Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
zamjenski akumulator ne sječam se kad mi je trajao više od 3 godine
tako da - dobro je
nećemo riskirati, ne košta puno.
 

visaluteju

Well-known member
Ne znam koliko cete mi vjerovati ali iz svog prvog citroena sam izvadio tvornicki vartin akumulator negdje 2015 godine a auto je godiste 2002 godiste...stoji ispod sica u tom autu. Sjecam se da je bas izgledao prastar i jedva sam ga skinuo pa sam po sifri trazio datum
 

liberty

Well-known member
kod moje sestre je tvornički akumulator na škodi s 95.000 km i evo sad će 7 godina
meni je na motociklu bio original star jedno 8 godina
aali zamjenski na autima rijetko koji dulje od 3 godine
 

visaluteju

Well-known member
kod moje sestre je tvornički akumulator na škodi s 95.000 km i evo sad će 7 godina
meni je na motociklu bio original star jedno 8 godina
aali zamjenski na autima rijetko koji dulje od 3 godine
ma da, i moji ostali su tako oko 3-4 god max
 

szahtila

Well-known member
kod moje sestre je tvornički akumulator na škodi s 95.000 km i evo sad će 7 godina
meni je na motociklu bio original star jedno 8 godina
aali zamjenski na autima rijetko koji dulje od 3 godine
Na mome C3 iz 12/2017 još je tvornički akumulator na cca 99300 km. Što se tiče zamjenskih bilo ih je koji nisu izdržali ni dvogodi#nju garanciju a rijetki su doživjeli 4 godine
 

liberty

Well-known member
kakogod ja idem danas staviti drugi
a idući mjesec moram riješiti servis za škodu, servis plina za golf, lakirer golf i registracija škoda
ako dobijem na lutriji....uspjet ću zatvoriti financijsku konstrukciju:LOL:
 

liberty

Well-known member
172.200 km
varta silver dynamic 63 Ah stavljena u golf
izvađen neki akumulator meni nepoznatog proizvođača (65 Ah)


čeka se odovor vezano uz kuku koju bi stavio na golfa
 

liberty

Well-known member
stavljen akumulator - sa stavljanjem 140 EUR varta dynamic ili nešto tako

odustalo od kuke - euro kuka bolja s instalacijom je 450 EUR + postavljanje 100 EUR + atest
pritom treba malo rezati branik dolje (mnogo manje nego na vertikalnoj kuki)....a nekako mi sve to djeluje čudno....naime golf ima ogroman ispušni lonac poprečno tik uz branik (2 cm od branika) koji zauzima cijeli prostor među kotačima + iznad njega je toplinska ALU zaštita (ne folija kao na novim autima već debeo aluminij)
i kažu mi da je upravo golf baš specifičan za ugraditi kuku jer se dosta reže u braniku (nije puno, treba 7x8 cm, a cijela instalacija bude izvan branika

no razmišljam si ovako:
- u obitelji imam auto s kukom koji mi je 5 km od kuće i kojeg mogu koristiti
- ne da mi se 500 EUR za kuku koja je samo za svrhu prenosa bicikala i ništa drugo
- ne da mi se raditi preinake na braniku i el. instalacijama auta starog 15 godina, još mu je tu iznad auspuha spremnik plina i ono što ide uz njega

uglavnom thule nosač za bicikle naručen i to ne iz Hr gdje dođe 589 EUR(onaj s tablicom i svjetlima, najjeftiniji za 3 bicikla), već iz SLO odakle s dostavom dođe za 520 EUR

bumo vidjeli, ako baš baš se svaki vikend 6 mj bude vozila bicikla - ćemo i rezati branik, ovako za probu nije sila kad već postoji taj drugi auto


škoda....ako s njom napravim 300 km mj to je to, uglavnom stoji
jer mi se ne da po gradu, parkinzima i trgovačkim centrima ići okolo s njom....ljudi su bedaci što se tiće parkiranja, jedan dan parkiram s golfom, nigdje nikoga, vračam se (golf isto čuvam) kad neka budala zh tabele stala na 20 cm od njega i naravno naslonila vrata prilikom izlaženja na golf....a svugdje okolo prazno

tako da hje škoda auto za vjenčanja, sprovode, izlete i sl....idući mjesec će imati oko 9.500 km i godinu dana i prvi put će joj se promijeniti ulje - kakav long life, glupo mi je mijenjati gume svake 2 godine....samo da mi u servisu ne uliju više ulja kao u golf jer me to iritira....uvijek nešto zeznu....a škodu sam kupio jer je servis po tvrdnjama 100 % ljudi kao izvrsan....da...
 

liberty

Well-known member
tijekom mjeseca ide scala (9.500 km) na zamjenu ulja jer će joj uskoro biti godina dana
nadam se da ovaj put neće uliti previše ulja kao u golf
nisam htio da se ulje mijenja svake 2 godine jer mi je to neprirodno iako ču u idučoj odini s njim napraviti možda 5.000 km
eftilen od auta koji je kao praktičan i svemu dovoljan
začudo od frenda nova octavia nije baš puno bolja .... ide vw grupacija onako stabilno prema dolje...
 

liberty

Well-known member
172.700 km
golfu promijenjena brava gepeka (110 EUR + ruke)
mislim da ću opet mijenjati amortizere gepeka jer mi se ne sviđa način kako se zatvaraju ta vrata (treba ih tresnuti)

ide u subotu na redovan servis plina


9.500 km škoda
ide u utorak na zamjenu ulja, pa zatim par dana kasnije na produljenje registracije
valjda neće zeznuti pa staviti previše ulja kao u golfa
bumo vidjeli
golf je imao štetu
dok je bio parkiran, susjeda je svojim vozilom išla unazad i udarila ga
štetu za popraviti u neovlaštenom servisu je 300 eur
izvid štete njenog osiguranja gdje je šteta prijavljena i ona izjavila da je kriva kaže cca 200 eur za rad + 80 eur materijal
mislio sam tome prigovoriti jer sam čuo da se kao nesporni dio isplaćuje 30% manje od toga a želim da se auto popravi i to ne o mom trošku
ponuda ovlaštenog servisa za popravak je preko 800 EUR
ako prigovorim sada na izvid štete da li će to utjecati na isplatu nespornog dijela po ovom prvom izvidu štete (da ne izgubim sve)

Hvala na odgovorima
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
172.900 km obavljen servis plina kod Boyskog - samo filter i mapa paljenja podešeni
brzo i učinkovito
kaže da ćemo možda na idućem servisu mijenati isparivač jer je na ovom te na servisima 2023. i 2022. rađeno isto što i danas
čovjek je pohvalio stanje u kojem se auto nalazi te da se lijepo vozi, a čini mi se da mu je drag i jer ima tvorničku instalaciju plina

iduće...znači uložilo smo u veliki servis + prednje kočnice + gume + akumulator + stražnja brava + servis plina
sad ćemo ići malo do limara ispopravljati to što treba - pretpostavljam za nekih 15-ak dana

a nakon toga ako bude sreće sam miran neko vrijeme (auto je kod mene nekih 12.000 km

na povratku sam po par zavoja izcimao druge aute, ovaj moj golf sa svojim ovjesom zaista leži fenomenalno i po zavojima se rijetko koji vozi tako (highline koji ima niži ovjes, s izdašnjim gumama te i stražnjim multilinkom (što nije slučaj kod kasnijih generacija te snage))


Škoda - ajde valjda neće nešto zeznut na servisu koji slijedi (inaće bi bio nakon 2 godine. ali meni to nije normalno pa želim promijeniti ulje nakon 1 godine)
nju sigurno neću provozati po zavojima jer nije do koljena golfu (ne općenito, nego ovom golfu)
 

liberty

Well-known member
Scala
godina dana, 9.650 km
obavljen servis samo zamjene ulja
dugotrajna potrošnja zadnjih 1.500 km, prosjek 35 kmh = 5,7 litara

ajmo dalje, pa dok god ide (valjda će potrajati)

sumnjam da ću u idućoj godini napraviti više od 7.000 km
hmmmmmm

dakle ovako
plaćeno je AO + AK osiguranje nekih (zajedno) 730 EUR za škodu

lakirera za popravak golfa (prednji branik oštetila elektronska kapija, žena se pragom naslonila na panj, i baba iz zgrade starija od Tita se svojim autom naslonila na stražnja vrata svojom pretpotopnom kijom - ne bi joj dao da ide pješke okolo a kamoli autom) - e.....čekati lakirera na kojeg sam se ja namjerio je drama.....čeka se.... na oko ništa specijalno na autu....prelakirati prednji branik (160 eur), riješiti prag (pola metra rezanja i varenje te lakiranje 200 EUR), stražnja vrata limarija + lakiranje + ušpricavanje jedno 300 EUR valjda će pokriti osiguranje od babe)
+ lakireru moram dati zadatak da namjesti vrata gepeka jer moram prejako udariti da brava (nova uhvati) - problem je:
1. stavio sam zamjenske amortizere gepeka koji prejako drže vrata )još prije godinu dana)
2. ta vrata gepeka su po meni bila lakirana u donjem dijelu (ne i spojler) i čini mi se da nisu dobro namještena tj. podešena (nisu skidana kod lakiranja, sva svjetla, staklo i nosači vrata gepeka imaju oznaku 2009. godine - ali čini mi se da malo stoje ukoso

po meni moguće iduće otklanjanje eventualnog budućeg kvara - ili neki senzor temperature ili motorić ler gasa....naslučujem da će možda tu biti problem - nisam siguran ali vidjeti ćemo + za stražnje amortitzere vidjeti ćemo...+ stražnje kočnice vidjeti ćemo

dakle, upozorenje ljudima koji kupuju polovnjake (stare polovnjake), golf je sudeći po mehaničaru, plinašu, općoj javnosti i svjetskoj politici: jako dobar primjerak koji se jako dobro vozi, ali od kad sam ga kupio prije 11 mjeseci:
1. servis ulja i termostata u ovlaštenom servisu - oko 270 EUR ili malo više
2. amortizeri gepeka zamjenski - mislim 26 EUR
3. posuda ekspanzione tekućine - 40 EUR
4. braga crijeva za rashladnu tekućinu - 10 eur
5. veliki servis + zamjena kablova , "bobina" i prednjih diskova i pločica - 1.240 EUR
6. akumulator zamjena - ufff treba pogledati....oko 150 EUR
7. zamjena stražnje brave - 140 EUR
8. servis plina 92 EUR
9. gume 300 EUR
________________________________________________
tot. = cca 2.140 EUR u samo 12.000 km pređenih
ok, to je stvar redovnog održavanja (većina skupljih stvari, a s nekim stvarima sam se požurio jer je zatrzavao pa sam htio odmah napraviti i veliki servis i bla bla).....ali, dobar primjerak sada 15 godina starog auta .....to bi mu bilo održavanje.....

šta žena kaže - rodaj ga, zajenbavaš se s njim stalno
meni se auto jako dobro vozi i alergičan sam za korištenje novog auta po gradu tako da mi ovaj dobro dođe
pa joj kažem - nema šanse da ga se riješim puno sam uložio i u korisne stvari sam uložio, teoretski s nekim stvarima osim izvanrednim kvarovima sam miran idućih cca 13.000 km (ulje), sve ostalo što spada pod manje više veći ne i veliki servis bar idućih 50.000 km, što se tiće remenja bar jedno od 75.000 km nadalje, što se tiće plina baremjedno 20.000 km nadalje, što se tiće guma bar jedno 30.000 km nadalje itd.

da ga sad prodam, wispalo bi da sam sva ta ulaganja bacio u vjetar, a auto se koristi i služi svrsi

iz današnje točke gledišta trebao sam: ženi kupiti novi slabije opremljen suzuki ignis za cca 18.000 EUR i to je to....

ali s aspekta da sam na problematičnom Tiguanu u 10 mj izgubio cca 6-7.000 EUR.....ova ulaganja su mačji kašalj, zar ne


evo ovo vam je za razbibrigu čisto ovako da bude sve transparentno i realno
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
vidiš, na servisu škode sam im rekao da paze da uiju ulja samo koliko je po specifikaciji (4 litre) i da mi daju jednu "putnu" litru da imam sa sobom
rekli su da će tako biti manje od max, ja rekao neka, odgovara mi manje od max (mjeri se kad je ule na radnij temperaturi)
i zaista, ulje je negdje usudio bi se reći na 3/4 od min do max, možda malo više od toga

e sada....mjerenje na hladno ili na radnoj temperaturi i nije neka razlika - činjenica je da je to rijetko ulje na tako tamnoj mjernoj šipki lakše očitati kad je hladno, ali mjeri se kad je na radnoj temperaturi (recimo - iznad 80 stupnjeva)

e sad.....postoje razlike u internetskim teorijama:
1. da li je bolje da je ulje na max ili između min i max
2. nakon koliko minuta od gašenja se mjeri ulje nakon što postigne radnu temperaturu

1. jedan od razloga je jer benzin razrjeđuje ulje pa se diže njegova razina, a benzin ne može u cijelosti ishlapiti iz ulja
a ako se digne razina iznad max senzor će odmah javiti da je potrebno smanjiti razinu ulja
+ uputstva su nedovoljno decidirana što bi točno predstavljalo max jer su u njemu mjerne šipke drukčije nacrtane

ono do čega sam ja došao tražeći i razmišljajući je da je bolje da je ulje na max, i koji bi to bio max na mojoj mjernoj šipki
te da ovo gdje je meni razina ulja sada nakon servisa predstavlja ono što uputstva kažu - može se doliti ulje do max (ne mora se, već može)

2. tek nakon 10 min od gašenja mjerna šipka pokaže razinu ulja koja postane konstanta, a uputstva kažu da se treba mjeriti nakon nekoliko minuta

e sad....šta ću ja učiniti...po meni, dodat ću ulje da bude tik ispod max i po meni je za to potrebno doliti nekih 1 dcl ulja

moram paziti da u njega stavim upravo ovo ulje koje su mi dali i stavili u auto - castrol
jer je prije bilo original vw/škoda ulje koje u biti proizvodi drugi proizvođač i koje mi je sada višak (bio sam nadolio ako me ne vara sjećanje 3x - jer je novi auto imao ulje tek malo iznad polovice min-max, jer je nešto potrošio ulja.....ali mislim da mi je ostalo barem pola litre tog ulja - pokloniti ću ga frendu koji je kupio novu škodu, njemu će biti ok



kod golfa nema tih problema - ulje se lakše čita jer je gušće i mjerna šipka je drukčije izvedena, ali je zeznuta jer joj iscrtano područje bude dosta ispod oznake MAX - kod škode je iscrtano područje sve do MAX
 

Cutac

Prèkaroš
1. jedan od razloga je jer benzin razrjeđuje ulje pa se diže njegova razina, a benzin ne može u cijelosti ishlapiti iz ulja
a ako se digne razina iznad max senzor će odmah javiti da je potrebno smanjiti razinu ulja
Ako imaš toliko benzina u ulju da zamjetno digne razinu, imaš većih problema.

Do cca. 2.2-2.6% benzina u ulju je gornja granica, zdrav motor nema više od 0.5%.

Drži ulje na max, sve drugo je lošija opcija (na ispravnom motoru).
 

liberty

Well-known member
nema toliko benzina u ulju - nema ga ništa
ali ne možamo znati koliko ga ima s vremenom
i šta je od tog sveg ulja uopće ulje, a šta je ostalo - kondenzacija, benzin i u kojem postotku * ne znam
to je boljka svih benzinaca s direktim ubrizgavanjem
to je činjenica da je tako, manje ili više
kod mene se razina ne diže, nikad se nije ni dizala, u svakoj vožnji ulje dosegne radnu temperaturu, nikad ne upalim auto pa ga ugasim
a motor je s nepunih 10.000 km, naravno zdrav i dovoljno razrađen i to striktno razrađen onako kako treba

+ mjerenje ulja na radnoj temperatri ili hladno - ne znm zašto inzistiraju toliko da se mjeri na radnj temperaturi, kad ekspanzija ulja uopće nije toliko velika (koliko sam čitao cca 4% na 100 stupnjeva)


btw. ulja u 1.0 tsi ide 4,0 litre, a u 1.5 tsi samo 4,3 litre, a u 1.6 benz iz golfa 4.5 litara
pbzirom da je u 1.2 tsi išlo samo 3,6 litara (on se mjerio na hladno), mogu komotno reći da u 1.0 tsi ide dosta ulja

a pazite - u 1.2 puretech sad vidim na internetu - samo 3,5 litara ulja

meni je bitno ovo 4,0 litara - manja je vjerovatnost da će zeznut na servisu i uliti više (nekoliko puta na berlingu, jedanput na golfu)
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh