Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Hvala na odgovorima :), slažem se da je najbitnije da je dobro očuvan, da nemam problema sa njim.

Sutra ću nazvati ovoga što prodaje HDi sa 90 ks i pređenih (samo) 100.000 km, ovde je kupljen i servisiran, taj bi onda mogao biti dobar ako je očuvan, a ne bih imao ništa protiv i da je bogatiji opremom :)

Sad baš gledam, ista je potrošnja ovom sa 90 ks i ovom sa 110 ks.

Vjerovatno bih kod njega morao praktično odmah uraditi veliki servis, jel' to inače ide na oko 100.000 km?
 

Turky

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Ovaj 1.6HDi imam ja u Berlingu. Motor je odličan, imam ga malo više od pola godine i da pokucam o stol nikakvih problema ni zamjerki, ne troši a moze i povuč. Znam jer koristim auto u poslovne svrhe, znaci kad je auto u pretovaru :)
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Nemam sad servisnu,al mislim da je na 180 tkm il 10 g..
Nek me neko ispravi,ako sam u krivu..:D
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Gledao sam nekidan jedan 1.6 HDi 90. Nisam vozio, samo sam sjedio u njemu, možda odem ponovo pa ga i provozam. Ne znam šta da kažem, ne znam koliko bi auto staro skoro šest godina trebalo biti očuvano unutra, volio bih da je očuvaniji ali možda ne bi ni mogao biti puno očuvaniji :). Prešao je samo 108.000 km što je najmanje od onih koje sam našao, vozila ga je žena. Nije rađen veliki servis. Nije mi se svidjelo što ima bijela sjedala. Evo slika:



Ne znam kad sam zadnji put vidio bijela sjedala u autu, ona su podložnija prljanju, bilo je fleka na njima a mislim i da su bila malo poderana na suvozačevom mjestu.

E sad da vas pitam za mjenjač, da li je to inače tako na C4 ili nije: kad se prebaci u prvu i pustiš ruku on se pomjeri malo prema sredini, prema trećoj, a kad ubaciš u drugu on se pomjeri prema četvrtoj, ima lufta, i kad ubaciš u petu on se pomjeri prema trećoj kad pustiš ruku, dakle stalno ide prema sredini, ima lufta. Jedino u trećoj i četvrtoj ostane u svom položaju, kao i u rikvercu. Ja sam doduše čitao da C4 ima neprecizan i aljkav mjenjač, ne znam da li je ovo to ili nije. A i treba nešto veća sila da se mijenjaju brzine, nije precizan i nježan kao u Yarisu. Mada naviklo bi se na to, ali eto, to sam primjetio pa me zanima da li je i kod vas tako.

Za vikend se nadam da ću ako Bog da pogledati jedan 1.6 HDi 110 koji čini mi se ima više opreme, ima kvalitetnija sjedišta i čini mi se da su to možda Recaro sjedišta,

Evo kako izgleda unutra:



Ima i neke komande dole lijevo na volanu, ovaj koji sam gledao to nije imao, pretpostavljam da to zavisi od paketa opreme.



U čekanju vikenda a pošto je taj koji ću gledati model sa 110 KS danas sam čitao o tom "strašnom" FAP-u odnosno DPF-u. Koliko sam shvatio problem je izraženiji ako se vozi samo ili prvenstveno po gradu, jer mu treba veća i konstantna brzina da bi se filtar automatski očistio a to po gradu nije moguće. Raduje me što kada se javi poruka o tom problemu to ne znači da je stvar skroz zapušena i da treba servis nego je dovoljno tada otići na otvorenu cestu i "produvati", nakon čega poruka o zapušenju nestaje. Tako sam bar shvatio iz onoga što sam čitao. Naišao na različite opise kako se to "produva", neki kažu da treba voziti deset minuta na 3000 obrtaja iznad 80 mph a neki kažu da treba voziti iznad 60 mph. Neki kažu ako brzina u tom periodu padne ispod te neke onda treba ponoviti cijeli proces. Negdje je neko napisao da bi to "produvavanje" trebalo napraviti svakih 300 milja, to mu dođe oko 450 km.

Da li vas ima ovde sa 1.6 HDi 110 motorom da mi kažete svoja iskustva sa ovim? Da znam šta me možda čeka. Da li ste imali problema sa ovim, kako ste ih rješavali, koliko košta servisiranje FAP-a, da li izbjegavate kupovati naredno auto koje ima FAP ili ne, i sve ostalo što mi možete reći?

Neko mi je rekao da su Francuzi bolje riješili FAP od drugih, da se manje kvari.

