tacumi
New member
Koncept upravljanja ventilatorom preko termoprekidača odavno je napušten. Danas upravljanje ventilatorom hladnjaka vrše kontroleri motora (računala motora) merenjem temperature rashladne tečnosti sa jednog senzora. Tu informaciju računari "dele" međusobno zahvaljujući umreženom sistemu (npr. računalo motora, klime i instrument-table). Izvršna grupa ventilatora hladnjaka mogu biti releji (ventilatori rade stalnim brzinama, 1-2 brzina) ili elektronski moduli . Ventilatori sa el.modulom nemaju fiksne brzine već im računalo ubrizgavanja kontinualno menja brzinu na osnovu promene radnih uslova (temperatura rashladne tečnosti, klima-uređaj, brzina vozila, vanjska temperatura, itd...) . Prednost im je manja potrošnja struje, manje opterećivanje alternatora i motora ventilatora i smatra se da samim tim imaju duži radni vek. Negativno im je što se teško otkrivaju povremeni problemi, ne mogu se popravljati, ne mogu se "brikati" u slučaju nužde i skupi su kada ih treba zameniti.
CColonia i ja imamo isti sistem (ventilator sa elektronskim modulom), iste simptome i verovatno isti uzrok problema. Moguće je i da su nam četkice dotrajale ali to je malo verovatno. I ako jesu, one su u opet u direktnoj vezi sa modulom i ne mogu se menjati zasebno. Elektronske komponente unutar modula su zalivene u neku tvrdu smolu tako da se jako teško mogu identifikovati, ispitati i zameniti.
Ono što znam sigurno je da kod naših C3-ojki računar ubrizgavanja preko jednog pina dobija povratnu informaciju da li se pri 97C ventilator hladnjaka aktivirao ili nije. Ako nije- na instrument-table se pale sve diode i tabla pišti. Ako se uključi grejanje u kabini i temperatura motora padne toliko da nema potrebe za radom ventilatora - diode se gase .
Sva ta elektronika je super dok radi ali kad počne da "zabada" kao u našem slučaju - onda treba imati nerve kao sajle i novčanik kao bunar (dubok i pun).
CColonia i ja imamo isti sistem (ventilator sa elektronskim modulom), iste simptome i verovatno isti uzrok problema. Moguće je i da su nam četkice dotrajale ali to je malo verovatno. I ako jesu, one su u opet u direktnoj vezi sa modulom i ne mogu se menjati zasebno. Elektronske komponente unutar modula su zalivene u neku tvrdu smolu tako da se jako teško mogu identifikovati, ispitati i zameniti.
Ono što znam sigurno je da kod naših C3-ojki računar ubrizgavanja preko jednog pina dobija povratnu informaciju da li se pri 97C ventilator hladnjaka aktivirao ili nije. Ako nije- na instrument-table se pale sve diode i tabla pišti. Ako se uključi grejanje u kabini i temperatura motora padne toliko da nema potrebe za radom ventilatora - diode se gase .
Sva ta elektronika je super dok radi ali kad počne da "zabada" kao u našem slučaju - onda treba imati nerve kao sajle i novčanik kao bunar (dubok i pun).