tacumi

New member
Koncept upravljanja ventilatorom preko termoprekidača odavno je napušten. Danas upravljanje ventilatorom hladnjaka vrše kontroleri motora (računala motora) merenjem temperature rashladne tečnosti sa jednog senzora. Tu informaciju računari "dele" međusobno zahvaljujući umreženom sistemu (npr. računalo motora, klime i instrument-table). Izvršna grupa ventilatora hladnjaka mogu biti releji (ventilatori rade stalnim brzinama, 1-2 brzina) ili elektronski moduli . Ventilatori sa el.modulom nemaju fiksne brzine već im računalo ubrizgavanja kontinualno menja brzinu na osnovu promene radnih uslova (temperatura rashladne tečnosti, klima-uređaj, brzina vozila, vanjska temperatura, itd...) . Prednost im je manja potrošnja struje, manje opterećivanje alternatora i motora ventilatora i smatra se da samim tim imaju duži radni vek. Negativno im je što se teško otkrivaju povremeni problemi, ne mogu se popravljati, ne mogu se "brikati" u slučaju nužde i skupi su kada ih treba zameniti.

CColonia i ja imamo isti sistem (ventilator sa elektronskim modulom), iste simptome i verovatno isti uzrok problema. Moguće je i da su nam četkice dotrajale ali to je malo verovatno. I ako jesu, one su u opet u direktnoj vezi sa modulom i ne mogu se menjati zasebno. Elektronske komponente unutar modula su zalivene u neku tvrdu smolu tako da se jako teško mogu identifikovati, ispitati i zameniti.

Ono što znam sigurno je da kod naših C3-ojki računar ubrizgavanja preko jednog pina dobija povratnu informaciju da li se pri 97C ventilator hladnjaka aktivirao ili nije. Ako nije- na instrument-table se pale sve diode i tabla pišti. Ako se uključi grejanje u kabini i temperatura motora padne toliko da nema potrebe za radom ventilatora - diode se gase .

Sva ta elektronika je super dok radi ali kad počne da "zabada" kao u našem slučaju - onda treba imati nerve kao sajle i novčanik kao bunar (dubok i pun).
 

CColonia

New member
Meni radi ventilator, barem koliko ja mogu prosuditi na način koji si opisao.

Sl.tjedan idem u servis u kojem sam bila, ali dečki, mene zanima i baš me to stalno *ebe: jel su oni mogli dva i pol sata "popravljati" moj auto, dakle mijenjati senzor i čistiti smeće između hladnjaka i ventilatora, ako im je dijagnostika pokazala što ne valja, kako su rekli? Nisam mehaničar, ali meni se to čini kao sat vremena posla uvrh glave. Hm?

@tacumi: ne spominji novčanik, molim te :(. Ja k tome svemu ne radim i zadnje kune ušteđevine trošim na ovo.
 

Automatic

Well-known member
Koncept upravljanja ventilatorom preko termoprekidača odavno je napušten.
Ništsa nije napušteno,naravno da postoji termoprekidač,stvar je samo što je ventilator raguliran podatkom iz kompa ,to nije nikakava novost to je staro već 15 godina.Sve podatkr koje prima kompjuter dobiva iz indikatora koji su postavlheni po motoru jer baz njih on ne može ništa(u ovom slučaju termoprekidača i indikatora trenutne temperature motora)sistem opet ide preko releja i može se direktno spojiti ventilator na samom đeku.Kompjuter ne daje nikakve brzine več samo šalje struju na određeni relej.Modul klime ili ventilatora može bitisamo sklop koji ne daje struju kad dobi podatak iz kompa.Niš se bitno nije promjenilo osim elektronskog upravljanja puštanja struje.Ako bilo koji indikator šalje krivi podatak komp može blokirati rad motora(večinom indikator temperature).Da je bilo koja greška kompa ili modula to dijagnostika odmah prepozna,ali ako je problem u četkicama i nema nikakve pregorenosti u motoru dijagnostika neče prepoznati kvar a sam kompjuter motora će poblesavit jer ima podatak da sve štima a sa druge strane dobiva podatak pregrijanosti.

Par puta sam imao problem vaser pumpe na par auta jer se osovina okretala a krilca su se odprešala sa osovine i slabo bi se okretala sa osovinom i auto se grijao,tu i tamo bi malo uhvatila pa bi bilo dobro a onda opet isto ,trebalo bi detaljno provjeriti sve što može utjecati.
 

tacumi

New member
Niš se bitno nije promjenilo osim elektronskog upravljanja puštanja struje.
Kad bi pogledali šemu upravljanaj hlađenjem motora za C3 faza 1 motor KFV sa automatskom klimom, zapanjili bi se koliko se sve promenilo... Inače, za vašu informaciju, moj napred navedeni motor nema nikakav termoprekidač koji ima veze sa upravljanjem ventilatorom hladnjaka.

Meni radi ventilator, barem koliko ja mogu prosuditi na način koji si opisao.
I tada tabla ne pišti i temperatura ne "zakucava" u crveno, jel' tako?
Ako se desi da instrument-tabla alarmira nagli skok temperature, a imate mogućnost brzo stati i otvoriti haubu, videćete da ventilator hladnjaka stoji dok motor radi.
Na kraju krajeva, to je trebalo da ustanovi servis a ne vi...
 

Citru

New member
a da vi jednostavne zamijenite taj sklop motoventilatora i vozite se mirno napokon? naravno da greška nije bila u indikatoru temperature
 

tacumi

New member
Da, slažem se, to će na kraju i biti. Iskren da budem, ne daje mi se 300E za deo koji povremeno pravi problem i to je jedini razlog zbog čega još nije zamenjen. Cilj je da na kraju, kada popravimo i proverimo svoje automobile napišemo krajnji rezultat. Tako da nekada neko umesto da čita teoretisanje o radu sistema pročita simptome i rešenje. A teoretisanje može da ide u nedogled i samo gnjavi obične vozače...
 

CColonia

New member
"naravno da greška nije u indikatoru i kaj si ne zamijenim nešto-nešto"....super. Kaj sam ja mehaničar da si sama to dijagnosticiram i zamijenim? Lako biti general poslije bitke i tvrditi "naravno da nije indikator", ko da smo svu pamet svijeta popili, jel? :palacgore::rolleyes: Uostalom, tko kaže da je to? Gdje piše da je to? Barem kod mene nitko nije to niti spominjao, a ja sama se ne razumijem u to kao tacumi da "samodijagnosticiram", dakle...

Inače - što ako se to ne zamijeni? Jer ja već polako naginjem i toj soluciji. Novaca baš i nemam, pa...tako se vozim već godinu i pol. Što se može dogoditi pod uvjetom da, kad ponovo pišti svaki put uključim grijanje i ne vozim se "pištajućim" autom? Doduše, naravno, to pod uvjetom da i dalje vozim samo kratke relacije, ne bi nekamo dalje išla s njim.
 

Automatic

Well-known member
Zašto nebi bio indikator.Meni na vectri 2008 indikator zakucao nakon 100 metara kazaljku u crveno,nakon par palenja auto više ne pali.Indikator koštao 100 kuna.Auto ima i termoprekidače i indikatore i senzore i sonde ,,,to su dijelovi koji šalju podatak modulima,kompjuterima itd.Govorim iz iskustva a ne gledanja YOU TUBEa.Modul je susutav koji upravlja određenom jedinicom vezan za glavni komp ali nije u sklopu radi dodatnog opterečivanja sistema i radi kvara da se smanje troškovi kad nešto pregori zato su moduli sami za sebe .Svaki malo jači el. sklop ima svoj modul.Današnje dijagnostike očitavaju greške preko modula jer i to je neka vrsta kompa samo određenih dijelova.Èitanje foruma i auto data je nešto drugo a praksa opet drugo,ne volim popovat ali kad se ljudi uhvate nečeg što su pročitali ili vidjeli muka mi.Te fore prodaju samo ljudi koji popravljaju takve module i kompove i deru narod.U 99 posto promjenjenih el.sklopova 70 posto je laž jer ko se ne razumije bit če oderan.Termoprekidač se nalazi ili kod izlaza termostata ili na kileru, a indikator temperatureoko termostata i može isto imati više izlaza jer šalje podatak na više strana ali sva tri izlaza su jedno dok se u termoprekidaču stvara kontakt.Ako nema termoprekidača jedini podatak koji o rashladnoj tekučini dobiva komp je preko indikatora (sad da li je to onaj koji pokazuje temperaturu na kontrolnoj tabli ili neki drugi pokraj njega manje bitno)ali botno je to da komp reagira baš na taj podatak i tak se ponaša,znači ako je indikator neispravan i šalje krivi podatak auto če poluditi jer baš od tog modula dobiva krivi podatak koji u stvari nije krivi pošto takav podatak dobije modul od indikatora.Ako ništa niste riješili sa pregrijavanjem nek mehaničar skine crijevo iz vaser pumpe i prekontrolira da se nisu odpustila krilca( napominjem el. nije tako kvarljiva ali jednostavno zna samo ono za što dobije podatak),u večini auta koji su mi imali problem sa elektronikom uzročnici su bili mehaničke naravi ,a sad vi kak hočete ja sam napisao sve što mislim,ostalo mi se više jednostavno neda gubit vrijeme i ponavljati neke stvari

moj napred navedeni motor nema nikakav termoprekidač koji ima veze sa upravljanjem ventilatorom hladnjaka.
Ok .Nema nikakve indikacije ,onda smo objasnite od čega modul koji upravlja klimatronicom dobija podatak iz motora(volio bi znati koji je to dio ako nije indikator ili termoprekidač).
 

igor

New member
moj napred navedeni motor nema nikakav termoprekidač koji ima veze sa upravljanjem ventilatorom hladnjaka.
Mora ga imati ili termoprekidač ili senzor temperature motora na termostatu u večini slučajeva koji šalje podatke kompu kad treba uključiti ventač. Pa nije nutra valjda mali crnac koji proba s prstom motor i opa vruče je upali ventilator :D
Nemojte pričat gluposti pa kak onda ventilator radi kaj ga uključi ?
 

Citru

New member
"naravno da greška nije u indikatoru i kaj si ne zamijenim nešto-nešto"....super. Kaj sam ja mehaničar da si sama to dijagnosticiram i zamijenim? Lako biti general poslije bitke i tvrditi "naravno da nije indikator", ko da smo svu pamet svijeta popili, jel? Uostalom, tko kaže da je to? Gdje piše da je to? Barem kod mene nitko nije to niti spominjao, a ja sama se ne razumijem u to kao tacumi da "samodijagnosticiram", dakle...

Inače - što ako se to ne zamijeni? Jer ja već polako naginjem i toj soluciji. Novaca baš i nemam, pa...tako se vozim već godinu i pol. Što se može dogoditi pod uvjetom da, kad ponovo pišti svaki put uključim grijanje i ne vozim se "pištajućim" autom? Doduše, naravno, to pod uvjetom da i dalje vozim samo kratke relacije, ne bi nekamo dalje išla s njim
imas li tocan kod greske koju su ocitali u servisu?

stvar je vrlo jednostavna...nitko nije popio pamet svijeta, neki popravljaju takve probleme na autima pa nemogu biti svaki dan na forumu nazalost :cool:
 

tacumi

New member
Ok .Nema nikakve indikacije ,onda smo objasnite od čega modul koji upravlja klimatronicom dobija podatak iz motora(volio bi znati koji je to dio ako nije indikator ili termoprekidač).
Ili se Vi i ja ne razumemo ili Vi, uz svo dužno poštovanje, ne razumete termine koje koristite. Termoprekidač (koji je nekada na mnogim vozilima bio obično na hladnjaku i služio da da komandu ili direktno ventilatoru ili releju za uključenje ventilatora) na C3 1.4 KVF motoru ne postoji. Postoji senzor temperature rashladne tečnosti koji se nalazi iznad kućišta termostata. Senzor temperature i termoprekidač nisu jedno te isto. Nadam se da se sada razumemo.

Ako ništa niste riješili sa pregrijavanjem nek mehaničar skine crijevo iz vaser pumpe i prekontrolira da se nisu odpustila krilca( napominjem el. nije tako kvarljiva ali jednostavno zna samo ono za što dobije podatak),u večini auta koji su mi imali problem sa elektronikom uzročnici su bili mehaničke naravi ,a sad vi kak hočete ja sam napisao sve što mislim,ostalo mi se više jednostavno neda gubit vrijeme i ponavljati neke stvari
Vama hvala na savetu i diskusiji ali ... savet možda vredi za neke druge motore ali za ovaj ne. Motor o kome je reč (KVF) ima pumpu rashladne tečnosti na strani razvoda, pogoni je zupčasti remen i zašrafljena je u blok motora. Dakle, nema nikakvog creva čijim skidanjem bi se moglo videti ili proveriti kolo pumpe ("krilca"). Da je to slučaj, motor bi se pregrejavao sa upaljenim ventilatorom a indikator na instrument-tabli bi palio sukcesivno diode 4-5-crvena. Isto važi i za zaglavljen termostat ili zaprljan hladnjak i slično. Uostalom, pumpu sam zamenio pre 20-tak hiljada km kad sam radio veliki servis tako da kod mene pumpa sigurno nije problem.

Inače - što ako se to ne zamijeni? Jer ja već polako naginjem i toj soluciji. Novaca baš i nemam, pa...tako se vozim već godinu i pol. Što se može dogoditi pod uvjetom da, kad ponovo pišti svaki put uključim grijanje i ne vozim se "pištajućim" autom? Doduše, naravno, to pod uvjetom da i dalje vozim samo kratke relacije, ne bi nekamo dalje išla s njim.
Ako se ne pregreje motor - ništa se lose neće desiti. Kad uključimo grejanje - deo toplote motora se preda kabini, temperatura rashladne tečnosti padne isto kao da se "pravi" ventilator uključio sa 25-30% snage. Pitanje je samo da li je grejanje kabine dovoljno da ohladi motor u uslovima u kojima se možemo naći. Ponavljam: to pištanje i paljenje odjednom svih indikatorskih dioda temperature motora je rano upozorenje da ventilator hladnjaka ne radi . Dešava se pri 97C. Srećom, to je kod C3 dobro napravljeno jer imamo vremena da nešto preduzmemo pre nego motor dostigne kritičnu temperaturu od 118C. Znači -može da se vozi i tako ali to je "tarzan"-rešenje.

Ja sam se odlučio za popravak modula ventilatora. Nov mi je suviše skup a polovan mi je suviše nepouzdan. Dobio sam juče od kolege preporuku za nekog majstora koji to navodno može da popravi i treba ovih dana da stupim u kontakt sa njim. Pa kad završim i proverim - javiću se.

Do tada, srdačan pozdrav svima :)
 

Semi

New member
Ima slican problem ocigledno.

Da li je zamena ventilatora resila problem?
Tacumi, jesi li uspeo da popravis modul ventilatora?

Takodje, sumnjam i na termostat jer po ovom minusu motor ne moze uopste da digne temperaturu - na otvorenom putu nema ni prve crtice, tek pri stajanju u mestu krene da dize?
Kakav je ovaj 1.4 benzin sto se temperature i zagrevanja motora tice?
 

Vojvodina

New member
Još jedan slučaj sa sličnim problemom.

U pitanju je C3 2005. stariji model, 1.4 HDi, sad već ima nekih 250 000 km na njemu. ;)
Naime, ovaj "kvar" vučem već dugo vremena, sigurno jedno godinu i po, dve. S kolima nemam drugih problema, servise radim redovno.

Naime, po davanju kontakta, pali mi se (samo) crvena lampica temperature, ali se nakon 60ak sekundi vožnje ugasi i retko kad se opet upali. Znači samo dok je auto hladan. Èim počnu da se pale narandžaste lampice (1,2 i 3), crvena se više nikad ne pali.
Kao za inat, svaki put kad odem kod majstora na dijagnostiku, NIKAD se ne upali, a bio sam sigurno već 5x, na kraju sam i odustao. Sad me opet počinje nervirati, pa rekoh malo da se pozabavim problemom.
Nedavno sam primetio da mi curi antifriz (u maloj količini), promenjen je termostat, celo to kućište (oko 25e) i od tad više ne pušta znači količina tečnosti je dobra.

