brezC4

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

s time mislim da bi trebalo staviti naglasak na vožnju na višim okretajima a ne toliko na brzinu
jer ne vjerujem da bi mu pomogla vožnja pri 60 kmh u 5. brzini
bilo je rasprave i o tome.
paladin je mlad na ovom forumu, naučit će da se većina stvari već raspravila hehehe
 

Konrad

New member
Do tada će se auto prodati. :D

Tec, uz dužno poštovanje, mislim da nisi u pravu.
FAP filter se ne menja nego se očisti s vremena na vreme i dospe određena količina aditiva.
Znam da sam u pravu, noviji ti imaju u parametrima racunala izracunatu udaljenost do zamjene Fap filtera...fap se nemoze vjecno regenerirat, ne sekiraj se, ceka to i tebe


Hvala na komentarima. Raduje me da je 1.6 HDi tako dobar, da imate dobra iskustva, čuo sam da je stvarno dobar. Nadam se da je i pouzdan i zdržljiv što se tiče kilometraže, ne treba mi par stiotina hiljada kilometara ali ipak ne može se naći polovan ispod 100.000 km, za vikend ću nadam se pogledati taj 1.6 HDi 110 sa oko 135.000 km što je još i ponajmanja kilometraža u oglasima, nadam se da to nije previše. Ma meni da radi dobro narednih 50.000 km mislim da će mi to biti dovoljno, ne vjerujem da ću puno voziti, za početak mi treba prvenstveno da se uhodavam u vožnju, neće tu biti previše vožnje, kasnije možda nešto više. Pošto živim praktično u centru grada sve mi je blizu, i posao mi je blizu, pa mi auto tu ne treba previše, više za neke izlete, to volim, otići do vikendice, skoknuti tu i tamo do Zagreba, vozati se na otvorenoj cesti jer ono malo što sam vozio vidio sam da mi vožnja prija, posebno van grada, samo još da se malo uhodam.


Mene iz svega što čitam više brine da li bih imao problema sa FAP-om i plivajućim zamajcem ako uzmem ovaj sa 110 KS. Negdje sam maloprije pročitao da FAP ne treba mijenjati do 180.000 km.

Može li se na servisu u Citroen salonu prije eventualne kupovine na dijagnostici i pregledu vidjeti stanje FAP-a i plivajućeg zamajca?

Što se tiče servisnih knjižica mogu li se one falsifikovati pa da se ni iz njih ne može pouzadno utvrditi kilometraža? Pošto su mi rekli da je na dijagnostici ne mogu potvrditi.

Koliko sam saznao raspitujući se neke je zapao dobar primjerak C4 pa nemaju nikakvih problema a neki sa svojim imaju baš dosta, nekima navodno izbije 1500 € za godinu dana na popravke.
Na dijagnostici se moze vidjeti stupanj zapunjenosti Fap filtera, prosjek zadnjih regeneracija, preostala kolicina aditiva...

Zamasnjak provjeris probnom voznjom


Dalje...fap se ne cisti svaki put kad ga ti pocnes teratnego kad racunalo odluci da je potrebno i da postoje uvjeti za to, dijagnostickim uredajem se moze napraviti prisilna regeneracija dok auto stoji ali motor treba biti ispravan, dovoljno goriva u spremniku, zagrijan motor itd...
 

Zmix

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Paladin...
Za koji god model da se odlučiš moraš biti svestan da moraš da uradiš veliki servis što podrazumeva zamenu svih tečnosti, kaiševa, zatezača, proveru i eventualnu zamenu ostalih delova i kontrolu opšteg stanja auta.
U prevodu, spremi od 400 evra pa naviše.
1.6 HDi 110ks ima plivajući zamajac a njegovo stanje možeš proveriti tako što prilikom puštanja pedale kvačila NE SMEJU da se osete bilo kakve vibracije i zvuk nalik češanju metal o metal. Uz to, kvačilo mora biti mekano a auto mora glatko da krene bez trzanja.
Nadam se da sam ti pomogao i želim ti srećnu kupovinu. :)

P.S.
Ako te interesuje bilo koji konkretan model, napiši zadnjih osam brojeva šasije pa ću ti pogledati sve karakteristike tog auta.

