A onda je na red došao
AFIL (prednja kamera i 2 sustava: HBA tj. automatsko prebacivanje kratkih/dugih svjetala i LDW oliti upozorenje na nenamjerno prelaženje crte.
To sam želio još otkako sam kupio auto (3+ god), ali nije bilo jednostavno naći izvore i saznati što točno treba raditi, kao ni same dijelove z ugradnju. Oko dvije godine sam lutao Internetom na tu temu dok nisam na Drive2.ru naišao na par likova koji su to ugradili (samo jedan je bio voljan dodatno pojasniti i odgovarati na pitanja), zatim mi je pomogao legendarni Leloman s portugalskog DSTeama na FB, a na kraju (i najviše) stanoviti Rodrigo iz Brazila koji me je vodio step-by-step u zadnjim koracima instalacije.
Samu
CMV kameru sam tražio više od 6 mjeseci i konačno našao u Španjolskoj (ne pitajte za cijenu)! No, kad već pitate, odgovor je: 178€ sa shippingom! Iz Nizozemske i Norveške su bile preko 300€, a nova je 600-700€ u ovlaštenom (kad sam zadnji put pitao). Pa sam onda s ovom (najnoviji model iz 2016. i sa zadnjim sw) još dobro i prošao??
Anyway; ugradnja je donekle jednostavna: kamera ide umjesto postojećeg senzora svjetla i kiše, no treba joj dodati CanH i CanL žicu iz BSI-ja (napon i uzemljenje se koristi iz postojećeg ožičenja za senzor svjetla/kiše na vjetrobranu).
Zatim u BSI-ju treba kameru označiti kao prisutnu (a senzor svjetla/kiše označiti odsutnim), te u odjeljku Svjetla-Signalizacija na dva mjesta uključiti funkciju automatskih dugih svjetala.
I bilo bi jednostavno da je samo to!
No, kako moj DS tvornički nije imao taj sustav, onda ne postoji ni ožičenje za tipke ispod volana kojima se ti sustavi uključuju/isključuju. U nedostatku toga moguće je dodati virtualne tipke za touchscreenu, ali za to vam treba Arduino i VLudov program za telekodiranje bez Diagboxa. To, naravno, treba dobro proučiti (na fracuskom), nabaviti Arduino i Shiled, s GitHuba skinuti software i probati raditi s time. Kod samog telekodiranja sam zapeo na jednom parametru i tu mi je pomogao prodavač s eBaya od kojeg sam prije 18 mjeseci kupio NAC! Dva sata je to kroz Teamviewer mrdao i konačno riješio problem!
Tipke su potom došle na zaslon, ali... Da bi tipka ON ostala uključena, potrebno je još malo magije na konektoru digitalnih satova (da vas sad ne davim detaljima). Uglavnom, nakon 2+ godine pripreme i montaže konačno mi radi HBA! Dakle svjetla se po noći sama veselo prebacuju s dugih na kratka i obratno i to prilično pravovremeno, rekao bih...
No, to je samo polovica sustava! Još ostaje ugraditi vibro-motore u sjedala radi upozorenja na nenamjerno prelaženje crte.
A o tome u sljedećoj epizodi retrofita by Slafkko...
Hvala na pažni!
Je, i taj BTA2.0 je radio Magneti Marelli. Vidi oznake (i datum) na uređaju. Nakon 2016. se više nije radio prvi BTA, nego samo BTA2.0 (ili ATB, kasnije i 3.0 itd). Također, i Diagbox ga vidi kao BTA2...