Neobavezni razgovori (stara tema)

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

La Marche

Iskreni optimist
Sad sam tek vidio, pa se vraćam sasvim off topic na gramatiku, zanimljiv problem;

Kako bi trebalo napisati da si išao do mjesta koje se zove Borský Mikuláš?

Kad usporedim s ovim:

http://pravopis.hr/pravilo/pisanje-oblika-i-posvojnih-pridjeva-od-opcih-rijeci-i-imena/48/

mislim da bi genitiv imena Borský Mikuláš prema mom shvaćanju gore navedenog na standardnom Hrvatskom jeziku, kakav nastojim koristiti, glasio ili "Borskog Mikuláša" ili "Borskog Mikulaša". Èini mi se da bi oba oblika bila pravilna.

Oj vborovicu (vokativ) Kako bi ti drukčije napisao Borský Mikuláš u genitivu na Hrvatskom jeziku, daj mi molim te napiši.
 

vborovic

C5 modifikator
Nisam znao da sam završio kroatistiku i/ili slavistiku da sam pozvan za odgovoriti na ovo pitanje ... inače, koga zanima više, nek si ovdje prouči djelić logike na slovačkom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Slovak_declension

Moje mišljenje je da ne možeš stavljati u genitiv po hrvatskom pravopisu originalne nazive na stranom jeziku, dakle moraju se prvo prevesti na hrvatski (da se izgube svi ne-hr znakovi za početak, a i da se prilagodi našem pravopisu), i onda ako je osnova Borski Mikulaš, pičiš po našem ...

N - Borski Mikulaš
G - Borskog Mikulaša
D - Borskom Mikulašu
A - Borski Mikulaš
V - Borski Mikulaš(e)
L - Borskom Mikulašu
I - Borskim Mikulašom (moguća varijanta -em)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Počelo je... a baš neki dan članak o tome kako će ti autopiloti doć u situaciju birat primjerice ubit vozača ili pješaka i slično...

Ovaj lik što je poginuo je nedugo prije stavio na jubitubi kako je vešmašina izbjegla sudar.

 

vborovic

C5 modifikator
Počelo je i toga će biti sve više, očito i nažalost ... ajmo ovako, školski primjer ... zrakoplovstvo, civilno, a pogotovo vojno ... još prije 40 godina su postojali auto piloti koji dovedu zrakoplov do same piste, doslovce pilot ništa ne mora raditi ... ALI, pilot je taj koji radi završno ravnanje i zapravo spušta zrakoplov na zemlju ... zašto netko misli da će autom moći upravljati automatizirani sustavi meni uopće nije jasno (i kt ome, za razliku od zrakoplovstva, u nekontroliranom i nepredvidivom sustavu) ... da je 100% automobila automatizirano, što zbog nekog bug-a, ili neke greške koja recimo nema veze sa samim autom (tipa, ostanak bez benzina), nema tog sustava danas ni u skoroj budućnosti koji će moći i znati odreagirati na "ljudski" način na nepredvidive situacije... a kako će se poslije naći stvarni krivac (vozač neće sigurno prihvatiti grešku ako sam nije bio kiriv, nego će tužiti auto proizvođača ... a po zakonu, vozač je isključivo stvarna i fizička osoba s imenom i prezimenom)

i da 10 puta dnevno autopilot ubije nekog, opet će 1000 puta manje ljudi umrijet na cestama nego sada
Molim te da mi objasniš tu matematiku ... :confused:
 

mamut

C5
Donator foruma
to je naravno figurativno rečeno, neznam zašto misliš da će autopiloti ubijat ljude u toj mjeri kojoj to radimo mi za volanom?

autonomni auti stižu velikom brzinom, htjeli mi to ili ne, svi ozbiljni igrači već su unutra, Hrvatska se pretpostavljam nemora još neko vrijeme brinut ali razvijenom dijelu svijeta to će doći za čas
 

Cutac

Prèkaroš
Ja mislim da sada, dok je puno previše loših vozača na cestama, autonomna vožnja nema što tražiti(osim na praznoj cesti), ali kada sve to bude jako rašireno i kada se ceste prilagode autonomnim automobilima, mislim da će broj nesreća biti drastično niži.

Najveći problem je spomenut u Top Gearu(S22E06) - što kada treba birati?
Izbjeći kamion i zgaziti troje ljudi ili ubiti tebe u autu?
 

Sale

cfh
Uredništvo foruma
zašto netko misli da će autom moći upravljati automatizirani sustavi meni uopće nije jasno
Koncept routing'n'switchinga sličan IP-u?

