Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
odnio golfa na zamjenu posude rashladne tekućine (1.6 benzin)
pa si malo razmišljam
od velikog servisa (remen) je prošlo nekih 60.000 km i 5 godina

kada bi bilo uputno napraviti veliki servis - da li skratiti interval zamjene zupčastog/pumpe vode?
 

liberty

Well-known member
evo sad sam pogledao - zamjena remena je bila u 8/2018 na 96.000 km
sad ima oko 168.000 km
taman kod iduće zamjene ulja na oko 175.000 km ću napraviti slijedeće
- sv filteri
- ulje
- rashladna
- zupčasti + vodena pumpa + mali remen
- svječice
- vidjeti ćemo što se tiće prednjih kočnica + kočiono ulje
- akumulator sad ima 3 i pol godine, vjerovatno i on
- 4 ljetne gume

bit će to (s obzirom na vrijednost auta) veće ulaganje

e da - moram kupiti nosače za bicikle koji se montiraju na 5. vrata (ono bez autokuke) - jel ima tko preporuku za nešto najjeftinije po mogućnosti s tekstilnim prihvatima (mislim da je jako malo prostora između gepeka i stražnjeg branika
znam da će svaki oštetiti auto, ali eto žena i dijete žele, a na škodu to sigurno neće ići

preporuka proizvođač, gdje to kupiti i sl? Hvala
 

Colnago

Active member
Donator foruma
evo sad sam pogledao - zamjena remena je bila u 8/2018 na 96.000 km
sad ima oko 168.000 km
taman kod iduće zamjene ulja na oko 175.000 km ću napraviti slijedeće
- sv filteri
- ulje
- rashladna
- zupčasti + vodena pumpa + mali remen
- svječice
- vidjeti ćemo što se tiće prednjih kočnica + kočiono ulje
- akumulator sad ima 3 i pol godine, vjerovatno i on
- 4 ljetne gume

bit će to (s obzirom na vrijednost auta) veće ulaganje

e da - moram kupiti nosače za bicikle koji se montiraju na 5. vrata (ono bez autokuke) - jel ima tko preporuku za nešto najjeftinije po mogućnosti s tekstilnim prihvatima (mislim da je jako malo prostora između gepeka i stražnjeg branika
znam da će svaki oštetiti auto, ali eto žena i dijete žele, a na škodu to sigurno neće ići

preporuka proizvođač, gdje to kupiti i sl? Hvala
Osobno nikada ne bi stavljao nosač na 3/5 vrata - preferiram krovne. Krovni ima manu ukoliko si zaboravan pa uđeš u garažu koja je preniska za
visinu s biciklom. Pozitivno je što na trajektima nikada nisi ispod/na polukatu .
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Ja pak preferiram ove na 5. vratima. Otpor zraka s dva bicikla gore je stvarno velik i osjeti se na ubrzanju i potrošnji.
Naravno da je nebitno ako se vozi 10-ak km, ali kod dužih vožnji mi je to i visoko za dignuti i bučno i usporavajuće...
Da ne govorim o mogućem "zapinjanju" biciklom na krovu kod ulaska u razne garaže, shoping centre i sl. (zaboravi se i počupa pola auta)...
 

liberty

Well-known member
mah.....koristiti ću bja tuđi auto s kukom i nosačem bicikle koji ide na kuku
imam osječaj da bi mi ovi za 5. vrata sve izgrebali na autu

zamijenjena posuda rashlasne tekućine + čovjek mi je dodatno očistio/odmastio felge i namazao gume, doveo mi auto
ugodno sam iznenađen uz zanemariv trošak

dogovoren sam kod njega da na jesen napravim veliki servis i sve potrebno jer mi se čini da je baš angažiran oko svog posla
začudo i on preferira golf 6 u odnosu na golf 7 i u obitelji ima jednog
 

