C4 Puretech 130 eat8 Shine by La Marche

liberty

Well-known member
je....ali pogle cijenu vožnje polovnog i to dobrog polovnog npr. mog golfa
veliki servis + još nekoliko stvari = 1.240 EUR
a auto danas vrijedi max 6.000 EUR (takve su cijene, visoke)
znači 1/5 vrijednosti auta je uložena u remenje, kablove i prednje kočnice...


ima prednosti i novi i polovni auto

ali za onoga tko je stalno na cesti/putu i radi bar 20.000 km godišnje - nema dvojbi: novo je novo
 

Milosh

Test
je....ali pogle cijenu vožnje polovnog i to dobrog polovnog npr. mog golfa
veliki servis + još nekoliko stvari = 1.240 EUR
a auto danas vrijedi max 6.000 EUR (takve su cijene, visoke)
To je isto sramotno visoka cijena, po meni. Jel to ovlašteni?

A ljudi moji, to vam je cijena vlasništva novog vozila pod garancijom i obaveze odlaska u ovlašteni servis. Realna cijena utrošenog materijala je oko 50€
Slažem se, ali bih prije rekao da je to cijena bezobraznosti ovlaštenih. Kao primjer, prije desetak godina, kod nas je cijena malog tj redovnog servisa za Kiu Sportage u ovlaštenom bila oko 700 KM. Sad košta 350 KM, što je malo normalnije.
 

liberty

Well-known member
nije ovlašteni
još bi razumio da je
cijena materijala na servisu za taj moj auto koja se može pogledati na internetu je oko 550 EUR (s popustima koji su prikazani na internetu)
ne znam koliko koštaju ako ih ja odem sam kupiti u dućan - ali moguće 20% više od toga
a čovjek mi kažu da su samo ruke 280 EUR te da mi je ukupno gledano dao popust na ruke 100 EUR i na materijal 100 EUR
očito bi onda koštalo 1.440 EUR?

matematika je jednostavna

materijal bez nekih popusta i najskuplji dijelovi:
5 litara ulja i filter je 60 EUR
antifriz nek je 30 EUR
pumpa vode nek je 40 EUR
svi ostali filteri zajedno nek su 50 EUR
prednji diskovi i pločice nek su 150 EUR
brtva poklopca ventila i još neke brtve su oko 30 EUR
svječice nek su 30 EUR
kablovi 70 eur
bobina/modul 80 EUR
zupčasti remen nek je 80 EUR
onaj manji remen sa svim potrebnim nek je isto 80 EUR
ta neka remenica nek je i 40 EUR
_______________________________________________________
740 EUR
+ ruke za koje je rekao da su 280 EUR
oko 1.020 EUR

ja računao 1.000 EUR

e sad zamislite ako nešto nije dobro napravljeno ili je zeznuo plin koji je nakalemljen na taj motor....jbg bratko, čovjek radi sam u jednoj garaži, dobar je mehaničar, ja to i primječujem ali....

jer zaista je trebalo vremena za sve to obaviti - klasičan servis nek je 1 sat, kočnice nek je 1 sat, veliki servis i brtva gore i ta tu zaista velika zezancija sa svječicama nek je i 4 sata = 6 sati......znači da mu je sat rada preko 45 EUR

+ treba znati da servis zamjene samo zupčastog u ovlaštenom servisu za volzial 4 plus godine košta 600 EUR (akcija)

+ vliki servis koji je radio frendu na 2.0 tdi je koštao malo iznad 700 EUR
e sad na taj servis dodaj to sranje sa svječicama i kablovima i prednje kočnice što materijalom košta oko 330 EUR pa smo na 1.050 EUR, što znači da po toj logici je dodatno bilo još rada 200 EUR

uglavnom rad je skup koliko i materijal
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
Ljudi moji, nabavljajte sami dijelove i koliko god možete odrađujte sami radove na autu. Ako baš nikako nemožete provjerite cijene prije posla, poslje sexa nema kajanja. Ja nisam nikad u životu nikome platio zamjenu ulja a vozim aute 24 godine, to se riješi u najgorem slučaju na parkingu ispred zgrade za pola sata.
 