Taj HDi 110 je prešao oko 135.000 km, urađen je veliki servis, čini mi se da ima bolju opremu, jeftiniji je.
 

Zmix

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Ja posedujem C5 1.6 HDi 110ks sa FAP-om.
Ovako, nemoj da se bojiš FAP-a iz prostog razloga što je on TRAJAN deo koji se nikada ne menja.
Nakon pređene određene kilometraže (80000 - 100000 km) potrebno je doliti litru-dve aditiva za FAP u poseban rezervoar a 1L aditiva košta oko 100-120 evra i to je to.
Istina je da je aditiv prilično skup ali sa druge strane će ti se dizne manje prljati od lošeg goriva. :)
Kada ti se upali "Service" lampica i upozorenje "Risk of particle filter blocking" tada FAP filter vrši čišćenje čađi pri temperaturi od 400c. Tada nema potrebe za nabijanjem visokih obrtaja, važno je samo da se auto kreće i da ga ne ugasiš dok se ne očisti.
Eto. Nadam se da sam bio od koristi. :)

Inače, 1.6 HDi je zaista veoma dobar motor, mali potrošač (4.50 litara u proseku na 100 km), iznenađujuće dobro vuče i ovu moju mrcinu od auta tera bez ikakvih problema. :cool:
 

Ciki vts

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

E sad da vas pitam za mjenjač, da li je to inače tako na C4 ili nije: kad se prebaci u prvu i pustiš ruku on se pomjeri malo prema sredini, prema trećoj, a kad ubaciš u drugu on se pomjeri prema četvrtoj, ima lufta, i kad ubaciš u petu on se pomjeri prema trećoj kad pustiš ruku, dakle stalno ide prema sredini, ima lufta. Jedino u trećoj i četvrtoj ostane u svom položaju, kao i u rikvercu. Ja sam doduše čitao da C4 ima neprecizan i aljkav mjenjač, ne znam da li je ovo to ili nije. A i treba nešto veća sila da se mijenjaju brzine, nije precizan i nježan kao u Yarisu.
Ma kaksi, citroen radi ponajbolje mjenjace u autoindustriji, nema to da ne salta, mjenjaci nadzive te aute, i ne samo to, oni se ne repariraju nego kad auto ide u presu, onda skinu mjenjac i stave ga na novi C4 i tako ukrug, tamo od 1980e :D :D :D

http://www.citroenforum.hr/56289-post95.html

Najlosiji mjenjaci su dakle u citroenu, to sto si opisao za mjenjac kakav si vidio je, nazalost, sasvim normalno i to se u citroenu smatra dobrim mjenjacem. Takav je izasao iz tvornice i to je to.


Ovdje imas razna iskustva drugih vozaca ovih kraljevskih kola zvanih citroejn: ROFL

http://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/opcenita-iskustva-s-mjenjacem-1094/index5.html
 

Zmix

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Zmix u krivu si, svaki FAP ima predvidenu kilometrazu nakon koje se mora zamijeniti
Do tada će se auto prodati. :D

Tec, uz dužno poštovanje, mislim da nisi u pravu.
FAP filter se ne menja nego se očisti s vremena na vreme i dospe određena količina aditiva.
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Zmix koliko često se dešava to da izbaci poruku "Risk of particle filter blocking", odnosno to čišćenje? Na koliko pređenih kilometara? I kad se to desi koliko taj proces traje? Ako me to zatekne u vožnji da znam koliko treba da kružim po gradu :). Pričao mi je prijatelj koji ima Opela da je čitao na Opel forumima da oni voze oko svoje zgrade kad im se pojavi ta poruka, čekaju da se proces završi, ako im se to desi kad se vraćaju kući.

Je li to ovaj EOLYS ADDITIV? Cijena je 52 € za litru.
 

Zmix

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Sve zavisi koliko prelaziš autom, kakav je kvalitet goriva i da li je u pitanju gradska vožnja ili vožnja na otvorenom putu. Recimo, u proseku na svakih 700-1000 pređenih kilometara. Proces traje oko 5 minuta.

