Scala & Golf by Liberty

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
o ostalim vrlo sitnim nedostacima u laku neću....ja sam picajzla, ali ovo se moglo bolje odraditi zaštitnom folijom
Većina lakirera je takva... ja sam se kod svojeg udomaćio, pa rastavljanja i sastavljanja radim sam, zaštitu preletim i uvjek moram krpati za njim. A prije toga sam se naribao overspraya sa guma, prozora, oplata... Zaštitnu traku isto nezna ljepo staviti, al jbga... sve se možemo dogovorit i ne smeta ga moje uplitanje.

Jedan jedini put da sam doživio da je lakiranje odrađeno tip-top, da izgleda ko tvornica je bilo u Tomiću u Rijeci (ne govori ništa o Tomiću u Zg ili drugdje), ali naplate duplo od od ovog mojeg specijalca
 

liberty

Well-known member
pa sad....ja nisam pitao za cijenu
meni je bitno da ispadne kako spada
osobno naravno ne znam lakirati
ali ako radiš prag - nemoj do polovice auta od ispod prelakirati
ako radiš branik - ne može ti na gornjem rubu doći do greške jer si bezvezo prošlajfao + napuknuti ti maskiza maglenke
a ako ušpricavaš boju na boku tj. radiš prelaz mislim da se može još malo potruditi + ne imati 2 sitne grške u bezbojnom laku

možda ja puno tražim, no cijene su bile ok, što se mene tiće moglo se i više naplatiti
a za mene se zna, pa tako i lakirer zna da sam zahtjevan i da sve primječujem

ono što čovjek nije htio raditi/dirati/dorađivati oko zadnjeg gepeka - mogu shvatiti, ajde nek to bude tako
ali ovo što radiš pa ti se na svemu desi neka greška - može bolje, itekako može bolje


ok....ajmo sad dalje planove
moram priznati da me smeta to vlažno vrijeme, nikako da škodu (koju ni ne vozim) premažem zaštitom, namažem samo haubu jer po njoj svakodnevno vrapci seru (ispod stabla je auto)
budem za Božić napravio s škodom đir nekih 200 km, ovako odem s njom samo jednom tjedno do praonice
možda bi ju trebao i prodati - šta će mi, samo se živciram imajući ju

golf....ako bude sreće, evo sad je od servisa nekih 4.500 km, još 10-ak tkm (negdje do 9. mj 2025 pa će se mijenjati samo ulje/filter ulja i filter kabine
ako ude sreže da se ne mora još nešto raditi - popravljati
i na golfu su mi se kao i na berlingu ljetne gume Kumho pokazale sasvim solidnim

zanimjivo je da su neke gume mi u povijesti se pokazale jako lošim, a nekada su slovile kao dobre:
- ljetne sava - katastrofa
- zimske kleber - iz svake generacije u generaciju sve lošije
- cjelogodišnje fulda - jako čudna guma

a neke neočekivano dobrima:
- ljetne hankook
- cjelogodišnje continental
- ljetne nexen - mekana guma, mislio sam da će biti puno lošija no pokazala se ok

i neke tradicionalno dobrima:
- zimske bridgestone
- ljetne bridgestone

na scali ne mislim "rotirati" cjelogodišnje gume niti na golfu ljetne gume - mislim da je sigurnije u prometu da su gume u boljem stanju na stražnjoj osovini nego prednjoj, a kod scale bi me dodatno iživciralo ako bi mi promijenom guma oštetili felge (kod golfa manje bitno, felge su svaka oštećene na svoj način od prijašnjih vlasnika)

na scali cjelogodišnje continentalke imaju sada umalo 9.000 km i u 1. mj. će im biti godina dana da sam ih stavio
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
golfinjo 174.500
prskalica za pranje stražnjeg stakla ne prska na staklo nego u oblogu 5. vrata (iznutra)
nisam primjetio to do dada jer rijetko ju koristim, a žena valjda nikad u životu
klasična boljka.....napuklo malo crijevo koje vodi od "šasije vozila" pored krova kroz plastičnu oblogu do prskalice

