Ovaj auto je govno neopjevano. Ako vam se ne da čitati sve, pročitajte zadnja dva dijela jer bih molio mišljenje, možda je izgorila brtva glave.
Idemo mijenjati termostat.
Ok, skinem akumulator, nosač akumulatora, usis, lijevi far da se lakše zavučem do onog osigurača iza. I dobro, sve je nabijeno, ali sam za sat vremena imao čist termostat, samo ga je trebalo izvući.
Samo. Samo ga je trebalo izvući.
Motor na zadnjoj strani ispod usisne grane ima montiranu plastičnu cijev koja spaja pumpu vode s lijeve i termostat s desne strane. Termostat ulazi u cijev i brtvi oring. Ja nisam uspio izvući termostat nikako iz te cijevi. Sve sam probavao, vrtjeti ga, polugu, penetrirajuće ulje, sve i ništa nije uspjelo.
Ono što sam uspio jest izvući cijev na drugom kraju iz bloka/pumpe vode.
Ajde da ne psujem, ali zamislite da ovdje ima puno psovki koje uključuju sve i svašta.
Uspijem nekako vratiti cijev u rupu (valjda, na slijepo, ja sam odozdo gurao rukom u nešto, frendica je gurala termostat i nekud je nešto sjelo. Antifriz ne curi pa pretpostavljam da je ok.
I ništa, vidim da ne ide i da ću si samo zakomplicirati život, ostavljam stari termostat, sve montiram nazad i dobro.
Idemo uliti antifriz i odzračiti sistem.
Klasika, ulijem litru i pol koncentrata, litru i pol vode i tako mic po mic. Kad se ekspanziona napunila sam otvorio odušak na crijevu za kabinu i puhao u ekspanzionu dok voda nije procurila. Onda još par puta, pa par puta sa oduškom na termostatu.
I dobro, skužim da nema zraka, znači sad je vrijeme da upalim motor.
Kako je ovaj motor retardiran, pumpa vode se pali na 50°C, tako da je prvih 5-10 minuta radio bez pumpe. Inače ne bih razmišljao o tome previše no ovaj put je nešto bilo drugačije nego inače.
Koristim isti ružičasti G12+ antifriz kao uvijek i na svim autima.
Ok, pumpa se upali, razina padne, otvorim odušak jedan, pa drugi, pa ide zrak, pa krene voda, pa zatvorim i tako 5-6 puta. Znači klasično odzračivanje.
I sve pet, pratim temperaturu na OBD, sve najnormalnije.
Kad najednom, skužim ja da je antifriz dosta taman. Nije ružičast kao prijašnjih dana, nego je onako ljubičast. Malo se unervozim, reko pa nije valjda brtva glave izgorila dok pumpa nije radila. Gledam, nema smrada, nema mjehurića, ali je ljubičast.
Izvučem ga iz ekspanzione, nalijem čistu vodu i skužim da je ekspanziona valjda prljava pa nije skroz bistro nego ima tako tamniju nijansu.
Dobro, idemo se voziti. Napravim kilometar i pol, stanem, pala razina, nalijem čistu vodu, vozim, vozim, provjeravam, sve pet, razina stoji. Napravio 15-ak kilometara, par puta ga protjerao do 4000 okretaja na punom gasu, temperatura ide od 75-85 kao i inače, sve pet.
Stanem, pogledam, antifriz je svijetliji nego što je bio u dvorištu na početku, ali opet nije onako ružičast nego vuče na ljubičasto.
I tako sam sad ostavio auto, pa ću vidjeti što će biti.
Jel može biti da je bilo zraka u sistemu oko glave i da je izgorila dok se pumpa nije upalila?
Auto se ne pregrijava, ne smrdi u ekspanzionoj, nema dima, razina ne pada i nema mjehurića u ekspanzionoj. Jel može biti izgorena brtva glave ili je samo iz nekog razloga antifriz tamniji nego inače?