nemoj to dirat...cuvaj ekologiju za buduce narastaje, nemoj biti ko ja ROFL
Štetočino! :D
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Za koji god model da se odlučiš moraš biti svestan da moraš da uradiš veliki servis što podrazumeva zamenu svih tečnosti, kaiševa, zatezača, proveru i eventualnu zamenu ostalih delova i kontrolu opšteg stanja auta.
U prevodu, spremi od 400 evra pa naviše.
Baš tako su mi rekli u Citroen salonu, cijena velikog servisa je oko 400 €. Ja inače ne znam šta se tada sve radi i mijenja ali valjda oni znaju :)

Ali ako kupim ovaj HDi sa 110 KS što je prešao oko 135.000 km na njemu neću morati raditi veliki servis još neko vrijeme jer on kaže da ga je radio na 112.000 km. Koliko dugo bih bio miran ne znam, on kaže da sam miran narednih 80.000 km.

A ako sam dobro shvatio zamjena plivajućeg zamajca je i skuplja od velikog servisa. Neki kažu da se uz plivajući zamajac inače mijenja i set kvačila.

1.6 HDi 110ks ima plivajući zamajac a njegovo stanje možeš proveriti tako što prilikom puštanja pedale kvačila NE SMEJU da se osete bilo kakve vibracije i zvuk nalik češanju metal o metal. Uz to, kvačilo mora biti mekano a auto mora glatko da krene bez trzanja.
Nadam se da sam ti pomogao i želim ti srećnu kupovinu. :)
Hvala :), provjeriću stanje na probnoj vožnji ali nadam se da će i ovi u servisu moći što više toga da vide ako budem ozbiljnije zainteresovan pa da odvezemo na servis.


Ako te interesuje bilo koji konkretan model, napiši zadnjih osam brojeva šasije pa ću ti pogledati sve karakteristike tog auta.
Zar ti ja ličim na nekoga ko zna gdje se nalazi broj šasije :D

Sad sam malo pogledao po forumu, navodno može na dva mjesta, na šajbi ispred vozača i ispod desnog brisača, nakon određenog kopanja (evo neka slika).
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Jasno mi je to da prodavac može da laže ali valjda se to može vidjeti iz servisne knjižice, i pri pregledu na servisu?

Postoji li možda neka jedinstvena baza podataka u koju se upisuje da je auto sa tim i tim brojem šasije radilo servis tata i tada i da je u tom trenutku imalo tu i tu pređenu kilometražu? Bilo bi dobro kad bi tako nečega bilo pa da kupac može recimo na internetu na odeđenom sajtu da ukuca broj šasije i vidi sve te podatke.

Inače taj prodavac što prodaje taj C4 je mlad doktor, i mlada žena mu je doktor, u potraži za nešto boljim životom sada oboje žive i rade u Sloveniji, ovde dolaze ponekim vikendom, imaju dvoje male djece, to sam sve vidio jer je stao kad je prolazio kroz moj grad na putu do Ljubljane sa ženom i djecom da na kratko vidim auto, pa računam da bar zbog njih i čestih dužih puteva održava auto, rekao mi je da se veliki servis radi na 110.000 km a on je radio na 112.000 km. Zna ga jedan tatin prijatelj, čak su i neki rod, i kaže da je ovaj OK lik. Koliko sam vidio treba mu veće auto, pretpostavljam da zato prodaje.

Ali u svakom slučaju ću provjeriti šta se već može provjeriti.
 

Dalibor

Dado Tornado
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

onda bi ga valjalo kupiti ako je to slovenski auto.
ipak je slovenija zahvalnija zemlja za normalno korištenje i održavanje vozila (kvalitetnije gorivo, pristupačniji servisi, bolje ceste) od ostalih exYUproEU zemalja.
a uzmi u obzir i to da ga vjerojatno ne prodaje jer ga je prošverco ili jer mu je sila.
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

ipak je slovenija zahvalnija zemlja za normalno korištenje i održavanje vozila (kvalitetnije gorivo, pristupačniji servisi, bolje ceste) od ostalih exYUproEU zemalja.
A on ga je kupio iz Švicarske, tamo kod prvog vlasnika je prešao 70.000 km a ostalih 65.000 kod njega. Za ta auta iz Zapadne Evrope važe dva mišljenja koliko sam vidio, da su vožena na kvalitetnijim cestama, sa kvalitetnijim gorivom i da su možda kvalitetnije održavana, neko mi je rekao da su i češće sa boljim paketima opreme, što je plus, a da je sa druge strane upitna pređena kilometraža što je minus, jer je možda kilometraža vraćena, neki kažu da je više-manje uvijek vraćena, mada ja sumnjam u to, mislim da ovaj vjeruje da je kupio sa stvarnih 70.000 km (računam da je i on pazio kad je kupovao).

Našao sam neki PDF sa specifikacijama za C4 i tamo ima dezena sjedišta, ako sam dobro vidio taj njegov C4 ima sjedala koja odgovaraju VTR+ ili VTS paketima. Sad ne znam da li on ima tu opremu ili ima samo sjedala iz nje. Ali rekao mi je da ima 17" feluge samo ih ne koristi po Bosni jer je rekao da na njih idu niskoprofilne gume a to nije za naše ceste. Koliko iz specifikacije vidim upravo VTR+, VTS i Exclusive paketi dolaze sa 17" felugama. Baš ću da vidim šta on od opreme još ima, ali ako ima neki od ovih paketa to je dobro jer koliko vidim to su nešto bolji paketi opreme. Znam da ima automatsku dvozonsku klimu, i da ima komande na volanu i dole lijevo, ne znam da li ima parking senzore, samo smo na brzinu pogledali auto kad je već bio na putu do Ljubljane, nudio mi da vozim ali nisam htio sa njegovom ženom i djecom pozadi :)

Ustvari sad vidim, VTS i Exclusive paketi su za motor 2.0 HDi a oprema VTR+ je za 1.6 HDi 110, i za njih stoji da imaju te 17" feluge, bolja sjedala, MP3, i još neke stvari, a parking senzori su opcioni (bilo bi zgodno da ih ima :)).
 

Dalibor

Dado Tornado
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Ali rekao mi je da ima 17" feluge samo ih ne koristi po Bosni jer je rekao da na njih idu niskoprofilne gume a to nije za naše ceste.
to je dobar znak.
ali računaj da bi mogao imati neko značajnije ulaganje u njega.
imam neki predosjećaj :(, možda onaj "veliki" servis...
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

to je dobar znak.
ali računaj da bi mogao imati neko značajnije ulaganje u njega.
Zašto? Nisam shvatio šta si povezao sa čim pa zaključio da će trebati veće ulaganje? :)

Skuplje su gume za ove 17"?
I sa tim gumama bih trebao da se upoznam, da naučim :), ako sam dobro shvatio čitajući što ima više inča to stabilnije leži na cesti ali istovremeno se osjete sve neravnine pa je manje udobna vožnja, znači ili udobnost ili bolje ležanje, valjda je zato i rekao da 17" nije za naše ceste pa ih ne nosi ali će ih dati uz auto, aluminijumske su. A na samo auto može da ide i 15" i 16" i 17", šta sam hoćeš? Da li je onda 16" najoptimalnije?

Što se tiče velikog servisa, ne plaši me to, planiram dobro održavati auto, samo bih volio da nemam nepredviđenih i skupih kvarova, a ovi redovni servisi (mali i veliki) su OK, pa i tih 400 € za veliki servis nije kraj svijeta, a onda bar znam da sam miran neko vrijeme.
 

karlito

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

ljepo leži auto na 17 cola ja imam 2.0 HDI Exclusive i prezadovoljan sam....imam i alu felge sa zimskim gumama sa 16 cola isto sve pet..ipak se po zimi ne vozi kao po ljeti..;)
 

Zmix

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Zašto? Nisam shvatio šta si povezao sa čim pa zaključio da će trebati veće ulaganje? :)
Zavisi kako je auto vožen, ali 135000 pređenih kilometara je kilometraža na kojoj su možda kvačilo i plivajući zamajac pri kraju. To znači da ćeš na tih 400€ dodati još 522€ za zamajac + 202€ za set kvačila + cena usluge.
A da... Zamajac i kvačilo se zasebno menjaju ali najbolje je zameniti ih u kompletu.
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Znaš cijene u euro :), raspitaću se ako bude prilike koliko to ovde košta.

Nego, te zamjene zamajca i kvačila, da li to mora da se radi u ovlaštenom Citroen servisu ili može bilo gdje? Da li je cijena više-manje ista gdje god to radio?
 

Zmix

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Ove cene koje sam napisao su cene originalnih delova iz servisa "Autopartner" Novi Sad.
Verujem da postoji i jeftinija varijanta ali ti ja u svakom slučaju preporučujem original deo, na kraju ispadne jeftinije. ;)
Ne moraš ići (kao što i ja ne idem :)) u ovlašćeni servis da bi to zamenio.
Važno je da ti to uradi majstor kojem veruješ i u kojeg imaš poverenje.
U prevodu, ovlašćeni servis je onaj servis koji TI ovlastiš da ti radi na autu! :cool:
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Pozdrav svima, evo me opet sa nekim pitanjima :)

Ima u prodaji jedan C4 HDi 2.0 sa Exclusive opremom, ima baš dosta opreme, to je koliko znam najjači paket opreme. Automatik je. Proizveden u decembru 2006. i prešao je 158.000 km. Urađen veliki servis na 134.000 km i kaže da je sledeći na 230.000 - 240.000 km. Održavan je u ovlaštenom servisu ovde kod mene.

Cijena je 7000 €. Oni 1.6 HDi manuelci koje sam gledao su oko 6000 €.

Kako su se pokazali ovi HDi 2.0 motori generalno, a kako se pokazao C4 sa automatik mjenjačem? Ja sam nekako i više želio auto sa automatik mjenjačem ali su mi neki rekli da mi je možda bolje prvo malo vozati manuelca jer sam početnik, da se ipak uhodam u to, a kasnije ako želim da ganjam automatik i to mi djeluje kao dobar savjet, mada me automatik i dalje privlači, dok bih mogao tu i tamo vozati i tatin Yaris manuelac.

Kako stvari stoje sa potrošnjom? Ono što sam ja našao u nekoj brošuri je da C4 2.0 HDi 16V 138 KS DPFS Auto 6-speed troši u gradu 9.1, van grada 5.1 a kombinovano 6.6. U praksi je to pretpostavljam više, kao i inače, ali ne znam koliko. Ovo van grada i kombinovano su sasvim dobre vrijednosti, ali ovo po gradu je već osjetno više, mada opet manje od 1.6 benzinca.

Kakav je ovaj 2.0 HDi za održavanje? Skup? A to što je automatik, kako to utiče na održavanje? Koliko su se ti automatici na tim C4 pokazali pouzdani?

Ima li ovde neko sa ovakvim autom? Baš bih volio čuti utiske. Ali i svi ostali komentari su dobrodošli :)
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Našao sam danas u oglasima jedan C4 iz 2009. facelift, prešao 125.000 km, 1.6 HDi 92 KS. Ima automatsku dvoozonsku klimu, parking senzore, sa slike vidim da ima sva četiri seta tastera na volanu (ne znam čemu služe donji desni i lijevi set). Bez registracije bi koštao 6.750 €, koliko vidim u pitanju je prodavac koji inače prodaje auta, vjerovatno su iz uvoza.

Sad malo gledam po netu za taj facelift, ovde ako sam dobro shvatio kažu da je i motor malkice promijenjen, kao malo manje troši i ima malo manje izduvnih gasova, obrtomjer više nije iza volana već je na glavnom displeju.

Tamo kaže

HDi 92 (with or without DPFS) and HDi 110 DPFS – are as dynamic as before, and even cleaner.

Da li to znači da facelift u verziji 92 KS može da ima FAP? Mislio sam da samo verzija sa 110 KS ima FAP, bar kod starijeg modela.

Sa slika me zbunilo što ima ove neke rupe pozadi, iznad tablice, prijatelj mi reče da su to parking senzori.



