DS5 by MacSlavko

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
I to je riješeno!
Ugrađen je novi FAP spremnik, novi aditiv natočen i odrađen softwerski dio.
Rekao bih da je cijena od 362€ sasvim u redu (za ovl. servis)!

Konačno se opet mogu voziti na miru, bez blody BEEEEPa...
Happy days! :cool:
SRETNO!
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Hvala!
A trebalo bi i potrajati. Kažu da se, za razliku od AdBlue sustava, ova FAP pumpa rijetko kad pokvari...
Vidjet ćemo!
:cool:
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Hvala!
A trebalo bi i potrajati. Kažu da se, za razliku od AdBlue sustava, ova FAP pumpa rijetko kad pokvari...
Vidjet ćemo!
:cool:
Nemaju oni pojma, ali nadam se da su u pravu. Kod mene je navodno po priči isto zamjenjena. Nekih 1600 kn su spominjali, tako da bi moglo biti to, prije cca 2 god.
 

njakopic

Member
I to je riješeno!
Ugrađen je novi FAP spremnik, novi aditiv natočen i odrađen softwerski dio.
Rekao bih da je cijena od 362€ sasvim u redu (za ovl. servis)!

Konačno se opet mogu voziti na miru, bez blody BEEEEPa...
Happy days! :cool:
MacSlavko, mislim da imam isti problem kao i ti. Javila mi se poruka na Badnjak, kako to obično biva, pa sam otišao u međuvremenu na dijagnostiku u HAK i izbacili su mi ovu poruku: P1434 Multipleksirana greška pumpe (Multiplexed pumpa aditiva). Preveli su mi kao pumpa aditiva za fap, pa ja shvaćam ovo što ste vi opisivali. Što vi mislite?

To mi se dogodilo nakon što sam skroz napunio rezervar goriva sa rezerve.

Može li se auto normalno voziti do servisa (npr. otići na otvoreni put od 200 + 200 km)?

I još pitanje, gdje ste odradili tu zamjenu, u kojem Citroen servisu?

Hvala.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Da, ja sam (između ostalog) imao tu grešku.
I meni se javila (javljala jer sam je nekoliko puta brisao) nakon što bih napunio rezervoar do vrha (ne nužno od rezerve).
Zamijenjena pumpa za 326€ u ovl. servisu (Posedel, u Kašteliru) i DS5 veselo šiba dalje!

Možeš mirno voziti još nekih 400-500 km, dok ne dođe vrijeme za sljedeću regeneraciju. A ona se neće pokrenuti ako BSI zna da u FAPu nema aditiva (jer ne radi pumpa) pa bi dugoročna vožnja (više od 1000 km) mogla oštetiti / začepiti FAP, što bi onda radilo back-pressure na turbinu itd.

Ukratko, odi si to riješiti jer nema drugog lijeka, ali možeš slobodno voziti auto još neki razuman broj kilometara i s tom greškom.
 

Prilozi

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Da...
Zapravo sam više kod Manuela (glavni mehaničar).
Ivicu nisam nikad ni vidio. On je valjda u Slumu.
Ali se zato svaki put javim Sanji Posedel (ona je u prodaji)...
:cool:
 

nero81

Well-known member
Donator foruma
Da...
Zapravo sam više kod Manuela (glavni mehaničar).
Ivicu nisam nikad ni vidio. On je valjda u Slumu.
Ali se zato svaki put javim Sanji Posedel (ona je u prodaji)...
:cool:
Sve ih znam. Ivica i Sanja su mi prakticki susjedi. Ja idem u Slum na servis.
 

njakopic

Member
Da, ja sam (između ostalog) imao tu grešku.
I meni se javila (javljala jer sam je nekoliko puta brisao) nakon što bih napunio rezervoar do vrha (ne nužno od rezerve).
Zamijenjena pumpa za 326€ u ovl. servisu (Posedel, u Kašteliru) i DS5 veselo šiba dalje!

Možeš mirno voziti još nekih 400-500 km, dok ne dođe vrijeme za sljedeću regeneraciju. A ona se neće pokrenuti ako BSI zna da u FAPu nema aditiva (jer ne radi pumpa) pa bi dugoročna vožnja (više od 1000 km) mogla oštetiti / začepiti FAP, što bi onda radilo back-pressure na turbinu itd.

Ukratko, odi si to riješiti jer nema drugog lijeka, ali možeš slobodno voziti auto još neki razuman broj kilometara i s tom greškom.
Bok. Da vam kažem svoje iskustvo.

Obavio sam pregled kod majstora koji je imao isti problem, ali na svom 3008 i njemu se pumpa aditiva zapunila kristalima uree, ali ju je uspio počistiti i sad radi normalno. Nažalost, meni isti postupak nije dao rezultat kao njemu jer je moja pumpa pregorila. Stoga moram zamjeniti pumpu i spremnik jer to ide u kompletu.

Međutim, on je spomenuo iznos od 1.300 eura za tu zamjenu. MacSlavko MacSlavko Kako to da je vama u ovlaštenom toliko jeftinije?
Govorimo li o različitim stvarima?

Naime, nije mi baš jasno zašto majstor govori o pumpi i spremniku uree, a očekivao sam da bi problem bio u pumpi i spremniku aditiva koji služe za fap filter. Ako sam ga dobro razumio, ova pumpa i urea nema veze sa radom fap filtera i egr ventila odnosno oni rade i bez toga, već sa normom 6 i smanjenjem loših plinova. Stoga mi je predložio alternativu zamjeni, a to je softversko ukidanje navedene sustava za pumpu i ureu za 300 eura. To bi značilo da će auto postati norma 5 (umjesto 6 što je sada), fap filter i egr ventil će normalno raditi bez problema, neću imati problema na tehničkom, a eventualni budući zahtjevi na tehničkom mogu biti u smjeru kontrole dpf-a ili ure, za što bih onda trebao ponovno aktivirati taj sustav koji bi sad isključio, plus trošak zamjene (koji sada košta 1.300 eura).

Meni se sad postavlja pitanje, ima li smisla onda provesti fap/dpf i egr off kad se već jedan dio onemogućuje (pumpa i spremnik uree) i zar nije to sve oko 300 eura? Ako to napravim, kakva su iskustva sa tehničkim i što danas sutra?

Ako sam nadrobio gluposti ispravite me. Zanima me vaše mišljenje prije nego donesem odluku što i kako. Sklon sam, logično, manje platiti.

Mislio sam poslati upit za zamjenu tog spremnika i pumpe na ovlašteni servis pa da vidim koliko će oni tražiti.

Hvala!
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
To su dva različita dijela ispušnog sustava, ali su povezani i često kad je jedan neispravan nekako "probudi" grešku i onog drugog.
Tako je meni bilo sad kad mi se javljala greška pumpe FAP aditiva (P1434), često se pojavljivala i greška AdBlue sustava - točnije Nox senzora.
Moguće je pak da se za pravo pojavi i sve odjednom, ali za to moraš biti teški baksuz...

Ja bih krenuo od jeftinijeg (i meni vjerojatnijeg scenarija) a to je zamjena FAP pumpe. Čak ako i nakon toga budeš morao rješavati AdBlue spremnik i njenu pumpu (kompletna zamjena ili softwersko gašenje) - ova za FAP ti svejerdno treba i to je kvar koji moraš otkloniti (mene je došlo 326 € u ovl.). Osim ako želiš i FAP izbušiti/isprazniti, softwerski ugasiti i ostaviti ga samo vizualno (za tehnički pregled)...

A glede cijene za zamjenu AdBlue spremnika, pumpe i brizgaljke uree; to sam platio oko 7.000 Kn prije 2,5 god. No, imao sam popust na račun Kluba vjernosti Citroen pa mi je zato cijena bila manja za nekih 1.500 Kn. Sve u ovl. Posedel servisu.

Bude li to trebalo raditi - jeftinija varijanta je softwersko gašenje (map out) cijelog AdBlue sustava. To te dođe nekih 200-300€.

Ja za sad nisam radio map out AdBlue, nego sam promijenio sve jer sam bolesnik i želim da mi je auto u tvorničkom stanju. No ako/kad stvar opet crkne (a vjerojatno hoće), onda ću -mislim- napraviti iznimku i softwerski ga ugasiti jer nema smisla plaćati 1000+€ za to svake 3-4 godine...
 

njakopic

Member
Hvala na odgovoru MacSlavko.
Sad sam našao neki račun iz 10/2021, znači prije malo više od 2 god u ovlaštenom je mijenjano slijedeće:
- urea injektor, urea reservoir i potrošni materijal (seal, hose clip) te 10 litara uree + rad = 6.400 kn.

Ako se to tiče mog slučaja, nemam li neku garanciju na na taj spremnik i pumpu?

I samo da još potvrdim, ako ugasim adblue sustav, dps i egr neće patiti zbog toga i prolazim na tehničkom?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Dakle ti si 2021. već promijenio spremnik uree (s pumpom) i brizgaljku.
Moguće da je pumpa opet crkla (zbog blokirane brizgaljke?), a možda i nije. To treba provjeriti DiagBoxom pa ćeš nakon toga znati na čemu si…
Jamstva za taj dio nema (osim možda godinu dana?).

Ako se odlučiš za softwersko ukljanjanhe AdBlue sustava - to ne utječe na Eko-test tj. prolaziš na tehničkom. Za sad ne provjeravaju dijagnostikom funkcionalnost sustava, nego samo vizualno mora biti prisutan vozilu.

Također, softwersko uklanjanje AdBlue-a ne utječe na EGR i DPF (tj. FAP) - oni i dalje rade normalno. Zato ti i treba zamjena pumpe aditiva za FAP, da se ne zaštopa (greška P1434)…
 

njakopic

Member
Bio sam na dijagnostici u ovlaštenom i naveli su mi ove greške:
P1434 96 - Multipleks pumpa dodavanja aditiva
FEB5 - Tlak aditiva za gorivo manji od minimalnog praga

Dali su mi ponudu za izmjenu te pumpe i spremnika i dolijevanje aditiva za 376 eura + 36 eura dijagnostika. Znači nekih 400 eura sve skupa.
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ja osobno prilikom prve pojave problema sve softverski isključujem.I "hardverski" ako treba.Ako netko ima za prodati "neispravan" FAP filter, zanimalo bi me. Svoj bi sačuvao, ako zatreba...., a taj bi "izbio" sače! Dugoročno jeftinije.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Bio sam na dijagnostici u ovlaštenom i naveli su mi ove greške:
P1434 96 - Multipleks pumpa dodavanja aditiva
FEB5 - Tlak aditiva za gorivo manji od minimalnog praga

Dali su mi ponudu za izmjenu te pumpe i spremnika i dolijevanje aditiva za 376 eura + 36 eura dijagnostika. Znači nekih 400 eura sve skupa.
To je to (pumpa ne ostvaruje potreban tlak tj. više od 6 bara). Ako misliš zadržati FAP - nema ti druge.
Ako ga izbiješ i softwerski ukloniš, a za koju godinu odluče to provjeravati na tehničkom, doći će te barem 2 puta više od tih 400€…
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Zar nije skraćenica DPF i FAP jedno te isto samo na njemačkom i francuskom?
“DPF i FAP filter - razlike:
Dizelski filter čestica naziva se DPF ili FAP filter. Unatoč sličnoj funkciji, razlikuju se u principu rada. Prvi je suhi filter. To znači da je za spaljivanje nakupljene čađe potrebna temperatura do 700°C.
Dok je FAP mokri filter. Proizveden od strane francuskog koncerna PSA. Za izgaranje čađe dovoljna je temperatura od oko 300°C. Ovo rješenje je bolje u gradskoj vožnji, ali svakako skuplje za rad. Njegova uporaba povezana je s potrebom dodatne tekućine koja katalizira pročišćavanje, a time i s dodatnim troškovima…”
 

szahtila

Well-known member
Unatoč sličnoj funkciji, razlikuju se u principu rada. Prvi je suhi filter. To znači da je za spaljivanje nakupljene čađe potrebna temperatura do 700°C.
Ovaj spaljuje po duhu svetome?Koliko ja znam koristi se dodatno ubrizgavanje nafte,pa zapravo nisam siguran šta je skuplje .
 
Na vrh