Cutac

Prèkaroš
Zajeb je jer i mehaničar mora od nečega živjeti, pogotovo u ovom nakaradnom vremenu u kojem je, kako Tanaja kaže, noćenje u krek kući 150 eura.
Ali se slažem sa Milošem da su cijene previsoke ako se sagleda sa neke ljudske i moralne strane. Ajde, za zupčasti moraš imati posebni alat, ali sve ostalo što si naveo se riješi za 4 sata u hladovini, i to laganini posao.
Plus ako se uzima sa motointegratora su dijelovi 30% jeftiniji.

To je stajalište osobe koja radi sitnice sama doma, pogotovo jer se uvjerila da majstori u 90% slučajeva ostave bar neki propust ili sitnicu za srediti kasnije.

Svjećice, ulje, kanalni remen, remenice, bobine, za te stvari su se prije dobijao alat sa autom, znači očekivalo se da vozač to riješi za 45 min u garaži.
A isto je sve, identično je na novom autu, kao i na fići. Štoviše, na novima je jednostavnije.
Jedino ajde, ako je polovni auto i ne znaš kad su svjećice dirane, nek majstoru pukne ili izvuče navoj, to kužim.
 

liberty

Well-known member
na motoru golfaovog mog je iznimno teško zamijeniti svječice
ako se na internet ukuca 1.6 bse zamijena svječica onda je jasno da to doma nitko od nas ne može kvalitetno odraditi

za sve ostalo se slažem
ja to navodim samo kao primjer, ne žalim se
vidjeti ću kako je posao obavljen
sigurno nije dovoljno dobro po mojim kriterijima, ali oni su previsoki, to znam

nemam ništa protiv da netko naplaćuje koliko želi
no malo mi je čudno da dobar majstor kolikogod je dobar košta koliko i ovlašteni servis

jer ni ja ne mogu provjeriti da li nešto je ili nije mijenjano na autu (govorimo o ovome gdje je bio kvar)
niti da li mi je taj modul bobine ugrađen hitachi od 70 EUR ili neko sranje od 30 EUR

meni je bitno da je rad dobro napravljen i da je korišten kvalitetan materijal
i mogu se samo nadati da jeste

200 EUR gore/dolje me neće ubiti
ali da uznenadi - je, malo iznenadi, znate i sami.....možemo kvalitetno diskutirati svi smo tu više manje stari članovi koji držimo do ovog foruma i vrlo smo međusobno pristojni- pa zato i ja iako se ne radi o citroenu navodim svoje primjere
 

Milosh

Test
Ja opet mislim da vas deru, ali valjda je jednostavno tako tu gdje živite.

U BiH je situacija sledeća: majstori imaju članarine/ugovore sa svim prodavnicama dijelova, i imaju popust na sve dijelove koje kupe. Koliko sam čuo, samo jedna trgovina daje 20%, ostale 30 a možda i više %. Taj popust majstor uzima sebi, i u zavisnosti od količine i cijene dijelova, rad se često i ne naplati posebno, ili se naplati jako malo. Drugim riječima, majstor zarađuje od prodaje dijelova. Možeš sam kupiti dijelove u trgovini, ali onda ćeš platiti i dijelove i rad posebno (satnica x vrijeme). A
Što se tiče izbora dijelova, možeš pitati majstora šta se nudi ili sam provjeriti ponudu i cijene i onda jednostavno kažeš majstoru, uzmi i ugradi mi to i to iz te trgovine. Kod nas kad se radi veliki servis, uglavnom majstor sam bira koji set će uzeti, jer zna šta se pokazalo pouzdano, barem je tako kod mog majstora. I on stoji iza tog servisa u smislu garancije. Što se tiče vremena i nabavke dijelova, čim se naručite za servis, majstor unaprijed nabavi dijelove. A sve velike trgovine dijelova imaju svoje kombije za dostavu koji svaki dan razvoze dijelove, tako da majstor samo treba telefonom naručiti šta mu treba.

Evo par mojih primjera:

* mali servis za Scenica (5l Elf ulja, filter ulja, filter vazduha, filter klime i rad) platio ukupno 70 eura, prije 20 dana.

* Veliki servis za Volva (pumpa vode, zupčasti remen, mikro remen, roler mikro remena, španer mikro remena, antifriz i rad) platio ukupno 260 eura, 2021.

* Mali servis za Volva (ulje, filter ulja, filter vazduha, filter kabine, filter goriva (koji je skuplji od ostalih) i rad) platio ukupno 115 eura, 11/2023.

