Termostat

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Jasno potpuno, ali to je prevara korisnika i od strane Vernet-a i od strane proizvođača auta koji prikazuju lažnu informaciju. Mada, VW-u nije prvi put. BMW nema tih problema :whistling:
P.S. Nije Vernet 2x. Prvi je bio neki noname, a drugi Vernet.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Posle gotovo mesec dana i nešto manje od 2000 km pređenih, termostat i dalje radi. Večeras, temperatura okolo 10°C, jednako brzo je dostigao 3 crtice. Inače, od zamene nijednom nisam video da posle 3 vrati na 2 crtice. Mission Complete [emoji6]
 

Erding

New member
Pozdrav svima, Posjedujem Citroen C3 1.4 benz., 54kw/73ks, 2008 godište.Trebao bih da nabavim termostat pa me interesuje (na kojoj temperaturi bi trebao da 'otvara'?, koji model odnosno od kog proizvođača preporučujete?), hvala!
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
89c, a iskustva ima svakakvih, Vernet je oem, a kolega na stranicama prije je zadovoljan sa Hofferom
 

Rajkan

Member
Pozdrav drugari....Vlasnik sam Citroena C3 1.4 hdi 50kw 2004 godište....Nedavno mi je zbog pucanja plastike kućišta termostata zamenjen komplet termostat sa senzorom za merenje temperature rashladne tečnosti...Taj termostat i senzor su bili fabrički...Problem je nastao ugradnjom drugoga Facet(made in italy) koji je zamenjen(reklamiran) za nedelju dana jer je brljao sa prikazivanjem crta u kabini(nije presao dve,a drzao je jednu skoro sve vreme)... U prodavnici delova su uvažili reklamaciju i dali mi Vernet koji evo isto tako pravi probleme u variranju crta u kabini(on dodje do trece crte ali vise drzi dve,pa vrati na trecu i tako u krug) .... Fabrički je uvek drzao tri crte(bara) na meracu temperature u kabini bilo zima ili leto...Trazio sam od majstora da mi pokaze koji je bio orginalni tj fabrički termostat u njemu da bih ponovo kupio taj i resio problem,medjutim bacio je kućište ali mi je dao senzor temperature koji nije bacio pa sam stavio na ovaj sad(Vernet) i isto varira pokazivač temperature u kabini...Time sam otklonio sumnju na senzor temperature rashladne tečnosti jer je taj orginalni na originalnom termostatu uvek drzao tri crte konstantno kad postigne radnu temperaturu...
Ps kada je toplije vreme pokaze tri crte i drzi malo duze(obicno na otvorenom putu)pa vrati na dve u naselju,a kada je hladnije kao sada oko 1-2 stepena samo dve crte drzi i ponekad upali tri ali brzo vrati na dve...Primetio sam i malo vecu potrošnju goriva.
Merio sam temperaturu rashladne tečnosti u čantri i bila je 74 stepena posle 50 ak km vožnje...Citao sam dosta na forumima i naisao na podatak da prema Citroen dokumentaciji temperatura tečnosti treba da bude stalno iznad 80 stepeni da bi svetlele tri crte...
Da li ste imali slična iskustva i kako ste rešili??
Slike da bude jasnije o cemu je rec su u prilogu...Hvala.
 

Prilozi

Rajkan

Member
Posle gotovo mesec dana i nešto manje od 2000 km pređenih, termostat i dalje radi. Večeras, temperatura okolo 10°C, jednako brzo je dostigao 3 crtice. Inače, od zamene nijednom nisam video da posle 3 vrati na 2 crtice. Mission Complete [emoji6]
Pozz druže....Imam isti problem sa termostatom kao i ti sto si imao... Crtice variraju cas dve,cas tri i tako u krug...Posle zamene orginalnog termostata koji je uvek drzao tri crte krece problem...
Ovo mi je drugi vec zamenjen i isto kao i tebi ne pokazuje tri konstantno...prvi je stavljen Facet,taj nije drugu prelazio...Ovaj sad je Vernet i samo menja druga pa treca i tako u krug...
Mene zanima da li si definitivno resio problem sa Hoffer termostatom i da li ti je pravio ponovo probleme kada je bila zima i hladnije ispod nule??? Hvala
 

Rajkan

Member
...drug moj nasao sam original polovni ali macka mi je u dzaku uzimati ga...Opet moze da mi se brzo desi da to staro plastično kućište koje je krto vec od starosti pukne i napravi problem na putovanju...
 