Nema bojazni kako će s mojeg stroja ovaj post doći do tvojeg, a da se pritom, pored milijardu drugih requesta, ne 'zabije' u tuđi post, stranicu, završi na nekom desetom forumu, ode u loop. :) Karikiram, ali shvaćaš što želim reći.
 

deda

New member
Da bi to funkcioniralo,onda moraju 100% sva prometala biti u tom sustavu,inače do tada drek u pljusku.Dakle od pješaka,biciklista,rolera,kočija,traktora,padobranaca,paraglajdera,skijaša,sanjkaša,maratonaca i ostalih ...aca.
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Ako se ne varam, u zrakoplovstvu se koristi (bi se trebalo koristiti/težiti korištenju) six sigma tehnika. Ona ovako prosto znači da je vjerojatnost greške tj. kvara manja od 99.99966%, to je zapravo pouzdanost sustava. (citat s wikipedije:"A six sigma process is one in which 99.99966% of all opportunities to produce some feature of a part are statistically expected to be free of defects (3.4 defective features per million opportunities).") Ne znam zašto bi se išta manje primjenjivalo i u autonomnim automobilima...to je uvedeno zbog sigurnosti, jer su ljudski životi u pitanju, mislim da bi trebalo biti i ovdje primjenjivo...:thinking:
 

vborovic

C5 modifikator
Ako se ne varam, u zrakoplovstvu se koristi
Ja ću se izuzeti iz daljnje rasprave na tu temu ... :angel:

Nastavak na već spomenutu Teslu: http://www.businessinsider.com/tesla-airbag-didnt-deploy-in-autopilot-crash-2016-7

Dakle, prema ovome ispada sve bolje od boljega, ljudi će sjediti u autu čitajući novine, pijući kavu, gledajući filmove, a auto nek se sam vozi ... halo: pojam profesionalni (i službeni) vozač ... postoji s razlogom ... sve ostalo je luk i voda
 

mamut

C5
Donator foruma
sve će to nestat, kak će nestat blagajnice u konzumu tak će i to

kada, neznam..kada se sve na cesti ''autopilotizira'', ne tak skoro, al budućnost je takva garantirano tu nema dvojbe nikakve

uostalom neznam dal znaš da je ovo TESTNO i NE PREPORUÈA se micat ruke s volana, čovjek je gledo film piše, tak da zašto uopće raspravljamo o gluposti koju je izvazvao čovjek a ne stroj
 

vborovic

C5 modifikator
Je, ne bi bilo tak jednostavno ... auto reklamiraju da ima mogućnost sam odreagirati na vanjske prometne okolnosti, isto kak danas već i automobili srednje klase imaju aktivne doppler tempomate, koji će (u teoriji) odreagirati na usporenje vozila ispred sebe ... sve to je pomoć, i isključivo pomoć, a ne nešto na što ti kao vozač možeš zaboraviti da će netko drugi umjesto tebe odraditi ... a glavni problem u svemu tome je marketing koji agresivno reklamira takve stvari (rasterećenje vozača, smanjenje umora, bla bla) ... posljedice toga će tek postati očite, porastom broja takvih vozila u prometu ... čovjek se opustio, a stroj pokazao da nije savršen (kao što nikad neće ni biti) ...
 

mamut

C5
Donator foruma
čovjek se opustio :D sad se opušta na boljem mjestu, ko mu kriv, autonomija je ponavljam testna

(kao što nikad neće ni biti)
trenutno je savrseniji od covjeka, u buducnosti moze biti samo bolje, siguran sam da mnogi dnevno koriste autonomiju a tek smo doživjeli prvi smrtni slučaj, iako nije kriv auto nego čovjek koji se opustio :D

dok je recimo samo na današnji dan autima poginulo bezbroj ljudi
 

vborovic

C5 modifikator
mnogi dnevno koriste autonomiju
nije kriv auto nego čovjek koji se opustio
Ovo se upravo kosi jedno s drugim, kako može biti čovjek kriv ako je prepustio autu da autonomno radi ono za što ga je netko napravio? Nitko si ne kupuje takve aute da će se i dalje voziti kao i u "običnom" autu, nego da ga auto sam vozi i to je jednostavna činjenica ... čim se to događa, vozač se prepušta u ruke stroju i očekuje od njega da bude nepogrešiv ... ako airbag ne odradi - a trebao je, tko je kriv: vozač ili proizvođač? E, upravo se to bude počelo događati sa tom automatizacijom, vozači će kriviti proizvođača, i to je neupitno ...
 

mamut

C5
Donator foruma
ne kosi se to dvoje jer kad sam napisao ''mnogi dnevno koriste autonomiju'' to znači da svjesno krše pravila proizvođača automobila, to jest ne drže ruke na volanu nego ko zna di

kada to više nebude u testnoj fazi sigurno će i tesla maknut upozorenje, ne tak skoro


što se airbaga tiče, jel se ikad desilo da airbag zablokira? mislim da da, podosta puta, sad se desilo tesli i kaos

velim sve je to još daleko od globalne upotrebe, i autonomija i zakoni su daleko od finalizacije
 

vborovic

C5 modifikator
Kaj je to za toster ... :D ...

@ mamut - Opet, stavi se u perspektivu kupca auta ... imaš samovozeći auto a nesmiješ ga koristitit ... baš ne ide jedno s drugim ... dalje, ta funkcija se ne testira čim je u prometu, dakle već je prošla testiranje, jer inače ne bi mogao auto biti pušten u promet i registriran ... proizvođač kaže da testiraju jer unaprijeđuju funckionalnost i algoritme (Tesla konkretno ima redovite update-ove za kompletin softver auta), ali ta funkcija je tu i ona se može koristiti ... da se ne smije, jer nije dovoljno sigurna, blokirali bi je, ili bi općenito isporučivali aute bez te funkcije ...

Uglavnom, netko se gadno zaletio stavljajući takve aute u promet ...
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh