dok sam tamo išao (do 2010) je bilo super
uvijek bi sve obavili, čak i više od toga, jednom su popravljali i neko oštećenje na autu (nisu oni lakirali) - ugodni i vlasnik i kćerka, kod njih je i kupljen auto (odlična prodavačica Sanda)
ajmo malo usporedba golf i scala
dakle sjednem nakon 10 dana u scalu
susjed trimerom kosio travu pa se sve zalijepilo po boku auta, pa da ga isperem.....već znamo da sam osjetljiv na to
scala pokazuje koliko je auto industrija i napredovala i nazadovala u odnosu na golfa
1. motor - benzinci
1.6 atmosferac 4 cilindra 100 ks prosječno troši 8,5 litara barem, vrlo kratki stupnjevi prijenosa (na 100 kmh je iznad 3.000 okretaja, ima 5. brzina, sve smo si rekli)
krajnja brzina oko 188 kmh, ubrzanje - nemam pojma, negdje između 11 i 12 sec, da sad ne tražim (bliže 12)
1.0 tsi turbo 3 cilindra 110 ks u istim uvjetima mu je prosjek 6,5-7 litara, ajmo reći da troši 2 litre manje u vćini situacija u kojima ja koristim auto, dugi stupnjevi prijenosa , krajnja oko 200 kmh, ubrzanje oko 10,5 sec (da ne tražim)
u praksi - razlika nebo i zemlja, mali 1.0 je dokaz napretka tehnologije - lagano se zavrti bez pogovora, ekonomičan, živahan, veseo, daje više nego što se od njega očekuje
mjenjači su jednako ugodni
oba motora su dosta mirna i tiha - benzinci, preporod nakon dizelaša
što ovdje spašava golf - što ima plin, jer kad scala po gradu troši npr. 8, golf troši 11, ali ima plin - dakle troši cca 7 (pretpostavljam do sada što sam se na to obazirao) - meni je bitno da u konačnici oba auta nisu veliki potrošači
2. ovjes
golf je težak, krut, stabilan, manje se naginje (ima 17, spušteniji ovjes jer je Highline), Scala je na bazi Pola napravljena, ali začudo, Scala se jako dobro drži, ugodna, tih rad ovjesa, ne ponaša se kao manji auto
3. svjetla
halogen golf ili full led (bolji led Scala) - Scala vodi 10:0
ne moram objašnjavati, sav napredak se vidi tu, jučer nakon 10 dana s full led sam se preporodio
4. stražnja klupa i prtljažnik
- prostranija je scala koja je i veći auto, dulja je čini mi se oko 16 cm, ima veći međuosovinski razmak, ujedno širina kabine mislim da je tu negdje
5. osjećaj u vožnji, položaj sjedenja
- u golfu se duboko sjedi, armatura ispred vozača je visoko, oldschool, materijali su mekši i bogatiji nego u scali, podizači prozora su vozaču odmah na dohvat rujke visoko, ali su sjedeće površine malo kraće - kako god se čovjek namjesti, u Scali kao da si u SUV, više se sjedi - mogu ja podesiti sjedala i po visini, ali osjećaj je upravo takav
s golfom možeš uletiti u zavoj i izletiti iz njega kakogod, s scalom se to čovjek ne bi usudio napraviti
oba su ugodna u kabini, svaki ima svoje prednosti
6. infotainment
golf ima bolji infotainment (najslabiji = radio, 2. je radio + cd, 3. je ovaj moj a to je već touch screen i 4. je još malo opremljeniji s navigacijom
ne patim od infotainmenta - ali napredak je očit - Scala pobjeđuje
ali golf isto ima AUT klimu i to potpuno odvojenu od infotainmenta
filigranska obrada ćega danas više nema vidi se po pepeljari i upaljaču kod golfa koji su i metalni i ispod poklopca pred mjenjačem - scala nema poklopac, pepeljara je plastična kantica, a upaljač je vidljiv pored ručne kočnice
bitno je naglasiti da je taj 1.6 vw-ov motor praktički iz 1996. godine.....dakle i 2009. kad je ugrađen u golfa je bio polako zastario
ali ga krasi jednostavnost, otpornost na plin
radi se o 8 ventila, tako da je vrlo elastičan već od 1.500 okretaja - može ga se komotno voziti na niskim okretajima
a na visokima malo "pokaže zube"
npr. ford 1.6 16 V iste konjaže (oko 100 ks) je malo življi motor na višim okretajima (istina u vozilu 250 kg lakšem od golfa, tako da nije za usporediti)
a podjednako je rastrošan
s time da 1.6 od forda smatram kvalitetnijim motorom (rađen u suradnji s yamahom)