mislio sam "optužit" mehaničara da je to zdrmao kad je mijenjao bravu gepeka (ne optužit nego ga zezati)
ali onda sam skužio da:
1. obloga gepeka 5. vrata sastoji se od 2 dijela, 1. većeg koji je ispod stakla i kojeg drže 2 vide i 10 onih zakački, i gornjeg koji je naopako slovo "u" i koje ide oko stakla i oko tog 3. stop svijetla unutar koga je mlaznica za pranje stakla
2. obzirom da svi mehaničar si skrate muke i rade ono samo nužno, da bi promijenio bravu vjerovatno je skidao samo tu donju veću plastiku
3. ako je skidao samo donju plastiku nije mogao smrdati tu cjevčicu koja ide samo iza gornje plastike

posljedica slijevanja u plastiku - zamutilo mi se unutarnje štop svjetlo (ono na gepeku)
rješenje zamučenja: isparit će kad grane sunce

šta je raditi - ništa, sam neću kopati po tome jer ću nešto sjebati, porezati se ili neću znati vratiti donju plastiku
ne bi išao sad do njega jer ako je zmazano stražnje staklo ja operem auto pa prskalicu stražnju slabo koristim (jer mi usere cijeli gepek)
pa ćemo pričekati cca 7-8 mj da se napravi neke kilometraža 12-15.000 km od zadnjeg servisa i kad auto bde išao na zamjenu ulja, bude mehaničar reparirao to crijevce
 

Cutac

Prèkaroš
Taman sam došao na forum da tebe nešto pitam i vidim da si postao :D

Scala facelift. To je Golf ili Polo? Jel po komforu i buci na rangu C segmenta?
 

liberty

Well-known member
ovako - baza joj je polo, to se osjeća samo po ovjesu (nešto neudobniji nego golfov, u zavojima lošije od golfa, više ima hoda vertikalnog)
u odnosu na golf je jednako prostrana u kabini, i prostranijeg je prtljažnika
razliku u buci ja ne primječujem (za verzije, ranije s 1.6 tdi, su se bunili da je bučna
oplate vrata su bolje složene (manje cvrče u golfu)
kad sam ja kupovao alikvotni golf je bio skuplji 7.000 EUR

razlika Scale i Scale FL su minimalne

iskreno, ja s njom dota dobro putujem (koristim ju samo za otvorenu cestu)
istina, moja je lijepo opremljena i kao razina opreme ima ugodnije i podatnije boje unutarnjih presvlaka, satinirani materijal na konzoli, bijelo ambijentalno osvjetljenje, neku bakrenu crtu itd.

auto sam po sebi nije loš

sada kad je osnovni golf ne više 1.0 nego 1.5 tsi, i kad košta jednako kao nekakva srednja scala s 1.0 tsi - birao bi rađe golfa
golf ima i bolje obložen strop npr.

u svakom slučaju - ako izizmemo ovjes, ne vidim baš neku veliku prednost golfa u pdnosu na scalu (kad sam ja kupovao, obzirom na tada mnogo skuplji golf nije mi padalo na pamet kupiti golf)

ono što moram napomenuti je da vw grupacija ide nizbrdo
možda i neke druge marke automobila idu nizbrdo, no ja sudim za ono što vozim
mislim da moj idući auto (osim polovnjaka) neće biti iz te grupacije

zanimljivije je usporediti rapid/golf nego scalu/golf
naime rapid je uzak kao fabia, a scala je široka kao golf
+ onaj dulji rapid ima prtljažnik kao scala s time da djeluje prostraniji zbog 5. vrata poput octavije

rapid/scala su jeftilen modeli škode
ja škodu ne bi sudio po tim modelima već po fabiji/octaviji i sl.
s time da treba uzeti u obzir da je nova fabija jednako skupa kao scala, a u biti je jako dobro dizajniran (i unutra) malen autos neuglednom tvrdom plastikom punom cvrčkova unutra
izraženijim vibracijama
i potpuno nedostojan (iz tih razloga) imena fabije

octavija se po meni isto unazadila
ovjes anemičan, ponuda prostora - više to u testovima ističu nego što u stvarnosti djeluje (od naprijed mi krupniji ljudi ne vidimo neke benefite)
konstantni problemi s infotainmentima, kvalitetom laka, sve lošija servisna podrška....šta ja znam

za 90% uporabe, nema smisla imati octaviju u odnosu na scalu ako je veća razlika u cijeni istih

+ štogod ljudi pisali, 1.5 tsi je u gradu stani/kreni rastrošniji od 1.0 si, a na otvorenoj cesti i nema nekih benefita kod 1.5 u odnosu na 1.0 obzirom na sve strože propise
1.5 tsi je itekako dovoljan, ali elastičnost 1.0 i njegove mogućnosti na otvorenoj cesti su - za nevjerovati
e da....sorry, scala bi se baš mogla usporediti sa starim c4
po svemu i po ničemu
upravo možda po nemaštovitom dizajnu oba
ali stari c4 je 2 koplja ispred scale, to sigurno, to je auto koji ima bolji i udobniji ovjes, ljepše i bolje materijale u unutrašnjosti
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Hvala na detaljnom odgovoru!

Danas sam bio u salonu, gledao sam Scalu, meni se čini ok auto. Izložbena je bila Monte Carlo sa sportskim sjedalima. Materijali mi se čine ok, plafon je mekana tkanina, ista kao u C4 II, kokpit i prednja vrata su mekana plastika i ona neka tkanina, generalno mi se čini ok unutra.
Ono gdje se vidi da je jeftiniji auto je naslon za ruku koji nije podesiv po visini i uzak je i centralna konzola, preciznije, kontrole klime. Nisu loše na dodir, ali se vidi da je nekako jednostavno složeno, da nije monolit kao u C4 II.
Sjedala su sportska, ali se čine udobna. Scalu 1.5 ću voziti u četvrtak, danas sam vozio Kamiq 1.0.
Sjedala se čine ok, auto nije glasan, motor također, ali ima baš fora brundavi zvuk na jačem ubrzanju. Nisam uspio otkriti kako se stavi okretomjer na digitalni kokpit.
Ovjes je dosta tiši nego na C4 II (iako, više se ne sjećam kakav je bio kad je auto bio nov...), generalno buka je niža, ali ne pruža osjećaj uljuljanosti u sjedalo kao C4.

Kada sam poslije Kamiqa sjeo u C4 primjetio sam da su sjedala na C4 (i nakon 208k km) puuuuno bolja. Mekana, potoneš u njih, ali i dalje drže na pravim mjestima i ne osjetiš da sjediš.
Barem meni cijelo tijelo lijepo bude u sjedalu.

Sa time sam se pomirio, niti jedan novi auto kojeg mogu priuštiti neće imati tako dobra sjedala, pogotovo ne u VAG grupaciji. Ako mi ergo nešto sjedala na Arteonu nisu kao ova u C4 (a imaju više podešavanja i ****arija), onda ništa drugo od VAG-a ne može biti bolje.

Generalno, što se tiče auta, sviđa mi se.
Sviđa mi se što automatska klima ima intenzitete rada kao C4 II, malo tko to ima.

Mjenjač i kvačilo su klasično wageonvski bez osjećaja, gas je ok, kočnica krene jače hvatati kada auto padne ispod cca. 30 km/h (ne pomičem nogu i odjednom jače prikoči), položaj vožnje je dobar. Mogu se namjestiti da mi lijevi lakat bude na naslonu i volanu, iako ne mogu staviti lakat na vrh vrata i držati volan (nešto što prakticiram, C4 ima fleku u plastici od mog lakta već).
Ekran ispred vozača je loše kvalitete, loš kontrast i rezolucija, bilo bi bolje da su ostavili kazaljke. Središnji ekran je dobar za gledati, ali malo spor i ima lag kada ga se koristi.

Više manje mi se auto dopada, vidjet ćemo u četvrtak kad probam baš Scalu.


Što ti imaš od opreme?
Ja planiram uzeti srednji paket, doplatiti matrix i pokušati naći neku kombinaciju da imam prednje parking senzore, senzor za kišu i ulaženje u auto bez ključa. Jel imaš kakav savjet? Također bih rado zatamnio zadnja stakla, ali to košta 1300 € jer dolazi sa panoramom koju ne želim imati, a još manje platiti.
Konfigurator je kompliciran jer je matrix 800 eura, grijanje siceva je 200, a keyless je 1300 jer isto dolazi sa nekim ****arijama, ne sjećam se čime.
Iako, keyless radi samo ako dodirnem kvaku, nije kao u, očito, naprednijim autima da prati udaljenost od auta?


I još jedno pitanje, jel misliš da ću požaliti ako uzmem Scalu nakon C4 II?
 

liberty

Well-known member
ja mislim da ću svoju Scalu prodati
slabo ju vozim
samo zauzima parkirno mjesto

oprena je Inspire - to je nekadašnji Style + metalic + produljeno stražnje staklo + iza oni "putujući" žmigavci
znači iznad njega je bio samo Monte Carlo
ima sve što treba a nema neke stvari koje ne trebaju i koštaju puno
 

liberty

Well-known member
ne bi kineza, moram imati nešto za što mogu naći servisera
čuj, najviše mi paše nešto poput berlingo/rifter/caddy....to su mi najiskoristiviji auti
 

liberty

Well-known member
ne znam koja je opcija matrixa, znam da nema osnovna led svjetla i znam da su bolja nego kod bivšeg tiguana
grijanje sjedala nema
spojler na krovu ima jer on pod normalno dolaz s produljenim crnim staklom i tim žmigavcima (zaboravio sam kako se paket te doplate zove)
ne znam koja je opcija matrixa, znam da nema osnovna led svjetla i znam da su bolja nego kod bivšeg tiguana
grijanje sjedala nema
spojler na krovu ima jer on pod normalno dolaz s produljenim crnim staklom i tim žmigavcima (zaboravio sam kako se paket te doplate zove)
ovakva (ovo je oprema) s manjim felgama, metallic bijela
https://www.njuskalo.hr/auti/skoda-scala-1.0-tsi-inspire-oglas-38820730

a s ovim felgama bi izgledala 50% bolje: https://sklep.skoda.pl/produkty/felga-aluminiowa-17-stratos-czarna-mat-szczotkowana
za tu boju te su felge najbolje
no ja ne investiram u takve stvari

ovakva svjetla, kaže na oglasu da su led matrix?
https://www.njuskalo.hr/auti/skoda-scala-1.0-oglas-45187455
ja bi svoja svjetla (prednja i stražnja) nazvao full led s dinamičnim pokazivačima smjera
prednje maglenke su halogene
 
Posljednje uređivanje:

diegos

Well-known member
Ne vezano za prodaju, ali da li se na tim vagovima daju žmigavci namjestit da normalno trepere? Meni su ovi pomicni pederski baš odvratni :ROFLMAO: A na puno auto ih stavljaju, kao da je to nesto super
 

liberty

Well-known member
da. meni se isto zo ne sviđa to - kod scale je to samo nazad. koliko ja znam ne da se to isključiti
+ ja ne volim tzv. dizajnerski potpis svjetlima tj. kada se od svjetla rade kerefeke (britansku zastavu na miniju itd.)
a mojoj ženi se ne sviđa taj cristal lightning od škode tj. kad su na rubovima svjetla kao izlomljeno staklo (kao da ga je netko razbio)

uglavnom, svjetla trebaju biti svjetla

kod inspire nisam mogao dobiti druge žmigavce
a baš sam htio inspire ili style zbog mnogo ljepših presvlaka u unutrašnjosti, ajmo reći alu lajsne na prednjoj konzoli te bakrene crte i bijelog osvjetljenja - to mi je mnogo više značilo ego kod drugih auta jer mi ipak malo podiže taj dosadnjikav dizajn

evo recimo da su ove vani felge koje sam stavio - auto već dosta dobro izgleda

no kažem, kod scale/kamiqa čovjek treba paziti da ne ulupa velike novce jer se lako taj auto pretvori u nešto što košta 30, a to nije auto koji se plaća 30.....kad vidim te monte carlo....ne znam, mislim da je to previše novca za taj auto
 

Cutac

Prèkaroš
Jel se miču farovi u zavojima i jel ima segmente koji se pale i gase zavisno jel auto nailazi?

bakrene crte
Imaš sliku?
Koju god sam Scalu vidio, ne vidim nikakve takve detalje, sve je grayscale.

mislim da je to previše novca za taj auto
Kako to?
Da ga na vrijeme ne kupim onda :D


Ja bih iskreno najradije jaje Civic sa 1.8 motorom ili C5 karavana sa 2.0 HDi (kad 2.0 benzin ne bi imao samo 4 brzine...), ali znam da je idiotski jer su to stari i umorni auti koji nisu materijal za daily. Tj. za daily kakav ja želim - peri deri, bez kvarova par godina. A ne dam pare za Golfa jer je ružan i jadan, nebi Mazdu 3 baš jer je relativno glasna, ali i najviše zato što sam na testnu vožnju išao sa VTS-om i kad sam nakon nov novcate Mazde sjeo u VTS, nije bila neka razlika. Ok, ekrani i ****arije, ali buka, udobnost (VTS je bio na zimskim 16-icama), materijali, općenito osjećaj, nije bio ništa lošiji i ne dam 30k eura za auto koji je, meni, isti kao sportski hatch od prije 20 godina.

