Scala & Golf by Liberty

dinko1981

Well-known member
Benzin i kondenzat se mogu nakupljat isključivo kod kratkih relacija te bi kod prve imalo duže ture tj radne temp. trebali isparit
 

liberty

Well-known member
benzin ne ispari u potpunosti
to i je jedan od razloga zašto ulje vremenom gubi svojstva
i zašto su moderni benzinci s direktnim ubrizgavanjem osjetljivi na duge intervale zamjene ulja
 

liberty

Well-known member
Scala jučer napravila izletić
2x60 km
prosjek potrošnje 5,3 litara , za gore auto cestom brže (do 130 kmh, 6,3 litara), za dolje autocestom sporije (doo 100 kmh, 4.3 litre)
moram juza ikend malo bolje oprat i namazati
evo navršila prošli tjedan godinu dana, ima 9.900 km
srećom gore su cjelogodišnje gume pa ne moram do vulkanizera (kaže frend koji mijenja gume u HAK-u - naručili su me tek za mjesec dana....sve veže su gužve, sve više ljudi ima zimske gume)

neću rotirati cjelogodišnje gume, dok traju - traju, sad imaju....više ni ne znam sam, oko 8.000 km
ovim sporim tempom nabiranja km i i obzirom auto nije jak i smireno se vozi potrajati će bar 30.000 km, a ne očekujem da ću prelaziti više od 7.000 km godišnje, tako da će 4 godine i ovako i onako izdržati
 

liberty

Well-known member
to sa zimskim gumama je izbor svakog pojedinca
meni se ne da ići 2x mijenati gume godišnje, naručivati se, to košta sve više, mogu mi sjebati felge i sl.

ide scala ubrzo na neki izlet....taman da prije izleta natočim ulje do max
pa da pređemo i tu magičnu brojku od 10.000 km

ekonomičan auto na otvorenoj cesti - gušt je s njom peći prije nego se lampica rezerve upali više od 800 km
zamislite da golf nema plin - po gradu mi troši bar 11 litara benzina tamo gdje scala troši nekih 7.....s plinom dođemo na isto

malo su mi cjelogodišnje kontinentalke tvrde na rupama po gradu (moguće jer su XL)

golf ide ubrzo na limarijsko/lakirerski popravak, budemo vidjeli kako će to proći i da li ću ja zamijetiti neku razliku
ali dobro, svo zlo s time, mislim da je on na 173.500 km, tj. s njim prelazim oko 12.000 km godišnje, a sa scalom dosta manje
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Nema snega ni zime, bar ne u ovoj mojoj ravnici. Meni all season rade posao bez ikakvih problema. Da prelazim kao nekada 20 000km godišnje, dva seta guma bi mi imali smisla.
 

liberty

Well-known member
gledo sam na ovim mojim continental alseason
imaju oznaku m+s + 3 vrha + EV + XL......ajme što je to sve danas komplicirano, ali dobro, valjda to treba tako biti