Ali sad me zanima vaše mišljenje, da li neko ovde ima ovu facelift verziju, kako se pokazala? Ima li razlike u nekoj opštoj kvaliteti, prije svega po pitanju kvarova, da li je stanje drugačije od "obične" verzije?
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Hvala na ponudi. Nažalost taj C4 2009. se ne prodaje u mom gradu ali ako naletim na neki koji me interesuje i ako budem došao do broja šasije javiću ti da provjeriš.

Sad sam malo u dilemi da li je bolje da ganjam tako neki C4 koji je noviji, taj recimo facelift iz 2009. godine, ili da ganjam neki od ovih iz 2006. (interesanto je da je većina njih u prodaji upravo iz 2006. godine, i velika većina su dizeli, benzinaca je jako malo).

Sin tatinog prijatelja je upravo kupio C4 iz 2009. pa ćemo ga pogledati narednih dana, stiže mu iz Francuske ali je prešao nešto preko 150.000 km, znači da je vožen 50.000 godišnje, puno. Ali ga je dobio dosta jeftino, 5.400 € sa carinom, ostalo je još samo da ga registruje. Ovi iz 2006. koje sam ja gledao su još skuplji od toga, čak i ako su malo manje prešli.
 

Paladin

Member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Nikako da se ovde javim, hvala svima na pomoći, savjetima i informacijama. Na kraju sam kupio C4 1.6 HDi 110 i to model koji nema FAP, mislio sam da svi sa 110 KS imaju ali sam kasnije vidio da nemaju a ni moj nema i mnogo sam se obradovao kad sam to saznao a i jedan majstor kod kojeg sam vozio auto je rekao da je to dobro.

Bilo je par problema ali ništa strašno, relativno u početku je nešto škriputalo na nekom zadnjem točku pa se ispostavilo da je u pitanju disk ili tako nešto, pa su to sredili. Nekidan nije htio da upali (mada jedva da je paljen tokom zime a vožen nije, bio u garaži) pa smo ga upalili na kablove i vozali malo ali poslije tri dana opet nije palio pa je bio kod majstora za akumulatore i ispostavilo se da ima prvi akumulator (auto je sa kraja 2005.) i majstor reče da je dobro što je i ovoliko izdržao, pa je stavljen novi. Ranije je vrisnulo zadnje stop svjetlo što je bila dobra prilika da naučim kako se ono mijenja. Nekidan je vrisnulo jedno prednje kratko svjetlo ali ni nakon 20 minuta nisam uspio da ga izvadim, dođem do njega i u uputstvu piše da ga zarotiram i izvučem ali nisam mogao da ga zarotiram, valjda sam rotirao dio koji treba, mogu da izvučem i kabal koji ide u taj dio sa sijalicom ali nisam supio izvući taj dio sa sijalicom. Ima li neko neki savjet jer ako ne uspijem sam onda ide kod majstora pa ću gledati kako on to radi jer želim da naučim da mogu sam da radim.

Imam jedno pitanje, kad zaključam auto vidim kroz prozor da blinka crvenom bojom na onom dugmetu za unutrašnje zaključavanje vrata. Da li je to normalno i može li se isključiti to blinkanje?
 

Kanader

Active member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

Ovo za blinkanje na vratima ću ti reći ja iako nemam nikakve veze sa C4, ali vjerujem da nije ništa različito od drugih automobila.
Mislim da ti to svjetlo treperi kako bi odvratilo potencijalne kradljivce pa ne vidim zašto bi to ugasio. Ne misliš valjda da će ti potrošiti novi akumulator.:D
A i po tome znaš da se uključila blokada paljenja.
Nije valjda da spavaš u istoj sobi s autom da te bode u oči?
Javit će se neko stručniji da ti da malo ozbiljniji i stručniji odgovor. Možda...Tec?
 

Konrad

New member
re: Kupovina dizelskog C4 HDi

na C4 se otkopca konektor pa onda osigurac koji drzi zarulju, na C4 PICASSO se zakrene cijeli drzac zarulja, izvadi se van i zamjeni se zarulja i treba PAZITI kako je bio drzac okrenut jer dosta ljudi shebe far ili ne ucvrsti zarulju dobro pa druge bode u oci

to sta ti zaruljica na gumbu blinka ti je normalno, svaki auto danas to radi
 
Na vrh