DS5 by MacSlavko

Strix83

New member
Jeste smeg iv2, verzija je iz 2015te, navodno postoji i novija,mada me svi ubeđuju da sam njom ne dobijam ništa novo i da nema potrebe da je instaliram - mada bih svakako hteo to da uradim.
Neko je definitno čačkao pogotovo taj desni zvučnik, jer postoji rupa u stiroporu/izolaciji.
Probali smo i da zamenimo žice, taj jedan kanal je definitivno problematičan. Da nije možda problem u eurojacku?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Može biti svašta...
Ako imaš nekog pouzdanog majstora za auto elektroniku / akustiku on će ti to znati naći i srediti.
Ovako možemo samo nagađati u čemu je poroblem...
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Htjedoh nešto napisati o retrofitu AFILa u svoj DS5, pa vidim da sam i dosta drugih stvari u međuvremenu ugradio a zaboravio izvijestiti svekoliku zainteresiranu javnost...

Pa idemo redom (ukratko):
- ugrađena špijunska LED lampica za nadzor regeneracije DPF-a (tijekom koje se "potajno" uključuju grijači retrovizora i zadnjeg stakla)...
- ugrađeni sekvencijalni "žmigavci" u retrovozore. Prije su u njima bili oni obični (statični), a u prednjem braniku sekvencionalni pa mi to nije bilo usklađeno. Sad se i jedni i drugi "izdužuju"...
- ugrađen i onaj famozni BTA2.0 modul koji ide uz prethodno ugrađeni NAC. Originalni BTA (koji radi na EGDE mreži) sad stoji doma skupa sa originalnom SMEG+IV2 navigacijom...
- kupljen set originalnih 18" Adelaide felgi, aktivirani novi TPMS i stavljene dobre (rabljene) Continental ljetne gume...
- ugrađena OEM ambijentalna rasvjeta u vrata (osvjetljene unutarnje kvake i pretinci). Tu sam se opako namučio s provlačenjem struje u vrata, kroz konektore u A i B stupovima karoserije! Ugl, za jedna vrata mi je trebao cijeli jedan dan. Ne bih to ponovio, ali mi je drago da sam to učinio. Fakat lijepo izgleda po nići (jedna od stvari koje definitivno nisam mogao naći kad sam kupovao auto)...
- usput sam promijenio i originalne no-name zvučnike te stavio JBL Club 622 (60W) koji daju vrlo pristojnan zvuk...
- na red je došla i ugradnja druge ispušne cijevi! Naime, zadnji lonac originalno s dvije kratke cijevi ide samo u desni ispušni otvor, a onaj lijevi je stoji za ukras?! Taj fake otvor mi je stalno zapinjao za oči, pa sam našao majstora koji mi je iz lonca izveo drugu cijev na tu lijevu stranu te sad to izgleda kako je oduvijek trebalo izgledati...
 

Prilozi

Colnago

Active member
Donator foruma
Htjedoh nešto napisati o retrofitu AFILa u svoj DS5, pa vidim da sam i dosta drugih stvari u međuvremenu ugradio a zaboravio izvijestiti svekoliku zainteresiranu javnost...

Pa idemo redom (ukratko):
- ugrađena špijunska LED lampica za nadzor regeneracije DPF-a (tijekom koje se "potajno" uključuju grijači retrovizora i zadnjeg stakla)...
- ugrađeni sekvencijalni "žmigavci" u retrovozore. Prije su u njima bili oni obični (statični), a u prednjem braniku sekvencionalni pa mi to nije bilo usklađeno. Sad se i jedni i drugi "izdužuju"...
- ugrađen i onaj famozni BTA2.0 modul koji ide uz prethodno ugrađeni NAC. Originalni BTA (koji radi na EGDE mreži) sad stoji doma skupa sa originalnom SMEG+IV2 navigacijom...
- kupljen set originalnih 18" Adelaide felgi, aktivirani novi TPMS i stavljene dobre (rabljene) Continental ljetne gume...
- ugrađena OEM ambijentalna rasvjeta u vrata (osvjetljene unutarnje kvake i pretinci). Tu sam se opako namučio s provlačenjem struje u vrata, kroz konektore u A i B stupovima karoserije! Ugl, za jedna vrata mi je trebao cijeli jedan dan. Ne bih to ponovio, ali mi je drago da sam to učinio. Fakat lijepo izgleda po nići (jedna od stvari koje definitivno nisam mogao naći kad sam kupovao auto)...
- usput sam promijenio i originalne no-name zvučnike te stavio JBL Club 622 (60W) koji daju vrlo pristojnan zvuk...
- na red je došla i ugradnja druge ispušne cijevi! Naime, zadnji lonac originalno s dvije kratke cijevi ide samo u desni ispušni otvor, a onaj lijevi je stoji za ukras?! Taj fake otvor mi je stalno zapinjao za oči, pa sam našao majstora koji mi je iz lonca izveo drugu cijev na tu lijevu stranu te sad to izgleda kako je oduvijek trebalo izgledati...
Da li si slikao BTA 2.0 ili originalni ? Privlači pažnju da je Magnetti Mareli ukoliko je BTA 2.0 :)
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
A onda je na red došao AFIL (prednja kamera i 2 sustava: HBA tj. automatsko prebacivanje kratkih/dugih svjetala i LDW oliti upozorenje na nenamjerno prelaženje crte.
To sam želio još otkako sam kupio auto (3+ god), ali nije bilo jednostavno naći izvore i saznati što točno treba raditi, kao ni same dijelove z ugradnju. Oko dvije godine sam lutao Internetom na tu temu dok nisam na Drive2.ru naišao na par likova koji su to ugradili (samo jedan je bio voljan dodatno pojasniti i odgovarati na pitanja), zatim mi je pomogao legendarni Leloman s portugalskog DSTeama na FB, a na kraju (i najviše) stanoviti Rodrigo iz Brazila koji me je vodio step-by-step u zadnjim koracima instalacije.

Samu CMV kameru sam tražio više od 6 mjeseci i konačno našao u Španjolskoj (ne pitajte za cijenu)! No, kad već pitate, odgovor je: 178€ sa shippingom! Iz Nizozemske i Norveške su bile preko 300€, a nova je 600-700€ u ovlaštenom (kad sam zadnji put pitao). Pa sam onda s ovom (najnoviji model iz 2016. i sa zadnjim sw) još dobro i prošao?? :)
Anyway; ugradnja je donekle jednostavna: kamera ide umjesto postojećeg senzora svjetla i kiše, no treba joj dodati CanH i CanL žicu iz BSI-ja (napon i uzemljenje se koristi iz postojećeg ožičenja za senzor svjetla/kiše na vjetrobranu).
Zatim u BSI-ju treba kameru označiti kao prisutnu (a senzor svjetla/kiše označiti odsutnim), te u odjeljku Svjetla-Signalizacija na dva mjesta uključiti funkciju automatskih dugih svjetala.

I bilo bi jednostavno da je samo to!
No, kako moj DS tvornički nije imao taj sustav, onda ne postoji ni ožičenje za tipke ispod volana kojima se ti sustavi uključuju/isključuju. U nedostatku toga moguće je dodati virtualne tipke za touchscreenu, ali za to vam treba Arduino i VLudov program za telekodiranje bez Diagboxa. To, naravno, treba dobro proučiti (na fracuskom), nabaviti Arduino i Shiled, s GitHuba skinuti software i probati raditi s time. Kod samog telekodiranja sam zapeo na jednom parametru i tu mi je pomogao prodavač s eBaya od kojeg sam prije 18 mjeseci kupio NAC! Dva sata je to kroz Teamviewer mrdao i konačno riješio problem!
Tipke su potom došle na zaslon, ali... Da bi tipka ON ostala uključena, potrebno je još malo magije na konektoru digitalnih satova (da vas sad ne davim detaljima). Uglavnom, nakon 2+ godine pripreme i montaže konačno mi radi HBA! Dakle svjetla se po noći sama veselo prebacuju s dugih na kratka i obratno i to prilično pravovremeno, rekao bih...
No, to je samo polovica sustava! Još ostaje ugraditi vibro-motore u sjedala radi upozorenja na nenamjerno prelaženje crte.

A o tome u sljedećoj epizodi retrofita by Slafkko...
Hvala na pažni!
😎
Da li si slikao BTA 2.0 ili originalni ? Privlači pažnju da je Magnetti Mareli ukoliko je BTA 2.0 :)
Je, i taj BTA2.0 je radio Magneti Marelli. Vidi oznake (i datum) na uređaju. Nakon 2016. se više nije radio prvi BTA, nego samo BTA2.0 (ili ATB, kasnije i 3.0 itd). Također, i Diagbox ga vidi kao BTA2...
 

Prilozi

szahtila

Well-known member
A onda je na red došao AFIL (prednja kamera i 2 sustava: HBA tj. automatsko prebacivanje kratkih/dugih svjetala i LDW oliti upozorenje na nenamjerno prelaženje crte.
To sam želio još otkako sam kupio auto (3+ god), ali nije bilo jednostavno naći izvore i saznati što točno treba raditi, kao ni same dijelove z ugradnju. Oko dvije godine sam lutao Internetom na tu temu dok nisam na Drive2.ru naišao na par likova koji su to ugradili (samo jedan je bio voljan dodatno pojasniti i odgovarati na pitanja), zatim mi je pomogao legendarni Leloman s portugalskog DSTeama na FB, a na kraju (i najviše) stanoviti Rodrigo iz Brazila koji me je vodio step-by-step u zadnjim koracima instalacije.

Samu CMV kameru sam tražio više od 6 mjeseci i konačno našao u Španjolskoj (ne pitajte za cijenu)! No, kad već pitate, odgovor je: 178€ sa shippingom! Iz Nizozemske i Norveške su bile preko 300€, a nova je 600-700€ u ovlaštenom (kad sam zadnji put pitao). Pa sam onda s ovom (najnoviji model iz 2016. i sa zadnjim sw) još dobro i prošao?? :)
Anyway; ugradnja je donekle jednostavna: kamera ide umjesto postojećeg senzora svjetla i kiše, no treba joj dodati CanH i CanL žicu iz BSI-ja (napon i uzemljenje se koristi iz postojećeg ožičenja za senzor svjetla/kiše na vjetrobranu).
Zatim u BSI-ju treba kameru označiti kao prisutnu (a senzor svjetla/kiše označiti odsutnim), te u odjeljku Svjetla-Signalizacija na dva mjesta uključiti funkciju automatskih dugih svjetala.

I bilo bi jednostavno da je samo to!
No, kako moj DS tvornički nije imao taj sustav, onda ne postoji ni ožičenje za tipke ispod volana kojima se ti sustavi uključuju/isključuju. U nedostatku toga moguće je dodati virtualne tipke za touchscreenu, ali za to vam treba Arduino i VLudov program za telekodiranje bez Diagboxa. To, naravno, treba dobro proučiti (na fracuskom), nabaviti Arduino i Shiled, s GitHuba skinuti software i probati raditi s time. Kod samog telekodiranja sam zapeo na jednom parametru i tu mi je pomogao prodavač s eBaya od kojeg sam prije 18 mjeseci kupio NAC! Dva sata je to kroz Teamviewer mrdao i konačno riješio problem!
Tipke su potom došle na zaslon, ali... Da bi tipka ON ostala uključena, potrebno je još malo magije na konektoru digitalnih satova (da vas sad ne davim detaljima). Uglavnom, nakon 2+ godine pripreme i montaže konačno mi radi HBA! Dakle svjetla se po noći sama veselo prebacuju s dugih na kratka i obratno i to prilično pravovremeno, rekao bih...
No, to je samo polovica sustava! Još ostaje ugraditi vibro-motore u sjedala radi upozorenja na nenamjerno prelaženje crte.