liberty

Well-known member
eh....ali ja uvijek kopam sranje - primjetio sam da plastična zakačka koja drži crijevo rashladne tekućine za plastičnu oblogu fena radijatora ne drži - ne znam od kada, da li od sada kad je mijenjana posuda ili od prije (to je crijevo nisko iznad "skid plate"
pa sam na internetu proučavao koji bi to bio dio (kod) dreždio do kasno u noć
pa otišao u vw servis naručiti si taj dio /7 EUR) i onda ću ponovno kod servisera da to stavi
nije mu bilo svejedno (ni meni) jer crijevo previše pleše naprijed nazad bez toga (to je više prihvat nego nosač crijeva jer crijevo kreće iz termostata i ide dolje na hladnjak s druge strane)

eto, dakle, i dalje tražim i nalazim propuste (od prije ili od sada) ali makar tako ostajem u formi
malo se iznenade što sve primjetim nakon servisa....(ipak mi je vid -8)...
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Pokušavam si predočiti “crijevo rashladne tekućine za plastičnu oblogu fena radijatora” i “više prihvat nego nosač crijeva jer crijevo kreće iz termostata i ide dolje na hladnjak…” ali ne uspijevam!

A samo jedna slika bi bila dovoljna…
😎
 

Milosh

Test
Pokušavam si predočiti “crijevo rashladne tekućine za plastičnu oblogu fena radijatora” i “više prihvat nego nosač crijeva jer crijevo kreće iz termostata i ide dolje na hladnjak…” ali ne uspijevam!

A samo jedna slika bi bila dovoljna…
😎
Pomalo zvuči kao da je gugl nešto preveo. :)
 

liberty

Well-known member
Scala odradila 800 km
sad ima oko 6.800 km
koliko je to od dolijevanja ulja nekih 2.400 km.....mislim da je ulje malo ispod max.....budem pustio da odradi iduću turu grad-putovanje od 1.000 km pa ću dodavati ulje da vidim koliko je potrošila
vjerovatno je zasad na razini potrošnje od 5-6 dcl/10.000 km
put je odrađivan prosječnom brzinom od oko 95 kmh uz potrošnju oko 5,3 litre, na 3.000 okretaja u 6. brzini ide oko 120-130 kmh, na 3.500 okretaja mislim da je negdje na 150-160 kmh....nakrcan auto, sve odrađuje mali trocilindraš
overall potrošnja na oko 70 sati rada (valjda) uz prosjek 40 kmh je sada 5,9 litara

golf je od nadolijevanja ulja napravio oko 1.900 km....razina ulja je nešto pala
pustiti ćemo i njega da odradi koš 1.000 km pa ćemo nadoliti....on troši u režimima gradske/prigradske vožnje vožnje očito oko 0,5-0,7 litara ulja/10.000 km, a autoput (rijetko gotovo nikad) više od toga.....na 3.000 okretaja u 5. brzini je na 100 kmh.....fali mu 6 brzina

netko me pitao za tu obujmicu crijeva rashladne tekućine, evo ova je:
https://www.fcpeuro.com/products/vw-bracket-genuine-vw-1k0121093b
kod nas košta u vw servisu malo manje od 8 eur, promjer je 3,5 cm, to je za onu najdeblju donju cijev, radi prihvata za kučište radijatora ao neki oslonac
još mi nisu javili da li je stigla....bit će danas/sutra pa da ju stavim
Edit - stigao dio, danas ugradnja
Edit: Golf od nadolijevanja ulja je na 1.600 km, a ne više, sad pogledao
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
scala 78 sati rada, prosjek brzine 41 kmh - prosječna potrošnja 5,9 litara
odlazak do vrtića i natrag ona odrađuje s 6,4 litara potrošnjom
tiguan je to radio s 7,7 potrošnjom

scala je dosta udobna preko neravnina (čudno), ima duug hod ovjesa
prtljažnik joj je dosta praktičan i prostran, gotovo da se ne osjeti razlika od 100 litara u korist tiguana
prostora naprijed/nazad ima nešto manje nego u tiguanu (zbog položenijeg načina sjedenja) - li tu su negdje (uostalom i vanjskim gabaritima)

sad će ona za vikend preči granicu od 7.000 km
a do kraja mjeseca vjerovatno će doći i do 8.000 km
po ljeti će se manje voziti, tako da će svoju 1. godinu biti najvjerovatnije na oko 11.000 km

ima netko preporuku dobrog ovlaštenog servisa za škode bilo gdje u hr
lokalni u Istri su me razočarali, Rijeka isto - greške, nemarnost, nije dostatno po mojim kriterijima
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Vidi kakvi su Slovenci, možda ima u Kopru servis?
Nekad davno smo Hr ovlaštene servise za Kiu promjenili za onaj u Ljubljani i usluga je bila puno bolja, iako su svi pod istom matičnom 'kapom'.
 

liberty

Well-known member
Scala 8.200 km:
nekih 880 km puta, brzina u skladu s ograničenjima (autocesta), osim što je start bio jači od toga
prosjek potrošnje 5,1 litara
u zadnjih 98 sati rada s prosječnih 43 kmh ukupna potrošnja prosjek je 5,8 litara
nakon puta pogledano ulje - isto kao i prije puta

Golf 169.000 km:
zna zatrzati u okretajima između 1.500 - 2.000 kod dodavanja gasa 8ne kad ide/klizi) nego kad se više gasa da, moguće i malo više troši
po meni: svječice (imaju 21.000 km) ili/i kablovi i coil pack (nema klasične bobine) - nakon ljeta ide eliki servis pa ću sve to zamijeniti....ima taj auto 15 godina, uložiti ću u veliki servis, gume i servis plina (rađen prije 14 mj) oko 1.000 EUR pa šta bude (nije malo, valjda mi se neće obiti o glavu)

mogućena zadnjem servisu i nisu mijenjali svečice....nikad ne znaš (za 2. i 3. svječicu treba skidati ispušnu granu tako da.....bumo vidjeli, ja i moje teorije zavjere
on troši uja 1- 1,5 litara na 10.000 km (uobičajeno za taj motor).....i s time da se ne vozi na visokim okretajima
 

liberty

Well-known member
kumovao kupnji Vitare 1.4t hybrid 2wd ručni mjenjač (nova, ovaj redizajn), srednja razina opreme 23 tEUR
solidan auto, meni vrlo zanimljivog dizajna, pregledan, udoban i kompaktan ovjes, bolji mjenjač nego prije, reaktivniji infotainment

sve ima svoje prednosti i mane.....plastičnije obloge vrata, presvlake sjedala neuglednijeg izgleda/kakvoće, čudna rješenja (otvaranje spremnika goriva, tipka za podešavanje board computera, vrata treba jače zalupiti da se otvore
nekih zanimljivih komponenti opreme za srednju razinu - keyless in/out
lako opsluživih - odvojena klima od infotainmenta
zastarjelih - izgled i opip tipaka na volanu (ima ih mali milion)
jako tih, uglađen i ono što znam i što sam do sad probao - ekonomičan motor i više nego dovoljan za tu težinu auta
continental gume prva ugradnja
dobri materijal tekstilnih tepiha
lijepo obloženog (materijal) prtljažnika
malo čudnijeg osjećaja za putnike na stražnoj klupi - sjede na stražnjoj osovini, kod kočenja se auto nagne prema naprijed, malo poskakuje iza ovjes
senzora za vožnju unazad koji se pale samo ako je auto u rikvercu (škoda ako krene unazad kako god - u brzini, slobodnim padom ili ju guram niz stijenu pali iza senzore i kameru)

ali evo (da moja žena nema nešto protiv) - između scale i vitare (obzirom koštaju tu negdje i imaju tu negdje opremu - grijanje sjedala/jajca u vitari me ne zanimaju, a prednji senzori više trebaju škodi nego vitari koja ih nema....teško bi se odučio

1. servis (ulje i filter) na 15.000 km = 180 EUR (2x manje nego za škodu ako ne i više od toga)
garancija samo 3 godine/100.000 km

start - stop nezamjteniji nego kod škode
lane assist mislim da samo trese volan a ne povlači u traku ali nisam jučer htio glumiti Fittipaldija s novim autom

u Suzuki salonu me najviše kod sjedanja u iznenadio (ugodno) - Ignis, novi Swift je unutra zanimljiv, ali je kral iskoristivog prostora i preglednosti - Ignis...vjerovatno se dobije prosječan za 18 tEUR.....čini mi se vrlo korektan auto

Sx4 scross mi je iza ko češki televizor - kabasto ružan zbog tih stražnjih lampi

koji bi moj izbor bio - još skuplja opema Vitare istog pogona s ručnim mjenjačem za oko 25 t EUR - dobio bi bolje presvlake sjedala i obloge na vratima, preklopive retrovizore, felge suvremenijeg dizajna i bolje ukrasne "letve" na prednjoj armaturi (glumile bi srebro a ne obojanu sivu plastiku)

budem ja još malo Vitaru provozao da utvrdim dojmove
stalno bipka da idem prebrzo i čita znakove ograničenja....to je za popizditi
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Dobar summarum.
Mene jedino kod Vitare uvijek iznenadi (i odbije) koliko je to mali auto, praktički B(+) segment… Scross/SX4 je po tome bolja mjera, ali mi je preružan auto za ovaj kratki život
 

liberty

Well-known member
Dobar summarum.
Mene jedino kod Vitare uvijek iznenadi (i odbije) koliko je to mali auto, praktički B(+) segment… Scross/SX4 je po tome bolja mjera, ali mi je preružan auto za ovaj kratki život
ogavan je taj sx4 scross
ali taman ima toliko međuosovinskog razmaka koliko vitari fali da bi se ozbiljnije ponašala na cesti pri kočenju i većim brzinama
teško mi je opisati taj osjećaj, ali u tim situacijama čovjek ima osjećaj kao da će zadnji kraj preteknuti prednji kraj (to je tako nekad bilo kod mnogih auta)

scala i vitara su ko nebo i Zemlja....potpuno različiti
u neku ruku ujedno i ok i nedostatni, u svakom slučaju prosječni i u odnosu na druge jeftini (ako se ne pretjera u nećemu)
i tamo gdje jedan od njih pruža više, tamo drugi pruža manje i obrnuto

npr. autoput 1.0 tsi je bolji od 1.4t mildhybrid i vjerovatno manje potroši (čovjek bi rekao obrnuto)
grad bolja vitara od scale jer kreće "lakše" zbog 4. cilindra (čovjek bi rekao obrnuto
kočnice imaju bolji osjećaj kod scale
generalno opsluživost u kabini bolja kod scale
npr. kad podižeš ručnu od scale u odnosu na kod vitare imaš osjećaj da je scala luksuzniji auto
scala dođe na nexen, vitara na continental

jako jako različito
toliko da bi rekao da isti čovjek ne može voliti i jedan i drugi auto....ili bolje rečeno da se neće odlučiti za oba auta
nemaju veze jedan s drugim
ono što je najvažnije u cijeloj toj priči - čovjek mi je rekao kakav auto želi - povišen, benzinac, ručni mjenjač, da nije prevelik i da nije rastrošan
to mi je rekao prošli UTO
ja sam mu u UTO rekao - to je Vitara
u UTO je probao testnu Vitaru i rekao može
u SRI je Vitaru platio
i da je htio mogao ju je preuzeti u ČET, ali je čekao mene da se vratim s puta
dakle, od želje/potrebe do odluke i realizacije je prošlo par dana obzirom je auto bio dostupan i na dan naše pdluke je već bio u salonu (upravo je stigao)

tako da je to sve prošlo bez stresa i ok
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
okkkkkk......kao što sam i sam zaključio tu i tamo trzanje na niskim okretajima kod ubrzanja kod golfa je do elektrike
odlučio sam zamjeniti svječice + kablove + bobine
konkretno danas testirano dijagnostikom - na 4. cilindru

dakle, za 8 dana ide veliki servis:
- remen veliki, mali, svječice, kablovi i bobine, svi filteri ulje, rashladna tekućina, pumpa vode, sve brtve na kolektoru, prednji diskovi i pločice, ulje i......već kad to sve radimo i brtva poklopca ventila koja malo slini - sad je jedinstvena prilika
nakon toga idem na servis plina, a za 2-3 mj i nove gume
dakle....ulaganja, ipak auto ima 199.400 km i 15 godina


neki majmun mi je nečim ogrebao donji dio stražnjih i pola prednjih vrata - izgleda kao da sam se provačio autom kroz šikaru ta crta milimetarska duga u bezbojnom laku....a ja sve vidim...
ručnim poliranjem teško ide dolje, imam par novih sredstava (arexons) pa ću probati i dalje ručno
uff što me to nervira....jučer dok sam bio na plaži (tj. još se ove godine nisam okupao, ali bio sam na plaži)
mogu ja čuvati aute ali se pojavi uvijek neka budala koja ošteti

kako se ono kaže - golf će me izuti is cipela s troškovima
ali ajde...umalo sam ga prodao...znate mee, hirovit sam, ipak je u mojem vlasništvu nekih 7 mj...umalo...
 

liberty

Well-known member
moram za vikend namazat i golfa i škodu izvana
lakše mi ih je kasnije prati kad su namazani
dijete sad vozim u neki kamp ujutro škodom tako da ne napravim prigradskih 9 već 17 km pa potrošnja bude 5,2 - 5,5 litara....dobro je
jučer se golfom naslonio na stup od sivog aluminija
nisam ga vidio u retrovizoru
rezultat.....hm....na prvu poražavajuć, štrafta na braniku od 30 cm + 4x4 mm skinuta boja ispod stražnjeg mačjeg oka
zamalo sam gadno usosio auto jer je šteta mogla biti puno veća
to mi se nije desilo jedno 10 godina

1,5 sat ručnog poliranja - 10x abrazivnom pastom, 5x manje abrazivnom pastom, 4x polir pastom + 4x detailerom
rezultat: srećom na autu je ostala boja tog stupa tako da....sve je skinuto (nije branik ni oštećen ni ulubljen i ostalo je samo tih 4x4 mm skinute boje......kistić kupljen, lak u sticku sam kupio još prošle godine.....kad budem raspoložen jer moram zaleći (to je nisko na braniku).....odraditi ću to onako kako najbolje znam (a znam, precizan sam)....da je malo više još bolje bi ispalo, ali ovako se ni ne primječuje ni sada


joj što me to iznerviralo jučer.....ali mogla biti šteta puno veća....naime to je bilo na moru, u retrovizoru nisam vidio zavoj na ogradi, pazeći da ne oštetim felgu zamalo sam stražnjim krajem propao u rupu....šteta bi bila mnogo veća

mah...
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
svi filteri + ulje
remen, zatezači, vodena pumpa
remen alternatora, mislim da je mijenjana i jedna remenica)
brtva poklopca ventila
prednji diskovi i prednje kočione obloge + ulje za kočnice
svječice, kablovi svječica i ono što čini bobine tom autu
______________________________________________________
šta mislite koliko košta za zamjeniti?
onome tko najbliže pogodi častim pizzom kad se vidimo
ja sam išao logikom za cijene materijala
set zupčastog remena = 80
set kanalnog remana = 80
ulje, filteri 100
prednji diskovi i pločice 120
brtva poklopca 20
vodena pumpa 30
svječice + kablovi + ono što čini te bobine oko 140
___________________________________________________________
= 570 + rad
i mislio biti će oko 900 EUR....no dosta je više, iznenadilo me
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh