretaja i sutra će auto imati oko 1.400 km
onda ću zastati s time...vreenski, financijski vozikanje okolo ubija.....nakon toga slijedi every day vožnja, s time da ću ga na jednoj cesti koja ima cca 15 km svaki dan dodatno razrađivati što se tiće max broja okretaja, pa ću postepeno povečavati prema njegovom maksimumu, zatim još jednom ipsilon i auto će biti na cca 1.700 km i to je onda to
uglavnom u razradi čekam da temperatura ulja dođe na 90 stupnjeva (voda se zagrije za par minuta, ulju treba jer je vani vrlo hladno)....nisam siguran da je dobro za DSG da se nekad šalta u nižu radi kočenja motorom, ali morao sam proći tu fazu....naravno nježno i postepeno, ali istina na višim okretajima nego bi to on činio (on šalta što je niže moguće u svim smjerovima osim u S modu gdje nekad ode nešto više).
uglavnom.....najnaporniji dio razrade je što se to ne radi kad je auto hladan, dakle, da on dođe (ulje) na 90 stupnjeva kad je vani 0 stupnjeva ili niže kao jučer e onda treba proći 20 km, lagano, kreni, stani, lagano ubrzati, pa po gradu, pa lokalne ceste, pa samo u tome prođe pola sata....nakon toga je faza malo jače, pa ga pustiš malo slabije i tako
nakon vožnje auto se ne dira bar 6-8 sati da se potpuno ohladi jer mislim da je novom motoru potrebno da bude opterečen i toplinski i onda da se potpuno ohladi
u biti, to tako radim uvijek, da li je to nužno ili nije nemam pojma, zaista nemam pojma....ja imam osjećaj da je ok
svakih 200 km provjerim ulje - na maksimumu je, rashladna tekućina je na maksimumu
e sad....možda bi razradu trebalo raditi tako da se vremenski rastegne pa se rade manje dionice po recimo 75 km....ali ja ju planiram (glavni dio) obaviti unutar 7 dana od kupnje auta.....jer mi postane naporno
dakle, u konačnici će auto imati sutra npr. 1400 km i biti će upaljen na hladno (s moje strane) svega npr. 10 puta.....kada bi čovjek radio po 50 km, na hladno bi ga palio (na hladno se najviše troši) 28 puta.....mislim da je dobro da dok je u razradi da se što manje pali na hladno...ok, pomoglo je što sam ga dovezao iz Zg i time napravio cca 300 km....bio je to izazov po magli, kiši, novi auto, gume i varirati polako okretaje od 1.500 do 2.300 itd.
eto, svako ima svoje mišljenje, moje je mišljenje da auto treba razraditi upravo ovako kako pišem...i malo šalje, ako sam mogao sa skuterom u 7 dana napraviti radi razrade 1.000 km, onda mogu i s jednim prilično udobnim i tihim autom 1.500 km u istom razdoblju
Btw. i Berlingo je pršao to, on je razrađivan gotovo do 2.000 km prije nego li je otišao na autoput, c3 isto tako.....mislim da je autima to značilo, da se oslobode, da linearno razvijaju okretaje, da mirnije rade.....možda griješim, ali eto