A o tome u sljedećoj epizodi retrofita by Slafkko...
Hvala na pažni!
😎

Je, i taj BTA2.0 je radio Magneti Marelli. Vidi oznake (i datum) na uređaju. Nakon 2016. se više nije radio prvi BTA, nego samo BTA2.0 (ili ATB, kasnije i 3.0 itd). Također, i Diagbox ga vidi kao BTA2...
Naklon do poda!
 

szahtila

Well-known member
za to vam treba Arduino i VLudov program za telekodiranje bez Diagboxa.
Jel moguće time kodirati na Citroenima mlađim od 2017,za koje se inače plaćaju tokeni?
Jel moguće time kodirati na Citroenima mlađim od 2017,za koje se inače plaćaju tokeni?
Vidim da na obd2 spajaš samo dvije žice, to je can linija? Odakle uzimaš gnd i +12?
 
Posljednje uređivanje:

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Jel moguće time kodirati na Citroenima mlađim od 2017,za koje se inače plaćaju tokeni?

Vidim da na obd2 spajaš samo dvije žice, to je can linija? Odakle uzimaš gnd i +12?
Uglavnom ne…
Taj Arduino tool radi samo s NAC i RCC uređajima (svih generacija), tj. preko njih ulazi u BSI i može svašta… A to su uglavnom auti, od 2016. nadalje.
Spaja se samo Can H&L u OBD. Struju i GND dobiva iz laptopa (USB) na koji je spojen i na kojem je sw…
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
Ne. Taj Arduino tool radi samo s NAC i RCC uređajima (svih generacija), tj. preko njih ulazi u BSI i može svašta…
Malo mi je ovo nejasno. Imam Nac Wave2, 12/2017 godine. Na njemu mogu ili ne mogu nešto mijenjati tj. kodirati?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Svaka čast!
I tebi na pravovremenoj informaciji (da je kamera s DS5)!
Ona s C4 II isto izgleda i ima isti Ref. Nr., ali ne bi radila dobro na DS5 zbog drukčije kalibracije, tj. podatka o visini…
Malo mi je ovo nejasno. Imam Nac Wave2, 12/2017 godine. Na njemu mogu ili ne mogu nešto mijenjati tj. kodirati?
Po godištima je teško precizno reći. No, ako imaš NAC, onda je to - to! Možeš se spojiti preko njega na BSI (i zaobići sva ograničenja ServiceBoxa) i složiti što ti treba... Posudim ti Arduino pa se igraj! A do tada prouči VLudov tutorial (na francuskom): https://vlud.net/nac-telecodage.html
:cool:
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
I tebi na pravovremenoj informaciji (da je kamera s DS5)!
Ona s C4 II isto izgleda i ima isti Ref. Nr., ali ne bi radila dobro na DS5 zbog drukčije kalibracije, tj. podatka o visini…

Po godištima je teško precizno reći. No, ako imaš NAC, onda je to - to! Možeš se spojiti preko njega na BSI (i zaobići sva ograničenja ServiceBoxa) i složiti što ti treba... Posudim ti Arduino pa se igraj! A do tada prouči VLudov tutorial (na francuskom): https://vlud.net/nac-telecodage.html
:cool:
Arduina imam više vrsta, radio sam svašta sa njime, od meteo stanice, laserske gravirke do programatora za suđericu. Nabaviću još Can shield, tutorial mi je poznat već neko vrijeme, i naravno hvala na ponudi
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Zar se ne može samo učitati drugi FW?
U kameru?
Može jedino ako si ovl. servis, odn. ako imaš pristup Stellantis serverima. Ako probaš mrdati po postavkama kamere bez toga, zablokirat će se i onda je opet samo ovl. servis (a i oni će tražiti pristup tehničke službe koja im daje dopuštenje na upit) može otključati…
Zato sam tražio kameru koja je iz iste serije kao moj DS5 (facelift) i na najnovijem softweru. Većina ih je tad imala Xenon svjetla, a ovaj s AFILom najvjerojatnije, tako da sve paše na moj bez potrebe dodatnog podešavanja.
Eto, nakon 6 mjeseci pretrage po eBayu, raznim poljskim, nizozemskim, norveškim i španjolskim oglasnicima, našao sam jednu koja odgovara po Plug&Play principu…
😎
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Htjedoh nešto napisati o retrofitu AFILa u svoj DS5, pa vidim da sam i dosta drugih stvari u međuvremenu ugradio a zaboravio izvijestiti svekoliku zainteresiranu javnost...

Pa idemo redom (ukratko):
- ugrađena špijunska LED lampica za nadzor regeneracije DPF-a (tijekom koje se "potajno" uključuju grijači retrovizora i zadnjeg stakla)...
- ugrađeni sekvencijalni "žmigavci" u retrovozore. Prije su u njima bili oni obični (statični), a u prednjem braniku sekvencionalni pa mi to nije bilo usklađeno. Sad se i jedni i drugi "izdužuju"...
- ugrađen i onaj famozni BTA2.0 modul koji ide uz prethodno ugrađeni NAC. Originalni BTA (koji radi na EGDE mreži) sad stoji doma skupa sa originalnom SMEG+IV2 navigacijom...
- kupljen set originalnih 18" Adelaide felgi, aktivirani novi TPMS i stavljene dobre (rabljene) Continental ljetne gume...
- ugrađena OEM ambijentalna rasvjeta u vrata (osvjetljene unutarnje kvake i pretinci). Tu sam se opako namučio s provlačenjem struje u vrata, kroz konektore u A i B stupovima karoserije! Ugl, za jedna vrata mi je trebao cijeli jedan dan. Ne bih to ponovio, ali mi je drago da sam to učinio. Fakat lijepo izgleda po nići (jedna od stvari koje definitivno nisam mogao naći kad sam kupovao auto)...
- usput sam promijenio i originalne no-name zvučnike te stavio JBL Club 622 (60W) koji daju vrlo pristojnan zvuk...
- na red je došla i ugradnja druge ispušne cijevi! Naime, zadnji lonac originalno s dvije kratke cijevi ide samo u desni ispušni otvor, a onaj lijevi je stoji za ukras?! Taj fake otvor mi je stalno zapinjao za oči, pa sam našao majstora koji mi je iz lonca izveo drugu cijev na tu lijevu stranu te sad to izgleda kako je oduvijek trebalo izgledati...
Zanima me ova špijunska led lampica za nadzor Regeneracije!Imaju li negdje na forumu uputstva za ugradnju,i dali na svim Citroenima potajno uključuju se iste funkcije,tj.grijač retrovizora,i zadnjeg stakla!Ni neznam dali mi grije retrovizore u C4 Grand Picassu iz 2017-te!I dali itko ima pristup ServiceBox-u nakon 2014-te!Htio bi recimo znati oko održavanja Aisin automatskog mjenjača(ATE6 mislim)!A i rado bi si poskidao sve oko mog modela,a 30-tak eura za 24 h mi se čine previše!Jedino da konstantno sjedim i skidam......!Trenutno sam i u postupku nabave drugog Diagbox-a,kad sam prešao na Mazdu,mislio sam više netreba.....i prodao!
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Zanima me ova špijunska led lampica za nadzor Regeneracije!Imaju li negdje na forumu uputstva za ugradnju,i dali na svim Citroenima potajno uključuju se iste funkcije,tj.grijač retrovizora,i zadnjeg stakla!Ni neznam dali mi grije retrovizore u C4 Grand Picassu iz 2017-te!I dali itko ima pristup ServiceBox-u nakon 2014-te!Htio bi recimo znati oko održavanja Aisin automatskog mjenjača(ATE6 mislim)!A i rado bi si poskidao sve oko mog modela,a 30-tak eura za 24 h mi se čine previše!Jedino da konstantno sjedim i skidam......!Trenutno sam i u postupku nabave drugog Diagbox-a,kad sam prešao na Mazdu,mislio sam više netreba.....i prodao!
Siguran sam da tvoj C4 II ima grijane retrovizore. Ipak, to lako provjeriš kad uključiš odmagljivanje zadnjeg stakla. Stavi tad ruku na retrovizor i ako se grije - to ti je izvor za 12V spy LED. Naime, BSI "potajno" uključuje ta el. trošila za vrijeme regeneracije (ne pale se lampice kao kad ti stisneš gumb za odmagljivanje) kako bi se što više opteretio motor/alternator, te se što više goriva (s aditivom za DPF) ubrizgavalo u cilindre pa se onda diže temperatura u DPFu i spaljuju nakupljene čestice čađe...
Ne znam točno kako se na tvom C4 II skidaju poklopci retrovizora, ali vjerujem da je slično kao i na Peugeotima i ostalim Citroenima. Prvo skineš staklo zrcala (da iskoči iz onog okruglog nosača) i onda imaš pristup žicama grijača te vanjskom poklopcu (obično su to neki klik-pinovi koje oslobodiš vrhom ravnog odvijača). Tad ćeš imati prostora za probušiti malu rupicu za LED s njenim nosačem.
Možeš staviti i neki otpornik na LEDicu jer na 12V može dosta jako svijetliti pa bode oči ako te regeneracija zatekne po noći. Ja sam svoju samo gurnuo malo dublje u kućište, po je sad OK.
 

Prilozi

Posljednje uređivanje:

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Siguran sam da tvoj C4 II ima grijane retrovizore. Ipak, to lako provjeriš kad uključiš odmagljivanje zadnjeg stakla. Stavi tad ruku na retrovizor i ako se grije - to ti je izvor za 12V spy LED. Naime, BSI "potajno" uključuje ta el. trošila za vrijeme regeneracije (ne pale se lampice kao kad ti stisneš gumb za odmagljivanje) kako bi se što više opteretio motor/alternator, te se što više goriva (s aditivom za DPF) ubrizgavalo u cilindre pa se onda diže temperatura u DPFu i spaljuju nakupljene čestice čađe...
Ne znam točno kako se na tvom C4 II skidaju poklopci retrovizora, ali vjerujem da je slično kao i na Peugeotima i ostalim Citroenima. Prvo skineš staklo zrcala (da iskoči iz onog okruglog nosača) i onda imaš pristup žicama grijača te vanjskom poklopcu (obično su to neki klik-pinovi koje oslobodiš vrhom ravnog odvijača). Tad ćeš imati prostora za probušiti malu rupicu za LED s njenim nosačem.
Možeš staviti i neki otpornik na LEDicu jer na 12V može dosta jako svijetliti pa bode oči ako te regeneracija zatekne po noći. Ja sam svoju samo gurnuo malo dublje u kućište, po je sad OK.
HVALA NA BRZOM ODGOVORU. Baš ču se pozabaviti time. Čak bi radije napravio neki povrat žice prema tabli, pa tu negdje neki "pokazatelj", moram vidjeti što se sve može. Uglavnom samo uzmem ledicu sa nekim nosačem(nisam električar/elektroničar, ali se snalazim kad znam gdje i što)!
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
HVALA NA BRZOM ODGOVORU. Baš ču se pozabaviti time. Čak bi radije napravio neki povrat žice prema tabli, pa tu negdje neki "pokazatelj", moram vidjeti što se sve može. Uglavnom samo uzmem ledicu sa nekim nosačem(nisam električar, ali se snalazim kad znam gdje i što)!
Ako staviš negdje na vrata, tada trebaš samo panel vrata skinuti... Obavezno stavi i otpornik jer će ti inače previše blještati u kabini.
Da bi stavio negdje na ploču namučit ćeš se dok tu žicu provučeš kroz onaj konektor u vratima (prekriven gumenom, rebrastom oblogom)... I u tom slučaju još jači otpornik jer bi ti bila izravno pred očima...

Imam ti ja jednu viška (crvenu) 12V LEDicu s nosačem pa se javi u PP!
 
Na vrh