Koliko ja razumijem trenutno tržište, ako se želi pouzdanog benzinca, bez da se plati dizajn iz 2003., jedino Škoda postoji (a da je do cca. 35k eura).
Imaju zbljuvove, oktaviju koja je tenk od 11 metara i Scalu.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Koliko ja razumijem trenutno tržište, ako se želi pouzdanog benzinca, bez da se plati dizajn iz 2003., jedino Škoda postoji (a da je do cca. 35k eura).
Imaju zbljuvove, oktaviju koja je tenk od 11 metara i Scalu.
1.5 t-gdi je ok, koliko čujem riješili su probleme sam gpfom, ostatak motora je oduvijek ok.

L liberty, ako hoćeš da premjestim dio rasprave - reci
 

liberty

Well-known member
Hvala na sugestiji - ne smeta mi

riknuo mi plin na golfu
kod prebacivanja s plina na benzin zatrokira ili se ugasi i počne nešto kod tipke za plin pištati
na benzinu radi normalno
a bio na servisu plina prije 2 i pol mjeseca

imam osječaj, onako laički, da je do isparivača plina (sigurno nije mijenjan 3 godine tj. zadnja 3 servisa
na servisu promijenjen samo filter i podešene mape pajenja
kablovi, svječice, bobina/e su novi

never ending story
čekam da se serviser plina vrati s GO pa ćemo do njega

zanimljivo je

koliko golf ima km....oko 174.500
a scala je na oko 11.300 km

ajmo malo odnos tog golfa i scale
npr. motor golfa je mnogo bučniji nego scalin
iako nominalno nisu daleko po pitanju snage 98 ks naspram 110 ks, ovaj scalin motor je rakea za golfov
potrošnja gradom je 5 litara manja na scali
otvorenom cestom je potrošnja 2-4 litre manja na scali
golf se na 100 kmh u 5. brzini vrti na 3.000 okretaja
a scala se na 125 kmh u 6. brzini vrti na 3.000 okretaja
na višim brzinama razlika u okretajima je još veća
mislim da je golf jedno 150 kg teži, i ima neusporedivo bolji ovjes
prostornost - razlike.....u potpunosti je scala dominantna
u scali se dublje i zalegnutije sjedi, prostornost najviše dolazi do izražaja od naprijed u širini ramena
prtljažnik je jedno 150 litara veći kod scale, jer je kod golfa ugrađen plin i inaće 6-ica nema neki prtljažnik (mislim da je oko 350 litara
ogromna prednost scale - fantastična full led svjetla naprijed (mnogo bolja nego kod tiguana)
golfinjo ima halogene farove, ko sa svijećom da ideš u mraku
kad se čovjek navikne na senzore naprijed/nazad i na kameru iza - teže je uparkirati golfa bez svega toga, jbg lakše se naviknuti na bolje

i da.....sad mi je samo na pameti riješiti plin na golfu
jer u gradu troši 11-12 litara
 

Cutac

Prèkaroš
fantastična full led svjetla naprijed (mnogo bolja nego kod tiguana)
Matrix? Ima automatska duga sa paljenjem i gašenjem segmenata zavisno jel ima auta ispred?

Danas sam ih probao na Scali kako spada, dosta dobri farovi. Po pitanju osvjetljenja su super koliko LED može biti super, jedino što se nekad zbune i pale i gase segmente kad treba i ne treba ili ih brzo pale i gase jer ne znaju šta vide.

Osjetno je tiša od C4, po pitanju udobnosti ne znam. Tiša je na rupama, tvrdoća je tu negdje kao C4, ja bih rekao. Jedino što je ova imala sportska sjedala pa mi je bilo neudobno jer mi gornja leđa nisu stala u "školjku" pa sam sjedio na, umjesto u sjedalu.
 
Na vrh