Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
način razrade je opisan u uputstvima koja dođu uz vozilo (ima i na internetu):
- prvih 1.000 km ne više od 3/4 max broja okretaja
- idućih 500 km postepeno pojačavati

kad sam uzeo auto iz salona primjetio sam da ulje nije na max
razina ulja se mjeri kad je auto na radnoj temperaturi, nakon cca 5 min što se ugasi
ulje je negdje na 2/3 od min do max.....tako da ću doliti malo ulja

za razliku od scale, u tiguanu je bilo nešto vše ulja od maximuma

to 0w20 ulje je uopće teško očitati na mjernoj šipci - prozirno, bezlično

s druge strane tiguan je došao s rashlasnom tekućinom ispod max, a scala iznad max (to je manje bitno od ulja)

malo sam usporio s razradom - tek sam na 860 km
budem dolio ulja pa nastavim, ne žuri mi se kao s tiguanom
+ danas sam amaterski uređivao lak frendovog Mini Coopera pa sam tu izgubio vremena
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Nema, jedino Pilot Sport i Potenza Sport. Ali GY Asy6 je trenutno gazda klase.
Tnx...bacio sam oko na Tyre review LINK.
Zbilja dobro zvuči Bridgestone Potenza Sport, baš bi ju probao, ali mi je apsurdan podatak da prolazi, tj. da je njena potrošnja 'samo' 20,5 tkm...zbilja se ne čini kao ekonomski isplativa, a radim popriličan broj kilometara godišnje, tako da mislim da će ljetni set biti GY Asy6...

način razrade je opisan u uputstvima koja dođu uz vozilo (ima i na internetu):
Hvala na info
 

Pavel

Lepi™
Ja na Toyoti sad imam Dunlop ljetne, ubij me ako znam koje. Pogledam pa javim. Fenomenalne su, iskreno fenomenalne. Kupio sam odmah i Dunlop Winter Sport 5 zimske, jutros došle.

Na Kamiqu sam imao F1, užas. Na C5 sam imao Pirelli Cinturato, solidne i imao sam nekakve Bridgestone (jako dobre). Zimske Hankook Winter i*cept Evo2. Zadovoljan..F1 Asy je bio baš nestabilan, evo.. Ne bih ga više ikad imao.

Od premium guma nisam samo vozio Michelinke. Ali zasada Dunlop je za svaku preporuku (ljetna). Nadam se da će i zimska biti dobra.

Za razradu ja iskreno ne sjećam se niti za Škodu da je imala nešto. Pogledam kroz koji dan upute. Ali Toyota nije imala sigurno. U salonu su samo rekli da je ne tjeram baš u crveno neko vrijeme ali da nema nikakav poseban plan razrade. Tehnologija je danas otišla naprijed i robusnija je izrada pa su rekli da nema nekakvih posebnih pravila više.
 

liberty

Well-known member
Scala upravo prešla 1.000 km
sad ju (danas) dižem u okretaje iznad 3.500
za danas i sutra (jednostavnosti radi i sigurnosti radi) predviđena vožnja autoputom ("šihte" od po cca 170 km)
danas okretaji idu do 4.000 i vožnja uglavnom na većem broju okretaja konstantna (oko 3.000 okretaja na više) uz kočenje motorom
a sutra isto to, ali do 4.500 okretaja
zadnja faza na oko 1.500 km ide kraće relacije dizanje okretaja (naravno sve kad se auto zagrije) - do 5.000 okretaja, pa onda i do 5.500 okretaja

i onda je to-to

inaće auto se najugodnije vozi na okretajima do 2.500 i ne treba ga u svakodnevnoj vožnji niti dizati iznad toga

zasada je overall prosjek potrošnje 5,8 litara
u vožnji od 15 km s 1 zaustavljanjem koju sma s tiguanom odrađivao za 8,3-8,5 litara, Scala to odradi s 7,1-7,3 litara
jučer je imala u par stajanja dosta vožnji s gasom i ne pazeći - oko 9,0 litara

vožnje koje uključuju grad nakon što se auto zagrije na radnu temperaturu glatko prolaze s 6,0 - 6,5 litara lagane vožnje (mali grad)
a Tiguanu je tu trebalo 1 litra ili nešto više

overall prosjeci na tiguanu za svakih 100 sati rada su bili - 1. oko 8,2 litara (možda griješim), 2. oko 8,7 litara i 3. oko 8,0 litara (2x po 600 km auto ceste i 2x 400 km autoceste je poboljšalo prosjek) - vidjeti ćemo kako će se Scala tu pokazati - imam osjećaj da će njoj prosjek biti u istim uvjetima cca 7,0 litara

snage ne manjka, sasvim je dovoljna, 200 Nm u ovom autu je sasvim ok, motor se rado zavrti i ugodnog je zvuka
 

szahtila

Well-known member
Scala upravo prešla 1.000 km
sad ju (danas) dižem u okretaje iznad 3.500
za danas i sutra (jednostavnosti radi i sigurnosti radi) predviđena vožnja autoputom ("šihte" od po cca 170 km)
danas okretaji idu do 4.000 i vožnja uglavnom na većem broju okretaja konstantna (oko 3.000 okretaja na više) uz kočenje motorom
a sutra isto to, ali do 4.500 okretaja
zadnja faza na oko 1.500 km ide kraće relacije dizanje okretaja (naravno sve kad se auto zagrije) - do 5.000 okretaja, pa onda i do 5.500 okretaja

i onda je to-to

inaće auto se najugodnije vozi na okretajima do 2.500 i ne treba ga u svakodnevnoj vožnji niti dizati iznad toga

zasada je overall prosjek potrošnje 5,8 litara
u vožnji od 15 km s 1 zaustavljanjem koju sma s tiguanom odrađivao za 8,3-8,5 litara, Scala to odradi s 7,1-7,3 litara
jučer je imala u par stajanja dosta vožnji s gasom i ne pazeći - oko 9,0 litara

vožnje koje uključuju grad nakon što se auto zagrije na radnu temperaturu glatko prolaze s 6,0 - 6,5 litara lagane vožnje (mali grad)
a Tiguanu je tu trebalo 1 litra ili nešto više

overall prosjeci na tiguanu za svakih 100 sati rada su bili - 1. oko 8,2 litara (možda griješim), 2. oko 8,7 litara i 3. oko 8,0 litara (2x po 600 km auto ceste i 2x 400 km autoceste je poboljšalo prosjek) - vidjeti ćemo kako će se Scala tu pokazati - imam osjećaj da će njoj prosjek biti u istim uvjetima cca 7,0 litara

snage ne manjka, sasvim je dovoljna, 200 Nm u ovom autu je sasvim ok, motor se rado zavrti i ugodnog je zvuka
S obzirom da ćeš je prodati za godinu-dvije, taman će auto biti u top formi za nekog sretnika
 

liberty

Well-known member
Ne smijem ti se, dapače poštujem tvoj trud no priznaj da pretjeruješ
priznajem - i što se tiće razrade vozila i održavanja vozila, osobito laka....jbg treba se riješiti toga (uvijek sam se u prošlosti fiksirao na jedno od vozila, češće na 2 kotača)
odrađena vožnja do 4.000 okretaja
smeta me što kod mijenjanja brzina malo pedala kvačila vibrira što se osjeti kad se šalta u višu brzinu 1-2 ili 2-3 ako okretaji pritom budu iznad 2.500 okretaja
nisam naviknut na taj osjećaj.....na višim brzinama se to ne osjeti
vjerojatno 3 cilindra prenose neku vibraciju/rezonancu......inaće auto uopće ne vibrira samo ta pedala kvačila kad je stisnuta (ajmo reći: kad nije stisnuta ne vibrira, u prvom dijelu vibrira/pulsira i u zadnjem dijelu u sredini kad se stišće ne, s time da se to kod mijenjanja brzina više osjeti u zadnjem dijelu kod otpuštanja kvačila....budem vidio kroz neko vrijeme....zna to biti na vw/škodama, ja kao preosjetljivo ljudsko biće bolje da na to zaboravim jer.....već sam vidio kako to ide s tiguanom - čačkaju, pročačkaju, ne poprave, samo nešto drugo zajebu....I have learned my lesson

po mojem iskustvu vw/škoda više ne znaju napraviti mjenjač, ni manualni ni DSG tako da to pripisujem tome

pored toga:
- auto šalta fantastično, mjenjač je vrlo lagan, hodovi mjenjača nisu kratki, ali nisu ni dugi/grubi kao u berlingu
- snage ima začudo puno, usudio bi se reći uaaauuuu.....bez zezancije, na 3.500 okretaja ravni put u 6. brzini se na autoputu vozi 150 kmh bez ikakvog problema
- overall potrošnja na 1.200 km je 5,8 litara
- unutrašnjost modernija nego u tiguanu
- kako ulje od kad sam preuzeo auto nije bilo na max dodao sam 1,5 dcl.....sad je ajmo reći na maksimumu ili blizu njega (uputstva su neprecizna, dipstick je teško čitljiv, ulje 0w20 je voda).....od početka u tih 1.200 km po mojoj procjeni ili nije potrošio ulje ili je potrošio pola deci (0,5 l /na 1000 km izvan razrade kažu da je normalno, a u razradi još više)

E sad - možemo se smijati razradi, no testna scala koju sam vozio - njen motor je kad se digne hauba više vibrirao, a u vožnji nije bila linearna u iskazivanju snage, dapaće, bila je skokovita, i na njoj se teže moglo postići kretanje from standstill bez trzaja....mislim da je razrada kod moje Scale tu pomogla, obzirom je testna imala oko 7.000 km

Mislim da će me najviše radovati kod Scale njezine mogućnosti male potrošnje
kažem mogućnosti, jer kad se na potrošnju ne pazi ona skače (što sam i očekivao), dakle, teoretski Scala 1.0 može biti štedljiva na razini npr. golf. 1.6 tdi 81 kw koji sam imao (5. brzina)

npr. razlika Scala/Golf 7 - čovjek ima osječaj da je Scala veći auto (iako platformom i dimenzijama i nije), da Golf ima bolji ovjes i ponašanje na neravninama i u brzoj vožnji autocestom, da Scala bolje ventilira kabinu i da je 1.6 tdi naspram 1.0 tsi relikt prošlosti, brundalo, s u 5. stupanjskoj verziji mjenjača nepraktično određenim omjerom brzina za gradsku vožnju, težak u nosu, s manjim prtljažnikom

obzirom da je golf 8 vrlo sličan golfu 7, scala koja je s istom motorizacijom i istom opremom cca 25% jeftinija od golfa definitivno pobjeđuje

u ćemu je scala lošija od tiguana osim ground clearance - osjećaj prozračnosti unutra (visinia karoserije unutra), nešto manji prtljažnik, ovjes (slično kao golf), u ćemu je bolja - definitivno svjetla (ova Scala ima bolji led), ali ni golf ni scala se ne mogu mjeriti na kočenju s Tiguanom

e sad malo matematike:
- osiguranja za Scalu koštaju sveukupno cca 200 EUR manje nego za Tiguan
- Scala će jer je svijetle boje ipak biti pranja malo rjeđe, pa recimo da je tu ušteda još 50 EUR
- Scala će očito trošiti manje od Tiguana barem 1 litru, na mojih prosječnih 18.000 km/godišnje to je 270 EUR manje
- za servis ne znam koliko će koštati, moguće nešto manje
- za Scalu se neće nabavljati dupli set guma s felgama već će se na postojeće felge montirati cjelogodišnje gume koje će trajati 2 godine, tamo gdje kupujem gume tamo nema troška montaže i balansiranja, a inaće me to 2x godišnje ukupno koštalo 40 EUR
_________________________________________________________________________
560 eur manje godišnje


I da htio sam vam reći - ako vam je moje pisanje dosadno obzirom se već neko vrijeme ne radi o Citroenima - slobodno napišite to, pa ću prestati
dobro se osjećam u ovoj zajednici pa se opustim i pišem, onako kao jedno detaljno iskustvo
btw večeras ide vožnja do 4.500 okretaja.....
btw kupljena prozirna naljepnica za zaštitu ruba stražnjeg branika OEM = 37 EUR....to bi treba strpljenja za postaviti
i još jedna novost - kako mi je potreban još jedan auto jer s jednim autom teško funkcioniramo u planu je nabavka jednog starijeg atmosferskog benzinca s ugrađenim plinom, pomalo nejakog, starog pouzdanog morora s dosta opreme - tko pogodi o kojem autu se radi dobiva od mene ručak :)
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
razrada završena vožnjom do 4.500 okretaja, postepeno smo došli do toga
biti će još samo par zaleta do 5.000 okretaja (preko toga ne idem, u biti ni ne vidim smisao ići preko cca 3.500 okretaja s tim autom - dovoljno je elastičan, miran i ekonomičan ispod toga, poznavajući mene vjerovatno će biti u režimu 1.800 - 2.800 okretaja cijelo vrijeme
auto ima 1.400 km
overall prosječna potrošnja do sada 6,0 litara

slijedi:
- nabavka cjelogodišnjih guma, tako da će ljetne s njega (nexen) ići u prodaju
- voskanje auta (nikako da me vrijeme posluži, a ptice kenjaju li ga kenjaju po autu)

+ bonus: kupnja tog dodatnog auta je dogovorena
hint: atmosferac, benzinac, plin, 14 godina, 160.000 km, za tadašnje pojmove super opreme ne veći od scale.....što bi to moglo biti.....na njemu će ići odmah zamjena ulja (prošlo je od zamjene 12.000 km i promjena rashladne tekućine jer je od velikog servisa (na cca 95 tkm) prošlo 4 godine
plinska instalacija vrijedi do 2029. godine
gume će mu izdržati idućih 5-6.000 km
 

Mirage

Well-known member
Za opis razrede jedan veliki lajk, malo ljudi ima priliku kupiti novi auto i razrađivati motor, ovo što ti radiš je ekstra i svaka čast na volji i strpljenu ja tipujem da je tu neki OKP u pitanju ali lijepo je čuti da to netko napravi kako treba. Ja sam svog berlinga prvi 1000 km vozio do 1500 okretaja i samo sam na to pazio poslije sam pazio da ne ide preko 2000 i to je to. Tako su mi rekli i u salonu.

Ali mali disclamer, kada sam preuzeo Berlinga imao je 15-20 km i bord je pokazivao 12 litara prosječnu potrošnu, kod mene je 7 godina i nije nikada ozišla preko 6-7 litara pa si ti sad misli šta su mu oni radili u tih 15 kilometara.
 

liberty

Well-known member
Za opis razrede jedan veliki lajk, malo ljudi ima priliku kupiti novi auto i razrađivati motor, ovo što ti radiš je ekstra i svaka čast na volji i strpljenu ja tipujem da je tu neki OKP u pitanju ali lijepo je čuti da to netko napravi kako treba. Ja sam svog berlinga prvi 1000 km vozio do 1500 okretaja i samo sam na to pazio poslije sam pazio da ne ide preko 2000 i to je to. Tako su mi rekli i u salonu.

Ali mali disclamer, kada sam preuzeo Berlinga imao je 15-20 km i bord je pokazivao 12 litara prosječnu potrošnu, kod mene je 7 godina i nije nikada ozišla preko 6-7 litara pa si ti sad misli šta su mu oni radili u tih 15 kilometara.
(y)
svaki skuter novi koji sam imao sam razrađivao
svaki auto novi osim fieste koji sam imao sam razrađivao
osobito sa skuterima nije lako - treba provesti "u sedlu" tih 1.000 km do prvog servisa u različitim režimima vožnje od 20 do 100 kmh, a još veći je izazov kočiti motorom kad brzina nema

npr. na skuteru od 150 ccm sam razradu napravio u 7 dana, od čega su 3 dana bila kišna. kupiio sma ga u petak i rekao vidimo se na zamjeni ulja iduću subotu....spavalo mi se na njemu koliko sam se vozio


ali razrada je polučila dobre rezultate makar u vidu performansi svakog vozila koje je to prošlo kod mene
btw. berlingo je vožen ipak na malo većim okretajima

svaka razrada se radi po uputstvu proizvođača ali ja maksimalno mijenjam tempo, mijenjam brzine, kočim motorom i pojačavam tempo i probavam auto u svim uvjetima + ono što je bitno to odradim u što je moguće manje hladnih startova a ipak uz dovoljno vremena da se auto potpuno ohladi (što je jedino bitno)

OKP - što je to, aha, ono kad sad idem provjeriti jesu li auto posrale ptice (opet) - da, to je OKP
 

liberty

Well-known member
Držali na leru :D
drže često, i Scalu i Tigana su držali po više od sat vremena - što uopće nije dobro, ali je često nužno radi updatepva prije isporuke vozila i sl.

šteta što onda ne paze koliko je ulja u motoru, bilo bi u redu da je na maksimumu a ne niže od maksimuma (Scala) ili više (Tiguan)
novi polovni auto je sive boje
ima 17 "cola" felge
hatchback je
ima središnji naslon za ruke i straga
sva svjetla su mu halogena

ne znam doduše da li ima obješen o retrovizor arbre mažik.....ali nabavit ćemo i to

nema zatamnjena stakla pasmater
nema kišobran u vratima ko škodilak
drže često, i Scalu i Tigana su držali po više od sat vremena - što uopće nije dobro, ali je često nužno radi updatepva prije isporuke vozila i sl.

šteta što onda ne paze koliko je ulja u motoru, bilo bi u redu da je na maksimumu a ne niže od maksimuma (Scala) ili više (Tiguan)



novi polovni auto je sive boje
ima 17 "cola" felge
hatchback je
ima središnji naslon za ruke i straga
sva svjetla su mu halogena

ne znam doduše da li ima obješen o retrovizor arbre mažik.....ali nabavit ćemo i to

nema zatamnjena stakla pasmater
nema kišobran u vratima ko škodilak
novi polovni auto je sive boje
ima 17 "cola" felge
hatchback je
ima središnji naslon za ruke i straga
sva svjetla su mu halogena

ne znam doduše da li ima obješen o retrovizor arbre mažik.....ali nabavit ćemo i to

nema zatamnjena stakla pasmater
nema kišobran u vratima ko škodilak
fulo, duplirap, valjda mi je to od razrade nekakva trauma....ne znam kako ispraviti post

e da....spriječite me da kupujem vozila idućih jedno 10 godina, jer je glup osječaj voziti se autoputom gore dolje usred nioći - nikad toliko ljudi koji rade u naplati cestarine nisam upoznao i nikad toliko puta nisam puhao radi provjere da li sam pijan policiji
mislim, ja sam rekao policiji da se vidimo i sutra navečer ali nekako su nepovjerljivi
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
ne ali bez zezancije:
- dakle mislio kupiti onu Accord 2.4, vozim ju cijeli vikend natučem nemam pojma koliko - oko 300 km, usred noći u 3 ujutro zaustavlja policija s ....dobro jutro...ja reko jutro...jeste ili....ja kažem kakao....oćete puhati....reko ajde.....nit me pitali čiji je auto niti zašto sam u šlapama bos a vani 10 stupnjeva....ništa

sa scalom me 2 put zaustavili (u 7 dana)...i uvijek isto....jeste pili...ne, nisam ni jeo....pušite
pa me istu noć zaustave 2x....jbg razrada je razrada, susrećemo se i ja i oni...nema mrdanja

tako da čuvam za uspomenu one pipke u što pušeš pa ti poslije daju

sad kad kupim polovnjaka pa odem s njim u đir će opet biti....jeste pili.....ma hebo sve više, nema gdje te pipke stavljati


i svaki put me s rotirkama zaustavljaju, onako potjera....baš dramatično, kao iznenadit će me....a ja već 5x prošao pored njih, oni misle da nisam znao da su tu u busiji, u zapečku

i onda proletim s Accordom.....neću pisati s kojom brzinom ali evo neka bude - ako je u miljama onda je dvoznamenkasto....srećom ošli oni u McDonalds i to me spasilo

kad sam bio mlađi, a kazne manje, znao bi kad me zaustave na njihovo pitanje: brzo ste vozili?
reći: ne, ja samo nisko letim
e da....ono na kvačilu Scale što se osjeća

to je kombinacija vibracije motora + rev hang.....sad sam malo čitao o tome
naime, probao sam ja to izbjeći i vidim da na šaltanju dolje nema toga, a za gore ima s time da je izraženije u nekim okretajima
e sad....rješenje za rev hang je drukčije mijenjanje brzina tj. problem je što su danas motori podešeni da okretaji u trenutku mijenjanja brzina sporije spuštaju pa dolazi do razlike u rev match motora s zamašnjakom i kvačila, pa su zamašnjaci teži da bi bolje apsorbirali vibracije, a uz to....sve je to zbog eko normi da ne bi onaj dio goriva koji ostane u cilindrima nakon puštanja gasa ostao ne iskorišten/zapaljen.

rješenje je ovako/onako.....hm.....ići u višu brzinu ili ranije ili kasnije od uobičajenog, kod stiskanja kvačila već smiriti okretaje a ne da su u porastu, pa se tzatim stisne kvačilo, pričeka sekunda niže da padnu okretaji, pa tek onda u višu brzinu, pa tek onda gas .....i to sve zbog eko normi

to me malo zainteresiralo jer sam i skužio da to kod Scale tako funkcionira i to sma od sebe.....

i sad kažemo - jbt trae orilagodbu ko da vozimo kamion a ne auto
lako za prilagodbu, nije 3 cilindra race car
nego je veći problem što zbog sporijeg padanja okretaja (a zaista je sporije, i tu mu ide na ruku jer je gas by wire) pati kvačilo....ako prerano ideš u veću brzinu dok se okretaji ne smire - trpi kvačilo

znači da su danas auti prilagođeniji automatskim mjenjačima, gdje to nije evidentno
ok - zašto scala nije "automatiq" jer je dsg dq200 nedostojan biti DSG, a dq381 kliktav, i ne dovoljno uglađen da bi bio DSG

dakle, vw ne zna napraviti "automatski " mjenjač i točka.

a ovo rev match/hang bullshit....to pate svi danas turbo benzinski motori jer turbo + by wire + eco + dvostruki zamašnjak = bull shit

ili voziti kao penzić
ili šaltati na višim okretajima čekaju ći da oni padnu niže od očekivanog pritom zaustavivši davanje gasa prije odluke za šaltanje

ah....moderne stvari
ajmo dalje....Nexen....nije se pokazao loš jučer na skliskom, hladnom autoputu pri dosta visokoj brzini...čudno ali istinito....ne mogu reći da imam u njega povjerenje, tj. malo je scala limitirana po pitanju ovjesa u odnosu na veličinu auta...ali taj nexen je bio ok jučer
 
Posljednje uređivanje:

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
e da....spriječite me da kupujem vozila idućih jedno 10 godina, jer je glup osječaj voziti se autoputom gore dolje usred nioći - nikad toliko ljudi koji rade u naplati cestarine nisam upoznao i nikad toliko puta nisam puhao radi provjere da li sam pijan policiji
mislim, ja sam rekao policiji da se vidimo i sutra navečer ali nekako su nepovjerljivi
Već se dugo nisam izurlao ovako dobro kao na ovaj citat :ROFLMAO:

I da htio sam vam reći - ako vam je moje pisanje dosadno obzirom se već neko vrijeme ne radi o Citroenima - slobodno napišite to, pa ću prestati
dobro se osjećam u ovoj zajednici pa se opustim i pišem, onako kao jedno detaljno iskustvo
Samo piši, nemoj stati! 💪
 

liberty

Well-known member
provjerena razina ulja - ista kao što sam ga nadolio na cca 900 km
razina rashladne tekućine isto
malo drukčiji način šaltanja u višu brzinu = big difference, čak i s takvim sporijim šaltanjem okretaji ne padnu za više od 1.000 okretaja (da sam to na taj način radio prije 20 godina, pali bi za 2.000 okretaja)

potrošnja - režim vožnje gradski/prigradski 1 litra manje nego Tiguan po BC (BC mu nije puno lagao)

pada li ga kiša li ga pada - nema nanošenja voska tog se ne ispada (idealni period nakon nanošenja voska kojeg stavljam - za obrisati 1 sat stajanja na laku + dodatno da se auto ne moći nakon toga bar 12 sati).....dakle, čekam
ajde, makar kad pada onda ptice ne kenjaju

čekam da preuzmem to 2. vozilo, po meni se čini da će to biti PON/UTO
 
Na vrh