re: Kupovina dizelskog C4 HDi
Ovaj 1.6 HDi sa 135.000 km bi bio 5900 €.
Citroenov salon i servis će možda imati na prodaju taj 1.6 benzinac što je prešao 27.000 km, rekli su mi da je kupljen i održavan kod njih i sadašnji vlasnik je ponudio da oni nađu kupca, pa su mi rekli da bi on bio 7.500 €, možda 7000 € ali je dodao da mi ponudimo cijenu pa ćemo se dogovarati. Ali stvar je u tome da sam im dao svoj broj telefona da nazovu sadašnjeg vlasnika i da mu daju moj broj telefona pa da tata i ja odemo pogledati auto, i oni ga zovu ali im se ovaj ne javlja, već desetak dana, kažu da je možda u inostranstvu ili šta god. Tako da taj benzinac možda neće biti u igri.
Pored onog HDi sa 135.000 km žena od tatinog prijatelja prodaje isto C4 1.6 HDi sa 140.000 km, tako da će i on možda biti u igri.
Postoji li način da se provjeri da li je podatak o kilometraži tačan, da nije smanjena? Može li to u servisu, na dijagnostici?
Auto ti je najbolje provozat pa ćeš vidjet dal zadovoljava tvoja očekivanja..tu mislim na udobnost,volan,mjenjač itd
Da, ali ja sam dosta malo vozio pa nisam nešto previše kompetentan
, sve doživim da tako više-manje treba i da se samo trebam naviknuti. Mada nedavno sam kad smo išli na more vozio malo bratovu Xsaru i nije mi se svidjelo što papučica za gas kao da zapinje sa strane, kao da ide skokovito a ne glatko i postepeno, pritisneš i imaš jedan nivo gasa a onda pritisneš još malo a ona ostaje u svom položaju pa moraš priotisnuti još malo da ona ode do sledećeg "podioka", kao da ide skokovito
, a to mi se nije svidjelo, takve stvari bih doduše i mogao da utvrdim na probnoj vožnji.
Meni auto treba najviše da se učim voziti, da se uhodavam, i da me popušta onaj početnički strah i grč
koji svi početnici imaju a među njima i moji prijatelji. Ali mogu reći da mi vožnja prija, volio bih voziti više, posebno kad me prođu ovi početnički problemi. Naročito mi prija vožnja van grada jer je nama početnicima gnjavaža oko mjenjača i kvačila, uz svu onu gužvu u saobraćaju
. kako je to rekao moj instruktor "u gradu nema vožnje" i ja bih se složio sa tim, po gradu je gnjavaža, stalno kreni-koči-stani-kreni-koči-stani-..., ruku skoro da i ne dižeš sa mjenjača a nogu sa kvačila, posebno ako je gužva
. Zato sam čak mislio da ganjam neki automatik ali su mu savjetovali da je bolje da se patim sa mjenjačem i kvačilom da bih naučio dobro i ležerno voziti sa tim a kasnije da uzimam automatik ako budem želio, i to me djeluje kao dobar savjet.
Recimo na obuci sam vozio Golf 6 dizel i kretali smo samo na kvačilu, bez gasa, ali kad sam probao to na tatinom Yarisu benzincu od 1000 kubika motor se ugasio
, kasnije su mi rekli da to na benzincima baš i ne može, mada bi kao trebalo da može na jačim i novijim, da mogu krenuti samo na kvačilu. U suprotnom se mora uvježbati koliko tačno pustiti kvačilo i dati gas da to fino krene, da ne bude ništa ni premalo ni previše. Ali to je sve stvar vježbe
, i to je ono što me čeka
Kažu da je ovaj 1.6 HDi pojak pa se ne moraju prečesto mijenjati brzine. Na Yarisu (69 ks) na jednoj uzbrdici kad se vraćamo sa vikendice gotovo redovno moram iz treće spuštati u drugu jer ne može povući u trećoj. Sa jačim autom kažu da ne bi bilo te potrebe. Pa i na ovoj Xsari kad smo išli na more (1.4 benzinac, 75 ks) sa nama trojicom i stvarima kolega koji je veći dio puta vozio je rekao da su se često morale mijenjati brzine, češće nego što bi trebalo sa jačim motorom.