Postoje dve vrste aditiva i jako treba voditi računa o tome u koji auto ide koji aditiv u zavisnosti od tipa motora. Najbolje je proveriti kod servisera. :)

Imam jedno pitanje za forumaše iz HR... Letos kad sam bio u Dalmaciji sipao sam Evrodizel na INA pumpama u Drnišu i u Kninu. Za te dve i po nedelje boravka prešao sam ukupno oko 1500km i za to vreme mi se FAP filter ÈETIRI puta palio!
Primetio sam da mi je i motor nešto nemirnije radio. :wtf:
U Srbiji sipam isključivo na Avia pumpama i samo jednom mi se FAP upalio a motor dosta mirnije radi.
Šta se dešava sa INA evrodizelom?
 

brezC4

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

imam ja C4 sa 1.6HDi 66kW (iliti kako su francuzi izračunali na neku foru 92KS). mjenjač stvarno mi nikad nije zakrčao. ali ja ga niti ne bacam u visoke okretaje pa šaltam niti ga baš turiram (nije to ni auto za takve stvari). dobro povuče, turbina nema nikakav lag (kick in turbine je već na nekih cca 1700 o/min). ono što me oduvijek fasciniralo kod citroena (a i kod pežoa) su kočnice: odlične.
i nedavno sam mijenjao remenje sa svim natezačima, klizačima, vodenom pumpom itd., a o tome možeš pročitati u posebnoj temi tu na forumu.
u svakom slučaju, sve preporuke.

i btw. zasad imam 103.000km, a mislim da ti je možda najbitnije za dugotrajnost i turbine i samog motora raditi servise izmjene ulja i filtera svakih 10.000km odnosno jednom godišnje (bez obzira kako piše u servisnoj knjižici) i redovito mijenjati ostale filtere (zraka, goriva).
 

Marko

Well-known member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Ma kaksi, citroen radi ponajbolje mjenjace u autoindustriji
Več sah htel nadodati ali si bio brži! Citro i yugo/zastava menjači su tu negdje, čovjeku će biti velika promjena s yarisa na citroena... Hehehehe, Paladine pa si ti sad misli!

Ozbiljno - ako mjenjač šalta OK, znači da je OK - je da malo šalibravo djeluje i zbunjuje one koji su prvi put u doticaju s PSA modelima ali to ti je francuski lajfstajl koji nije uštogljen i koji ima svoje "ja". ;)
 

liberty

Well-known member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

meni je 1.6 hdi predivan motor

prvi put sam se susreo s njime upravo u tom starom modelu c4 u verziji 90 ks
a dosta sam prevalio s njime i u 308 sw
na mene je od tada ostavio izuzetan dojam obzirom sa vozio i neke druge turbodizele (renaultov 1.5 dci isprobao, vw 1.9 tdi vozio dosta km)

1.6 hdi je jednostavno mekan, ddosta tih, elastičan i ne boji se okretaja

zato sam se za njega (u novijoj verziji 8 v) odlučio i kad sam kupovao berlingo
koji sada nakon 1 g i 1 mj ima oko 34 tkm bez problema

pazim samo da mi je ulje pri maksimumu jer sam stalno na autocesti
i uživam u zaista mizernoj potrošnji s obzirom na težinu i aerodinamičnost vozila

s tim hdi se može spustiti potrošnja vrlo nisko... otvorene magistralne ceste bez pretjerivanja i s laganom nogom na gasu tek iznad 4 možda do 4.5 litre. grad se s laganom nogom prelazi 6-6.5 litara, a autoput ovisi o tipu vozila u koji je ugrađen

naravno, blagodat hdi-a kao i svakog dizela je što kad njime zaista juriš autoputom - potrošnja i dalje ostaje u normalnim okvirima (za razliku od benzinaca)
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Hvala na komentarima. Raduje me da je 1.6 HDi tako dobar, da imate dobra iskustva, čuo sam da je stvarno dobar. Nadam se da je i pouzdan i zdržljiv što se tiče kilometraže, ne treba mi par stiotina hiljada kilometara ali ipak ne može se naći polovan ispod 100.000 km, za vikend ću nadam se pogledati taj 1.6 HDi 110 sa oko 135.000 km što je još i ponajmanja kilometraža u oglasima, nadam se da to nije previše. Ma meni da radi dobro narednih 50.000 km mislim da će mi to biti dovoljno, ne vjerujem da ću puno voziti, za početak mi treba prvenstveno da se uhodavam u vožnju, neće tu biti previše vožnje, kasnije možda nešto više. Pošto živim praktično u centru grada sve mi je blizu, i posao mi je blizu, pa mi auto tu ne treba previše, više za neke izlete, to volim, otići do vikendice, skoknuti tu i tamo do Zagreba, vozati se na otvorenoj cesti jer ono malo što sam vozio vidio sam da mi vožnja prija, posebno van grada, samo još da se malo uhodam.


Mene iz svega što čitam više brine da li bih imao problema sa FAP-om i plivajućim zamajcem ako uzmem ovaj sa 110 KS. Negdje sam maloprije pročitao da FAP ne treba mijenjati do 180.000 km.

Može li se na servisu u Citroen salonu prije eventualne kupovine na dijagnostici i pregledu vidjeti stanje FAP-a i plivajućeg zamajca?

Što se tiče servisnih knjižica mogu li se one falsifikovati pa da se ni iz njih ne može pouzadno utvrditi kilometraža? Pošto su mi rekli da je na dijagnostici ne mogu potvrditi.

Koliko sam saznao raspitujući se neke je zapao dobar primjerak C4 pa nemaju nikakvih problema a neki sa svojim imaju baš dosta, nekima navodno izbije 1500 € za godinu dana na popravke.
 

brezC4

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

nekima navodno izbije 1500 € za godinu dana na popravke.
sve je moguće. ali ako je redovito i kako treba održavan, nema problema.

Što se tiče servisnih knjižica mogu li se one falsifikovati
sve se može kad se hoće :)

neće tu biti previše vožnje, kasnije možda nešto više. Pošto živim praktično u centru grada sve mi je blizu, i posao mi je blizu, pa mi auto tu ne treba previše, više za neke izlete, to volim, otići do vikendice, skoknuti tu i tamo do Zagreba, vozati se na otvorenoj cesti jer ono malo što sam vozio vidio sam da mi vožnja prija, posebno van grada, samo još da se malo uhodam.
po ovome što si napisao, ako te baš brine taj FAP, bolje onda uzmeš ovaj sa 66kW 1.6HDi

potrošnja u vožnji po magistrali iliti otvorenoj cesti (80-95km/h uz pokoje preticanje) - 4l/100km, autocesta uz tempomat na 130km/h - 6,2l/100km, grad - 6,8-7,5l/100km

podaci su sa BC-a
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

po ovome što si napisao, ako te baš brine taj FAP, bolje onda uzmeš ovaj sa 66kW 1.6HDi
To je otvorena opcija, ali ako mi se generalno ovaj sa 110 KS koji ću gledati više svidi, bolje mi "legne", bude mi bolje djelovao unutra, ima više opreme, jeftiniji, urađen veliki servis...onda će me više vući da uzmem njega :)

Zmix kaže da nema problema sa FAP-om, kaže i da se ne mora auto "produvati" na otvorenoj cesti kako drugi kažu za FAP već je dovoljno voziti po gradu tih nekih 5 minuta dok se to odradi, ako je tako onda super. U krajnjem slučaju kažu da se FAP može izvaditi, neki tako urade i auto im radi kao što je radio i prije, kako sam shvatio ta intevencija je jeftinija od servisiranja FAP-a koji je zapušen/stradao/pokvaren.
 

brezC4

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

nekih 5 minuta dok se to odradi
u uputama za uporabu vozila piše:
PROÈISTAÈ ÈESTICA
(DIZEL)
Uz katalizator, taj pročistač aktivno
sudjeluje u osiguranju kvalitete zraka
zadržavanjem neizgorenih štetnih
čestica, čime se sprečava nastajanje
crnog dima u ispuhu.
Zapunjenje pročistača čestica
Paljenje žaruljice SERVICE
i poruka na ploči s instrumentima
ukazuju na početak
zapunjenja pročistača
čestica (u uvjetima iznimno dugotrajne
gradske vožnje: mala brzina, zastoji...).
Za regeneraciju pročistača
preporučuje se, čim to dopuste
prometni uvjeti, vožnja brzinom
od 60 km/h ili većom, najmanje
5 minuta (dok ne nestane poruka
upozorenja).
Ako upozorenje ne nestane, obratite
se mreži CITROËN.
Napomena: nakon dužeg rada
motora u vrlo sporoj vožnji ili u praznom
hodu, prilikom ubrzanja iznimno
se može zamijetiti ispuštanje
vodene pare iz ispuha. Vodena para
nema nikakva utjecaja na ponašanje
vozila ni na okoliš.
stranica 26
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Hvala :)

preporučuje se, čim to dopuste prometni uvjeti, vožnja brzinom od 60 km/h ili većom, najmanje 5 minuta (dok ne nestane poruka upozorenja)

Nije strašno, ako je tako onda ne bi trebalo biti nekih problema.

A koliko se smije čekati nakon tog "Paljenje žaruljice SERVICE i poruka na ploči s nstrumentima ukazuju na početak zapunjenja pročistača čestica"? Da li moram istog momenta stvarati uslove za preporučenu bržu vožnju? Znači vozim se po gradu, to se pojavi, i moram odmah da ga izvezem malo izvan grada na otvorenu cestu da se to odradi?
 

liberty

Well-known member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

pa trebalo bi odmah
s time mislim da bi trebalo staviti naglasak na vožnju na višim okretajima a ne toliko na brzinu
jer ne vjerujem da bi mu pomogla vožnja pri 60 kmh u 5. brzini
 
Na vrh