jecaisale

New member
Pozdrav svima. Nov sam na forumu i na zalost prvi post o problemu. Naime od nedavno posedujem C3 1.4benzin Exclusive 2002.god. Prodavac je uredno prijavio da ima problem sa ventilatorom i priznajem da je i spustio cenu zbog toga. Kad sam doterao auto kuci ostavio sam da radi na leru da proverim da li ukljucuje bar nekad ili uopste ne i na kraju je izbacio vodu ali nije signalizirao da je temperatura toliko porasla, naravno odmah sam ugasio auto.
Oterao odmah kod majstora da odradi veliki servis i da pogleda oko ventilatora zasto ne ukljucuje, odradio je servis i kaze da je preledao ventilator i sve je ok sa njim i da radi ali ne bi bilo lose da promenim motorni racunar, on brlja i ne ukljucuje ventilator. Rekao je da to nije hitno i da radi on i ovako. E sad ja sam malo isprobavao i kad se ukljuci 3. lampica za temperaturu ja ukljucim klimu i onda krene ventilator da radi i iskljucim je posle desetak sekundi a ventilator nastavi da radi. A ne usudjujem se da ga ostavim na leru da vidim da li ce ukljuciti sam, bojim se da ce opet izbaciti, ovaj put, antifriz
Malo poduzi post ali cisto da pitam da li se neko sretao sa ovakvim problemom, znam da je nezahvalno davati prognoze ovako na daljinu ali mozda neki savet.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kako misliš izbacio vodu? Bio je otvoren čep?
Na prethodnim stranicama je puno rečeno, prolistaj malo. Jel ti pali auto greške, pregrijava?
Bilo bi dobro preko obda pratit temp u voznji
 

jecaisale

New member
Nije bio otvoren cep, ne znam tacno gde je iscurila tecnost. Mozda ima neki sigurnosni ventil... Boca za rashladnu tecnost je bila mokra pa pretpostavljam da je oko nje nesto otvorilo... Oteracu ga kod poznanika da ga prikopca i da pratimo rast temperature i da vidimo sta se desava. Prelistao sam forum malo pa sam pomislio na termodavac ali ne bih bas tako nasumice da menjam delove...
Pomislio sam da je mozda neko imao slicne simptome pa da uskratim sebe muke sa majstorima...
Hvala u svakom slucaju
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
@ivan222 koja temperatura treba biti očitana preko OBD za rashladnu tečnost, a koja za ulje u normalnom, zagrejanom, radnom režimu motora? Vidim da BSI daje ove dve informacije. Termostat otvara na 83C. Kod mene je bilo 81 / 93C, dok je spolja bilo oko 30C. Očekivao sam ovo prvo oko ili preko 83C :confused:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Preko koje aplikacije gledaš? Meni iOBD2 baca samo temp vode na benzincu. Tako da ti neznam reći točno kako bi trebalo biti kod tebe.
Iskreno, ja se nebi niti najmanje brinuo oko 81/83 stupnja.
Vjerujem da postoje razlike u očitanjima i pokazanim podatcima... Kod mene postoje male razlike kod prosječne potrošnje, brzine... između auta i OBDa. Èak i temp. daje sa malom razlikom u dva različita moda.
Tako da je možda 81=83:confused:

PS

Termostati se postepeno otvaraju... moguće da se krene otvarati na 81, a potpuno je otvoren na 83
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Gledam preko Diagbox -> Lexia, pa BSI modul. Tu se mogu videti obe temperature, dok u ECU samo temperatura rashladne tečnosti.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Da li se download firmare-a radi lokalno, iz baze dijagnostičkog programa (Lexia) ili se skida Online uz neka ovlašćenja, pretplatu? Koliko je rizično to uraditi, a da se ne ubije (brick-uje) modul)?
Sredio sam neke sitnice, pa me svrbi da nešto pokvarim pa da se time posle bavim :cool:
 

Milosh

Test
Da li se download firmare-a radi lokalno, iz baze dijagnostičkog programa (Lexia) ili se skida Online uz neka ovlašćenja, pretplatu?
Koliko ja znam, skida se online, iz zvanicne baze na koju se konektuju ovlašteni. Èak i da dođeš u posjed fajla, ne znam možeš li uraditi update sa dijagnostikom koja nije propisno konektovana na PSA server. Èak i da možeš, rizik uvijek postoji, tako da je bolje platiti ovlaštenom (ili nekome drugom ko se time bavi) da oni to urade pa onda oni i odgovaraju za ev. štetu.
 

Memphis

Active member
Da li se download firmare-a radi lokalno, iz baze dijagnostičkog programa (Lexia) ili se skida Online uz neka ovlašćenja, pretplatu? Koliko je rizično to uraditi, a da se ne ubije (brick-uje) modul)?
Sredio sam neke sitnice, pa me svrbi da nešto pokvarim pa da se time posle bavim
Zašto bi to radio? Ne mogu skužit kaj tebe muči kod radne temperature?

Flashanjem nećeš ništa dobit osim što postoji velika mogućnost da "uništiš" ecu motora, pogotov ako ne znaš kaj radiš.
 

Memphis

Active member
Ne mora, nitko nije rekao da će se uništit nadogradnjom ukoliko postupak nadorgadnje prođe kako treba već ako krene nešto krivo što nije rijedak slučaj pogotovo kod nekoga ko ne zna kaj radi.

A onda tek nastaje problem ...
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Da, u pravu si, ne mora. Firmware moze nadogradit svaka radnja koja posjeduje uredaj koji je normiran prema SAE J2534 standardu ili SAE J2534-2 standardu, i software Diagbox sa pretplatom. Sa takvim uredajem je preko Diagboxa moguce jedino nadogradit firmware racunala, ostale opcije ce bit zakljucane. Ako radnja posjeduje uredaj Xs evolution, sve opcije u diagboxu su otvorene. Neko ko ima takav uredaj vjerovatno zna sta radi jer inace nece ni kupovat Pass Thru uredaj. Nadogradnja je prilicno jednostavan proces, treba samo pratit upute na ekranu i spojit uredaj za odrzavanje napona.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Zašto bi to radio? Ne mogu skužit kaj tebe muči kod radne temperature?
Sad više ništa. Rešio sam reklamacijom novog termostata. Ovaj drugi radi za sad.
Razmišljao sam, auto je iz 2003, možda su popravljeni neki bug-ovi u softveru. Zato i postoje verzije softvera :thinking:

Flashanjem nećeš ništa dobit osim što postoji velika mogućnost da "uništiš" ecu motora, pogotov ako ne znaš kaj radiš.
Svestan sam toga pa sam zato i oprezan. Već sam to radio na svom BMW e90 :cool:
 

markan1000

Well-known member
Evo se i meni na mom 1,4 benzincu 2005. nakon cca dvije godine vratio problem s naglim dizanjem temp u crveno i onda nakon 20-ak sekundi povratak u normalu. Zadnji put se problem riješio sam od sebe.
Ovaj put sam odlučio pozabaviti se s tim, zasad promijenio senzor temp, i dalje nije pomoglo.
Onda se za vikend mijenjalo termostat, Wahlerov novi iz kutije ne otvara uopće. Danas sam išao bez termostata do posla - i zanimljivo, temp se digla do sredine. Nije bilo javljanja indikatora temperature. Vidjet ćemo što će biti nakon zamjene termostata, ali koliko sam čitao na ovom i stranim forumima, ni senzor temp ni termostat ne rješavaju ovaj problem. Ali jedno i drugo je prejeftino da se ne bi pokušalo najprije sa zamjenom toga.
 
Na vrh