Pošto sam jedno popodne bio dokon, dao sam kontakt i nije pištalo odnosno nije se upalila lampica. Otvorio sam haubu i cim sam počeo da čačkam posudu sa antifrizom i creva, čuo sam da je počeo da pišti (ostavio sam otvorena vrata). Sačekao sam ponovo da se ugasi i onda sam par puta jače kucnuo posudu i opet se upalilo.

Da li je moguće da je u pitanju senzor temperature rashladne tečnosti?
Da li smem probati sam da ga skinem i probam malo da ocistim, eventualno stavim neki kontakt sprej?
 

2mario2

Well-known member
Vidim da je tema o temperaturi itd, pa imam pitanje. Naime stavio sam u svoj Saxo mašinu od Pug-a 106 XS 1.4 sa 50000km. Nije bio ventilator spojen odmah jer mi je falio konektor (u međuvremenu jest) i upalila mi se lampica temperature i išao sam se provozat da smanjim temperaturu i nije zakuhao ni ništa. Za dan sam spojio i taj konektor, ali sad se ne usudim ostavit auto da vidim jel bude upalio ventilator. Kad odštekam onaj đek iz motora ventilator se upali i kad ga vratim se ugasi. Kazaljka mi je uvijek u vožnji ispod one crte. Dok stojim popne se na crtu i onda krenem jer nije mi do čekanja jel bude upalio ventilator prije ili lampica. Reko mi je frend mehaničar da se on pali 2-3mm iznad te crte tek i da ako kad maknem taj đek i pali/ vratim se gasi vent da onda sigurno sve radi. A tu se meni lampica bila upalila dok nije vent bio spojen. Dal da ostavim upaljen auto i čekam, pa ak se upali lampica idem se provozat da se temp smanji ili ugasim samo da vidim jel sve ok? Rekao je da i ak se upali imam do sredine crte i crvenog da ugasim auto. Što mislite vi dal da probam ili bolje ne?

Može samo premještanje u odgovarajući podforum jer nisam vidio da je ovaj za C3. Ja se ispričavam
 

CColonia

New member
Problem su "riješili" svi serviseri kod kojih je bio auto :rolleyes:. Bez greške se svi razumjeli u to, napuhnuto konstatirali kako onaj prije "nema pojma, zato nije uklonio kvar" i znali rješenje. Opet :rolleyes:.

Posljedično - ili je greška u serviserima ili u autu. No, možda je i u meni, naravno. Ipak sam ja žensko koje vjerojatno ne zna voziti. :rolleyes: i na to.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ti možeš bit kriva jedino ako si kao i ja mislila da živimo u normalnoj zemlji gdje postoje određeni standardi te nećeš bit prevarena na svakom koraku.

Za ostalo su krivi servisi... od kojih su 90% prevaranti manjeg ili većeg razmjera. E sad, možeš bit uporna sa lutrijom pronalaska ovih 10%, možeš nabavit malo alata i knjigica pa probat sama shvatit problem, možeš se i jednostavno riješit auta... ali od ove mržnje samo će te samo dalje patit ti i auto.
 

Dalibor

Dado Tornado
Posljedično - ili je greška u serviserima ili u autu.
ukratko opiši što se događa sa autom.
koja je godina, model, motor.
i nabroj otprilike sto je zamjenjeno.

kada pokaže da se pregrijao da li se vrti ventilator kod motora kada podigneš haubu?
 

c3-op

New member
Imam C3 1.4 HDI iz 2008 i problem sa hladnjakom.
Problem u radu hladnjaka izgleda ovako:
- upalim auto i ostavim ga u leru 20 min, a ventilator hladnjaka ne vrti ili
- napravim 10 km po gradu i ventilator hladnjaka se također ne pali čak ni kada stanem
- ako uključim automatsku klimu, ventilator radi
- problem sam primjetio pred dva dana jer klima nije dobro hladila. Nikakva indikacija greške se nije aktivirala

Da li je netko imao takav problem i koje je rješenje?
Hvala
 
Na vrh