Skuteri, motocikli, motori i ostala vozila na dva kotača

Cutac

Prèkaroš
nesreća
Žao mi je :/

Mene će sa ovog motora skinuti jedino cura ako iskreno kaže da se brine i da ne bi htjela da vozim. Osim toga? Ništa.
Imao sam "zeznute" situacije često u ovih 1500 km. Jednom sam ja bio polovično kriv, ostatak drugi. Generalno se svodi na to da netko sječe zavoj iz suprotnog smjera (dogodilo se danas, malo je falilo da me pobere, čak sam razmišljao da se okrenem za njim) ili da me ne vide u mrtvom kutu.

Ja sam bio "kriv" kad sam vozio dionicom koju ne poznam, zavoji kroz šumu, suha cesta, vozim cca. 60-70 km/h, ugodno ide sve, nov asfalt, sve super. I odjednom, preko prijevoja (jel, ne vidim preko brdašca što je iza) makadam. Odjednom sam sa 60 na sat naletio na makadam. Koči prednjom, zadnjom, puštaj, hvataj i uredno stanem, ali je bilo proklizavanja i propadanja prednjeg kotača.

Sada sam u onoj zajebanoj fazi. Imao sam fazu da ne dajem više od pola gasa jer sam friški vozač. Pa sam onda imao onaj nalet samopouzdanja kad sam nabijao gas (ali nisam glup, na otvorenoj cesti gdje nema ljudi), pa onda faza mirne vožnje, sad sam na fazi "vozim brzo jer mogu". Nadam se da će proći bez incidenata dok ne shvatim da ne mogu zapravo. Iza toga ide opet vozim mirno, pa će još jednom biti (pretpostavljam) malo brža vožnja, pa će onda doći na svoje i biti će kao sada u autu.
Auto vozim kao baba (ali stvarno, po ograničenju, lagano ubrzavanje, baš baba baba), osim kada me opere ili ponese (što je rijetko i uglavnom na jaaaako poznatim dionicama sa preglednim zavojima), ali nije kao sada na motoru da nisam siguran šta će biti i da si mislim "joj valjda se neću sjebati", nego je baš ful sigurno i lagodno. Nadam se da će, kao i sa autom, sa motorom do toga doći bez incidenata.

Da ne bi ispalo da divljam, ne divljam, nego vozim brzinom koja je "ako ništa ne iskoči i ostanem koncentriran, bit će dobro, a ako ne...". A za to nemam dovoljno vještine na motoru još uvijek...
Plus što me uvijek sram biti glasan da me drugi čuju, tako da u gradovima vozim normalno. Osim u tunelima u ZG i Rijeci (njih poznam), to je do crvenog hehe.

No, dovoljno sam svjestan i volim dragu da ne radim baš prave gluposti, jel.


Sada kada vozim shvaćam zašto se motoristi ne proguraju kraj mene kad im se maknem u autu. Oduvijek, kad vidim motor iza sebe, vozim uz desni rub koliko mogu, da on ima više mjesta da prođe. Sad kao motorist shvaćam da kada vidiš takav auto ne pomisliš da ti se miče, nego povećaš oprez.
Ali i dalje neću zaboraviti prije dosta godina, put na more. Ako se ne varam, išao sam Kockicom. Tamo negdje uspon iza Slunja u smjeru mora (ja mislim), bus drži kolonu, motorist ide, auto po auto. Meni prozori spušteni (klima? haha), ruka na okviru, gledam cijelo vrijeme motoristu, vidim da kreće, znam da auto ide iz suprotnog smjera, izbacujem ruku pred njega sa dlanom prema njemu, on se vraća iza mene, auto prolazi, on pretekne i zahvali se.
Tek sada kada vozim motor shvaćam da vozači to ne rade i nisu svjesni takvih stvari.

EDIT: Sinoć sam radio sa tipom iz Južne Amerike tako da me to, u kombinaciji sa pomicanjem sata, sjebalo pa u 2 ujutro pišem romane jer mi se ne spava :D
 

liberty

Well-known member
ključ sigurnosti na 2 kotača (po meni):
- defenzivna vožnja
- što manje vožnje po gradu
- ako se vozi u grupi ne nadmjudrivati se i voziti svojim tempom
- ako iz bilo ojeg razloga se čovjek mentalno ne osjeća dobro (iznerviran, ljutit i sl.) ne sjedati na motor

a ostalo je faktor sreće i iskustva

ne treba proučavati svoje limite u vožnji i tjerati do krajnjih mogućnosti

+ kadgod sam se odnekud vračao, najviše bi na oprezu bio 10 km od kužće - da ne vozim napamet, preopušteno, kad sam umoran ili mi je pala koncentracija - sranja se često dešavaju baš kad si najbliže povratku kući

inaće bi ja sa skuterom po kiši i nevremenu starom cestom otišao u zg i natrag (idući dan) ili tako do šibenika/splita
u svim vremenskim uvjetima sam vozio

mislim da više neću nikada voziti skuter/motor


s time da je motor po pitanju snage i sila koje utječu na tijelo, samim time i brzina koje postiže druga dimenzija u odnosu na skuter (više volim skutere)
s motorom sam se nerijetko uhvatio u pretjeivanju
da sad ne navodim u detalje ali bilo je situacija gdje prolazim s 3 znamenke na kilometar satu tamo gdje nije ograničeno s 3 znamenke, a prva znamenka tj. ona kojom je počinjala brzina nije 1

tako da je kaciga o klin
jakna u ormaru
a motorizirana 2 kotača više ne vozim
 

Milosh

Test
Svaka tebi čast kad to pišeš, to je prvo, a drugo, sreća za tebe pa si dovoljno pametan da shvatiš da nisi za to i dovoljno jak karakter da staviš kacigu o klin. Mnogi, prvo, ne shvataju da rade nešto što ne treba, drugo, ako to shvataju onda se i dalje nadaju da će se provući i dalje uživati. Rijetki su nažalost takvi kao ti koji skontaju da se ne mogu kontrolisati i onda odustanu.
 

liberty

Well-known member
u biti ja sam se u 90% slučajeva uspio kontrolirati
a u tome mi je pomoglo što sam lošiji vozač na 2 kotača nego na 4 (npr. kad ste to čuli, većina na 2 kotača misle da su rossi, marquez itd.)

ali se na 2 kotača teško kontrolirati jer o tome ne razmišljaš u vožnji, nego, ako si pametan prije ili poslije
oni koji ne razmišljaju, ne boje se imaju u stvari samo sreće i ništa više

tako da se razumijemo - za razliku od većine ja sam bio pod kontrolom prosjećan vozač 2 kotača koji je radio dosta km
kad sam sjeo na motor dimenzija se mijenja, snaga, brzina a time i mogućnost pogreške

iako sebe smatram prosječnim vozačem
kompenzirao sam prosječnost iskustvom, zbog dosta km

npr. po zavoju nisam brz, ali preteknut ću bilo šta bilo gdje
bio sam po kiši dosta brz (čudno)
itd.

vrlo jednostavno, greška može značiti trajni invaliditet ili smrt
to nisu 4 kotača

ono kad sam polako odlučio prestati voziti je 22.06.2017. kad sam umalo doživio nesreću
spasilo me iskustvo
za većinu (iako sam prosječan) bi bilo kobno
prilikom opreznog (zaista) pretjecanja automobila isti je (naslutio sam to vozeći se neko vrijeme iza njega) isto krenuo u pretjecanje, i zamalo me izgurao s ceste (ista ova gdje su neki dečki za vikend u alfi stradali u Istri) - da me izgurao s ceste nebi me bilo.
znao je da sam iza neko vrijeme, nije mogao ne znati jer je vidio kilometar i pol prije da dolazim kad mi je lagano uzeo prednost u kružnom toku
i bio sam neko vrijeme iza s motorom koji je bio glasan 130 decibela
dakle, znao je da sam iza, bio sam oprezan jer je čovjek bio u čudnom raspoloženju (po načinu vožnje, i nekim drugim stvarima dalo se naslutiti da je u najmanju ruku jako veseo i voljan riskirati)
ja sam čekao da on ode naprijed i 2x je pokušao u nepreglednom zavoju preteći kombi ispred nas - nije uspio
na ravnom na oko 60-70 kmh ja krećem u pretivcanje njega i kombija, cesta je široka - ja za razliku od njega objektivno vozim avion, a on megane grandtour ocvali

ukratko prilikom pretjecanja taj auto me pogurao ali me nije izgurao,
naslonio se na mene kvakom stražnjih vrata (kvakom o koljeno) i gurao me ulijevo prema kamenjar/šikara
dakle, kontakt auta i mene na motoru je ostvaren

iskustvom, prisebnošću i srećom nisam pretrpio posljedicu
dijete mi se rodilo mjesec dana kasnije
2 godine i nešto malo nakon toga sam prestao voziti
i nisam poželio nikad ponovno

to 22.06.2017. je bila prekretnica
ne nesreća koju sam doživio 2009. zaista ne svojom krivicom (auto me udario od iza na velikom skuteru)

osobno sam imao u vlasništvu 5 skutera i motor, a vozio sam tuđe svašta (volim prije svega skutere svašta) - od Tmaxa , gilere GP 800, carnabya, beverlya, x8, x9, spedfighta, libertya (odtuda nadimaK9, runner 200, runner50,, runner 180 2T, xmaxa 250, xcitya300, mp3 250, vespa 50, vespa gts 300 itd

i iskreno, bio sam i na sprovodima ljudi koji su vozili 2 kotača a koje sam poznavao
od čega me najviše pogodio sprovod u okolici Karlovca pok. Ivana kojem sam poslao SMS kad ga već nije bilo (travanj 2008.)

u 2 navrata sam odustajao od 2 kotača
1. put nakon nesreće (kratko trajalo)
2. put što se tiće većih kubikaža kad sam se ženio
3. put nakon tragedije u obitelji kada si nisam mogao dozvoliti da se i meni nešto desi jer sam bio potreban
4. put rujan 2019.
i nisam se vratio
od tada sam na neki nagovor par minuta provozao vespu gts 300 i neki piaggio 50 i to je to
kao ono ajde ti to voliš, probaj da visiš da li mi je sa skuterom sve u redu i blabla
nisam se vratio
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
iskustvom, prisebnošću i srećom nisam pretrpio posljedicu
Svaka tebi čast što nisi išao za njim da ga isprebijaš. Ja definitivno bih.

po načinu vožnje, i nekim drugim stvarima dalo se naslutiti da je u najmanju ruku jako veseo i voljan riskirati)
Ja sam primjetio da kad vozim motor, VTS ili neki drugi sportski auto da se kreteni željni natjerivanja lijepe kao muhe na mene. I to ne u nečem urednom, nego uglavnom u starim ragama.

ne treba proučavati svoje limite u vožnji i tjerati do krajnjih mogućnosti
Tu se ne slažemo, ako nam je definicija krajnjih mogućnosti ista. Smatram da svatko u kontroliranim uvjetima treba vidjeti gdje je granica i kako izgleda, tako da, ako ju pređe nenamjerno nekada, bude spremniji.
 

liberty

Well-known member
nisam išao za njim jer - doživio sam šok, čekao sam prvu priliku da stanem i vidim šta mi je uopće od pritiska vozila na tijelo (moguće i motor)
jedno koljeno imam ozljeđeno od prije, strah me bilo sada za drugo
to je šok
doslovce me moglo ne biti

a druga stvar da nisam bio u šoku problem je ako ga dohvatim jer ne znam da li se mogu suzdržati
a time si mogu stvoriti dodatan problem

s motorom je bitanje što je i gdje je granica
nekad ne možeš znati da li si ju prešao ili nisi
tj. granicu prelaziš kad se voziš negdje di ti je poznato
i onda špomičeš tu granicu jer subjektivno se osjećaš sigurnim
npr. zavoj koji stalno prolaziš

objektivno taj zavoj ovako izgleda:
- možda je vlažan
- možda je na njemu ulje
- možda ima pijeska
- možda ima nova zakrpa
- možda je bijela traka nanovo ofarbana
- možda dolazi netko iz supotnog smjera koji se ne drži svoje trake
- možda auto ispred tebe stane usred zavoja što ne očekuješ

ako se nešto od toga desi onda moraš znati:
- kako kočiš
- kojom kočnicom kočiš
- gdje gledaš (u koju točku) kroz zavoj i na kočenju
- da li ćeš primjeniti contrasteering ili kao se već zove
da li ćeš prebaciti težinu tijela na motociklu (što može potpuno poremetiti situaciju)
- kakve su ti gume i da li je prednja dobro napumpana
- ako padaš da li se držiš motora ili ga puštaš i na oju stranu padaš da te nešto ne pregazi
- da li na sebi imaš potpunu opremu
- da li noge odvajaš dok si na motociklu iz panike ili ne
itd.

sve ostalo je faktor sreže, strast i lijepota uživanja u motociklu
a ovo gore napisano je od mene prosječnog vozača motocikla koji je bio u puno takvih situacija jer su te situacije svakodnevnica


čisto razbibrige radi odgovori mi:
- situacija je da naglije kočiš u zavoju:
1. gdje gledaš
2. da li odvajaš noge od fuzića
3. da li se mičeš u sjedalu
4. zavoj je lijevi, što radiš s volanom
5. ako padaš da li puštaš motor ili se držiš njega
 

Cutac

Prèkaroš
1. gdje gledaš
U kontra smjer i pod/bankinu da vidim jel mogu izravnati motor, tj. manje skretati da mogu jače kočiti.

2. da li odvajaš noge od fuzića
Ne, držim ih tako da ako padam da crash pad-ovi i volan (ili rezervar, nisam siguran kako CBF reagira kod pada) preuzmu udar, a onda puštam motor da kliže i da ja odvojeno kližem.

3. da li se mičeš u sjedalu
E ne znam, zavisi. Ako netko ide iz suprotnog smjera, biram manje kočenja, a više naginjanja. Ali ne znam ovako zamisliti što radim.

4. zavoj je lijevi, što radiš s volanom
Opet kažem, zavisi što se dešava točno i zašto kočim i koliko sam usporio, ali u pravilu ga guram kontra.

5. ako padaš da li puštaš motor ili se držiš njega
Držim dok on lupi i onda ga puštam jer ima veću kinetičku energiju nego ja, tj. prije ću se zaustaviti bez njega i ne riskiram da me zdrobi.


objektivno taj zavoj ovako izgleda:
- možda je vlažan
- možda je na njemu ulje
- možda ima pijeska
- možda ima nova zakrpa
- možda je bijela traka nanovo ofarbana
- možda dolazi netko iz supotnog smjera koji se ne drži svoje trake
- možda auto ispred tebe stane usred zavoja što ne očekuješ
Ja generalno najviše pazim na kamenčiće i rupe.
 

liberty

Well-known member
Kako znaš da ćeš uspjeti primijeniti ono pto bi trebalo.
Od 10 puta koliko puta ćeš uspjeti to primijeniti.
Odgovore na ta pitanja ja nisam imao.
Imao sam osjećaj da sam postao dobar u primjeni...ali da bi to bilo 7 puta od 10.

Dobro pustimo to...to su moja razmišljanja koja vrijede za mene i drugima samo želim da ih dugo služi zdravlje na 2 kotača i zaista sam sretan sko su drugi sretni.

:)
 

Cutac

Prèkaroš
Kako znaš da ćeš uspjeti primijeniti ono pto bi trebalo
Tako što vježbam :D

Kad sam 100% siguran da nema nikoga i da neću stvarno imati sranje, provociram motor u stilu "šta bi bilo kad bi..." i tako se otprilike pripremam za nedajbože situaciju.

Isto radim i sa autom. Kad mogu, namjerno pretjeram s nečime (ali naravno, u granicama razuma) tako da znam gdje je granica i što se događa kada ju pređem. Puno puta se pokazalo korisnim.
 

liberty

Well-known member
Ja sam se i usred noči sa skuterima i motorima vraćao odsvuda. Po nevremenima, s velikih udaljenosti....i opet bi me tu i tamo nešto iznenadilo. Npr. objekti na cesti poput stolice, divlje životinje, biciklisti, polukružna okretanja.

Dok ide ide. Tko ima sreće može u tome dugo uživati. Tko stane na križanju u 21.00 a u njega se od iza nabije mladac s aljoholom i drogom u krvi sebe rehabilitira ako može a prometalo naknađuje od osiguranja ako može.

Naučio sam se u odnosu na 2 kotača jedno - šta bude bude, ako se nešto desi to ide u rizik na što sam pristao. Osobno se nisam nikad volio voziti u skupinama gdje su neki vozili na ja bi rekao optimističan način...app u svijetu 2 kotača nije dobra maksima. Defenzivna vožnja je.
 

Hrvoje Marin

Active member
Slažem se, prihvatiš da si rizična skupina i jebiga, nadaj se najboljem.
slabo je to. nada je rijetka i nepouzdana, moj iskustvo je vrlo jednostavno, motor, početnik, cesta možda mokra, umara. neuporedivo sa autom.

a kad smo umorni, 10 puta više griješimo, najmanje
 

Cutac

Prèkaroš
Došlo nam je proljeće, a kad je odmah i otišlo, došla je i nova kaciga!
C3 Pro, jedna od najtiših i najcijenjenijih touring kaciga.

C70 sam uzeo za početak, jeftina kaciga za slučaj da mi se motori ne svide. Budući da su se jako svidjeli, uzelo se najbolju kacigu!

11.jpg
12.jpg
11.jpg

P.S. proljeće smo dočekali sa novom zadnjom kočnicom, svim novim tekućinama, navoskanim srebrnim dijelovima, plastikama zaštićenima natural shine mat UV zaštitom i ispolirane ispušne grane i svega što je od inoxa. Plus su stavljeni srebrne žarulje žmigavaca, Philips SilverVision. Sad tražim Philips Xtreme Vision H4 Moto.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Di si uzeo Šubija?
Kakva je oblikom naspram HJCa, navodno su za malo šire glave? Jesu li isti brojevi?
Jesi ju provozao?
 

Cutac

Prèkaroš
Di si uzeo Šubija?
https://www.fc-moto.de/en/Schuberth-C3-Pro-Black-Matt

Kakva je oblikom naspram HJCa, navodno su za malo šire glave? Jesu li isti brojevi?
Ista je veličina (M), ali je HJC 57-58 cm, dok je C3 56-57.
Oblik je tu negdje, Schuberth je manji i zaobljeniji.

Jesi ju provozao?
Jesam u Šepiću prije dva tjedna i činila mi se udobnija i tiša od HJC-a. Sad čekam malo da otopli i da prestane vjetar da probam ovu svoju. Em bih se smrznuo, em od vjetra ne bih znao jel tiša ili nije. Petak kažu lijepo vrijeme, jedva čekam!

Jedino što se na C3 remen naslanja na grlo malo, moram to podesiti.
 
Na vrh