Rajkan

Member
Tražim,ali ne mogu da nadjem...Bio juce u prodavnici auto delova za francuska vozila i samo imaju Vernet u ponudi...Kazu original se tesko nabavlja, komplikovano naručiti,pa cena 200 e itd...Mene zanima da li je neko imao slicna iskustva i kako je rešio!?
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Tražim,ali ne mogu da nadjem...Bio juce u prodavnici auto delova za francuska vozila i samo imaju Vernet u ponudi...Kazu original se tesko nabavlja, komplikovano naručiti,pa cena 200 e itd...Mene zanima da li je neko imao slicna iskustva i kako je rešio!?
Imao sam taj problem početkom godine temperatura rashladne je bila ispod 80 C (dvije crtice na displayu) nisam bio siguran da li je u pitanju senzor temperature ili termostat .Zamjenio oboje - termostat Vernet (original više ne postoji ali bio je isto Vernet, auto iz 2005 , kučište termostata je metalno) plus senzor temperature Bosch , mislim da je oboje bilo cca 20€. Sada su standarde 3 crtice na dislayu.
 

Rajkan

Member
Imao sam taj problem početkom godine temperatura rashladne je bila ispod 80 C (dvije crtice na displayu) nisam bio siguran da li je u pitanju senzor temperature ili termostat .Zamjenio oboje - termostat Vernet (original više ne postoji ali bio je isto Vernet, auto iz 2005 , kučište termostata je metalno) plus senzor temperature Bosch , mislim da je oboje bilo cca 20€. Sada su standarde 3 crtice na dislayu.
Vas je benzinac pretpostavljam...Posto sam citao da za dizel hdi motore je plastično kućište termostata, nepostoji metalno....Znaci i vama je smetalo i nije bilo normalno da pokazuje dve crte???Da li je i vama bila veća potrošnja u tom periodu i da li ste jos neke razlike uočavali??
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Vas je benzinac pretpostavljam...Posto sam citao da za dizel hdi motore je plastično kućište termostata, nepostoji metalno....Znaci i vama je smetalo i nije bilo normalno da pokazuje dve crte???Da li je i vama bila veća potrošnja u tom periodu i da li ste jos neke razlike uočavali??
Sve osim temperature je bilo ok, btw sada su zamjenska kucista benzinaca plasticna
 

tomica0308

Well-known member
malo sam gledao po jednoj web stranici autodijelova i ima vise varijanta termostata, jedan otvara na 80, jedan na 90, jedni cak oko 100 stupnjeva, treba i to provjeriti. Automatski ti ne digne radnu temperaturu kako si bio naucen da pokaziva u kabini.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
malo sam gledao po jednoj web stranici autodijelova i ima vise varijanta termostata, jedan otvara na 80, jedan na 90, jedni cak oko 100 stupnjeva, treba i to provjeriti. Automatski ti ne digne radnu temperaturu kako si bio naucen da pokaziva u kabini.
Na osnovu display-a (fotke) meni izgleda da je motor (auto) godište 2006 ili ranije. Najjednostavnije je provjeriti na
linku Citroen odabirom modela i motora pod mechanical -> cooling system ->OUTLET TANK SWITCH PROBE
 

Rajkan

Member
malo sam gledao po jednoj web stranici autodijelova i ima vise varijanta termostata, jedan otvara na 80, jedan na 90, jedni cak oko 100 stupnjeva, treba i to provjeriti. Automatski ti ne digne radnu temperaturu kako si bio naucen da pokaziva u kabini.
Gledao sam na autodoc.uk ponudu termostata i svaki pise otvara na 83 stepena... Čitao sam taj podatak ali mislim da to vazi za benzince...
 
Na vrh