* Servis za Clia (ulje, filtera ulja, filtera vazduha, filtera kabine, lijeva krajnica, desna krajnica, lijevi stabilizator i rad) platio ukupno 95 eura, 08/2023.
 

dinko1981

Well-known member
Ma identičan sistem rada je i u RH. Moj šogor je mehaničar i ima do 40% popusta na dijelove u lokalnim trgovinama, muđutim u današnje vrijeme online kupovine ja uspijem pronaći kao fizička osoba dijelove po njegovoj cijeni, pa čak i jeftinije (ulje npr.). Sa jedne strane je jednostavnije i bezbrižnije sve prepustiti mehaničaru (nabavu, zamjenu, garanciju) ali onda to i košta.
 

Cutac

Prèkaroš
Ma identičan sistem rada je i u RH. Moj šogor je mehaničar i ima do 40% popusta na dijelove u lokalnim trgovinama, muđutim u današnje vrijeme online kupovine ja uspijem pronaći kao fizička osoba dijelove po njegovoj cijeni, pa čak i jeftinije (ulje npr.). Sa jedne strane je jednostavnije i bezbrižnije sve prepustiti mehaničaru (nabavu, zamjenu, garanciju) ali onda to i košta.
Moj šogor pak nema veze sa mehanikom i ide u ovlašteni "jer je siguran da će to biti dobro napravljeno". Predložio sam mu da skupa zamijenimo da se nauči, ali neće, nego radije da 250-300 eura ovlaštenom servisu za ulje i filtere. Kaže da treba znati skinuti i vratiti sve plastike ispod motora, da je to moderan auto, da je komplicirano, da za to treba profesionalac. Iako ste mislili da vozi McLarena, ne, vozi V40 2.0 dizela.
 

La Marche

Iskreni optimist
Tko kupi novi auto za oko 30.000 i nakon pet godina i 150.000km proda za oko 12.000 i kupi novi takav za oko 33.000 (toliko otprilike postane skuplji za pet godina) daje godišnje za auto i gorivo više od 6.500.

Daje još bar 500 za godišnja osiguranja, te neke sitnice poput pranja, cestarina, guma i zamjene guma još bar 300 godišnje.
To je ukupno trošak od oko 7.500 godišnje.

I sad ću se uzrujavati da li je trošak servisa (jednom u godini dodano na taj veliki iznos) 237 ili 137 ili 37?
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Ne radi se o iznosu, nego o principu.
Meni je svejedno jel me servis košta 50, 150 ili 250 eura po pitanju samog troška, ali ako mogu za pola sata napraviti jednako dobar posao za 70 eura, umjesto da platim 250, ja ne mogu pristati da platim.
Ok, kad voziš pureshit u garanciji, to je drugo, ali za 300 godina starog Golfa ne vidim smisao.
Ono što je liberty pisao, sve osim zupčastog se riješi alatom iz lidla subotu prijepodne.

P. S. Moja Honda u korisničkim uputama ima zamjenu svjećica, ulja, filtera, raznih brtvi, ležajeva, lanca, ...
 

La Marche

Iskreni optimist
S garancijom (koja mi je nedavno istekla) i bez garancije, računica za novi auto je jednaka.

Ti voliš raditi po autu, radi servis.
Ja ne volim raditi ništa po autu, dat ću nekom da radi servis.
Radije ću odraditi nekoliko sati prekovremeno na svom poslu koji znam i volim i od toga platiti servis nekome tko se time bavi.

Da mi je bar tako jednostavno nasmagati i ostatak novaca za auto, vrag ti tih nekoliko stotina eura tamo gdje tisuće nestaju netragom.
 

szahtila

Well-known member
Najprije ja, a sada ja i sin, godinama održavamo svoje aute sami u svojoj garaži. Radimo sve što se može uraditi bez nekog specijalnog alata i velike dizalice.Krajem 80-tih sam sam napravio dvije generalke (Z-101 i Golf 1),uz obradu bloka i glave kod majstora. I zbog gušta i zbog uštede, a tako je i kad su u pitanju i drugi radovi vezani uz kuću. Mislim m da se čovjek jednostavno rodi takav, il jesi ili nisi za to
 

Cutac

Prèkaroš
Ja bih isto to radio oko auta ali nemam vremena ni da proučim ni da radim, a servisi mi (još) nisu skupi. Inače sve sam radim, od popravljanja svega do lake građevine.
Čujem da sjebavaš kuhinje na veliko :D
 
Na vrh