budu izdržale 4 godine ako budem nizao tih 7 do 9.000 km godišnje sa škodom
ali znate što oduševi
što sam stariji umjerenije vozim i pridržavam se ograničenja ili ih blago prelazim
moguće da je i do straha od kazni
ali jednostavno sigurnost mi je najvažnija
i kad se tako odvezem na neki izlet stvarno oduševi što ta škoda troši 5 litara, zaista to psihički dobro djeluje
naravno litra dvije gore nije strašno u ukupnim troškovima auta, ali zaista nekako veseli
kad na displeju golfa vidim da po gradu troši 12 samo me tješi što ide na plin, inaće bi to bilo sjedi i plači
toliki je napredak tehnike + škoda je (i zbog 6. brzine) i tiša i snažnija - možda nominalno tih 12 ks razlike ne djeluje puno, ali škoda ima 200 NM, a golf....ni ne znam, zaista mnogo manje
da li bi rađe imao škodu scalu 1.5 tsi - nepotrebno za tako jedan skroman i suzdržan auto, doslovce prejak motor za nju, ne vidim smisla
mnogo više me 1.0 tsi oduševljava performansama nego 1.5 tsi, bez obzira o kojem modelu se radi
1.0 tsi je dosta pogođen motor
iako je škoda skromna, opet:
- prednji stražni parking senzori
- kamera
- automatska klima
- rezervni kotač
- produljeno stražnje staklo i spojler
dobro je to, kompletno.....dosta je to velik auto (ne platforma, već auto) i prostorni odnosi su u unutrašnjosti dobri, a prtljažnik vrlo izdašan i praktičan (90 litara manje od tiguana koji nema rezervni kotač, atih 90 litara se toliko ne osjeti u praksi, barem ja ne vidim neku posebnu razliku - tiguan je imao kliznu i po nagibu podesivu stražnju klupu, to je nesporno i tu se dalo izvuči više od prtljažnika, to je istina)
ali materijali u unutrašnjosti nisu bili bolji u tiguanu, to me začuđuje, ok moj tiguan je bio basic model (za naše tržište), a ova škoda je opet najbolji model....ali opet, prevelika je razlika u njihovoj cijeni za tu negdje slične prostorne odnose (ovaj novi tiguan mi se baš ono ne sviđa)
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
evo Scala odradila izlet oko 685 km (ukupno ima oko 10.500 km)
mislim da je prosjek bio oko 70 kmh
potrošnja ukupna 5,2 litre

za gore više jer sam žurrio (5,6), za dolje niže jer nisam žurio tj vozio po ograničennjima (4,6) i još nešto lokalno tamo di sam bio

overall potrošnja mi je na 5,7 litara
gume all season continental su se pokazale ok, bilo je oko nule, magla, mokro - sve ok (sad imaju oko 8.500 km)

moram dodati ulja da bude na max, nakon servisa je bilo na 3/4, dodao sam možda 1 dcl i nije bilo na max, sad je nakon puta na istoj razini kao prije puta pa ću dodati još 1 dcl da bude vrlo blizu max
no moram nabaviti ljevak s mrežicom, jer ova boca ulja ima onu alu foliju koju moraš strgati pa me strah da mi ne padne u ulje

Golf ide u četvrtak na limoarski popravak, on je na oko 173.600 km (5 cm oštećenje na prednjem braniku, lagano udubljen prag i lagano očešana vrata)
 

liberty

Well-known member
golf 173.700 km

ostavljen kod limara za popravak - oštećenje branika 5 cm2 - cijeli prednji branik lakiram = 160 EUR
suvozački prag u dijelu ispod suvozačevih vrata nekih 40 cm duljine je udubljen (boja nije skinuta) = 200 EUR
baba zakačila vrata stražnja i malo mi ih udubila na parkingu - to riješava njezino AO osiguranje inaće bi bilo 250 EUR

nisam zadovoljan što da bi zatvorio kako spada gepek isti treba biti jače lupljen
u ovom slučaju podešavanje stražnjih vrata neže pomoći jer je to posljedica nekvalitetnog popravka nekad davno u prošlosti (gepek je farban, mislim da nije bio jako udaren jer je samo on bio stradao, stražnje staklo ima oznaku proizvodnje kad i auto 2009, kao i stražnja svjetla, ali neko kod popravka je mario za estetiku (ne vidi se popravak), a ne i funkcionalnost - malo im se omaklo kod popravka....jbg čari polovnog auta
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Na gepeku imaš valjda pet šest točki koje možeš podešavati... najbitniji ti je dole sam metalni prsten na koji se hvata brava gepeka. On ide u svim smjerovima, mali pomak puno napravi...
Druga stvar... imaš one gumene pipke, distancere... zavrni ih nutra, možda previše vire.
Uglavnom mora se to moći podesiti... naći ću upute pa stavim kroz koju minutu
..............

Ovo je za sedmicu, al teorija je u biti vrlo slična

https://www.vwgolf.org/adjusting_rear_lid-550.html
 

liberty

Well-known member
Fala ti, znam da ima, ali su i mehaničar i limar lijeni za to
a mene strah ako nešto sam diram da ću nešto poremetiti (npr. ulaz vode, jer auto ima 15 godina), brtva oko gepeka je isto već polako izmorena
uglavnom problematika je slijedeća - original amortizeri gepeka su popustili, ja sam stavio neke zamjenske jeftine
sada da zatvoriš haubu moraš baš tresnuti
brava je crkla i zamijenjena je originalom
ali ako ne tresneš ne uhvati potpuno i bojim se da i ona ne crkne
ajmo reći nije to treskanje, nego jednostavno nema slobodan pad da se težinom samo zatvori (to je do amortizera)


a vrata gepeka imaju slijedeće probleme:
vise samo u 1 točki, iznad lijevog stražnjeg svjetla, u svim ostalim točkama su ok, i to limaru znači da je nešto popravljano
poanta je da bi ja samo malo pomaknuo lijevi rub gepeka više i ulijevo ajmo tako laički reći

ja kažem njemu - je gepek je sigurno popravljan - to se vidi po oome i ovome ali je očito bilo stvar nekog udubljenja negdje između sredine i stražnjeg stakle i to se vidi po tom i tom (to je nešto što vidim ja i 10% ljudi ako se potrudi), i volio bi da mi tu malo popraviš jer kad su to popravljai zeznuli su to i to
on smatra da je oštećenje bilo drukčijeg tipa i da su vrata ok, ali da nešto drugo nije ok i tu se vrtimo u krug

to što on smatra da je bilo nije, obim štete je očito bio manji i upravo kako sam ga ja opisao i to znam od početka - naime sva stražnja svjetla i stražnje staklo, šarke gepeka i apsolutno sve unutarnje plastike i zaštite na sebi imaju upravo označenu godinu proizvodnje auta - 2009., stražnji branik nije lakiran (sjećate se da sam se naslonio na stup, pa to polirao, znam da nije)

ja mislim da se ljudima zaista ne da raditi
a s druge strane me začude - npr. to oštećenje branika prednjeg koje imam ja mu kažem - popravi samo to, ušpricaj i meni je ok, ne moraš to skidati s auta i sve farbati, naplati to koliko želiš
ne, on će skidati jer će bolje to napraviti
ja mu tvrdim - tu je već bilo popravlano gle ovdje dolje i ništa se ne vidi, opusti se - ne to nije problem
ali pročačkati malo po gepeku stražnjih vrata je problem - jbg

i znate što je još problem - limari tu vide 15 godina star auto, a ja tu vidim auto koji volim, koji je mehanički jako dobar, u koji sam dosta uložio i koji je ok opremljem....njima je to 15 godina i što ja kompliciram oko gepeka.
 

liberty

Well-known member
dobro je ispalo lakiranje, zapravo, bolje od očekivanja
Što se tiće nijanse prag me nije mučio, niti prednji branik, stražnja vrata iza vozača su mi bila problem
mislim da su dosta dobro ispala
teško i ja primjetim razliku, pomoglo je ušpricavanje na stražnji blatobran

anegdota:
jučer me vozi frend u novoj bmw 3-ki po auto
i taj njegov auto mi se realno ne sviđa - na mjestima su unutra neki jeftini materijali, nisam fan tih velikih ekrana bez tipaka, konzola ispred suvozača mi djeluje niska (zbog tog ekrana) i nekako mi je skučeno u tom autu (ok, oba smo iznadprosječni teškaši)
ali 5-ica je miljama daleko ispred 3-ke po svemu (ne nužno i po cijeni)
i dovede me on po glf i kaže - kbt auto dobro izgleda (ne popravak, već auto), ja kažem - znam, dobro mu stoji ta reflex silber metalic boja + 17 felge + niži ovjes - ima dobru siluetu, nabori na prednjoj haubi dobro izgledaju, zatamnjena stražnja svjetla u highlineu bolje stoje

e da - nisam riješio ono sa stražnjim vratima (poklopac geeka), kad tad ću se poigrati s time
priželjkujem si da bar neko dulje vrijeme u golf nemam ulaganja, jer kao što sam dosad i napomenuo - termostat, posuda rashladne tekućine, veliki servis + brtva ventila, prije toga isto zamjena ulja, akumulator, servis plina, prednje kočnice, brava prtljažnika - u 1 godini koliko ga imam bilo je dosta, sad bi malo odmor od toga

hladniji dani - škripe mu silent blokovi - nema veze, ima 15 godina, dobar je
 

liberty

Well-known member
Znači nisu silent blokovi? :)
često je to na vw-ima
problem sam imao i na (ne mojem) passatu cc
ovommom golfu su minenjani neki silent blokovi

ali me to uopće ne muči
sad me muči kako oprat škodu rano subotom ujutro a da sene smrznem:D
 

liberty

Well-known member
nema tu soli, na moru je auto, a ni prije u Italiji nije bio na soli
podvozje mu je u mnogo boljem stanju nego na golfu iz 2015. godine koji sam imao koji je vožen u Dresdenu....tamo u Njemačkoj jako sole ceste, vidjelo se po gumenim i metalnim dijelovima ispod tog sada već turbo bivšeg golfa 7-ice
1733398481412.jpeg
incident s galebovima na bivšem tiguanu (govnetu):
1733398550647.jpeg
evo oko čega ja kompliciram i lakiram branik:
1733398744301.jpeg
vrata su se dala izvući bez lakiranja jer lak nije bio skinut
ali kod mene se time nitko ne bavi:
1733398920775.jpeg
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
.
može to ipak bolje
podvučem se pod auto kad ono i zaštitne plastike ispod podnice auta sa strane praga koji se popravljao - ofarbane
i to jedno 75 cm x 75 cm
boja se skida noktom i da se auto podigne dalo bi se to sve skinuti, ali nije usko područje, nego sve do polovice auta dubinom

e ljudi moji, zar je tako teško zaštititi nakon širine praga ostatak podnice auta, izvana je sve ok, ali ispod mi je malo vašar zbog toga
nelogično mi je to, mogu ja to sam ostrugati jer je to jako tanak sloj
ali opet.....niti malo plaćam i uvijek ostavim više od traženog, i opet se nekome ne da zalijepiti ispod zaštitu
nisam očekivao da će te plastične zaštite skidati, ali daj ih obloži ako tako farbaš

o ostalim vrlo sitnim nedostacima u laku neću....ja sam picajzla, ali ovo se moglo bolje odraditi zaštitnom folijom
.
može to ipak bolje
podvučem se pod auto kad ono i zaštitne plastike ispod podnice auta sa strane praga koji se popravljao - ofarbane
i to jedno 75 cm x 75 cm
boja se skida noktom i da se auto podigne dalo bi se to sve skinuti, ali nije usko područje, nego sve do polovice auta dubinom

e ljudi moji, zar je tako teško zaštititi nakon širine praga ostatak podnice auta, izvana je sve ok, ali ispod mi je malo vašar zbog toga
nelogično mi je to, mogu ja to sam ostrugati jer je to jako tanak sloj
ali opet.....niti malo plaćam i uvijek ostavim više od traženog, i opet se nekome ne da zalijepiti ispod zaštitu
nisam očekivao da će te plastične zaštite skidati, ali daj ih obloži ako tako farbaš

....ja sam picajzla, ali ovo se moglo bolje odraditi zaštitnom folijom
....ja sam picajzla, ali ovo se moglo bolje odraditi zaštitnom folijom
[/QUOTE]
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh