C4 Puretech 130 eat8 Shine by La Marche

La Marche

Iskreni optimist
Kad je auto nov, brige su slatke. Ostalo ljetno vrijeme unatoč aktiviranom automatskom usklađivanju sata. Zašto? Iz nekog razloga, posebno postoji postavka "Ljetno vrijeme +1". Treba staviti na OFF.

Inače, danas dva mjeseca, auto nešto preko 8.000 km, vrlo smo zadovoljni.
 

La Marche

Iskreni optimist
Uglađeniji je.
2.0 hdi nije mi se sviđao radi grubog rada ni 2003 sa 136 KS, a ništa nije mirniji bio ni 2016 sa 180 KS.
Nije se uopće pokazao ni trajan ni pouzdan. Kako sam uredno pisao... Dva puta je krepao denox, krepao je onaj cijeli sklop s termoventilom, krepala brtva glave motora.
1.6 hdi 90 iz C4II mi je bio puno bolji motor od tog 2.0. Mirnijeg rada, iako nemirniji i bučniji od ovog puretecha 130, maksimalno pouzdan, bez kvara do prodaje, a koliko sam čuo, i kasnije.

Da. Meni je puretech bolji nego hdi.

Ja nisam nikakvo mjerilo i razumijem da drugi imaju svoja mišljenja i iskustva i ne želim nametati, ali svoje mišljenje smijem iznijeti, a posebno mi nije cilj ikoga uvjeriti u išta.
 

Džoni

Member
Uglađeniji je.
2.0 hdi nije mi se sviđao radi grubog rada ni 2003 sa 136 KS, a ništa nije mirniji bio ni 2016 sa 180 KS.
C5, 2.0 HDI, 2010 g. 163 ks. Složio bih se s ovim. Čak je nemirniji u usporedbi s 2.7 HDI, čiji mi je zvuk puno uglađeniji.
Možda je to zato što je ovaj drugi V6?
 

ExOduS442xb

Racing
Uglađeniji je.
2.0 hdi nije mi se sviđao radi grubog rada ni 2003 sa 136 KS, a ništa nije mirniji bio ni 2016 sa 180 KS.
Nije se uopće pokazao ni trajan ni pouzdan. Kako sam uredno pisao... Dva puta je krepao denox, krepao je onaj cijeli sklop s termoventilom, krepala brtva glave motora.
1.6 hdi 90 iz C4II mi je bio puno bolji motor od tog 2.0. Mirnijeg rada, iako nemirniji i bučniji od ovog puretecha 130, maksimalno pouzdan, bez kvara do prodaje, a koliko sam čuo, i kasnije.

Da. Meni je puretech bolji nego hdi.

Ja nisam nikakvo mjerilo i razumijem da drugi imaju svoja mišljenja i iskustva i ne želim nametati, ali svoje mišljenje smijem iznijeti, a posebno mi nije cilj ikoga uvjeriti u išta.
Nisam ni ja mjerilo, a na forumu smo otvoreni za diskusije, ne bih se čudio da je uglađeniji od dizelskog 4 cilindraša. 2.0 hdi je inače poznat kao vrlo trajan motor koji sa redovitim izmjenama ulja može preći na stotine tisuća kilometara, doslovno. No ne mogu reći kakve su zadnje verzije, kao i svuda greške se događaju i nije čudno da se u hrpi dobrih motora nađe i jedan problematičan. No za 1.2 trocilindraša sam cuo svašta, vecinom ne pozitivnih stvari, iako vjerujem da se s vremenom situacija popravila. Moguće je da je 1.2 puretech s vremenom postao bolji, a 2.0 hdi lošiji.
Inače, mamin stric je sa C4 2017 (mislim) dosao iz Pariza sa 1.2 trocilindrašom (turbakom), mislim da se radi o istom motoru i tada je put prevalio bez frke.

Dali su svi PSA 1.2 trocilindraši i "Puretech" motori?

Želim vam svu sreću sa novim autom i definitivno ću pratiti ovu temu jer mi se sviđa vaš C4 i zanima me kako ce se dalje ponašati. Ali unatoč tome mislim da je 2.0 hdi jedan od najboljih motora koji je PSA napravila, zajedno sa XU9 1.9 serijom.

A V6 ima odličan zvuk, čak i dizelski.
 

La Marche

Iskreni optimist
Kad zamijenim gume, obično zaključim i kraj jednog razdoblja.
Bilo je to jučer. Michelin dolje, nove zimske Goodyear gore. Koštaju k'o vrag, oko 1.500 kn.

Do sada 10.400 km, od toga kod mene 7.700 km (kupljen kao demo vozilo s 2.700 km) prosječno brzo smo se vozili 42 km/h i prosječno trošili vrlo prihvatljivih 6,2 l/100.

Nikakvih problema s autom, sve radi kako treba, osim ono jednom kad je poludjelo grijanje, a nikad se više ni taj ni ijedan drugi problem nije pojavio.
 

La Marche

Iskreni optimist
Hm, da.
Nakon 500 km na zimskim GY... pokazalo se da su e-primacy za mokro i hladno vrijeme najlošije gume koje sam ikad vozio.
Izuzmemo li Pneumant na Wartburgu i Barum na Škodi Favorit.
Kažu da su eco gume... vjerujem da jesu, ali ne doprinose baš sigurnosti prometa po mokrom i hladnom vremenu.
 

djuan

Active member
Sve te “eco” gume, kao i “eco” aute nabijem na japanca.
Jednom sam tako proklizao sa ganc novim michelin energy da je to strašno.
Od tada izbjegavam sve proizvode s predznakom “eco” 😅
 

La Marche

Iskreni optimist
Dvije stvari koje sam uočio...

Nakon središnjeg dijela volana na C5, koji se nije okretao s volanom, ovdje mi se ne sviđa što se ovaj okreće. Ne radi izgleda, nego, nekako je lakše te gumbe po volanu tipkati kad se ne vrte, kad su stalno na istom mjestu. Nije da je nešto jako važno, ali eto, ono mi je bolje.

Drugo je nešto ozbiljnije, razmak pedala između gasa i kočnice je za nogu 45 u zimskoj obući malo premali pa noga kod puštanja gasa hoće zapeti za pedalu kočnice.
Nepotrebno, komotno su mogli centimetar smanjiti pedalu kočnice, kad već desno od pedale gasa nema mjesta.
Nisam nikad zapeo tako da bi to baš smetalo, ali netko ima i nogu 46, 47...
 

La Marche

Iskreni optimist
Prošao auto 13.000 km. Zadnjih 3.000 km nismo se makli iz grada pa se može reći da mi ZGradska vožnja, kombinacija vrlo kratkih vožnji po naselju i nešto dužih ZG velesajam - Maksimir, s vrlo malo ulazaka u najstroži centar, iznosi 7,7 l/100. Isto koliko i sa C5 HDI 180.
Napominjem usput da je novi vlasnik tog, nekad mog, C5 iznenađen, primjetno manje po gradu troši 180, nego verzija 160 koju je ranije imao.

A lijepo vrijeme zadnjih dana i otvoren krov vraća me u stara studentska vremena i frendovu dyane, kad sam ga stalno tražio da otvori krov, a on baš nije bio za to.
Danas, moja žena isto voli otvoren krov, a taj frend vozi kodiaqa.
Poučak, tko ni kao mlad ne voli plavo nebo iznad glave, završi na škodi?
 

La Marche

Iskreni optimist
Ide vrijeme, još malo pa godina dana, prošao je i prvi servis
(umjesto propisanih 20.000, brojač me potaknuo napraviti servis na 16.000, manje sam imao duljih vožnji nego ranijih godina pa se skratio servisni interval)
Skupilo se do sad ukupno vrlo ugodnih 18.000 km.

Nikakve nije bilo reklamacije, sve radi k'o "japanci" nekad.
Za razliku od C5 koji je u prvih godinu dana imao nekoliko reklamacija.
A i C4II, koji se tokom petogodišnjeg korištenja s dosta kilometara pokazao kao vrlo pouzdan auto, imao je rekalamaciju nakon 6 mjeseci.
Ovaj novi C4 (kuc-kuc po drvetu) do sada ništa.

Nisam se predomislio oko svega lijepog i ugodnog što sam o ovom autu u početku napisao, a posebno ću ponoviti da je meni ovaj motor puno draži od hdi. Jednom rječju - finiji je, a meni je to važno.
Trocilindrični motor(ić) bez turbokompresora pa još s ručnim mjenjačem, kakav je u bratovom C3 je zaista katastrofa, grub i bučan, ovaj 130 je neusporediv i sva iskustva s tim slabijim ne vrijede za ove verzije.
Isti takav s istim mjenjačem, samo je motor sa 100 KS, ima sin u Peugeotu 208, sve isto vrijedi i za njegov - divota od motora i mjenjača.

Dvostruki pod prtljažnika mi dobro dođe za prazne vrećice za dućan, kišnu jaknu, kišobrane i nordic walking štapove.

Krov je redovito otvoren do 80 km/h, do 50 je nečujan, do 80 sve glasniji, a preko 80 lagano nepodnošljiv, posebno ako još i puše vjetar.
Kad pada kiša zatvoren je, a snijeg kroz otvoren krov pada samo kad auto stoji.
Sunce traži, kao i kabriolet, kapu na glavi, a začudio sam se koliko ima ljudi koji cendraju radi sunca pa traže zatvaranje krova.

Javim se ponovo kad bude kakvih novosti, ako ne prije, promjena guma sa zimskih na štedljive ljetne.
 

La Marche

Iskreni optimist
Nema se o ovom Citroenu baš nešto pisati. Sad će i godina dana, a sve radi.

Pa kad nema nikakvih pikanterija, da napišem da sam danas odlučio završiti zimski period, gotovo u km točno 10.000 km nakon stavljanja zimskih, danas su opet ljetne gume gore (štedljive, slabodržeće e-primacy).
Tih 10.000 zimskih km sa samo jednom poštenom zimskom vožnjom po snježnoj mećavi, završilo je s prosječnih 34 km/h i 7,0 l/100, uz manje autocesta nego što inače imamo, uz više kratkih vožnji nego što inače imamo.
Znači, mogu reći onako ugrubo, ljeti troši 6, zimi 7 litara. Dosta više od 1,6 HDI u C4, malo manje nego 2.0 HDI u C5.

Onako, opći dojam - baš nam paše ovaj auto.
Od one priče o trocilindričnim slabim mlincima nema ništa. Vuče od ispod 2.000 kao svaki dizlaš, a razvlači do 6.000 k'o benzinac.
I ne, ne troši enormno ni kad se dobro stisne i zavrti. Više nego dizlaši, ali u usporedbi s atmosferskim benzincima malo.
Čini mi se dobro. A koliko će trajati taj njegov remen, hoće li trošiti puno ulja, to ćemo tek vidjeti.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Zapravo ne znam...
Čitam po forumima da je bio jako dug interval, 180.000 ili tako nešto pa je skraćen na 100.000 km...
navodno se kod zamjene motornog ulja može vidjeti stanje remena pa tko zna što treba ugledati, može znati da li treba i ranije zamijeniti taj remen.

Ne sviđa mi se što više nema plana održavanja u servisnim knjižicama.
 

dinko1981

Well-known member
I ja sam vidio da su skraćivali taj interval pa me zanima kakvo je aktualno stanje. Sjećam se da sam negdje čitao da je jedan od problema benzinaca sa direktnim ubrizgavanjem slijevanje benzina u karter kad su u pitanju isključivo kratke relacije pa to gorivo ne stigne isparit, možda je to i glavni razlog za kraći vijek trajanja tog remena
Inače postoji specijalizirani alat kojim se kroz čep za ulje mjeri širina remena i time gleda jeli za zamjenu, plus naravno ako je ispucan....
.
 

Prilozi

Cutac

Prèkaroš
Neće on puknuti, nego se trusi i to onda završi u pickupu ulja, mrežica se prekrije i nema ulja u motoru pa isti zariba.
Tj. prije će zaribati motor, nego će remen stići puknuti.
 
Na vrh