Ja opet mislim da vas deru, ali valjda je jednostavno tako tu gdje živite.
U BiH je situacija sledeća: majstori imaju članarine/ugovore sa svim prodavnicama dijelova, i imaju popust na sve dijelove koje kupe. Koliko sam čuo, samo jedna trgovina daje 20%, ostale 30 a možda i više %. Taj popust majstor uzima sebi, i u zavisnosti od količine i cijene dijelova, rad se često i ne naplati posebno, ili se naplati jako malo. Drugim riječima, majstor zarađuje od prodaje dijelova. Možeš sam kupiti dijelove u trgovini, ali onda ćeš platiti i dijelove i rad posebno (satnica x vrijeme). A
Što se tiče izbora dijelova, možeš pitati majstora šta se nudi ili sam provjeriti ponudu i cijene i onda jednostavno kažeš majstoru, uzmi i ugradi mi to i to iz te trgovine. Kod nas kad se radi veliki servis, uglavnom majstor sam bira koji set će uzeti, jer zna šta se pokazalo pouzdano, barem je tako kod mog majstora. I on stoji iza tog servisa u smislu garancije. Što se tiče vremena i nabavke dijelova, čim se naručite za servis, majstor unaprijed nabavi dijelove. A sve velike trgovine dijelova imaju svoje kombije za dostavu koji svaki dan razvoze dijelove, tako da majstor samo treba telefonom naručiti šta mu treba.
Evo par mojih primjera:
* mali servis za Scenica (5l Elf ulja, filter ulja, filter vazduha, filter klime i rad) platio ukupno 70 eura, prije 20 dana.
* Veliki servis za Volva (pumpa vode, zupčasti remen, mikro remen, roler mikro remena, španer mikro remena, antifriz i rad) platio ukupno 260 eura, 2021.
* Mali servis za Volva (ulje, filter ulja, filter vazduha, filter kabine, filter goriva (koji je skuplji od ostalih) i rad) platio ukupno 115 eura, 11/2023.
* Servis za Clia (ulje, filtera ulja, filtera vazduha, filtera kabine, lijeva krajnica, desna krajnica, lijevi stabilizator i rad) platio ukupno 95 eura, 08/2023.